Ako sme vám sľúbili, dnes si povieme niečo o štarte RUFA Šport Teamu na XX. TipCars Pražskom Rallysprinte.
Jubilejný ročník XX. TipCars Pražský Rallysprint odštartuje už počas nadchádzajúceho piatku a soboty, čiže 28. - 29.novembra 2014. Na štarte, medzi viac ako päťdesiatkou prihlásených, nebude chýbať ani štvornásobný slovenský majster RUFA Šport Team s dvojicou jazdcov. Prvým z nich je víťaz 5. Auto Show 2014, Tomáš Kostka na Forde Fiesta RS WRC, ktorý vyštartuje do súťaže so štartovým číslom 2. S číslom 9 sa divákom v Prahe predstaví štvornásobný absolútny majster Slovenska Grzegorz Grzyb na Forde Fiesta R5. „Pražský Rallysprint mám ja osobne veľmi rád. Náš RUFA Šport Team tu má niekoľkých reklamných partnerov, čiže z môjho pohľadu to nebude iba o súťažení, ale aj o stretnutiach a rozhovoroch s priateľmi, o ich pohostení a samozrejme si spoločne vychutnáme prejazdy súťažných vozidiel, hlavne tých našich, vo farbách RUFA Šport Teamu. Samozrejme, rovnako ako na každú inú súťaž, aj do Prahy ideme súťažiť. V minulosti tu náš tím získal v absolútnom poradí zásluhou Jožka Béreša mladšieho tretie miesto, ale aj druhé a tretie miesto vďaka dvojnásobnému juniorskému majstrovi sveta P.G. Anderssonovi, tak ak by sa aj tento rok podarilo niektorému z našich jazdcov urobiť dobrý výsledok, vôbec by som sa tomu nebránil. Všetko je však v rukách Tomáša a Grzegorza, ktorí štartujú s špičkovou technikou, tak sa nechajme prekvapiť, ako to dopadne,“ opísal pred štartovné pocity manažér RUFA Šport Tamu, Ľubomír Kleman.
Oproti minulému roku, keď bol Pražský Rallysprint nedobrovoľne zavretý v útrobách dostihového štadiónu, prichádza v tomto roku zmena a Pražský Rallysprint sa vracia do svojho pôvodného pôsobiska. Diváci si prejazd súťažných posádok budú mať možnosť opäť užiť v uliciach mesta, pričom súťažná trať bude namotaná v okolí Strahovského štadiónu. Kto zo súťažiacich chce uspieť v rámci tohtoročného Pražského Rallysprintu musí absolvovať celkovo päť rýchlostných skúšok. Toto všetko však bude v pláne až v sobotu, keďže na piatok je pripravené administratívne a technické preberanie, ale aj obhliadka súťažnej trate. Ako sa darilo posádkam slovenského RUFA Šport Teamu vás budeme informovať opäť po víkende.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.