Mogul Adell Racing Team – Kresta Racing bude pro sezonu 2015 domovem pro Jana Černého, pro něhož to letos nebude jediná změna.
Úspěšný juniorský soutěžní jezdec Jan Černý má před sebou sezonu, která pro něj bude v mnoha ohledech přelomová. Jana Černého jsme byli zvyklí vídat převážně za volantem nejrůznějších dvoukolek, s nimiž získal nejeden soutěžní úspěch doma i v zahraničí. K několika domácím titulům v roce 2012 přibyl i titul mistrů Evropy v rally kategorie 2WD a v mezidobí si Jan vyzkoušel i několik startů se čtyřkolkami snad všech kategorií. V závěru loňské sezony se také přerušila dlouholetá spolupráce Jana Černého se svým spolujezdcem Pavlem Kohoutem a byl tedy čas začít řešit budoucnost v rallysportu se zcela novými základy.
Necelé dva týdny před startem první soutěže Mistrovství České republiky v rally je jasno. Jan Černý v tomto roce spojuje síly s jedním z nejlepších rally týmů v České republice, který vede úspěšný soutěžní jezdec Roman Kresta. Název Mogul Adell Racing Team napovídá, že Jan Černý bude v Mistrovství České republiky závodit s podporou olejářské značky Mogul, která v minulých letech podporovala právě Romana Krestu. Vozem s nímž Jan Černý vyrazí na start první soutěže MČR v rally – Rallye Šumava, bude osvědčená a pečlivě připravená Škoda Fabia S2000 z dílen Romana Kresty. Tím se dostáváme k poslední tajence, tedy kdo usedne na místo spolujezdce po boku Jana Černého. Tímto mužem bude velmi zkušený spolujezdec, který závodil jak na domácích, tak na zahraničních rally a dovede své zkušenosti dále předávat a tedy Petr Černohorský. Ten svou dosavadní kariéru spojil zejména se soutěžními jezdci Martinem Knajzlem a Danielem Běhálkem.
Jan Černý, jezdec Mogul Adell Racing týmu: „Je to pro mě velká čest, že můžu startovat v tak silném týmu, který vede můj soutěžácký vzor, kterým je Roman Kresta. Znám jeho precizní přístup, protože jsme už několikrát spolupracovali při nejrůznějších akcích nebo při testech. V tuto chvíli a po všech jednáních je pro mě spojení s Mogul Adell Racing Teamem tou nejlepší volbou a cestou, jak se dostat do špičkového týmu, a jak závodit na té nejvyšší úrovni. Další přešlapování na místě s dvoukolkou by nemělo smysl a posun ke čtyřkolce S2000 je logický a nutný krok. Tým Romana Kresty je pro mě zárukou, že budu mít špičkově připravené auto a budu se moci soustředit jen na svůj výkon. To by pro mě oproti předchozí sezoně mělo být trochu uvolněním rukou, kdy se nebudu muset zabývat organizací celého týmu. Jsem také velmi rád, že jsem se na spolupráci domluvil s Petrem Černohorským, kterého považuji za jednoho z nejlepších českých spolujezdců. S Petrem už jsme si zkusili, jak nám to v autě půjde a myslím si, že to nebude velký problém se sladit. Petr je profík a jeho zkušenosti mi mohou ještě pomoci. Před Šumavou ještě absolvujeme test a v Klatovech už chceme být plně připravení k bojům na špičce. Konkurence by tady měla být obrovská a to je pro mě tou nejlepší motivací k dalšímu růstu. Věřím, že nás přijde v této nové sestavě podpořit velké množství fanoušků, a že si start do nové, a pro mě hodně přelomové sezony, užijí s námi.“
Petr Černohorský, spolujezdec Jana Černého: „Závodit po boku Honzy Černého je pro mě velká výzva a to, že budeme startovat se špičkovou Škodou Fabia S2000 v týmu Romana Kresty mě těší dvojnásob. Chci udělat maximum proto, aby se Honza, kterého považuji za velmi talentovaného jezdce, ještě dál posunul a dosáhl na ještě lepší výsledky. Je to pro mě velká motivace, a když do něčeho jdu, tak do toho vždy chci dát maximum a s tím jdu i k Honzovi Černému.“
Luboš Krejčík, marketing manager Paramo,a.s., Pardubice: „S Romanem jsme prožili sedm úspěšných let, kdy nám pomáhal prosazovat kvalitu našich olejů MOGUL nejen reklamou na závodním voze, ale i tím, že olej MOGUL 5W-50 EXTREME Sport používal a dál bude používat ve svých vozech. S Honzou "koketujeme" již také nějaký čas a proto nám spojení dravého a úspěšného mládí s kvalitou a zkušeností Romana připadá jako skvělá volba a příležitost. Česká rally by se tím mohla posunout opět dopředu a pro fanoušky to bude jistě znamenat zvýšení atraktivity jejich oblíbených závodů. Přeji celému týmu hodně štěstí a úspěšný start do nové sezóny."
Roman Kresta, šéf týmu Kresta Racing: „Už delší dobu jsem oznamoval, že s aktivním závoděním končím, anebo se případně objevím jen ojediněle, jako třeba loni na Barumce. Bohužel, události, které se staly na konci loňského roku, mé přesvědčení o ukončení kariéry jen potvrdily. Stejně tak jsem již delší dobu připravoval variantu, že do vozu Kresta Racing s podporou mých partnerů usedne někdo z mladých jezdců. Těch mladých kluků, kteří by připadali do úvahy, bohužel moc nebylo, a Honza Černý mi z tohoto výběru vyšel jako nejlepší uchazeč. Byl nejmladší s největšími zkušenostmi a volba padla na něj, protože je to jezdec, který už dozrál pro čtyřkolku. Inicioval jsem jednání s mými stávajícími partnery a ti potvrdili, že vstoupí do společného projektu, jehož cílem jsou nyní minimálně 4 soutěže domácího šampionátu. Uvidíme, jak bude vypadat průběh sezony a podle toho budeme řešit další starty. Honzu Černého už znám z dřívějších akcí, kdy jsem mu pomáhal s nastavením auta a myslím si, že může se správným přístupem dokázat, že je dobrým závodníkem. Myslím si také, že jsem ten poslední, kdo mu dá šanci ukázat, co v něm je. Spolupráce není omezena jen těmi čtyřmi starty, které jsou jasné v tento okamžik. Můžeme stát na začátku dlouhé spolupráce, a Honza to ví, ale bude záležet na Honzovi, aby ukázal, že tuto příležitost využije. Já mu mohu dát ty nejlepší technické podmínky a špičkově připravené auto. Nebude se muset starat o lidi a o tým, a čas ukáže, jak to využije. Nikdo od něj neočekává, že bude hned od prvních závodů vyhrávat. Jede s ním jeden z nejzkušenějších spolujezdců, kterým je Petr Černohorský a bude to velmi kvalitní posádka. I to byla moje podmínka, podporovat celkově kvalitní posádku, ne jen jezdce. Za starty Honzy Černého stojí společnost Paramo a.s. se značkou MOGUL, která mě jako hlavní sponzor podporovala poslední roky a já jsem za to velmi vděčný. MOGUL chce podporovat mladého talentovaného jezdce, a proto k tomuto spojení dochází. Je čas, abych svoje zkušenosti předal dále, a to právě teď nastává startem tohoto projektu.“
Petr Eliáš – PR
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?