JP Motorsport načal sezonu úspěšně na dvou frontách

Pešl, Jaroslav - Pešek, Roman
Pešl, Jaroslav - Pešek, Roman , foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 14. dubna 2015 20:42
Sdílej:

Šestým místem absolutně a třetím ve třídě začala novou sezonu posádku JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX však především měli po Valašské rally 2015 radost z toho, že se jim podařilo dobře otestovat sebe i vůz před dlouhou a těžkou sezonou, ve které poprvé v kariéře pojedou takzvaný velký mistrák – tedy Mistrovství České republiky v rally.

Valašská rally sice začala organizačním šotkem, když byla zrušena celá první erzeta, ale od dvojky už se většina jezdců svezla na tratích na Hranicku a pak i Vsetínsku pěkně. „Zajezdili jsme si na začátek sezony solidně. Hrozně dlouhou dobu se nic nejelo, takže jsme byli pořádně nažhavení a moc jsme se těšili,“ začal hodnocení Valašsky 2015 pilot posádky Jaroslav Pešl. I když se kromě jedničky pak v závěru soutěže ještě rušila i poslední šestá erzeta, Pešl byl s nájezdem soutěžních kilometrů spokojen.  „Byl to pro nás především dobrý test na prahu nové sezony. Zprvu to vypadalo, že moc ostrých kilometrů neodjedeme, ale nakonec jsme z celkových sedmdesáti jeli skoro padesát ostrých, takže to nebylo zas tak špatné,“ přemítal po závodě valašskomeziříčský jezdec. 

V konečném pořadí Valašské rally se vyhoupla posádka na šestou příčku absolutně a ve své třídě P2+ si na cílovou rampu dojela pro poháry za třetí místo. Pešl s Peškem tak byli nejlepší ze všech valašských posádek. „Na začátek sezony je to určitě solidní. Především mě ale těší, že jsme měli úspěšný víkend na dvou frontách. My s Romanem jsme skončili na bedně na Valašce a můj syn Jindřich zase měl parádní víkend v motokárách,“ připomněl Jaroslav Pešl výborný start svého synátory do nové sezony. Pětiletý Jindřich Pešl totiž hned v prvním závodě nového ročníku Moravského poháru v motokárách předvedl na svůj věk velmi vyzrálý výkon a dojel ve Vysokém Mýtě na druhé pozici v kategorii do 8 let. „Zajel tam opravdu výborně a od prvního místa byl pouhou jednu desetinku sekundy. A s takovým startem do nové sezony musíme být samozřejmě velmi spokojeni,“ usmíval se otec po povedeném závodě svého synka.     

Po Valašce už bude pomalu čas začít se chystat na další závody sezony 2015, která bude pro posádku Pešl – Pešek plná novinek. Tou hlavní změnou je, že Pešl poprvé v kariéře bude objíždět dvoudenní podniky takzvaného velkého mistráku – tedy mistrovství České republiky v rally. „Tím, že se letos jede jen pět jednodenních závodů a primárně jsou vlastně vypsány pro dvoukolky, bylo hodně kluků se čtyřkolkami situací donuceno přejít do velkého mistráku. A přesně tak to máme i my s Romanem. Pokud všechno dopadne, jak má, tak bychom měli jet celý velký mistrák,“ představuje Jaroslav Pešl nástřel závodní sezony 2015. Zatímco s jednodenními sprinty už má Pešl spoustu zkušeností, s velkým mistrákem se zase tak často nesetkal a může se tak těšit na úplně nové zkušenosti a hlavně na novou a pořádně velkou výzvu. „Jednou jsem jel Bohemku s autem Vládi Barvíka. Počet závodních kilometrů je ve velkém mistráku prakticky dvojnásobný, takže je třeba se na to dobře připravit. Je to pro nás velká výzva poprat se s takto těžkými soutěžemi,“ hlásí na prahu nové sezony 35letý Pešl, jenž je zároveň i šéfem JP Motorsport teamu.  

Šestidílný seriál velkého mistráku začíná o posledním dubnovém víkendu na Šumavě, pak bude následovat ještě dalších pět závodů: Český Krumlov, Hustopeče, Rally Bohemia, Barum Czech Rally Zlín a Rally Příbram. „Jsou to všechno kvalitní a těžké závody. Čeká nás opravdu zajímavá a nabitá sezona.   „Nejvíce se těšíme asi na Hustopeče na konci června, to bude krásná soutěž. Samozřejmě legendou je srpnová Barumka, to je nejtěžší závod z těch nejtěžších,“ dodal Jaroslav Pešl. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.