Průběh letošního sprintového seriálu ovlivňuje trend snižujícího se počtu soutěží. Kalendář šampionátu už přišel o dva závody a za nejisté situace je jediným receptem na konečný úspěch nepromarnit žádný uskutečněný podnik. To vědí i Martin Vlček s Richardem Lasevičem, kteří nechyběli na startu žádné odjeté soutěže a stejně poctivou „docházku“ mají i v průjezdech cílovými rampami.
Srpnová EPLcond Rally Agropa Pačejov byla třetí soutěží Mistrovství ČR ve sprintrally a o její oblíbenosti svědčila nejkvalitnější startovní listina letošní sezony. V konkurenci sedmi speciálů kategorie Super 2000, čtyř „wéercéček“ a jedné R-pětky čekal tvrdý boj o místo na slunci i špičkovou „Vlčákovu“ fabii. Brzy po startu naštěstí našla svou parketu, zabydlela se na osmém místě a jediný její pohyb ve výsledcích způsobovaly problémy konkurentů (na RZ 5 postoupila na sedmé místo po odstoupení Trněného). S přihlédnutím k výsledkům na Kopné a v Hustopečích by se mohlo zdát, že je umístění za první pětkou pro posádku zklamáním. Martin Vlček ale zůstává nohama pevně na zemi a sedmou příčku bral všemi deseti. „Sedmé místo příliš nenasvědčuje tomu, o jak vydařený závod se z naší strany jednalo. Po stránce bodových přídělů do šampionátu a vzhledem k veliké konkurenci jsme naprosto spokojeni. Díky pačejovskému výsledku a trpělivému sbírání bodů jsme se udrželi na průběžné medailové pozici v šampionátu,“ sdělil po dojetí na cílovou rampu „Vlčák“.
Z pohledu pilota nastala jediná vážnější krizová situace na RZ Čečelovice: „Byla to velká hrozba defektu. Předním kolem jsem zavadil o skalisko zarostlé v trávě a dost vážně změnil geometrii přední nápravy. Velké poděkování si v této souvislosti zaslouží tým Jarka Orsáka, který dá na servise vždy a včas všechno do pořádku. Na závěr mého hodnocení bych si dovolil ocenit i pořadatele, kteří připravili velice hezkou soutěž s mnoha technickými pasážemi, kde bylo možné využít potenciál našeho auta,“ liboval si reprezentant Svarmetal Motorsportu.Chválu na adresu pořadatelů doplnil muž na pravé sedačce a neoddělitelná součást týmu – Richard Lasevič: „Pačejovští si vedle Kopné můžou pověsit na zeď diplom a čestné uznání za nejhezčí soutěže ve sprintovém „mistráku“. Marně jsem přemýšlel, co vytknout. Přijížděli jsme natěšení a odjížděli spokojení, což je ta nejlepší kombinace. A jelikož se tento pocit asi nikdy neomrzí, doufejme, že Vyškov bude pokračovat v podobném duchu. Ještě před tím si ale odskočíme na další pokus zdolat Barumku, nepokořený vrchol a naši imaginární K2. Snad vydržíme s dechem.“Na závěr zmiňme bilanci, kterou se Martin Vlček s Richardem Lasevičem letos můžou pochlubit. Pačejov byl už jejich sedmou soutěží této sezony, do které nejen odstartovali, ale zároveň ji i dokončili. Nezbývá než severomoravské posádce popřát, aby si tuto sérii nepokazili a prodloužili ji hned na nadcházející Barum Czech Rally Zlín (29. – 31. srpna 2014). Text: Jiří Dokulil
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.