Tradiční loučení se sezonou rallysportu na českých tratích, kterým byla Mikuláš Zaremba rally ve Slušovicích, vyhrála posádka Tomáš Kostka, Richard Kresta na voze Ford Fiesta RS WRC ze slovenského týmu Rufa šport.
Třicetiletý jezdec vyhrál v exhibičním podniku stylem start – cíl a připsal si na Mikulášské rally již druhé vítězství, poprvé vyhrál před třemi lety. Na druhém místě skončila slovenská dvojice Jaroslav Melichárek, Erik Melichárek rovněž na voze Ford Fiesta RS WRC s odstupem 26 vteřin, třetí dojeli se ztrátou 41,4 vteřiny loňští vítězové Roman Odložilík, Martin Tureček s vozem Ford Fiesta R5. Rozlučka se soutěžáckou sezonou se vydařila a přilákala početné zástupy fanoušků motoristického sportu.
Podobně jako při jarním Rallysprintu Kopná byl nejrychlejším jezdcem Tomáš Kostka, který strávil letošní sezonu na okruzích v týmu Audi Sport Italia v seriálu EuroV8 Series. Zlínský jezdec nenašel ani na jedné z rychlostních zkoušek přemožitele a před svými pronásledovateli vyhrál s náskokem téměř půl minuty. „Užíval jsem si každý kilometr a každou začátku. Z naší strany panuje velká spokojenost, nový spolujezdec i auto fungovali bez problémů. Je to krásná tečka za sezonou. Minulý týden nemělo auto na Pražském rallysprintu ještě správný výkon a nastavení, ale tady bylo všechno v pořádku. I když to bylo pro mě opět na delší dobu poslední svezení v rally, už teď se těším na příští rok. Předpokládám, že se objevím na Kopné, barumce a na konci sezony i při volných podnicích,“ uvedl spokojený Kostka v cíli.
Druhou příčku obsadil slovenský účastník mistrovství světa Jaroslav Melichárek, který pilotoval stejný vůz jako vítězný Kostka. „Nezvolili jsme dobré nastavení. Během závodu jsme měnili nastavení vozu a prakticky až při třetí rundě jsme byli spokojeni. Poslední průjezd kolem dostihovky jsme užili a už jsme jeli pro diváky. Příští rok se možná ukážeme doma na Slovensku, kde avizují nějaké změny v pravidlech. Uvidíme, jak se situace vyvine, zda se ukážeme doma nebo v zahraničí,“ uvedl Melichárek, který překvapil osmým místem na slavné Rallye Monte Carlo, soutěži mistrovství světa.
Bronzovou pozici získal loňský vítěz Roman Odložilík. „Jako každoročně přišlo obrovské množství lidí. Sice nenapadl sníh, ale krásně to klouzalo a bylo i hodně bláta. Příští sezona je pro nás hodně vzdálená. Přes svátky si odpočineme a na začátku roku se rozhodneme co dále,“ pověděl třetí jezdec v hodnocení letošního českého šampionátu v rally.
Vedle Melichárka se přijela rozloučit na Moravu s letošní sezonou silná enkláva slovenských jezdců. Diváky pobavil úřadující slovenský vicemistr Igor Drotár, dále Tomáš Kukučka (oba Škoda Fabia WRC) nebo účastník mistrovství světa juniorů Martin Koči (Mitsubishi Lancer EVO IX). V hodnocení dvoukolek byl nejlepší Ondřej Bisaha (Citroën DS3 R3T Max), se ztrátou 22,1 vteřiny skončil druhý Adam Kobliha a třetí dojel s mankem 33 vteřin domácí Lubomír Minařík (oba Renault Clio R3).
Na startu se objevilo celkem 62 posádek z původně 67 přihlášených, v cíli bylo klasifikováno 47 soutěžících. Z předních jezdců neviděli cíl například Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000) kvůli poruše motoru, při prvním průjezdu slušovickým okruhem havaroval Slovák Vlastimil Majerčák (Ford Fiesta R5) a technická závada zastavila jeho krajana Radovana Moznera (Škoda Octavia WRC). Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili trať v celkové délce 71 kilometrů a celkem pět rychlostních zkoušek na dvou úsecích (Dostihovka okruh, Bernardýnská) v délce 30 kilometrů.
Řada jezdců pobavila početné diváky rozevlátým stylem a širokými průjezdy. Mikuláš Zaremba rally udělala zdařilou tečku za kalendářním rokem 2014 v českém rallysportu.
Konečné pořadí Mikuláš Zaremba rally 2014 :
1. T. Kostka, Richard Kresta (Ford Fiesta RS WRC) 23:21,3 min
2. J. Melichárek, E. Melichárek (SVK, Ford Fiesta RS WRC) + 26,0 s
3. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) + 41,4 s
4. Drotár, Bánoci (SVK, Škoda Fabia WRC) + 1:23,6 min
5. Firla, Jůrka (Subaru Impreza STi) + 1:29,6 min
6. Kukučka, Mozner (SVK, Škoda Fabia WRC) + 1:43,2 min
7. Jelínek, Ingr (Škoda Fabia S2000) + 1:46,0 min
8. Koči, L. Kostka (SVK/CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:46,2 min
9. Kořístka, Drozd (Škoda Fabia S2000) + 1:50,6 min
10. Bisaha, Šintal (Citroën DS3 R3T Max) + 2:14,3 min
Pořadí v hodnocení dvoukolek (2WD):
1. Bisaha, Šintal (Citroën DS3 R3T Max) + 25:35,6 min
2. Kobliha, Žáček (Renault Clio R3) + 22,1 s
3. L. Minařík, L. Minařík sen. (Renault Clio R3) + 33,0 s
Vítězové jednotlivých tříd:
2: Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5)
3: Firla, Jůrka (Subaru Impreza STi)
5: Bisaha, Šintal (Citroën DS3 R3T Max)
6: Svačina, Píža (Citroën C2 R2 Max)
8: Daňhelová, Daňhel (Renault Clio Sport)
9: Březík, Omelka (Honda Civic VTi)
11: Urban, Svoboda (Škoda Fabia TDi)
13: T.Kostka, Richard Kresta (Ford Fiesta RS WRC)
SA2: Pilčík, Plšková (Honda Civic VTi)
SA3: Kučera, Malaník (BMW 318iS)
V/1: Nedbal, Mozola (Škoda 130 RS)
V/2: Vraj sen., Novák (Škoda Favorit 136 L)
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.