V rally soutěžích se pohybuje od roku 2009, mezi „velkými kluky“ se silnými auty ve třídě 3 jezdí čtvrtou sezonu.
Ale až teprve na Rally Vsetín 2014 se valašskomeziřířský pilot Jaroslav Pešl dočkal prvního vítězství ve třídě. Společně se spolujezdcem Romanem Peškem a jejich vozem Mitsubishi Lancer EVO IX vyjeli na cílovou rampu šestého a posledního sprintu sezony a přebrali poháry pro vítěze třídy 3. Aby toho nebylo málo, dalším parádním výsledkem je celkové druhé místo ve třídě v hodnocení sprintového šampionátu. Pohár ve třídě 10 a třetí místo mezi děvčata slavila ve Vsetíně Pavlína Tydlačková jezdící rovněž za JP Motorsport.
V absolutním pořadí skončili Jaroslav Pešl s Romanem Peškem na desátém místě, jenže jejich hlavní boj se na tratích na Vsetínsku odehrával v jejich vlastní třídě 3, kde soupeřili rovní s rovnými. A tam si vedla posádka JP Motorsport teamu parádně. Po bezproblémovém závodě si Pešl s Peškem dojeli na cílovou rampu pro první místo a náležitě se tak v cíli mohli radovat. „Už několikrát v minulosti jsme byli strašně blízko, bylo hodně druhých a snad ještě více třetích míst ve třídě. Tak teď to konečně vyšlo a máme to,“ radoval se v cíli Rally Vsetín pilot posádky Jaroslav Pešl.
Valašskomeziříčský jezdec vyhrál na „domácím“ podniku čtyři z osmi rychlostních zkoušek, v dalších třech byl o kousek druhý, takže nebylo pochyb o tom, že jeho vítězství bylo naprosto zasloužené. Však si také v cíli závěrečný šestý podnik sprintové sezony pochvaloval. „Byl to krásný závod. Bylo to opravdu hodně, hodně rychlé. Snažili jsme se to pálit, co nejrychleji. Jednak to bylo doma a my se chtěli předvést, jednak jsme ještě stále byli ve hře i o celkové stříbro ve třídě, což nás hodně motivovalo,“ popisoval Pešl závod, který mu přinesl nakonec kromě vítězství ve třídě 3 přinesl i další velkou radost – stříbro v celkovém hodnocení sezony ve třídě 3. „To je skutečně další velká radost. Věděli jsme, že musíme skončit o nějaké to místo před Lumírem Firlou, a to se nám ve Vsetíně podařilo. Jsme za to moc rádi,“ říká spokojeně Pešl.
Jezdec sám ani neví, kterého úspěchu si cenit více. „Výhra doma ve Vsetíně je super, dlouho jsme na zlato čekali. Ale celkové stříbro ve třídě je taky paráda. Poukazuje to na konstantně dobrou práci celého týmu, protože body musíte sbírat po celou sezonu,“ přemítá nad úspěšným koncem ročníku 2014 Jaroslav Pešl. Po skončení posledního podniku sezony nezapomněl 34letý pilot na všechny, kteří mu s jeho závoděním pomáhali nebo jej podporovali. „Chtěl bych poděkovat všem partnerům a sponzorům za podporu, také mechanikům za parádní práci po celý rok a v neposlední řadě i našim fanouškům a všem, kteří nám drží palce,“ poslal Pešl poděkování.
Kromě premiérového vítězství v kariéře a celkového stříbra ve třídě se může Jaroslav Pešl radovat i do třetice. Velkou radost mu totiž dělá i letos nově založený JP Motorsport junior team, ve kterém jezdí i jeho pětiletý syn Jindřich. Ten se skvěle ohání na motokárách. „Jindřich společně s jeho vrstevníkem a kamarádem Filipem Juřicou jezdil letos celou sezonu seriál motokárových závodů Moravský pohár. Dařilo se jim parádně, například poslední podnik v Dunajské Stredě na Slovensku Jindřich vyhrál. Obecně oba kluci nasbírali za celou sezonu spoustu zkušeností, které budeme chtít prodat zase v příštím ročníku,“ dodal Jaroslav Pešl.
Solidní zakončení sezony absolvovala ve Vsetíně i druhá posádka jedoucí v barvách JP Motorsport teamu - Pavlína Tydlačková s Jiřím Hlávkou na Škodě Fabia. Na cílovou rampu si dojeli pro pohár za vítězství ve své třídě 10. Na posledním šestém sprintu sezony si však Pavlína s Jiřím zažili pořádně krušné chvilky. „Při druhém průjezdu Trojákem se nám čtyři zatáčky před cílem urval zadek na našich archivních gumách a já měla spoustu práce tuto krizi z rukou v ortéze pochytat. Nalevo sráz s kmeny, napravo díra, kde by nás našli tak při příští barumce, ani jedna možnost se mi nezdála zrovna šťastná. Nakonec se krizi podařilo zvládnout a projeli jsme cílem erzety. Jiříkovi se na těch gumách už dál moc nechtělo, ale musel, když zjistil že není na výběr. Tak jsme pokračovali již ve volnějším tempu, bylo by škoda auto na posledním závodě někde pověsit na trnku,“ popisuje s úsměvem peripetie na Rally Vsetín Pavlína Tydlačková. Odměnou za statečnost a jízdu s archivními gumami bylo první místo ve vsetínském závodě a stejně tak zlato v celkovém hodnocení třídy 10. „Určitě jsme spokojeni. Tím, že jsme o osjm bodů vyhráli třídu, jsme dokonce dostali pozvánku na Setkání mistrů. Začátek sezony pro nás nebyl moc šťastný, tak aspoň konec stál za to,“ hodnotí ročník 2014 jezdkyně z Valašského Meziříčí.
Na sklonku sezony nezapomíná mladá závodnice ani na poděkování všem, kteří jí pomáhali nebo fandili. „Moc děkuji Davidu Zacharovi, Martině Pickové a v neposlední řadě Jirkovi Hlávkovi, že vedle mně letos usedli. Teamu JP Motorsport za perfektní zázemí a podporu, za odvedenou práci mechanikům a hlavně Petru Vozákovi za perfektní práci na Fabii po celý rok. Všem sponzorům a fanouškům díky za podporu, moc si toho vážím. A co příští rok ještě nevím... Ale snad opět na rallyových tratích,“ dodává Pavlína Tydlačková.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.