Po lednové nevydařené Jänner Rally, na které se představil Adam Fabrika s Renaultem Clio, bylo dalším zastavením zlínského týmu FARS Racing nedaleké Valašské Meziříčí. Tým zde na tradiční Rocksteel Valašské Rally , jež byla úvodním podnikem nově vytvořené Rally Sprint Série, zastupovala hned trojice vozů a posádek. V roli úřadujícího mistra rallysprintu ve třídě 9 se na Valašsku představil Josef Vojáček se spolujezdcem Karlem Voltnerem a osvědčeným vozem Honda Civic. Ze stejného vozu pak přesedlal o třídu výše další zlínský soutěžák Radim Koutek, který pro letošní sezónu zvolil jako své soutěžní náčiní mistrovský Renault Clio po Martině Daňhelové a na horké sedadlo spolujezdce vedle něj usedl Daniel Hamšík . Trojici posádek pak uzavřeli s totožným vozem Milan Zahálka a David Poplštein.
Největší ambice na pódiové umístění měla mistrovská posádka třídy 9 v Rallysprintech Pepa Vojáček - Karel Voltner. Na obou rychlostních zkouškách, na kterých se závodilo, porážela své soupeře na celé čáře. Bohužel na páté zkoušce (pro posádku díky organizačním problémům teprve třetí v pořadí), přišel ale hned po startu zásadní zlom a to do slova a do písmene. U Vojáčkova vozu totiž nevydržela prudkou akceleraci na startu poloosa a posádka tak musela odstoupit ze závodu z vedoucí pozice ve skupině. Přitom na svého nejbližšího pronásledovatele měla již skvostný náskok téměř půl minuty.
"Bohužel i dobrá příprava na závody vždy nemusí stačit. Technika někdy nesnese všechno a stejně jako na prosincové Mikulášské Rally nám krátce po startu páté erzety praskla poloosa a bylo po nadějích na dobrý výsledek," litoval svého odstoupení Pepa Vojáček. "Na další závody ale budeme opět připraveni a snad se nám bude dařit lépe než na Valašsku. V plánu totiž máme kompletní seriál Rally Sprint Série a pokud se podaří získat potřebné finance, tak kromě Barumky odjedeme i Hustopeče a třeba ještě některý z dalších velkých závodů," nastínil letošní plány úřadující mistr třídy 9. "
Ještě méně než Vojáček si závod užil při své soutěžní premiéře Milan Zahálka, jehož zradila technika hned při druhé rychlostní zkoušce, kdy se odporoučel motor.
Jedinou posádkou ze stáje FARS Racing , která spatřila cíl soutěže, tak byli Koutek s Hamšíkem. ,, Před startem Valašky se nám z časových důvodů nepodařilo nic natestovat , takže první ostré kilometry přišly až se soutěží. Našim cílem bylo vše pojmout jako test a postupně se učit," věděl již před závodem Radim. "Stále si však s sebou vezu návyky a zkušenosti z předchozího závodění s naší milovanou Hondou. Jak se ukázalo, spoustu věcí musím změnit a v mnoha ohledech i změnit myšlení a nasazení," poznal po premiérovém svezení se silnějším vozem zlínský pilot. Nové auto na něj ale udělalo jen ten nejlepší dojem. "Musím říci, že Renault po Martině Daňhelové je opravdu špičkově vyladěné auto, které nás v průběhu Valašky zcela nadchlo. Zdaleka jsme ale ještě nedokázali najít jeho potenciál. Jistě to bude trvat ještě nějakou dobu, než mu budeme dělat čest kterou si zaslouží," ví moc dobře pilot Clia, který si kromě vozu zvyká i na další novinky ve své soutěžní kariéře.
"Na Valašce jsem započal novou spolupráci s Adamem Fabrikou a jeho FARS racing teamem, který bude oba naše vozy v průběhu sezóny připravovat. Mimo toho se vedle mě na sedadlo spolujezdce posadil Dan Hamšík, takže toho bylo na první závod sezóny opravdu hodně nového. Spolupráce jak s Adamem a jeho týmem, tak i se spolujezdcem fungovala na výbornou. Až na organizační problémy pořadatelů byla prostě radost se tohoto závodu účastnit," liboval si Radim Koutek, který poděkoval všem kteří jej na soutěži podpořili. "Vím, že nás čeká sice ještě kus práce, ale velké díky přesto patří našim rodinám, FARS racingu, Adamovi, mechanikům, Zdenkovi, Danovi, našemu novému závoďáku a všem, kteří nás tak moc podporovali a drželi nám pěsti".
Dalším zastavením FARS Racing týmu bude poslední dubnový víkend úvodní soutěž mistrovství republiky v Rally - legendární Rally Šumava Mogul v Klatovech. V Pošumaví se představí po téměř tříměsíční pauze za volantem jednoho z Renaultů opět i Adam fabrika. Další cenné zkušenosti s novým vozem zde ale bude sbírat i Radim Koutek, tentokráte však s Kubou Navrátilem na sedadle spolujezdce.
Autor: Jiří Hejtmánek
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.