V rally soutěžích se pohybuje od roku 2009, mezi „velkými kluky“ se silnými auty ve třídě 3 jezdí čtvrtou sezonu.
Ale až teprve na Rally Vsetín 2014 se valašskomeziřířský pilot Jaroslav Pešl dočkal prvního vítězství ve třídě. Společně se spolujezdcem Romanem Peškem a jejich vozem Mitsubishi Lancer EVO IX vyjeli na cílovou rampu šestého a posledního sprintu sezony a přebrali poháry pro vítěze třídy 3. Aby toho nebylo málo, dalším parádním výsledkem je celkové druhé místo ve třídě v hodnocení sprintového šampionátu. Pohár ve třídě 10 a třetí místo mezi děvčata slavila ve Vsetíně Pavlína Tydlačková jezdící rovněž za JP Motorsport.
V absolutním pořadí skončili Jaroslav Pešl s Romanem Peškem na desátém místě, jenže jejich hlavní boj se na tratích na Vsetínsku odehrával v jejich vlastní třídě 3, kde soupeřili rovní s rovnými. A tam si vedla posádka JP Motorsport teamu parádně. Po bezproblémovém závodě si Pešl s Peškem dojeli na cílovou rampu pro první místo a náležitě se tak v cíli mohli radovat. „Už několikrát v minulosti jsme byli strašně blízko, bylo hodně druhých a snad ještě více třetích míst ve třídě. Tak teď to konečně vyšlo a máme to,“ radoval se v cíli Rally Vsetín pilot posádky Jaroslav Pešl.
Valašskomeziříčský jezdec vyhrál na „domácím“ podniku čtyři z osmi rychlostních zkoušek, v dalších třech byl o kousek druhý, takže nebylo pochyb o tom, že jeho vítězství bylo naprosto zasloužené. Však si také v cíli závěrečný šestý podnik sprintové sezony pochvaloval. „Byl to krásný závod. Bylo to opravdu hodně, hodně rychlé. Snažili jsme se to pálit, co nejrychleji. Jednak to bylo doma a my se chtěli předvést, jednak jsme ještě stále byli ve hře i o celkové stříbro ve třídě, což nás hodně motivovalo,“ popisoval Pešl závod, který mu přinesl nakonec kromě vítězství ve třídě 3 přinesl i další velkou radost – stříbro v celkovém hodnocení sezony ve třídě 3. „To je skutečně další velká radost. Věděli jsme, že musíme skončit o nějaké to místo před Lumírem Firlou, a to se nám ve Vsetíně podařilo. Jsme za to moc rádi,“ říká spokojeně Pešl.
Jezdec sám ani neví, kterého úspěchu si cenit více. „Výhra doma ve Vsetíně je super, dlouho jsme na zlato čekali. Ale celkové stříbro ve třídě je taky paráda. Poukazuje to na konstantně dobrou práci celého týmu, protože body musíte sbírat po celou sezonu,“ přemítá nad úspěšným koncem ročníku 2014 Jaroslav Pešl. Po skončení posledního podniku sezony nezapomněl 34letý pilot na všechny, kteří mu s jeho závoděním pomáhali nebo jej podporovali. „Chtěl bych poděkovat všem partnerům a sponzorům za podporu, také mechanikům za parádní práci po celý rok a v neposlední řadě i našim fanouškům a všem, kteří nám drží palce,“ poslal Pešl poděkování.
Kromě premiérového vítězství v kariéře a celkového stříbra ve třídě se může Jaroslav Pešl radovat i do třetice. Velkou radost mu totiž dělá i letos nově založený JP Motorsport junior team, ve kterém jezdí i jeho pětiletý syn Jindřich. Ten se skvěle ohání na motokárách. „Jindřich společně s jeho vrstevníkem a kamarádem Filipem Juřicou jezdil letos celou sezonu seriál motokárových závodů Moravský pohár. Dařilo se jim parádně, například poslední podnik v Dunajské Stredě na Slovensku Jindřich vyhrál. Obecně oba kluci nasbírali za celou sezonu spoustu zkušeností, které budeme chtít prodat zase v příštím ročníku,“ dodal Jaroslav Pešl.
Solidní zakončení sezony absolvovala ve Vsetíně i druhá posádka jedoucí v barvách JP Motorsport teamu - Pavlína Tydlačková s Jiřím Hlávkou na Škodě Fabia. Na cílovou rampu si dojeli pro pohár za vítězství ve své třídě 10. Na posledním šestém sprintu sezony si však Pavlína s Jiřím zažili pořádně krušné chvilky. „Při druhém průjezdu Trojákem se nám čtyři zatáčky před cílem urval zadek na našich archivních gumách a já měla spoustu práce tuto krizi z rukou v ortéze pochytat. Nalevo sráz s kmeny, napravo díra, kde by nás našli tak při příští barumce, ani jedna možnost se mi nezdála zrovna šťastná. Nakonec se krizi podařilo zvládnout a projeli jsme cílem erzety. Jiříkovi se na těch gumách už dál moc nechtělo, ale musel, když zjistil že není na výběr. Tak jsme pokračovali již ve volnějším tempu, bylo by škoda auto na posledním závodě někde pověsit na trnku,“ popisuje s úsměvem peripetie na Rally Vsetín Pavlína Tydlačková. Odměnou za statečnost a jízdu s archivními gumami bylo první místo ve vsetínském závodě a stejně tak zlato v celkovém hodnocení třídy 10. „Určitě jsme spokojeni. Tím, že jsme o osjm bodů vyhráli třídu, jsme dokonce dostali pozvánku na Setkání mistrů. Začátek sezony pro nás nebyl moc šťastný, tak aspoň konec stál za to,“ hodnotí ročník 2014 jezdkyně z Valašského Meziříčí.
Na sklonku sezony nezapomíná mladá závodnice ani na poděkování všem, kteří jí pomáhali nebo fandili. „Moc děkuji Davidu Zacharovi, Martině Pickové a v neposlední řadě Jirkovi Hlávkovi, že vedle mně letos usedli. Teamu JP Motorsport za perfektní zázemí a podporu, za odvedenou práci mechanikům a hlavně Petru Vozákovi za perfektní práci na Fabii po celý rok. Všem sponzorům a fanouškům díky za podporu, moc si toho vážím. A co příští rok ještě nevím... Ale snad opět na rallyových tratích,“ dodává Pavlína Tydlačková.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.