Závěrečným podnikem sezony rallysportu na území České republiky bude Mikuláš Zaremba rally ve Slušovicích.
Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota měli v sekretariátu soutěže osmačtyřicet hodin před uzávěrkou přihlášek téměř čtyřicet přihlášek, nicméně nejvíce soutěžících se hlásí tradičně v posledních dnech a hodinách. Uzávěrka přihlášek je stanovena v pátek 28. listopadu ve 22 hodin. Tento volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky se pojede v sobotu 6. prosince již popáté s tradičním centrem ve Slušovicích.
Seznam přihlášených posádek na Mikulášskou rally se každým dnem zaplňuje. „Fanoušci se mají opravdu na co těšit. Prim budou hrát především moravské posádky, pojede například vítěz Kopné Tomáš Kostka na voze specifikace WRC. Přihlášeno je hodně posádek i ze Slovenska. Co se týká vozového parku, mohou startovat prakticky všechny vozy, co mají homologaci včetně vozidel splňující předpisy Poháru ČR v rally nebo historici,“ pověděl Josef Minařík, ředitel Mikuláš Zaremba rally.
Přihlášky již zaslala silná enkláva slovenských jezdců, první prosincovou sobotu se objeví ve Slušovicích účastník mistrovství světa Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), slovenský vicemistr Igor Drotár (Škoda Fabia WRC), jezdci KL Racingu Vlastimil Majerčák (Ford Fiesta R5), Tomáš Kukučka (Škoda Fabia WRC), dále Radovan Mozner (Škoda Octavia WRC), Lukáš Lapdavský (Škoda Fabia S2000) a další. „Vůbec první přihláška dorazila začátkem listopadu právě ze Slovenska a byla to dvojice Ford Team RS Slovakia ve složení Martin Koiš, Andrej Siska na voze Ford Fiesta R2,“ upřesnil Minařík. Z českých jezdců jsou zatím přihlášeni například Antonín Tlusťák, Jan Jelínek, Robert Kořístka (všichni Škoda Fabia S2000), Vladimír Barvík, Jaroslav Pešl, Tomáš Růžička, Pavel Ševčík (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), rallysprintový mistr ve třídě 6 Adam Kobliha (Renault Clio R3), účastník juniorského mistrovství Evropy a autokrosový šampion Tomáš Pospíšilík (Citroën C2 R2 Max). Není bez zajímavosti, že diváci uvidí v akci otce a syna Vrajovi. Zkušenější osedlá pohárovou Škodu Favorit, mladší poté Peugeot 208 R2. „Počítáme s tím, že se nám přihlásí kolem padesáti posádek, přičemž propustnost tratě je stanovena na sedmdesát vozů,“ uvedl ředitel Minařík. Pořadatelé z Podkopné Lhoty zveřejní seznam přijatých posádek v pondělí 1. prosince ve večerních hodinách.
Trať letošní Mikuláš Zaremba rally měří celkem 71 kilometrů a obsahuje pět rychlostních zkoušek na dvou úsecích (Dostihovka okruh, Bernardýnská) v délce 30 kilometrů. Divácky nejatraktivnější bude opět okruhová rychlostní zkouška kolem dostihové dráhy ve Slušovicích. Pojede se celkem třikrát a divák si přijde rozhodně na své, neboť při každé erzetě se pojedou tři kola. Další informace naleznete na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?