Vítězem Mikuláš Zaremba rally se stal Tomáš Kostka

rally mikuláš
rally mikuláš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Roman Ordelt 7. prosince 2014 21:39
Sdílej:

Tradiční loučení se sezonou rallysportu na českých tratích, kterým byla Mikuláš Zaremba rally ve Slušovicích, vyhrála posádka Tomáš Kostka, Richard Kresta na voze Ford Fiesta RS WRC ze slovenského týmu Rufa šport.

Třicetiletý jezdec vyhrál v exhibičním podniku stylem start – cíl a připsal si na Mikulášské rally již druhé vítězství, poprvé vyhrál před třemi lety. Na druhém místě skončila slovenská dvojice Jaroslav Melichárek, Erik Melichárek rovněž na voze Ford Fiesta RS WRC s odstupem 26 vteřin, třetí dojeli se ztrátou 41,4 vteřiny loňští vítězové Roman Odložilík, Martin Tureček s vozem Ford Fiesta R5. Rozlučka se soutěžáckou sezonou se vydařila a přilákala početné zástupy fanoušků motoristického sportu.  

 

Podobně jako při jarním Rallysprintu Kopná byl nejrychlejším jezdcem Tomáš Kostka, který strávil letošní sezonu na okruzích v týmu Audi Sport Italia v seriálu EuroV8 Series. Zlínský jezdec nenašel ani na jedné z rychlostních zkoušek přemožitele a před svými pronásledovateli vyhrál s náskokem téměř půl minuty. „Užíval jsem si každý kilometr a každou začátku. Z naší strany panuje velká spokojenost, nový spolujezdec i auto fungovali bez problémů. Je to krásná tečka za sezonou. Minulý týden nemělo auto na Pražském rallysprintu ještě správný výkon a nastavení, ale tady bylo všechno v pořádku. I když to bylo pro mě opět na delší dobu poslední svezení v rally, už teď se těším na příští rok. Předpokládám, že se objevím na Kopné, barumce a na konci sezony i při volných podnicích,“ uvedl spokojený Kostka v cíli. 

Druhou příčku obsadil slovenský účastník mistrovství světa Jaroslav Melichárek, který pilotoval stejný vůz jako vítězný Kostka. „Nezvolili jsme dobré nastavení. Během závodu jsme měnili nastavení vozu a prakticky až při třetí rundě jsme byli spokojeni. Poslední průjezd kolem dostihovky jsme užili a už jsme jeli pro diváky. Příští rok se možná ukážeme doma na Slovensku, kde avizují nějaké změny v pravidlech. Uvidíme, jak se situace vyvine, zda se ukážeme doma nebo v zahraničí,“ uvedl Melichárek, který překvapil osmým místem na slavné Rallye Monte Carlo, soutěži mistrovství světa. 

 

Bronzovou pozici získal loňský vítěz Roman Odložilík. „Jako každoročně přišlo obrovské množství lidí. Sice nenapadl sníh, ale krásně to klouzalo a bylo i hodně bláta. Příští sezona je pro nás hodně vzdálená. Přes svátky si odpočineme a na začátku roku se rozhodneme co dále,“ pověděl třetí jezdec v hodnocení letošního českého šampionátu v rally.

Vedle Melichárka se přijela rozloučit na Moravu s letošní sezonou silná enkláva slovenských jezdců. Diváky pobavil úřadující slovenský vicemistr Igor Drotár, dále Tomáš Kukučka (oba Škoda Fabia WRC) nebo účastník mistrovství světa juniorů Martin Koči (Mitsubishi Lancer EVO IX). V hodnocení dvoukolek byl nejlepší Ondřej Bisaha (Citroën DS3 R3T Max), se ztrátou 22,1 vteřiny skončil druhý Adam Kobliha a třetí dojel s mankem 33 vteřin domácí Lubomír Minařík (oba Renault Clio R3).

  

 Na startu se objevilo celkem 62 posádek z původně 67 přihlášených, v cíli bylo klasifikováno 47 soutěžících. Z předních jezdců neviděli cíl například Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000) kvůli poruše motoru, při prvním průjezdu slušovickým okruhem havaroval Slovák Vlastimil Majerčák (Ford Fiesta R5) a technická závada zastavila jeho krajana Radovana Moznera (Škoda Octavia WRC). Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili trať v celkové délce 71 kilometrů a celkem pět rychlostních zkoušek na dvou úsecích (Dostihovka okruh, Bernardýnská) v délce 30 kilometrů.

Řada jezdců pobavila početné diváky rozevlátým stylem a širokými průjezdy. Mikuláš Zaremba rally udělala zdařilou tečku za kalendářním rokem 2014 v českém rallysportu.

 

Konečné pořadí Mikuláš Zaremba rally 2014 :

1. T. Kostka, Richard Kresta (Ford Fiesta RS WRC) 23:21,3 min

2. J. Melichárek, E. Melichárek (SVK, Ford Fiesta RS WRC) + 26,0 s

3. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) + 41,4 s

4. Drotár, Bánoci (SVK, Škoda Fabia WRC) + 1:23,6 min

5. Firla, Jůrka (Subaru Impreza STi) + 1:29,6 min

6. Kukučka, Mozner (SVK, Škoda Fabia WRC) + 1:43,2 min

7. Jelínek, Ingr (Škoda Fabia S2000) + 1:46,0 min

8. Koči, L. Kostka (SVK/CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:46,2 min

9. Kořístka, Drozd (Škoda Fabia S2000) + 1:50,6 min

10. Bisaha, Šintal (Citroën DS3 R3T Max) + 2:14,3 min

 

Pořadí v hodnocení dvoukolek (2WD):

1. Bisaha, Šintal (Citroën DS3 R3T Max) + 25:35,6 min

2. Kobliha, Žáček (Renault Clio R3) + 22,1 s

3. L. Minařík, L. Minařík sen. (Renault Clio R3) + 33,0 s

 

Vítězové jednotlivých tříd:

2: Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5)

3: Firla, Jůrka (Subaru Impreza STi)

5: Bisaha, Šintal (Citroën DS3 R3T Max) 

6: Svačina, Píža (Citroën C2 R2 Max)

8: Daňhelová, Daňhel (Renault Clio Sport)

9: Březík, Omelka (Honda Civic VTi)

11: Urban, Svoboda (Škoda Fabia TDi)

13: T.Kostka, Richard Kresta (Ford Fiesta RS WRC)

 

SA2: Pilčík, Plšková (Honda Civic VTi)

SA3: Kučera, Malaník (BMW 318iS)

V/1: Nedbal, Mozola (Škoda 130 RS)

V/2: Vraj sen., Novák (Škoda Favorit 136 L)

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.