Klatovy hlásí návrat do dubnového termínu

rally šumava
rally šumava, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jan Dušek 9. března 2015 16:41
Sdílej:

Letos se příznivci rychlých kol na Klatovsku dočkají svého motoristického svátku o pár týdnů dříve než v minulém roce. Jubilejní 50. Rallye Šumava Klatovy i sesterská 24. Historic Vltava Rallye se budou konat v tradičním čase, vše důležité se odehraje 23.-25. dubna 2015. Veškeré informace o soutěžích se postupně budou objevovat také na klubových stránkách www.pamk.cz a na stránkách vyhrazených těmto soutěžím.

Velké jubileum letos oslaví Rallye Šumava Klatovy. Nejstarší domácí soutěž pojede již svůj 50. ročník a organizátoři vkládají velké úsilí do snahy o jeho úspěch. V letošním roce však nastaly nečekané potíže s rychlostními zkouškami, a to veškeré přípravy zpomalilo. V tuto chvíli však již je trať jasná, takže už nezbývá, než se začít na poslední dubnový víkend pořádně těšit. Napomoci kvalitnímu sportovnímu zážitku by měly i změny v Mistrovství České republiky, jehož je populární „Šumava“ již desítky let tradiční součástí. Tyto změny umožňují start mnohem širšímu spektru vozů než v minulosti, k vidění by tak v Klatovech po letech měly být třeba i legendární speciály WRC, jejichž piloti budou chtít znepříjemnit obhajobu vítězství několikanásobnému mistrovi republiky Václavovi Pechovi, který nebude na startu ani tentokrát chybět. Klatovští ale své letošní jubileum oslaví i za přítomnosti dalších legend. Jednak hodlají přizvat na návštěvu bývalé vítěze nejstarší domácí soutěže, jednak nově vypsali Rallye Šumava Legend, při které se krásné staré vozy budou prohánět přímo po slavných tratích. 

Nedílnou součástí sportovního víkendu bude ale samozřejmě opět také 24. Historic Vltava Rallye. Ta je vyhrazena starším vozům, jejichž posádky mají zájem nejen o radostné svezení, ale také o sportovní zápolení a mistrovské body. Do Klatov se i tentokrát sjedou závodníci z celé Evropy, aby se na náročných tratích v podhůří Šumavy utkali při třetím podniku letošního evropského šampionátu rallye historických vozidel. Účast na 24. Historic Vltava Rallye by tentokrát měla být kvalitnější než loni, kdy ji nepříjemně ovlivnily termínové kolize a (letos již neexistující) koeficienty. I přes tyto nepříznivé faktory byl v minulém roce na rychlostních zkouškách k vidění velmi kvalitní sportovní boj, sváděný kromě posádek ME také závodníky domácího šampionátu v čele s rychlým Jiřím Kalistou. Ten byl dokonce rychlejší než vítěz evropského hodnocení Švéd Myrsell, což by mohlo být pro všechny Seveřany velkou výzvou – i v letošním roce totiž pojedou posádky ze Skandinávie také svůj pohár, který na klatovský start tradičně přivádí mnoho zajímavých jezdců a jejich strojů. 

Jak vidno, poslední dubnový víkend bude na Klatovsku opravdu velmi pestrý a pro organizaci velmi náročný. To ostatně potvrzuje i ředitel obou soutěží Jiří Valenta: „Dobře víme, že nás nečeká nic snadného. Letos je vše pro nás ještě složitější už tím, že bychom rádi jubileum ´Šumavy´ oslavili opravdu důstojně. Navíc jsme se zejména na Strakonicku setkali s nepochopením některých místních obyvatel a zastupitelů, což nám dost zkomplikovalo sestavení tratí. Nakonec jsme byli nuceni plánovaný model trochu pozměnit, pro jezdce jsou proto připraveny některé odlišné úseky než v minulosti. Vimperskou etapu nicméně opět pojedeme v sobotu, na pátek jsou i tentokrát připraveny úseky v okolí Klatov. Celou soutěž zahajuje tradiční Klatovský okruh, také pro něj jsme ale připravili velkou změnu. Rallye Šumava pojede svůj padesátý ročník a my se rozhodli, že je to ideální příležitost pro trochu nečekaný tah. Jaký? Okruh letos pojede v opačném směru, což se doteď v rámci ´Šumavy´ ještě nezkoušelo. Věříme, že diváky i jezdce tato změna zaujme,“ uzavírá Jiří Valenta. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.