Do XXXIV. ročníku Rocksteel Valašská rally 2015 (10. – 11. dubna) se přihlásilo celkem 116 posádek ze tří států – České republiky, Polska a Slovenska.
Valaška se pojede v letošním roce jako součást nově vypsaného pětidílného seriálu RallySprint Série, dále Poháru 2+, Poháru pořadatele a značkového seriálu Opel Adam Cup 2015. K největším favoritům jednodenního podniku se řadí Slovák Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), Roman Odložilík (Subaru Impreza WRC) a úřadující slovenský šampion Grzegorz Grzyb z Polska (Ford Fiesta R5).
Do RallySprint Série (hodnocení dvoukolek) se přihlásilo celkem 80 soutěžících, k aspirantům na prvenství patří Egon Smékal, Ondřej Bisaha (oba Citroën DS3 R3T) a Patrik Rujbr (Renault Clio R3T). Nejpočetněji je obsazena v rámci rallysprintové série třída 6, kde figuruje celkem 16 vozů a dále třída 8, kde pojede 11 vozů. V rámci Poháru 2+ se přihlásilo celkem 17 soutěžících, v rámci Poháru pořadatele poté 19 startujících. Ve vozovém parku celkem 12 značek jsou zastoupeny nejpočetněji tradičně automobilky Škoda a Honda. Na letošní valašku se přihlásilo celkem 19 smíšených posádek, za volanty soutěžních vozů se objeví i tři dámy, a to Olga Lounová, Jarmila Hrachovcová a Pavlína Tydlačková.
Celkem přihlášeno: 116 posádek
Prioritní jezdci: 9 (CZE – Roman Odložilík, Martin Vlček, SVK – Jaroslav Melichárek, Martin Koči, POL – Grzegorz Grzyb, Lukasz Habaj, Maciej Rzeznik, Maciej Oleksowicz, Tomasz Kasperczyk)
Počet států: 3 (Česká republika – 97, Polsko – 10, Slovensko - 9)
RallySprint Série - rozdělení podle objemových tříd: celkem 80 vozů
Třída 5 (A nad 1600 cm3 do 2000 cm3, Super 1600, R2C – nad 1600 cm3 do 2000 cm3, R3C – nad 1600cm3 do 2000cm3, R3T – do 1620 cm3/jmenovitý): 7 vozů
Třída 6 (A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B – nad 1390 cm3 do 1600 cm3, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 16 vozů
Třída 7 (A do 1400 cm3, Kit Car do 1400 cm3): 8 vozů
Třída 8 (N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 11 vozů
Třída 9 (N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B – nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 9 vozů
Třída 10 (N do 1400 cm3, R1A – do 1400 cm3): 1 vůz
Třída 11 (A nebo N s přeplňovaným motorem – diesel do 2000 cm3/jmenovitý, R3D – do 2000 cm3/jmenovitý, SAD s přeplňovaným motorem diesel – do 2000 cm3/jmenovitý, VD s přeplňovaným motorem diesel – do 2000 cm3/jmenovitý): 4 vozy
Třída 14 (SA1 do 1400 cm3): 7 vozů
Třída 15 (SA2 nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 3 vozy
Třída 16 (SA3 nad 1600 cm3 do 2000 cm3, včetně vozů Kit Car, SA3 bez homologačního listu o jmenovitém objemu do 2000 cm3 a s jednou poháněnou nápravou): 0 vozů
Třída 17 (V1 automobily Škoda): 8 vozů
Třida 18 (V2 do 2000 cm3): 6 vozů
Pohár 2 +: celkem přihlášeno 17 vozů
Pořadatel vypisuje samostatný „Pohár 2+“ pro homologovaná vozidla (i s prošlou homologací) bez dieslových motorů. Jsou povoleny vozy skupiny WRC, vozy S2000 atm, RRC (S2000 turbo), R4, R5, N nad 2000 cm3, RGT, Porsche GT a dále vozy třídy 13 a HA kategorie 3, 4 a 5 s objemem nad 2000 cm3. Pro tento pohár je nutná mezinárodní licence jezdce a spolujezdce. Vozidla startující v tomto Poháru 2+ budou odpovídat technickým předpisům pro MČR v rally. Vozidla třídy HA budou odpovídat předpisům dle kapitoly K NSŘ.
Pohár pořadatele: 19 vozů
Počet vozů specifikace WRC: 3
Ford Fiesta RS WRC – 1, Subaru Impreza WRC – 1, Škoda Octavia WRC – 1
Počet vozů kategorie R5: 7
Ford Fiesta R5 – 7
Počet vozů kategorie S2000: 3
Škoda Fabia S2000 – 3
Počet značek: 12
Škoda – 33, Honda – 17, Ford – 12, Renault – 11, Mitsubishi – 10, Citroën – 8, Peugeot – 7, Subaru – 6, Opel – 6, Seat – 3, Suzuki – 2, Lada - 1
Smíšené posádky: 19
Martin Vlček – Jindřiška Žáková, Egon Smékal – Monika Hýbnerová, Marcel Svačina – Zuzana Lieskovcová, Josef Peták – Alena Benešová, Petr Vraj jr. – Markéta Skácelová, Vlastimil Daňhel – Kateřina Janovská, Jan Petr – Martina Straková, Lukáš Nekvapil – Michala Rezková, Ondřej Studénka – Michaela Bublová, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Martin Sopúch – Karin Sopúchová, Zdeněk Václavík – Martina Picková, Marek Gabko – Veronika Ščotková, Viktor Mechl – Zdenka Tamášová, Petr Lukašík – Martina Mikulášková, Aleš Pilčík – Zuzana Plšková, Tomáš Carbol – Kristýna Smrčková, Martin Helis – Vendula Balejová, Tomáš Urban – Jana Čížková
Dámská posádka: 3
Olga Lounová – Richard Nesvadba, Jarmila Hrachovcová, Pavlína Tydlačková
Ve Valašské Meziříčí 6. dubna 2015 - Roman ORDELT, tiskový mluvčí XXXIV. ROCKSTEEL Valašská rally 2015
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.