Do XXXIV. ročníku Rocksteel Valašská rally 2015 (10. – 11. dubna) se přihlásilo celkem 116 posádek ze tří států – České republiky, Polska a Slovenska.
Valaška se pojede v letošním roce jako součást nově vypsaného pětidílného seriálu RallySprint Série, dále Poháru 2+, Poháru pořadatele a značkového seriálu Opel Adam Cup 2015. K největším favoritům jednodenního podniku se řadí Slovák Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), Roman Odložilík (Subaru Impreza WRC) a úřadující slovenský šampion Grzegorz Grzyb z Polska (Ford Fiesta R5).
Do RallySprint Série (hodnocení dvoukolek) se přihlásilo celkem 80 soutěžících, k aspirantům na prvenství patří Egon Smékal, Ondřej Bisaha (oba Citroën DS3 R3T) a Patrik Rujbr (Renault Clio R3T). Nejpočetněji je obsazena v rámci rallysprintové série třída 6, kde figuruje celkem 16 vozů a dále třída 8, kde pojede 11 vozů. V rámci Poháru 2+ se přihlásilo celkem 17 soutěžících, v rámci Poháru pořadatele poté 19 startujících. Ve vozovém parku celkem 12 značek jsou zastoupeny nejpočetněji tradičně automobilky Škoda a Honda. Na letošní valašku se přihlásilo celkem 19 smíšených posádek, za volanty soutěžních vozů se objeví i tři dámy, a to Olga Lounová, Jarmila Hrachovcová a Pavlína Tydlačková.
Celkem přihlášeno: 116 posádek
Prioritní jezdci: 9 (CZE – Roman Odložilík, Martin Vlček, SVK – Jaroslav Melichárek, Martin Koči, POL – Grzegorz Grzyb, Lukasz Habaj, Maciej Rzeznik, Maciej Oleksowicz, Tomasz Kasperczyk)
Počet států: 3 (Česká republika – 97, Polsko – 10, Slovensko - 9)
RallySprint Série - rozdělení podle objemových tříd: celkem 80 vozů
Třída 5 (A nad 1600 cm3 do 2000 cm3, Super 1600, R2C – nad 1600 cm3 do 2000 cm3, R3C – nad 1600cm3 do 2000cm3, R3T – do 1620 cm3/jmenovitý): 7 vozů
Třída 6 (A nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R2B – nad 1390 cm3 do 1600 cm3, Kit-car nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 16 vozů
Třída 7 (A do 1400 cm3, Kit Car do 1400 cm3): 8 vozů
Třída 8 (N nad 1600 cm3 do 2000 cm3): 11 vozů
Třída 9 (N nad 1400 cm3 do 1600 cm3, R1B – nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 9 vozů
Třída 10 (N do 1400 cm3, R1A – do 1400 cm3): 1 vůz
Třída 11 (A nebo N s přeplňovaným motorem – diesel do 2000 cm3/jmenovitý, R3D – do 2000 cm3/jmenovitý, SAD s přeplňovaným motorem diesel – do 2000 cm3/jmenovitý, VD s přeplňovaným motorem diesel – do 2000 cm3/jmenovitý): 4 vozy
Třída 14 (SA1 do 1400 cm3): 7 vozů
Třída 15 (SA2 nad 1400 cm3 do 1600 cm3): 3 vozy
Třída 16 (SA3 nad 1600 cm3 do 2000 cm3, včetně vozů Kit Car, SA3 bez homologačního listu o jmenovitém objemu do 2000 cm3 a s jednou poháněnou nápravou): 0 vozů
Třída 17 (V1 automobily Škoda): 8 vozů
Třida 18 (V2 do 2000 cm3): 6 vozů
Pohár 2 +: celkem přihlášeno 17 vozů
Pořadatel vypisuje samostatný „Pohár 2+“ pro homologovaná vozidla (i s prošlou homologací) bez dieslových motorů. Jsou povoleny vozy skupiny WRC, vozy S2000 atm, RRC (S2000 turbo), R4, R5, N nad 2000 cm3, RGT, Porsche GT a dále vozy třídy 13 a HA kategorie 3, 4 a 5 s objemem nad 2000 cm3. Pro tento pohár je nutná mezinárodní licence jezdce a spolujezdce. Vozidla startující v tomto Poháru 2+ budou odpovídat technickým předpisům pro MČR v rally. Vozidla třídy HA budou odpovídat předpisům dle kapitoly K NSŘ.
Pohár pořadatele: 19 vozů
Počet vozů specifikace WRC: 3
Ford Fiesta RS WRC – 1, Subaru Impreza WRC – 1, Škoda Octavia WRC – 1
Počet vozů kategorie R5: 7
Ford Fiesta R5 – 7
Počet vozů kategorie S2000: 3
Škoda Fabia S2000 – 3
Počet značek: 12
Škoda – 33, Honda – 17, Ford – 12, Renault – 11, Mitsubishi – 10, Citroën – 8, Peugeot – 7, Subaru – 6, Opel – 6, Seat – 3, Suzuki – 2, Lada - 1
Smíšené posádky: 19
Martin Vlček – Jindřiška Žáková, Egon Smékal – Monika Hýbnerová, Marcel Svačina – Zuzana Lieskovcová, Josef Peták – Alena Benešová, Petr Vraj jr. – Markéta Skácelová, Vlastimil Daňhel – Kateřina Janovská, Jan Petr – Martina Straková, Lukáš Nekvapil – Michala Rezková, Ondřej Studénka – Michaela Bublová, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Martin Sopúch – Karin Sopúchová, Zdeněk Václavík – Martina Picková, Marek Gabko – Veronika Ščotková, Viktor Mechl – Zdenka Tamášová, Petr Lukašík – Martina Mikulášková, Aleš Pilčík – Zuzana Plšková, Tomáš Carbol – Kristýna Smrčková, Martin Helis – Vendula Balejová, Tomáš Urban – Jana Čížková
Dámská posádka: 3
Olga Lounová – Richard Nesvadba, Jarmila Hrachovcová, Pavlína Tydlačková
Ve Valašské Meziříčí 6. dubna 2015 - Roman ORDELT, tiskový mluvčí XXXIV. ROCKSTEEL Valašská rally 2015
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).