Průběh letošního sprintového seriálu ovlivňuje trend snižujícího se počtu soutěží. Kalendář šampionátu už přišel o dva závody a za nejisté situace je jediným receptem na konečný úspěch nepromarnit žádný uskutečněný podnik. To vědí i Martin Vlček s Richardem Lasevičem, kteří nechyběli na startu žádné odjeté soutěže a stejně poctivou „docházku“ mají i v průjezdech cílovými rampami.
Srpnová EPLcond Rally Agropa Pačejov byla třetí soutěží Mistrovství ČR ve sprintrally a o její oblíbenosti svědčila nejkvalitnější startovní listina letošní sezony. V konkurenci sedmi speciálů kategorie Super 2000, čtyř „wéercéček“ a jedné R-pětky čekal tvrdý boj o místo na slunci i špičkovou „Vlčákovu“ fabii. Brzy po startu naštěstí našla svou parketu, zabydlela se na osmém místě a jediný její pohyb ve výsledcích způsobovaly problémy konkurentů (na RZ 5 postoupila na sedmé místo po odstoupení Trněného). S přihlédnutím k výsledkům na Kopné a v Hustopečích by se mohlo zdát, že je umístění za první pětkou pro posádku zklamáním. Martin Vlček ale zůstává nohama pevně na zemi a sedmou příčku bral všemi deseti. „Sedmé místo příliš nenasvědčuje tomu, o jak vydařený závod se z naší strany jednalo. Po stránce bodových přídělů do šampionátu a vzhledem k veliké konkurenci jsme naprosto spokojeni. Díky pačejovskému výsledku a trpělivému sbírání bodů jsme se udrželi na průběžné medailové pozici v šampionátu,“ sdělil po dojetí na cílovou rampu „Vlčák“.
Z pohledu pilota nastala jediná vážnější krizová situace na RZ Čečelovice: „Byla to velká hrozba defektu. Předním kolem jsem zavadil o skalisko zarostlé v trávě a dost vážně změnil geometrii přední nápravy. Velké poděkování si v této souvislosti zaslouží tým Jarka Orsáka, který dá na servise vždy a včas všechno do pořádku. Na závěr mého hodnocení bych si dovolil ocenit i pořadatele, kteří připravili velice hezkou soutěž s mnoha technickými pasážemi, kde bylo možné využít potenciál našeho auta,“ liboval si reprezentant Svarmetal Motorsportu.Chválu na adresu pořadatelů doplnil muž na pravé sedačce a neoddělitelná součást týmu – Richard Lasevič: „Pačejovští si vedle Kopné můžou pověsit na zeď diplom a čestné uznání za nejhezčí soutěže ve sprintovém „mistráku“. Marně jsem přemýšlel, co vytknout. Přijížděli jsme natěšení a odjížděli spokojení, což je ta nejlepší kombinace. A jelikož se tento pocit asi nikdy neomrzí, doufejme, že Vyškov bude pokračovat v podobném duchu. Ještě před tím si ale odskočíme na další pokus zdolat Barumku, nepokořený vrchol a naši imaginární K2. Snad vydržíme s dechem.“Na závěr zmiňme bilanci, kterou se Martin Vlček s Richardem Lasevičem letos můžou pochlubit. Pačejov byl už jejich sedmou soutěží této sezony, do které nejen odstartovali, ale zároveň ji i dokončili. Nezbývá než severomoravské posádce popřát, aby si tuto sérii nepokazili a prodloužili ji hned na nadcházející Barum Czech Rally Zlín (29. – 31. srpna 2014). Text: Jiří Dokulil
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?