V rally soutěžích se pohybuje od roku 2009, mezi „velkými kluky“ se silnými auty ve třídě 3 jezdí čtvrtou sezonu.
Ale až teprve na Rally Vsetín 2014 se valašskomeziřířský pilot Jaroslav Pešl dočkal prvního vítězství ve třídě. Společně se spolujezdcem Romanem Peškem a jejich vozem Mitsubishi Lancer EVO IX vyjeli na cílovou rampu šestého a posledního sprintu sezony a přebrali poháry pro vítěze třídy 3. Aby toho nebylo málo, dalším parádním výsledkem je celkové druhé místo ve třídě v hodnocení sprintového šampionátu. Pohár ve třídě 10 a třetí místo mezi děvčata slavila ve Vsetíně Pavlína Tydlačková jezdící rovněž za JP Motorsport.
V absolutním pořadí skončili Jaroslav Pešl s Romanem Peškem na desátém místě, jenže jejich hlavní boj se na tratích na Vsetínsku odehrával v jejich vlastní třídě 3, kde soupeřili rovní s rovnými. A tam si vedla posádka JP Motorsport teamu parádně. Po bezproblémovém závodě si Pešl s Peškem dojeli na cílovou rampu pro první místo a náležitě se tak v cíli mohli radovat. „Už několikrát v minulosti jsme byli strašně blízko, bylo hodně druhých a snad ještě více třetích míst ve třídě. Tak teď to konečně vyšlo a máme to,“ radoval se v cíli Rally Vsetín pilot posádky Jaroslav Pešl.
Valašskomeziříčský jezdec vyhrál na „domácím“ podniku čtyři z osmi rychlostních zkoušek, v dalších třech byl o kousek druhý, takže nebylo pochyb o tom, že jeho vítězství bylo naprosto zasloužené. Však si také v cíli závěrečný šestý podnik sprintové sezony pochvaloval. „Byl to krásný závod. Bylo to opravdu hodně, hodně rychlé. Snažili jsme se to pálit, co nejrychleji. Jednak to bylo doma a my se chtěli předvést, jednak jsme ještě stále byli ve hře i o celkové stříbro ve třídě, což nás hodně motivovalo,“ popisoval Pešl závod, který mu přinesl nakonec kromě vítězství ve třídě 3 přinesl i další velkou radost – stříbro v celkovém hodnocení sezony ve třídě 3. „To je skutečně další velká radost. Věděli jsme, že musíme skončit o nějaké to místo před Lumírem Firlou, a to se nám ve Vsetíně podařilo. Jsme za to moc rádi,“ říká spokojeně Pešl.
Jezdec sám ani neví, kterého úspěchu si cenit více. „Výhra doma ve Vsetíně je super, dlouho jsme na zlato čekali. Ale celkové stříbro ve třídě je taky paráda. Poukazuje to na konstantně dobrou práci celého týmu, protože body musíte sbírat po celou sezonu,“ přemítá nad úspěšným koncem ročníku 2014 Jaroslav Pešl. Po skončení posledního podniku sezony nezapomněl 34letý pilot na všechny, kteří mu s jeho závoděním pomáhali nebo jej podporovali. „Chtěl bych poděkovat všem partnerům a sponzorům za podporu, také mechanikům za parádní práci po celý rok a v neposlední řadě i našim fanouškům a všem, kteří nám drží palce,“ poslal Pešl poděkování.
Kromě premiérového vítězství v kariéře a celkového stříbra ve třídě se může Jaroslav Pešl radovat i do třetice. Velkou radost mu totiž dělá i letos nově založený JP Motorsport junior team, ve kterém jezdí i jeho pětiletý syn Jindřich. Ten se skvěle ohání na motokárách. „Jindřich společně s jeho vrstevníkem a kamarádem Filipem Juřicou jezdil letos celou sezonu seriál motokárových závodů Moravský pohár. Dařilo se jim parádně, například poslední podnik v Dunajské Stredě na Slovensku Jindřich vyhrál. Obecně oba kluci nasbírali za celou sezonu spoustu zkušeností, které budeme chtít prodat zase v příštím ročníku,“ dodal Jaroslav Pešl.
Solidní zakončení sezony absolvovala ve Vsetíně i druhá posádka jedoucí v barvách JP Motorsport teamu - Pavlína Tydlačková s Jiřím Hlávkou na Škodě Fabia. Na cílovou rampu si dojeli pro pohár za vítězství ve své třídě 10. Na posledním šestém sprintu sezony si však Pavlína s Jiřím zažili pořádně krušné chvilky. „Při druhém průjezdu Trojákem se nám čtyři zatáčky před cílem urval zadek na našich archivních gumách a já měla spoustu práce tuto krizi z rukou v ortéze pochytat. Nalevo sráz s kmeny, napravo díra, kde by nás našli tak při příští barumce, ani jedna možnost se mi nezdála zrovna šťastná. Nakonec se krizi podařilo zvládnout a projeli jsme cílem erzety. Jiříkovi se na těch gumách už dál moc nechtělo, ale musel, když zjistil že není na výběr. Tak jsme pokračovali již ve volnějším tempu, bylo by škoda auto na posledním závodě někde pověsit na trnku,“ popisuje s úsměvem peripetie na Rally Vsetín Pavlína Tydlačková. Odměnou za statečnost a jízdu s archivními gumami bylo první místo ve vsetínském závodě a stejně tak zlato v celkovém hodnocení třídy 10. „Určitě jsme spokojeni. Tím, že jsme o osjm bodů vyhráli třídu, jsme dokonce dostali pozvánku na Setkání mistrů. Začátek sezony pro nás nebyl moc šťastný, tak aspoň konec stál za to,“ hodnotí ročník 2014 jezdkyně z Valašského Meziříčí.
Na sklonku sezony nezapomíná mladá závodnice ani na poděkování všem, kteří jí pomáhali nebo fandili. „Moc děkuji Davidu Zacharovi, Martině Pickové a v neposlední řadě Jirkovi Hlávkovi, že vedle mně letos usedli. Teamu JP Motorsport za perfektní zázemí a podporu, za odvedenou práci mechanikům a hlavně Petru Vozákovi za perfektní práci na Fabii po celý rok. Všem sponzorům a fanouškům díky za podporu, moc si toho vážím. A co příští rok ještě nevím... Ale snad opět na rallyových tratích,“ dodává Pavlína Tydlačková.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?