Šestým místem absolutně a třetím ve třídě začala novou sezonu posádku JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX však především měli po Valašské rally 2015 radost z toho, že se jim podařilo dobře otestovat sebe i vůz před dlouhou a těžkou sezonou, ve které poprvé v kariéře pojedou takzvaný velký mistrák – tedy Mistrovství České republiky v rally.
Valašská rally sice začala organizačním šotkem, když byla zrušena celá první erzeta, ale od dvojky už se většina jezdců svezla na tratích na Hranicku a pak i Vsetínsku pěkně. „Zajezdili jsme si na začátek sezony solidně. Hrozně dlouhou dobu se nic nejelo, takže jsme byli pořádně nažhavení a moc jsme se těšili,“ začal hodnocení Valašsky 2015 pilot posádky Jaroslav Pešl. I když se kromě jedničky pak v závěru soutěže ještě rušila i poslední šestá erzeta, Pešl byl s nájezdem soutěžních kilometrů spokojen. „Byl to pro nás především dobrý test na prahu nové sezony. Zprvu to vypadalo, že moc ostrých kilometrů neodjedeme, ale nakonec jsme z celkových sedmdesáti jeli skoro padesát ostrých, takže to nebylo zas tak špatné,“ přemítal po závodě valašskomeziříčský jezdec.
V konečném pořadí Valašské rally se vyhoupla posádka na šestou příčku absolutně a ve své třídě P2+ si na cílovou rampu dojela pro poháry za třetí místo. Pešl s Peškem tak byli nejlepší ze všech valašských posádek. „Na začátek sezony je to určitě solidní. Především mě ale těší, že jsme měli úspěšný víkend na dvou frontách. My s Romanem jsme skončili na bedně na Valašce a můj syn Jindřich zase měl parádní víkend v motokárách,“ připomněl Jaroslav Pešl výborný start svého synátory do nové sezony. Pětiletý Jindřich Pešl totiž hned v prvním závodě nového ročníku Moravského poháru v motokárách předvedl na svůj věk velmi vyzrálý výkon a dojel ve Vysokém Mýtě na druhé pozici v kategorii do 8 let. „Zajel tam opravdu výborně a od prvního místa byl pouhou jednu desetinku sekundy. A s takovým startem do nové sezony musíme být samozřejmě velmi spokojeni,“ usmíval se otec po povedeném závodě svého synka.
Po Valašce už bude pomalu čas začít se chystat na další závody sezony 2015, která bude pro posádku Pešl – Pešek plná novinek. Tou hlavní změnou je, že Pešl poprvé v kariéře bude objíždět dvoudenní podniky takzvaného velkého mistráku – tedy mistrovství České republiky v rally. „Tím, že se letos jede jen pět jednodenních závodů a primárně jsou vlastně vypsány pro dvoukolky, bylo hodně kluků se čtyřkolkami situací donuceno přejít do velkého mistráku. A přesně tak to máme i my s Romanem. Pokud všechno dopadne, jak má, tak bychom měli jet celý velký mistrák,“ představuje Jaroslav Pešl nástřel závodní sezony 2015. Zatímco s jednodenními sprinty už má Pešl spoustu zkušeností, s velkým mistrákem se zase tak často nesetkal a může se tak těšit na úplně nové zkušenosti a hlavně na novou a pořádně velkou výzvu. „Jednou jsem jel Bohemku s autem Vládi Barvíka. Počet závodních kilometrů je ve velkém mistráku prakticky dvojnásobný, takže je třeba se na to dobře připravit. Je to pro nás velká výzva poprat se s takto těžkými soutěžemi,“ hlásí na prahu nové sezony 35letý Pešl, jenž je zároveň i šéfem JP Motorsport teamu.
Šestidílný seriál velkého mistráku začíná o posledním dubnovém víkendu na Šumavě, pak bude následovat ještě dalších pět závodů: Český Krumlov, Hustopeče, Rally Bohemia, Barum Czech Rally Zlín a Rally Příbram. „Jsou to všechno kvalitní a těžké závody. Čeká nás opravdu zajímavá a nabitá sezona. „Nejvíce se těšíme asi na Hustopeče na konci června, to bude krásná soutěž. Samozřejmě legendou je srpnová Barumka, to je nejtěžší závod z těch nejtěžších,“ dodal Jaroslav Pešl.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?