Šestým místem absolutně a třetím ve třídě začala novou sezonu posádku JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX však především měli po Valašské rally 2015 radost z toho, že se jim podařilo dobře otestovat sebe i vůz před dlouhou a těžkou sezonou, ve které poprvé v kariéře pojedou takzvaný velký mistrák – tedy Mistrovství České republiky v rally.
Valašská rally sice začala organizačním šotkem, když byla zrušena celá první erzeta, ale od dvojky už se většina jezdců svezla na tratích na Hranicku a pak i Vsetínsku pěkně. „Zajezdili jsme si na začátek sezony solidně. Hrozně dlouhou dobu se nic nejelo, takže jsme byli pořádně nažhavení a moc jsme se těšili,“ začal hodnocení Valašsky 2015 pilot posádky Jaroslav Pešl. I když se kromě jedničky pak v závěru soutěže ještě rušila i poslední šestá erzeta, Pešl byl s nájezdem soutěžních kilometrů spokojen. „Byl to pro nás především dobrý test na prahu nové sezony. Zprvu to vypadalo, že moc ostrých kilometrů neodjedeme, ale nakonec jsme z celkových sedmdesáti jeli skoro padesát ostrých, takže to nebylo zas tak špatné,“ přemítal po závodě valašskomeziříčský jezdec.
V konečném pořadí Valašské rally se vyhoupla posádka na šestou příčku absolutně a ve své třídě P2+ si na cílovou rampu dojela pro poháry za třetí místo. Pešl s Peškem tak byli nejlepší ze všech valašských posádek. „Na začátek sezony je to určitě solidní. Především mě ale těší, že jsme měli úspěšný víkend na dvou frontách. My s Romanem jsme skončili na bedně na Valašce a můj syn Jindřich zase měl parádní víkend v motokárách,“ připomněl Jaroslav Pešl výborný start svého synátory do nové sezony. Pětiletý Jindřich Pešl totiž hned v prvním závodě nového ročníku Moravského poháru v motokárách předvedl na svůj věk velmi vyzrálý výkon a dojel ve Vysokém Mýtě na druhé pozici v kategorii do 8 let. „Zajel tam opravdu výborně a od prvního místa byl pouhou jednu desetinku sekundy. A s takovým startem do nové sezony musíme být samozřejmě velmi spokojeni,“ usmíval se otec po povedeném závodě svého synka.
Po Valašce už bude pomalu čas začít se chystat na další závody sezony 2015, která bude pro posádku Pešl – Pešek plná novinek. Tou hlavní změnou je, že Pešl poprvé v kariéře bude objíždět dvoudenní podniky takzvaného velkého mistráku – tedy mistrovství České republiky v rally. „Tím, že se letos jede jen pět jednodenních závodů a primárně jsou vlastně vypsány pro dvoukolky, bylo hodně kluků se čtyřkolkami situací donuceno přejít do velkého mistráku. A přesně tak to máme i my s Romanem. Pokud všechno dopadne, jak má, tak bychom měli jet celý velký mistrák,“ představuje Jaroslav Pešl nástřel závodní sezony 2015. Zatímco s jednodenními sprinty už má Pešl spoustu zkušeností, s velkým mistrákem se zase tak často nesetkal a může se tak těšit na úplně nové zkušenosti a hlavně na novou a pořádně velkou výzvu. „Jednou jsem jel Bohemku s autem Vládi Barvíka. Počet závodních kilometrů je ve velkém mistráku prakticky dvojnásobný, takže je třeba se na to dobře připravit. Je to pro nás velká výzva poprat se s takto těžkými soutěžemi,“ hlásí na prahu nové sezony 35letý Pešl, jenž je zároveň i šéfem JP Motorsport teamu.
Šestidílný seriál velkého mistráku začíná o posledním dubnovém víkendu na Šumavě, pak bude následovat ještě dalších pět závodů: Český Krumlov, Hustopeče, Rally Bohemia, Barum Czech Rally Zlín a Rally Příbram. „Jsou to všechno kvalitní a těžké závody. Čeká nás opravdu zajímavá a nabitá sezona. „Nejvíce se těšíme asi na Hustopeče na konci června, to bude krásná soutěž. Samozřejmě legendou je srpnová Barumka, to je nejtěžší závod z těch nejtěžších,“ dodal Jaroslav Pešl.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.