Letos se příznivci rychlých kol na Klatovsku dočkají svého motoristického svátku o pár týdnů dříve než v minulém roce. Jubilejní 50. Rallye Šumava Klatovy i sesterská 24. Historic Vltava Rallye se budou konat v tradičním čase, vše důležité se odehraje 23.-25. dubna 2015. Veškeré informace o soutěžích se postupně budou objevovat také na klubových stránkách www.pamk.cz a na stránkách vyhrazených těmto soutěžím.
Velké jubileum letos oslaví Rallye Šumava Klatovy. Nejstarší domácí soutěž pojede již svůj 50. ročník a organizátoři vkládají velké úsilí do snahy o jeho úspěch. V letošním roce však nastaly nečekané potíže s rychlostními zkouškami, a to veškeré přípravy zpomalilo. V tuto chvíli však již je trať jasná, takže už nezbývá, než se začít na poslední dubnový víkend pořádně těšit. Napomoci kvalitnímu sportovnímu zážitku by měly i změny v Mistrovství České republiky, jehož je populární „Šumava“ již desítky let tradiční součástí. Tyto změny umožňují start mnohem širšímu spektru vozů než v minulosti, k vidění by tak v Klatovech po letech měly být třeba i legendární speciály WRC, jejichž piloti budou chtít znepříjemnit obhajobu vítězství několikanásobnému mistrovi republiky Václavovi Pechovi, který nebude na startu ani tentokrát chybět. Klatovští ale své letošní jubileum oslaví i za přítomnosti dalších legend. Jednak hodlají přizvat na návštěvu bývalé vítěze nejstarší domácí soutěže, jednak nově vypsali Rallye Šumava Legend, při které se krásné staré vozy budou prohánět přímo po slavných tratích.
Nedílnou součástí sportovního víkendu bude ale samozřejmě opět také 24. Historic Vltava Rallye. Ta je vyhrazena starším vozům, jejichž posádky mají zájem nejen o radostné svezení, ale také o sportovní zápolení a mistrovské body. Do Klatov se i tentokrát sjedou závodníci z celé Evropy, aby se na náročných tratích v podhůří Šumavy utkali při třetím podniku letošního evropského šampionátu rallye historických vozidel. Účast na 24. Historic Vltava Rallye by tentokrát měla být kvalitnější než loni, kdy ji nepříjemně ovlivnily termínové kolize a (letos již neexistující) koeficienty. I přes tyto nepříznivé faktory byl v minulém roce na rychlostních zkouškách k vidění velmi kvalitní sportovní boj, sváděný kromě posádek ME také závodníky domácího šampionátu v čele s rychlým Jiřím Kalistou. Ten byl dokonce rychlejší než vítěz evropského hodnocení Švéd Myrsell, což by mohlo být pro všechny Seveřany velkou výzvou – i v letošním roce totiž pojedou posádky ze Skandinávie také svůj pohár, který na klatovský start tradičně přivádí mnoho zajímavých jezdců a jejich strojů.
Jak vidno, poslední dubnový víkend bude na Klatovsku opravdu velmi pestrý a pro organizaci velmi náročný. To ostatně potvrzuje i ředitel obou soutěží Jiří Valenta: „Dobře víme, že nás nečeká nic snadného. Letos je vše pro nás ještě složitější už tím, že bychom rádi jubileum ´Šumavy´ oslavili opravdu důstojně. Navíc jsme se zejména na Strakonicku setkali s nepochopením některých místních obyvatel a zastupitelů, což nám dost zkomplikovalo sestavení tratí. Nakonec jsme byli nuceni plánovaný model trochu pozměnit, pro jezdce jsou proto připraveny některé odlišné úseky než v minulosti. Vimperskou etapu nicméně opět pojedeme v sobotu, na pátek jsou i tentokrát připraveny úseky v okolí Klatov. Celou soutěž zahajuje tradiční Klatovský okruh, také pro něj jsme ale připravili velkou změnu. Rallye Šumava pojede svůj padesátý ročník a my se rozhodli, že je to ideální příležitost pro trochu nečekaný tah. Jaký? Okruh letos pojede v opačném směru, což se doteď v rámci ´Šumavy´ ještě nezkoušelo. Věříme, že diváky i jezdce tato změna zaujme,“ uzavírá Jiří Valenta.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?