Průběh letošního sprintového seriálu ovlivňuje trend snižujícího se počtu soutěží. Kalendář šampionátu už přišel o dva závody a za nejisté situace je jediným receptem na konečný úspěch nepromarnit žádný uskutečněný podnik. To vědí i Martin Vlček s Richardem Lasevičem, kteří nechyběli na startu žádné odjeté soutěže a stejně poctivou „docházku“ mají i v průjezdech cílovými rampami.
Srpnová EPLcond Rally Agropa Pačejov byla třetí soutěží Mistrovství ČR ve sprintrally a o její oblíbenosti svědčila nejkvalitnější startovní listina letošní sezony. V konkurenci sedmi speciálů kategorie Super 2000, čtyř „wéercéček“ a jedné R-pětky čekal tvrdý boj o místo na slunci i špičkovou „Vlčákovu“ fabii. Brzy po startu naštěstí našla svou parketu, zabydlela se na osmém místě a jediný její pohyb ve výsledcích způsobovaly problémy konkurentů (na RZ 5 postoupila na sedmé místo po odstoupení Trněného). S přihlédnutím k výsledkům na Kopné a v Hustopečích by se mohlo zdát, že je umístění za první pětkou pro posádku zklamáním. Martin Vlček ale zůstává nohama pevně na zemi a sedmou příčku bral všemi deseti. „Sedmé místo příliš nenasvědčuje tomu, o jak vydařený závod se z naší strany jednalo. Po stránce bodových přídělů do šampionátu a vzhledem k veliké konkurenci jsme naprosto spokojeni. Díky pačejovskému výsledku a trpělivému sbírání bodů jsme se udrželi na průběžné medailové pozici v šampionátu,“ sdělil po dojetí na cílovou rampu „Vlčák“.
Z pohledu pilota nastala jediná vážnější krizová situace na RZ Čečelovice: „Byla to velká hrozba defektu. Předním kolem jsem zavadil o skalisko zarostlé v trávě a dost vážně změnil geometrii přední nápravy. Velké poděkování si v této souvislosti zaslouží tým Jarka Orsáka, který dá na servise vždy a včas všechno do pořádku. Na závěr mého hodnocení bych si dovolil ocenit i pořadatele, kteří připravili velice hezkou soutěž s mnoha technickými pasážemi, kde bylo možné využít potenciál našeho auta,“ liboval si reprezentant Svarmetal Motorsportu.Chválu na adresu pořadatelů doplnil muž na pravé sedačce a neoddělitelná součást týmu – Richard Lasevič: „Pačejovští si vedle Kopné můžou pověsit na zeď diplom a čestné uznání za nejhezčí soutěže ve sprintovém „mistráku“. Marně jsem přemýšlel, co vytknout. Přijížděli jsme natěšení a odjížděli spokojení, což je ta nejlepší kombinace. A jelikož se tento pocit asi nikdy neomrzí, doufejme, že Vyškov bude pokračovat v podobném duchu. Ještě před tím si ale odskočíme na další pokus zdolat Barumku, nepokořený vrchol a naši imaginární K2. Snad vydržíme s dechem.“Na závěr zmiňme bilanci, kterou se Martin Vlček s Richardem Lasevičem letos můžou pochlubit. Pačejov byl už jejich sedmou soutěží této sezony, do které nejen odstartovali, ale zároveň ji i dokončili. Nezbývá než severomoravské posádce popřát, aby si tuto sérii nepokazili a prodloužili ji hned na nadcházející Barum Czech Rally Zlín (29. – 31. srpna 2014). Text: Jiří Dokulil
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.