Průběh letošního sprintového seriálu ovlivňuje trend snižujícího se počtu soutěží. Kalendář šampionátu už přišel o dva závody a za nejisté situace je jediným receptem na konečný úspěch nepromarnit žádný uskutečněný podnik. To vědí i Martin Vlček s Richardem Lasevičem, kteří nechyběli na startu žádné odjeté soutěže a stejně poctivou „docházku“ mají i v průjezdech cílovými rampami.
Srpnová EPLcond Rally Agropa Pačejov byla třetí soutěží Mistrovství ČR ve sprintrally a o její oblíbenosti svědčila nejkvalitnější startovní listina letošní sezony. V konkurenci sedmi speciálů kategorie Super 2000, čtyř „wéercéček“ a jedné R-pětky čekal tvrdý boj o místo na slunci i špičkovou „Vlčákovu“ fabii. Brzy po startu naštěstí našla svou parketu, zabydlela se na osmém místě a jediný její pohyb ve výsledcích způsobovaly problémy konkurentů (na RZ 5 postoupila na sedmé místo po odstoupení Trněného). S přihlédnutím k výsledkům na Kopné a v Hustopečích by se mohlo zdát, že je umístění za první pětkou pro posádku zklamáním. Martin Vlček ale zůstává nohama pevně na zemi a sedmou příčku bral všemi deseti. „Sedmé místo příliš nenasvědčuje tomu, o jak vydařený závod se z naší strany jednalo. Po stránce bodových přídělů do šampionátu a vzhledem k veliké konkurenci jsme naprosto spokojeni. Díky pačejovskému výsledku a trpělivému sbírání bodů jsme se udrželi na průběžné medailové pozici v šampionátu,“ sdělil po dojetí na cílovou rampu „Vlčák“.
Z pohledu pilota nastala jediná vážnější krizová situace na RZ Čečelovice: „Byla to velká hrozba defektu. Předním kolem jsem zavadil o skalisko zarostlé v trávě a dost vážně změnil geometrii přední nápravy. Velké poděkování si v této souvislosti zaslouží tým Jarka Orsáka, který dá na servise vždy a včas všechno do pořádku. Na závěr mého hodnocení bych si dovolil ocenit i pořadatele, kteří připravili velice hezkou soutěž s mnoha technickými pasážemi, kde bylo možné využít potenciál našeho auta,“ liboval si reprezentant Svarmetal Motorsportu.Chválu na adresu pořadatelů doplnil muž na pravé sedačce a neoddělitelná součást týmu – Richard Lasevič: „Pačejovští si vedle Kopné můžou pověsit na zeď diplom a čestné uznání za nejhezčí soutěže ve sprintovém „mistráku“. Marně jsem přemýšlel, co vytknout. Přijížděli jsme natěšení a odjížděli spokojení, což je ta nejlepší kombinace. A jelikož se tento pocit asi nikdy neomrzí, doufejme, že Vyškov bude pokračovat v podobném duchu. Ještě před tím si ale odskočíme na další pokus zdolat Barumku, nepokořený vrchol a naši imaginární K2. Snad vydržíme s dechem.“Na závěr zmiňme bilanci, kterou se Martin Vlček s Richardem Lasevičem letos můžou pochlubit. Pačejov byl už jejich sedmou soutěží této sezony, do které nejen odstartovali, ale zároveň ji i dokončili. Nezbývá než severomoravské posádce popřát, aby si tuto sérii nepokazili a prodloužili ji hned na nadcházející Barum Czech Rally Zlín (29. – 31. srpna 2014). Text: Jiří Dokulil
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.