Valaška 2015 - Statistika podle seznamu přihlášených posádek

rally valašská
rally valašská, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Roman Ordelt 8. dubna 2015 14:21
Sdílej:

Do XXXIV. ročníku Rocksteel Valašská rally 2015 (10. – 11. dubna) se přihlásilo celkem 116 posádek ze tří států – České republiky, Polska a Slovenska.

Valaška se pojede v letošním roce jako součást nově vypsaného pětidílného seriálu RallySprint Série, dále Poháru 2+, Poháru pořadatele a značkového seriálu Opel Adam Cup 2015. K největším favoritům jednodenního podniku se řadí Slovák Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), Roman Odložilík (Subaru Impreza WRC) a úřadující slovenský šampion Grzegorz Grzyb z Polska (Ford Fiesta R5).

Do RallySprint Série (hodnocení dvoukolek) se přihlásilo celkem 80 soutěžících, k aspirantům na prvenství patří Egon Smékal, Ondřej Bisaha (oba Citroën DS3 R3T) a Patrik Rujbr (Renault Clio R3T). Nejpočetněji je obsazena v rámci rallysprintové série třída 6, kde figuruje celkem 16 vozů a dále třída 8, kde pojede 11 vozů. V rámci Poháru 2+ se přihlásilo celkem 17 soutěžících, v rámci Poháru pořadatele poté 19 startujících. Ve vozovém parku celkem 12 značek jsou zastoupeny nejpočetněji tradičně automobilky Škoda a Honda. Na letošní valašku se přihlásilo celkem 19 smíšených posádek, za volanty soutěžních vozů se objeví i tři dámy, a to Olga Lounová, Jarmila Hrachovcová a Pavlína Tydlačková.

 

Celkem přihlášeno: 116 posádek

Prioritní jezdci: 9 (CZE – Roman Odložilík, Martin Vlček, SVK – Jaroslav Melichárek, Martin Koči, POL – Grzegorz Grzyb, Lukasz Habaj, Maciej Rzeznik, Maciej Oleksowicz, Tomasz Kasperczyk)

Počet států: 3 (Česká republika – 97, Polsko – 10, Slovensko - 9)

RallySprint Série - rozdělení podle objemových tříd: celkem 80 vozů

Třída 5 (A nad 1600 cm3 do 2000 cm3, Super 1600, R2C – nad 1600 cm3 do 2000 cm3, R3C – nad 1600cm3 do 2000cm3, R3T – do 1620 cm3/jmenovitý): 7 vozů

Třída 6 (A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B – nad 1390 cm3 do 1600 cm3, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 16 vozů

Třída 7 (A do 1400 cm3, Kit Car do 1400 cm3): 8 vozů

Třída 8 (N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 11 vozů

Třída 9 (N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B – nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 9 vozů

Třída 10 (N do 1400 cm3, R1A – do 1400 cm3): 1 vůz

  

Třída 11 (A nebo N s přeplňovaným motorem – diesel do 2000 cm3/jmenovitý, R3D – do 2000 cm3/jmenovitý, SAD s přeplňovaným motorem diesel – do 2000 cm3/jmenovitý, VD s přeplňovaným motorem diesel – do 2000 cm3/jmenovitý): 4 vozy

Třída 14 (SA1 do 1400 cm3): 7 vozů

Třída 15 (SA2 nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 3 vozy

Třída 16 (SA3 nad 1600 cm3 do 2000 cm3, včetně vozů Kit Car, SA3 bez homologačního listu o jmenovitém objemu do 2000 cm3 a s jednou poháněnou nápravou): 0 vozů

Třída 17 (V1 automobily Škoda): 8 vozů

Třida 18 (V2 do 2000 cm3): 6 vozů

 

Pohár 2 +: celkem přihlášeno 17 vozů

Pořadatel vypisuje samostatný „Pohár 2+“ pro homologovaná vozidla (i s prošlou homologací) bez dieslových motorů. Jsou povoleny vozy skupiny WRC, vozy S2000 atm, RRC (S2000 turbo), R4, R5, N nad 2000 cm3, RGT, Porsche GT a dále vozy třídy 13 a HA kategorie 3, 4 a 5 s objemem nad 2000 cm3. Pro tento pohár je nutná mezinárodní licence jezdce a spolujezdce. Vozidla startující v tomto Poháru 2+ budou odpovídat technickým předpisům pro MČR v rally. Vozidla třídy HA budou odpovídat předpisům dle kapitoly K NSŘ.

 

Pohár pořadatele: 19 vozů

Počet vozů specifikace WRC: 3

Ford Fiesta RS WRC – 1, Subaru Impreza WRC – 1, Škoda Octavia WRC – 1

Počet vozů kategorie R5: 7

Ford Fiesta R5 – 7

Počet vozů kategorie S2000: 3

Škoda Fabia S2000 – 3

 

Počet značek: 12

Škoda – 33, Honda – 17, Ford – 12, Renault – 11, Mitsubishi – 10, Citroën – 8, Peugeot – 7, Subaru – 6, Opel – 6, Seat – 3, Suzuki – 2, Lada - 1

Smíšené posádky: 19

Martin Vlček – Jindřiška Žáková, Egon Smékal – Monika Hýbnerová, Marcel Svačina – Zuzana Lieskovcová, Josef Peták – Alena Benešová, Petr Vraj jr. – Markéta Skácelová, Vlastimil Daňhel – Kateřina Janovská, Jan Petr – Martina Straková, Lukáš Nekvapil – Michala Rezková, Ondřej Studénka – Michaela Bublová, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Martin Sopúch – Karin Sopúchová, Zdeněk Václavík – Martina Picková, Marek Gabko – Veronika Ščotková, Viktor Mechl – Zdenka Tamášová, Petr Lukašík – Martina Mikulášková, Aleš Pilčík – Zuzana Plšková, Tomáš Carbol – Kristýna Smrčková, Martin Helis – Vendula Balejová, Tomáš Urban – Jana Čížková

 

Dámská posádka: 3

Olga Lounová – Richard Nesvadba, Jarmila Hrachovcová, Pavlína Tydlačková

 

Ve Valašské Meziříčí 6. dubna 2015 - Roman ORDELT, tiskový mluvčí XXXIV. ROCKSTEEL Valašská rally 2015

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.