Po lednové nevydařené Jänner Rally, na které se představil Adam Fabrika s Renaultem Clio, bylo dalším zastavením zlínského týmu FARS Racing nedaleké Valašské Meziříčí. Tým zde na tradiční Rocksteel Valašské Rally , jež byla úvodním podnikem nově vytvořené Rally Sprint Série, zastupovala hned trojice vozů a posádek. V roli úřadujícího mistra rallysprintu ve třídě 9 se na Valašsku představil Josef Vojáček se spolujezdcem Karlem Voltnerem a osvědčeným vozem Honda Civic. Ze stejného vozu pak přesedlal o třídu výše další zlínský soutěžák Radim Koutek, který pro letošní sezónu zvolil jako své soutěžní náčiní mistrovský Renault Clio po Martině Daňhelové a na horké sedadlo spolujezdce vedle něj usedl Daniel Hamšík . Trojici posádek pak uzavřeli s totožným vozem Milan Zahálka a David Poplštein.
Největší ambice na pódiové umístění měla mistrovská posádka třídy 9 v Rallysprintech Pepa Vojáček - Karel Voltner. Na obou rychlostních zkouškách, na kterých se závodilo, porážela své soupeře na celé čáře. Bohužel na páté zkoušce (pro posádku díky organizačním problémům teprve třetí v pořadí), přišel ale hned po startu zásadní zlom a to do slova a do písmene. U Vojáčkova vozu totiž nevydržela prudkou akceleraci na startu poloosa a posádka tak musela odstoupit ze závodu z vedoucí pozice ve skupině. Přitom na svého nejbližšího pronásledovatele měla již skvostný náskok téměř půl minuty.
"Bohužel i dobrá příprava na závody vždy nemusí stačit. Technika někdy nesnese všechno a stejně jako na prosincové Mikulášské Rally nám krátce po startu páté erzety praskla poloosa a bylo po nadějích na dobrý výsledek," litoval svého odstoupení Pepa Vojáček. "Na další závody ale budeme opět připraveni a snad se nám bude dařit lépe než na Valašsku. V plánu totiž máme kompletní seriál Rally Sprint Série a pokud se podaří získat potřebné finance, tak kromě Barumky odjedeme i Hustopeče a třeba ještě některý z dalších velkých závodů," nastínil letošní plány úřadující mistr třídy 9. "
Ještě méně než Vojáček si závod užil při své soutěžní premiéře Milan Zahálka, jehož zradila technika hned při druhé rychlostní zkoušce, kdy se odporoučel motor.
Jedinou posádkou ze stáje FARS Racing , která spatřila cíl soutěže, tak byli Koutek s Hamšíkem. ,, Před startem Valašky se nám z časových důvodů nepodařilo nic natestovat , takže první ostré kilometry přišly až se soutěží. Našim cílem bylo vše pojmout jako test a postupně se učit," věděl již před závodem Radim. "Stále si však s sebou vezu návyky a zkušenosti z předchozího závodění s naší milovanou Hondou. Jak se ukázalo, spoustu věcí musím změnit a v mnoha ohledech i změnit myšlení a nasazení," poznal po premiérovém svezení se silnějším vozem zlínský pilot. Nové auto na něj ale udělalo jen ten nejlepší dojem. "Musím říci, že Renault po Martině Daňhelové je opravdu špičkově vyladěné auto, které nás v průběhu Valašky zcela nadchlo. Zdaleka jsme ale ještě nedokázali najít jeho potenciál. Jistě to bude trvat ještě nějakou dobu, než mu budeme dělat čest kterou si zaslouží," ví moc dobře pilot Clia, který si kromě vozu zvyká i na další novinky ve své soutěžní kariéře.
"Na Valašce jsem započal novou spolupráci s Adamem Fabrikou a jeho FARS racing teamem, který bude oba naše vozy v průběhu sezóny připravovat. Mimo toho se vedle mě na sedadlo spolujezdce posadil Dan Hamšík, takže toho bylo na první závod sezóny opravdu hodně nového. Spolupráce jak s Adamem a jeho týmem, tak i se spolujezdcem fungovala na výbornou. Až na organizační problémy pořadatelů byla prostě radost se tohoto závodu účastnit," liboval si Radim Koutek, který poděkoval všem kteří jej na soutěži podpořili. "Vím, že nás čeká sice ještě kus práce, ale velké díky přesto patří našim rodinám, FARS racingu, Adamovi, mechanikům, Zdenkovi, Danovi, našemu novému závoďáku a všem, kteří nás tak moc podporovali a drželi nám pěsti".
Dalším zastavením FARS Racing týmu bude poslední dubnový víkend úvodní soutěž mistrovství republiky v Rally - legendární Rally Šumava Mogul v Klatovech. V Pošumaví se představí po téměř tříměsíční pauze za volantem jednoho z Renaultů opět i Adam fabrika. Další cenné zkušenosti s novým vozem zde ale bude sbírat i Radim Koutek, tentokráte však s Kubou Navrátilem na sedadle spolujezdce.
Autor: Jiří Hejtmánek
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.