Ako sme vám sľúbili, dnes si povieme niečo o štarte RUFA Šport Teamu na XX. TipCars Pražskom Rallysprinte.
Jubilejný ročník XX. TipCars Pražský Rallysprint odštartuje už počas nadchádzajúceho piatku a soboty, čiže 28. - 29.novembra 2014. Na štarte, medzi viac ako päťdesiatkou prihlásených, nebude chýbať ani štvornásobný slovenský majster RUFA Šport Team s dvojicou jazdcov. Prvým z nich je víťaz 5. Auto Show 2014, Tomáš Kostka na Forde Fiesta RS WRC, ktorý vyštartuje do súťaže so štartovým číslom 2. S číslom 9 sa divákom v Prahe predstaví štvornásobný absolútny majster Slovenska Grzegorz Grzyb na Forde Fiesta R5. „Pražský Rallysprint mám ja osobne veľmi rád. Náš RUFA Šport Team tu má niekoľkých reklamných partnerov, čiže z môjho pohľadu to nebude iba o súťažení, ale aj o stretnutiach a rozhovoroch s priateľmi, o ich pohostení a samozrejme si spoločne vychutnáme prejazdy súťažných vozidiel, hlavne tých našich, vo farbách RUFA Šport Teamu. Samozrejme, rovnako ako na každú inú súťaž, aj do Prahy ideme súťažiť. V minulosti tu náš tím získal v absolútnom poradí zásluhou Jožka Béreša mladšieho tretie miesto, ale aj druhé a tretie miesto vďaka dvojnásobnému juniorskému majstrovi sveta P.G. Anderssonovi, tak ak by sa aj tento rok podarilo niektorému z našich jazdcov urobiť dobrý výsledok, vôbec by som sa tomu nebránil. Všetko je však v rukách Tomáša a Grzegorza, ktorí štartujú s špičkovou technikou, tak sa nechajme prekvapiť, ako to dopadne,“ opísal pred štartovné pocity manažér RUFA Šport Tamu, Ľubomír Kleman.
Oproti minulému roku, keď bol Pražský Rallysprint nedobrovoľne zavretý v útrobách dostihového štadiónu, prichádza v tomto roku zmena a Pražský Rallysprint sa vracia do svojho pôvodného pôsobiska. Diváci si prejazd súťažných posádok budú mať možnosť opäť užiť v uliciach mesta, pričom súťažná trať bude namotaná v okolí Strahovského štadiónu. Kto zo súťažiacich chce uspieť v rámci tohtoročného Pražského Rallysprintu musí absolvovať celkovo päť rýchlostných skúšok. Toto všetko však bude v pláne až v sobotu, keďže na piatok je pripravené administratívne a technické preberanie, ale aj obhliadka súťažnej trate. Ako sa darilo posádkam slovenského RUFA Šport Teamu vás budeme informovať opäť po víkende.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.