Po lednové nevydařené Jänner Rally, na které se představil Adam Fabrika s Renaultem Clio, bylo dalším zastavením zlínského týmu FARS Racing nedaleké Valašské Meziříčí. Tým zde na tradiční Rocksteel Valašské Rally , jež byla úvodním podnikem nově vytvořené Rally Sprint Série, zastupovala hned trojice vozů a posádek. V roli úřadujícího mistra rallysprintu ve třídě 9 se na Valašsku představil Josef Vojáček se spolujezdcem Karlem Voltnerem a osvědčeným vozem Honda Civic. Ze stejného vozu pak přesedlal o třídu výše další zlínský soutěžák Radim Koutek, který pro letošní sezónu zvolil jako své soutěžní náčiní mistrovský Renault Clio po Martině Daňhelové a na horké sedadlo spolujezdce vedle něj usedl Daniel Hamšík . Trojici posádek pak uzavřeli s totožným vozem Milan Zahálka a David Poplštein.
Největší ambice na pódiové umístění měla mistrovská posádka třídy 9 v Rallysprintech Pepa Vojáček - Karel Voltner. Na obou rychlostních zkouškách, na kterých se závodilo, porážela své soupeře na celé čáře. Bohužel na páté zkoušce (pro posádku díky organizačním problémům teprve třetí v pořadí), přišel ale hned po startu zásadní zlom a to do slova a do písmene. U Vojáčkova vozu totiž nevydržela prudkou akceleraci na startu poloosa a posádka tak musela odstoupit ze závodu z vedoucí pozice ve skupině. Přitom na svého nejbližšího pronásledovatele měla již skvostný náskok téměř půl minuty.
"Bohužel i dobrá příprava na závody vždy nemusí stačit. Technika někdy nesnese všechno a stejně jako na prosincové Mikulášské Rally nám krátce po startu páté erzety praskla poloosa a bylo po nadějích na dobrý výsledek," litoval svého odstoupení Pepa Vojáček. "Na další závody ale budeme opět připraveni a snad se nám bude dařit lépe než na Valašsku. V plánu totiž máme kompletní seriál Rally Sprint Série a pokud se podaří získat potřebné finance, tak kromě Barumky odjedeme i Hustopeče a třeba ještě některý z dalších velkých závodů," nastínil letošní plány úřadující mistr třídy 9. "
Ještě méně než Vojáček si závod užil při své soutěžní premiéře Milan Zahálka, jehož zradila technika hned při druhé rychlostní zkoušce, kdy se odporoučel motor.
Jedinou posádkou ze stáje FARS Racing , která spatřila cíl soutěže, tak byli Koutek s Hamšíkem. ,, Před startem Valašky se nám z časových důvodů nepodařilo nic natestovat , takže první ostré kilometry přišly až se soutěží. Našim cílem bylo vše pojmout jako test a postupně se učit," věděl již před závodem Radim. "Stále si však s sebou vezu návyky a zkušenosti z předchozího závodění s naší milovanou Hondou. Jak se ukázalo, spoustu věcí musím změnit a v mnoha ohledech i změnit myšlení a nasazení," poznal po premiérovém svezení se silnějším vozem zlínský pilot. Nové auto na něj ale udělalo jen ten nejlepší dojem. "Musím říci, že Renault po Martině Daňhelové je opravdu špičkově vyladěné auto, které nás v průběhu Valašky zcela nadchlo. Zdaleka jsme ale ještě nedokázali najít jeho potenciál. Jistě to bude trvat ještě nějakou dobu, než mu budeme dělat čest kterou si zaslouží," ví moc dobře pilot Clia, který si kromě vozu zvyká i na další novinky ve své soutěžní kariéře.
"Na Valašce jsem započal novou spolupráci s Adamem Fabrikou a jeho FARS racing teamem, který bude oba naše vozy v průběhu sezóny připravovat. Mimo toho se vedle mě na sedadlo spolujezdce posadil Dan Hamšík, takže toho bylo na první závod sezóny opravdu hodně nového. Spolupráce jak s Adamem a jeho týmem, tak i se spolujezdcem fungovala na výbornou. Až na organizační problémy pořadatelů byla prostě radost se tohoto závodu účastnit," liboval si Radim Koutek, který poděkoval všem kteří jej na soutěži podpořili. "Vím, že nás čeká sice ještě kus práce, ale velké díky přesto patří našim rodinám, FARS racingu, Adamovi, mechanikům, Zdenkovi, Danovi, našemu novému závoďáku a všem, kteří nás tak moc podporovali a drželi nám pěsti".
Dalším zastavením FARS Racing týmu bude poslední dubnový víkend úvodní soutěž mistrovství republiky v Rally - legendární Rally Šumava Mogul v Klatovech. V Pošumaví se představí po téměř tříměsíční pauze za volantem jednoho z Renaultů opět i Adam fabrika. Další cenné zkušenosti s novým vozem zde ale bude sbírat i Radim Koutek, tentokráte však s Kubou Navrátilem na sedadle spolujezdce.
Autor: Jiří Hejtmánek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.