Tradiční loučení se sezonou rallysportu na českých tratích, kterým byla Mikuláš Zaremba rally ve Slušovicích, vyhrála posádka Tomáš Kostka, Richard Kresta na voze Ford Fiesta RS WRC ze slovenského týmu Rufa šport.
Třicetiletý jezdec vyhrál v exhibičním podniku stylem start – cíl a připsal si na Mikulášské rally již druhé vítězství, poprvé vyhrál před třemi lety. Na druhém místě skončila slovenská dvojice Jaroslav Melichárek, Erik Melichárek rovněž na voze Ford Fiesta RS WRC s odstupem 26 vteřin, třetí dojeli se ztrátou 41,4 vteřiny loňští vítězové Roman Odložilík, Martin Tureček s vozem Ford Fiesta R5. Rozlučka se soutěžáckou sezonou se vydařila a přilákala početné zástupy fanoušků motoristického sportu.
Podobně jako při jarním Rallysprintu Kopná byl nejrychlejším jezdcem Tomáš Kostka, který strávil letošní sezonu na okruzích v týmu Audi Sport Italia v seriálu EuroV8 Series. Zlínský jezdec nenašel ani na jedné z rychlostních zkoušek přemožitele a před svými pronásledovateli vyhrál s náskokem téměř půl minuty. „Užíval jsem si každý kilometr a každou začátku. Z naší strany panuje velká spokojenost, nový spolujezdec i auto fungovali bez problémů. Je to krásná tečka za sezonou. Minulý týden nemělo auto na Pražském rallysprintu ještě správný výkon a nastavení, ale tady bylo všechno v pořádku. I když to bylo pro mě opět na delší dobu poslední svezení v rally, už teď se těším na příští rok. Předpokládám, že se objevím na Kopné, barumce a na konci sezony i při volných podnicích,“ uvedl spokojený Kostka v cíli.
Druhou příčku obsadil slovenský účastník mistrovství světa Jaroslav Melichárek, který pilotoval stejný vůz jako vítězný Kostka. „Nezvolili jsme dobré nastavení. Během závodu jsme měnili nastavení vozu a prakticky až při třetí rundě jsme byli spokojeni. Poslední průjezd kolem dostihovky jsme užili a už jsme jeli pro diváky. Příští rok se možná ukážeme doma na Slovensku, kde avizují nějaké změny v pravidlech. Uvidíme, jak se situace vyvine, zda se ukážeme doma nebo v zahraničí,“ uvedl Melichárek, který překvapil osmým místem na slavné Rallye Monte Carlo, soutěži mistrovství světa.
Bronzovou pozici získal loňský vítěz Roman Odložilík. „Jako každoročně přišlo obrovské množství lidí. Sice nenapadl sníh, ale krásně to klouzalo a bylo i hodně bláta. Příští sezona je pro nás hodně vzdálená. Přes svátky si odpočineme a na začátku roku se rozhodneme co dále,“ pověděl třetí jezdec v hodnocení letošního českého šampionátu v rally.
Vedle Melichárka se přijela rozloučit na Moravu s letošní sezonou silná enkláva slovenských jezdců. Diváky pobavil úřadující slovenský vicemistr Igor Drotár, dále Tomáš Kukučka (oba Škoda Fabia WRC) nebo účastník mistrovství světa juniorů Martin Koči (Mitsubishi Lancer EVO IX). V hodnocení dvoukolek byl nejlepší Ondřej Bisaha (Citroën DS3 R3T Max), se ztrátou 22,1 vteřiny skončil druhý Adam Kobliha a třetí dojel s mankem 33 vteřin domácí Lubomír Minařík (oba Renault Clio R3).
Na startu se objevilo celkem 62 posádek z původně 67 přihlášených, v cíli bylo klasifikováno 47 soutěžících. Z předních jezdců neviděli cíl například Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000) kvůli poruše motoru, při prvním průjezdu slušovickým okruhem havaroval Slovák Vlastimil Majerčák (Ford Fiesta R5) a technická závada zastavila jeho krajana Radovana Moznera (Škoda Octavia WRC). Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili trať v celkové délce 71 kilometrů a celkem pět rychlostních zkoušek na dvou úsecích (Dostihovka okruh, Bernardýnská) v délce 30 kilometrů.
Řada jezdců pobavila početné diváky rozevlátým stylem a širokými průjezdy. Mikuláš Zaremba rally udělala zdařilou tečku za kalendářním rokem 2014 v českém rallysportu.
Konečné pořadí Mikuláš Zaremba rally 2014 :
1. T. Kostka, Richard Kresta (Ford Fiesta RS WRC) 23:21,3 min
2. J. Melichárek, E. Melichárek (SVK, Ford Fiesta RS WRC) + 26,0 s
3. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) + 41,4 s
4. Drotár, Bánoci (SVK, Škoda Fabia WRC) + 1:23,6 min
5. Firla, Jůrka (Subaru Impreza STi) + 1:29,6 min
6. Kukučka, Mozner (SVK, Škoda Fabia WRC) + 1:43,2 min
7. Jelínek, Ingr (Škoda Fabia S2000) + 1:46,0 min
8. Koči, L. Kostka (SVK/CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:46,2 min
9. Kořístka, Drozd (Škoda Fabia S2000) + 1:50,6 min
10. Bisaha, Šintal (Citroën DS3 R3T Max) + 2:14,3 min
Pořadí v hodnocení dvoukolek (2WD):
1. Bisaha, Šintal (Citroën DS3 R3T Max) + 25:35,6 min
2. Kobliha, Žáček (Renault Clio R3) + 22,1 s
3. L. Minařík, L. Minařík sen. (Renault Clio R3) + 33,0 s
Vítězové jednotlivých tříd:
2: Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5)
3: Firla, Jůrka (Subaru Impreza STi)
5: Bisaha, Šintal (Citroën DS3 R3T Max)
6: Svačina, Píža (Citroën C2 R2 Max)
8: Daňhelová, Daňhel (Renault Clio Sport)
9: Březík, Omelka (Honda Civic VTi)
11: Urban, Svoboda (Škoda Fabia TDi)
13: T.Kostka, Richard Kresta (Ford Fiesta RS WRC)
SA2: Pilčík, Plšková (Honda Civic VTi)
SA3: Kučera, Malaník (BMW 318iS)
V/1: Nedbal, Mozola (Škoda 130 RS)
V/2: Vraj sen., Novák (Škoda Favorit 136 L)
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.