Šestým místem absolutně a třetím ve třídě začala novou sezonu posádku JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX však především měli po Valašské rally 2015 radost z toho, že se jim podařilo dobře otestovat sebe i vůz před dlouhou a těžkou sezonou, ve které poprvé v kariéře pojedou takzvaný velký mistrák – tedy Mistrovství České republiky v rally.
Valašská rally sice začala organizačním šotkem, když byla zrušena celá první erzeta, ale od dvojky už se většina jezdců svezla na tratích na Hranicku a pak i Vsetínsku pěkně. „Zajezdili jsme si na začátek sezony solidně. Hrozně dlouhou dobu se nic nejelo, takže jsme byli pořádně nažhavení a moc jsme se těšili,“ začal hodnocení Valašsky 2015 pilot posádky Jaroslav Pešl. I když se kromě jedničky pak v závěru soutěže ještě rušila i poslední šestá erzeta, Pešl byl s nájezdem soutěžních kilometrů spokojen. „Byl to pro nás především dobrý test na prahu nové sezony. Zprvu to vypadalo, že moc ostrých kilometrů neodjedeme, ale nakonec jsme z celkových sedmdesáti jeli skoro padesát ostrých, takže to nebylo zas tak špatné,“ přemítal po závodě valašskomeziříčský jezdec.
V konečném pořadí Valašské rally se vyhoupla posádka na šestou příčku absolutně a ve své třídě P2+ si na cílovou rampu dojela pro poháry za třetí místo. Pešl s Peškem tak byli nejlepší ze všech valašských posádek. „Na začátek sezony je to určitě solidní. Především mě ale těší, že jsme měli úspěšný víkend na dvou frontách. My s Romanem jsme skončili na bedně na Valašce a můj syn Jindřich zase měl parádní víkend v motokárách,“ připomněl Jaroslav Pešl výborný start svého synátory do nové sezony. Pětiletý Jindřich Pešl totiž hned v prvním závodě nového ročníku Moravského poháru v motokárách předvedl na svůj věk velmi vyzrálý výkon a dojel ve Vysokém Mýtě na druhé pozici v kategorii do 8 let. „Zajel tam opravdu výborně a od prvního místa byl pouhou jednu desetinku sekundy. A s takovým startem do nové sezony musíme být samozřejmě velmi spokojeni,“ usmíval se otec po povedeném závodě svého synka.
Po Valašce už bude pomalu čas začít se chystat na další závody sezony 2015, která bude pro posádku Pešl – Pešek plná novinek. Tou hlavní změnou je, že Pešl poprvé v kariéře bude objíždět dvoudenní podniky takzvaného velkého mistráku – tedy mistrovství České republiky v rally. „Tím, že se letos jede jen pět jednodenních závodů a primárně jsou vlastně vypsány pro dvoukolky, bylo hodně kluků se čtyřkolkami situací donuceno přejít do velkého mistráku. A přesně tak to máme i my s Romanem. Pokud všechno dopadne, jak má, tak bychom měli jet celý velký mistrák,“ představuje Jaroslav Pešl nástřel závodní sezony 2015. Zatímco s jednodenními sprinty už má Pešl spoustu zkušeností, s velkým mistrákem se zase tak často nesetkal a může se tak těšit na úplně nové zkušenosti a hlavně na novou a pořádně velkou výzvu. „Jednou jsem jel Bohemku s autem Vládi Barvíka. Počet závodních kilometrů je ve velkém mistráku prakticky dvojnásobný, takže je třeba se na to dobře připravit. Je to pro nás velká výzva poprat se s takto těžkými soutěžemi,“ hlásí na prahu nové sezony 35letý Pešl, jenž je zároveň i šéfem JP Motorsport teamu.
Šestidílný seriál velkého mistráku začíná o posledním dubnovém víkendu na Šumavě, pak bude následovat ještě dalších pět závodů: Český Krumlov, Hustopeče, Rally Bohemia, Barum Czech Rally Zlín a Rally Příbram. „Jsou to všechno kvalitní a těžké závody. Čeká nás opravdu zajímavá a nabitá sezona. „Nejvíce se těšíme asi na Hustopeče na konci června, to bude krásná soutěž. Samozřejmě legendou je srpnová Barumka, to je nejtěžší závod z těch nejtěžších,“ dodal Jaroslav Pešl.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?