Šestým místem absolutně a třetím ve třídě začala novou sezonu posádku JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Oba Valaši jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX však především měli po Valašské rally 2015 radost z toho, že se jim podařilo dobře otestovat sebe i vůz před dlouhou a těžkou sezonou, ve které poprvé v kariéře pojedou takzvaný velký mistrák – tedy Mistrovství České republiky v rally.
Valašská rally sice začala organizačním šotkem, když byla zrušena celá první erzeta, ale od dvojky už se většina jezdců svezla na tratích na Hranicku a pak i Vsetínsku pěkně. „Zajezdili jsme si na začátek sezony solidně. Hrozně dlouhou dobu se nic nejelo, takže jsme byli pořádně nažhavení a moc jsme se těšili,“ začal hodnocení Valašsky 2015 pilot posádky Jaroslav Pešl. I když se kromě jedničky pak v závěru soutěže ještě rušila i poslední šestá erzeta, Pešl byl s nájezdem soutěžních kilometrů spokojen. „Byl to pro nás především dobrý test na prahu nové sezony. Zprvu to vypadalo, že moc ostrých kilometrů neodjedeme, ale nakonec jsme z celkových sedmdesáti jeli skoro padesát ostrých, takže to nebylo zas tak špatné,“ přemítal po závodě valašskomeziříčský jezdec.
V konečném pořadí Valašské rally se vyhoupla posádka na šestou příčku absolutně a ve své třídě P2+ si na cílovou rampu dojela pro poháry za třetí místo. Pešl s Peškem tak byli nejlepší ze všech valašských posádek. „Na začátek sezony je to určitě solidní. Především mě ale těší, že jsme měli úspěšný víkend na dvou frontách. My s Romanem jsme skončili na bedně na Valašce a můj syn Jindřich zase měl parádní víkend v motokárách,“ připomněl Jaroslav Pešl výborný start svého synátory do nové sezony. Pětiletý Jindřich Pešl totiž hned v prvním závodě nového ročníku Moravského poháru v motokárách předvedl na svůj věk velmi vyzrálý výkon a dojel ve Vysokém Mýtě na druhé pozici v kategorii do 8 let. „Zajel tam opravdu výborně a od prvního místa byl pouhou jednu desetinku sekundy. A s takovým startem do nové sezony musíme být samozřejmě velmi spokojeni,“ usmíval se otec po povedeném závodě svého synka.
Po Valašce už bude pomalu čas začít se chystat na další závody sezony 2015, která bude pro posádku Pešl – Pešek plná novinek. Tou hlavní změnou je, že Pešl poprvé v kariéře bude objíždět dvoudenní podniky takzvaného velkého mistráku – tedy mistrovství České republiky v rally. „Tím, že se letos jede jen pět jednodenních závodů a primárně jsou vlastně vypsány pro dvoukolky, bylo hodně kluků se čtyřkolkami situací donuceno přejít do velkého mistráku. A přesně tak to máme i my s Romanem. Pokud všechno dopadne, jak má, tak bychom měli jet celý velký mistrák,“ představuje Jaroslav Pešl nástřel závodní sezony 2015. Zatímco s jednodenními sprinty už má Pešl spoustu zkušeností, s velkým mistrákem se zase tak často nesetkal a může se tak těšit na úplně nové zkušenosti a hlavně na novou a pořádně velkou výzvu. „Jednou jsem jel Bohemku s autem Vládi Barvíka. Počet závodních kilometrů je ve velkém mistráku prakticky dvojnásobný, takže je třeba se na to dobře připravit. Je to pro nás velká výzva poprat se s takto těžkými soutěžemi,“ hlásí na prahu nové sezony 35letý Pešl, jenž je zároveň i šéfem JP Motorsport teamu.
Šestidílný seriál velkého mistráku začíná o posledním dubnovém víkendu na Šumavě, pak bude následovat ještě dalších pět závodů: Český Krumlov, Hustopeče, Rally Bohemia, Barum Czech Rally Zlín a Rally Příbram. „Jsou to všechno kvalitní a těžké závody. Čeká nás opravdu zajímavá a nabitá sezona. „Nejvíce se těšíme asi na Hustopeče na konci června, to bude krásná soutěž. Samozřejmě legendou je srpnová Barumka, to je nejtěžší závod z těch nejtěžších,“ dodal Jaroslav Pešl.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.