Když trpělivost růže přináší…

rally pačejov
rally pačejov, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 14. srpna 2014 20:40
Sdílej:

Průběh letošního sprintového seriálu ovlivňuje trend snižujícího se počtu soutěží. Kalendář šampionátu už přišel o dva závody a za nejisté situace je jediným receptem na konečný úspěch nepromarnit žádný uskutečněný podnik. To vědí i Martin Vlček s Richardem Lasevičem, kteří nechyběli na startu žádné odjeté soutěže a stejně poctivou „docházku“ mají i v průjezdech cílovými rampami.

Srpnová EPLcond Rally Agropa Pačejov byla třetí soutěží Mistrovství ČR ve sprintrally a o její oblíbenosti svědčila nejkvalitnější startovní listina letošní sezony. V konkurenci sedmi speciálů kategorie Super 2000, čtyř „wéercéček“ a jedné R-pětky čekal tvrdý boj o místo na slunci i špičkovou „Vlčákovu“ fabii. Brzy po startu naštěstí našla svou parketu, zabydlela se na osmém místě a jediný její pohyb ve výsledcích způsobovaly problémy konkurentů (na RZ 5 postoupila na sedmé místo po odstoupení Trněného). S přihlédnutím k výsledkům na Kopné a v Hustopečích by se mohlo zdát, že je umístění za první pětkou pro posádku zklamáním. Martin Vlček ale zůstává nohama pevně na zemi a sedmou příčku bral všemi deseti. „Sedmé místo příliš nenasvědčuje tomu, o jak vydařený závod se z naší strany jednalo. Po stránce bodových přídělů do šampionátu a vzhledem k veliké konkurenci jsme naprosto spokojeni. Díky pačejovskému výsledku a trpělivému sbírání bodů jsme se udrželi na průběžné medailové pozici v šampionátu,“ sdělil po dojetí na cílovou rampu „Vlčák“.

Z pohledu pilota nastala jediná vážnější krizová situace na RZ Čečelovice: „Byla to velká hrozba defektu. Předním kolem jsem zavadil o skalisko zarostlé v trávě a dost vážně  změnil geometrii přední nápravy. Velké poděkování si v této souvislosti zaslouží tým Jarka Orsáka, který dá na servise vždy a včas všechno do pořádku. Na závěr mého hodnocení bych si dovolil ocenit i pořadatele, kteří připravili velice hezkou soutěž s mnoha technickými pasážemi, kde bylo možné využít potenciál našeho auta,“ liboval si reprezentant Svarmetal Motorsportu.Chválu na adresu pořadatelů doplnil muž na pravé sedačce a neoddělitelná součást týmu – Richard Lasevič: „Pačejovští si vedle Kopné můžou pověsit na zeď diplom a čestné uznání za nejhezčí soutěže ve sprintovém „mistráku“. Marně jsem přemýšlel, co vytknout. Přijížděli jsme natěšení a odjížděli spokojení, což je ta nejlepší kombinace. A jelikož se tento pocit asi nikdy neomrzí, doufejme, že Vyškov bude pokračovat v podobném duchu.  Ještě před tím si ale odskočíme na další pokus zdolat Barumku, nepokořený vrchol a naši imaginární K2. Snad vydržíme s dechem.“Na závěr zmiňme bilanci, kterou se Martin Vlček s Richardem Lasevičem letos můžou pochlubit. Pačejov byl už jejich sedmou soutěží této sezony, do které nejen odstartovali, ale zároveň ji i dokončili. Nezbývá než severomoravské posádce popřát, aby si tuto sérii nepokazili a prodloužili ji hned na nadcházející Barum Czech Rally Zlín (29. – 31. srpna 2014). Text: Jiří Dokulil

 
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.