Po lednové nevydařené Jänner Rally, na které se představil Adam Fabrika s Renaultem Clio, bylo dalším zastavením zlínského týmu FARS Racing nedaleké Valašské Meziříčí. Tým zde na tradiční Rocksteel Valašské Rally , jež byla úvodním podnikem nově vytvořené Rally Sprint Série, zastupovala hned trojice vozů a posádek. V roli úřadujícího mistra rallysprintu ve třídě 9 se na Valašsku představil Josef Vojáček se spolujezdcem Karlem Voltnerem a osvědčeným vozem Honda Civic. Ze stejného vozu pak přesedlal o třídu výše další zlínský soutěžák Radim Koutek, který pro letošní sezónu zvolil jako své soutěžní náčiní mistrovský Renault Clio po Martině Daňhelové a na horké sedadlo spolujezdce vedle něj usedl Daniel Hamšík . Trojici posádek pak uzavřeli s totožným vozem Milan Zahálka a David Poplštein.
Největší ambice na pódiové umístění měla mistrovská posádka třídy 9 v Rallysprintech Pepa Vojáček - Karel Voltner. Na obou rychlostních zkouškách, na kterých se závodilo, porážela své soupeře na celé čáře. Bohužel na páté zkoušce (pro posádku díky organizačním problémům teprve třetí v pořadí), přišel ale hned po startu zásadní zlom a to do slova a do písmene. U Vojáčkova vozu totiž nevydržela prudkou akceleraci na startu poloosa a posádka tak musela odstoupit ze závodu z vedoucí pozice ve skupině. Přitom na svého nejbližšího pronásledovatele měla již skvostný náskok téměř půl minuty.
"Bohužel i dobrá příprava na závody vždy nemusí stačit. Technika někdy nesnese všechno a stejně jako na prosincové Mikulášské Rally nám krátce po startu páté erzety praskla poloosa a bylo po nadějích na dobrý výsledek," litoval svého odstoupení Pepa Vojáček. "Na další závody ale budeme opět připraveni a snad se nám bude dařit lépe než na Valašsku. V plánu totiž máme kompletní seriál Rally Sprint Série a pokud se podaří získat potřebné finance, tak kromě Barumky odjedeme i Hustopeče a třeba ještě některý z dalších velkých závodů," nastínil letošní plány úřadující mistr třídy 9. "
Ještě méně než Vojáček si závod užil při své soutěžní premiéře Milan Zahálka, jehož zradila technika hned při druhé rychlostní zkoušce, kdy se odporoučel motor.
Jedinou posádkou ze stáje FARS Racing , která spatřila cíl soutěže, tak byli Koutek s Hamšíkem. ,, Před startem Valašky se nám z časových důvodů nepodařilo nic natestovat , takže první ostré kilometry přišly až se soutěží. Našim cílem bylo vše pojmout jako test a postupně se učit," věděl již před závodem Radim. "Stále si však s sebou vezu návyky a zkušenosti z předchozího závodění s naší milovanou Hondou. Jak se ukázalo, spoustu věcí musím změnit a v mnoha ohledech i změnit myšlení a nasazení," poznal po premiérovém svezení se silnějším vozem zlínský pilot. Nové auto na něj ale udělalo jen ten nejlepší dojem. "Musím říci, že Renault po Martině Daňhelové je opravdu špičkově vyladěné auto, které nás v průběhu Valašky zcela nadchlo. Zdaleka jsme ale ještě nedokázali najít jeho potenciál. Jistě to bude trvat ještě nějakou dobu, než mu budeme dělat čest kterou si zaslouží," ví moc dobře pilot Clia, který si kromě vozu zvyká i na další novinky ve své soutěžní kariéře.
"Na Valašce jsem započal novou spolupráci s Adamem Fabrikou a jeho FARS racing teamem, který bude oba naše vozy v průběhu sezóny připravovat. Mimo toho se vedle mě na sedadlo spolujezdce posadil Dan Hamšík, takže toho bylo na první závod sezóny opravdu hodně nového. Spolupráce jak s Adamem a jeho týmem, tak i se spolujezdcem fungovala na výbornou. Až na organizační problémy pořadatelů byla prostě radost se tohoto závodu účastnit," liboval si Radim Koutek, který poděkoval všem kteří jej na soutěži podpořili. "Vím, že nás čeká sice ještě kus práce, ale velké díky přesto patří našim rodinám, FARS racingu, Adamovi, mechanikům, Zdenkovi, Danovi, našemu novému závoďáku a všem, kteří nás tak moc podporovali a drželi nám pěsti".
Dalším zastavením FARS Racing týmu bude poslední dubnový víkend úvodní soutěž mistrovství republiky v Rally - legendární Rally Šumava Mogul v Klatovech. V Pošumaví se představí po téměř tříměsíční pauze za volantem jednoho z Renaultů opět i Adam fabrika. Další cenné zkušenosti s novým vozem zde ale bude sbírat i Radim Koutek, tentokráte však s Kubou Navrátilem na sedadle spolujezdce.
Autor: Jiří Hejtmánek
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).