Uzávěrka přihlášek na Mikuláš Zaremba rally je tady!

rally mikuláš
rally mikuláš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Roman Ordelt 28. listopadu 2014 22:35
Sdílej:

Závěrečným podnikem sezony rallysportu na území České republiky bude Mikuláš Zaremba rally ve Slušovicích.

Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota měli v sekretariátu soutěže osmačtyřicet hodin před uzávěrkou přihlášek téměř čtyřicet přihlášek, nicméně nejvíce soutěžících se hlásí tradičně v posledních dnech a hodinách. Uzávěrka přihlášek je stanovena v pátek 28. listopadu ve 22 hodin. Tento volný podnik zapsaný v kalendáři Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky se pojede v sobotu 6. prosince již popáté s tradičním centrem ve Slušovicích. 

Seznam přihlášených posádek na Mikulášskou rally se každým dnem zaplňuje. „Fanoušci se mají opravdu na co těšit. Prim budou hrát především moravské posádky, pojede například vítěz Kopné Tomáš Kostka na voze specifikace WRC. Přihlášeno je hodně posádek i ze Slovenska. Co se týká vozového parku, mohou startovat prakticky všechny vozy, co mají homologaci včetně vozidel splňující předpisy Poháru ČR v rally nebo historici,“ pověděl Josef Minařík, ředitel Mikuláš Zaremba rally.

Přihlášky již zaslala silná enkláva slovenských jezdců, první prosincovou sobotu se objeví ve Slušovicích účastník mistrovství světa Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), slovenský vicemistr Igor Drotár (Škoda Fabia WRC), jezdci KL Racingu Vlastimil Majerčák (Ford Fiesta R5), Tomáš Kukučka (Škoda Fabia WRC), dále Radovan Mozner (Škoda Octavia WRC), Lukáš Lapdavský (Škoda Fabia S2000) a další. „Vůbec první přihláška dorazila začátkem listopadu právě ze Slovenska a byla to dvojice Ford Team RS Slovakia ve složení Martin Koiš, Andrej Siska na voze Ford Fiesta R2,“ upřesnil Minařík. Z českých jezdců jsou zatím přihlášeni například Antonín Tlusťák, Jan Jelínek, Robert Kořístka (všichni Škoda Fabia S2000), Vladimír Barvík, Jaroslav Pešl, Tomáš Růžička, Pavel Ševčík (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX), rallysprintový mistr ve třídě 6 Adam Kobliha (Renault Clio R3), účastník juniorského mistrovství Evropy a autokrosový šampion Tomáš Pospíšilík (Citroën C2 R2 Max). Není bez zajímavosti, že diváci uvidí v akci otce a syna Vrajovi. Zkušenější osedlá pohárovou Škodu Favorit, mladší poté Peugeot 208 R2. „Počítáme s tím, že se nám přihlásí kolem padesáti posádek, přičemž propustnost tratě je stanovena na sedmdesát vozů,“ uvedl ředitel Minařík. Pořadatelé z Podkopné Lhoty zveřejní seznam přijatých posádek v pondělí 1. prosince ve večerních hodinách. 

Trať letošní Mikuláš Zaremba rally měří celkem 71 kilometrů a obsahuje pět rychlostních zkoušek na dvou úsecích (Dostihovka okruh, Bernardýnská) v délce 30 kilometrů. Divácky nejatraktivnější bude opět okruhová rychlostní zkouška kolem dostihové dráhy ve Slušovicích. Pojede se celkem třikrát a divák si přijde rozhodně na své, neboť při každé erzetě se pojedou tři kola. Další informace naleznete na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.