Seznamovací jízdy v plném proudu

Kopecký, Jan
Kopecký, Jan, foto: www.rallybohemia.cz
Petr Eliáš 10. července 2014 21:04
Sdílej:

V Mladé Boleslavi jsou již v plném proudu seznamovací jízdy Rally Bohemia. Jízdní výkazy si nepřevzalo celkem 5 posádek.

Rally Bohemia startuje v pátek 11. července a do chvíle, kdy soutěžní vozy přejedou startovní rampou na Staroměstském náměstí, se odpočítávají již jen hodiny. Seznamovací jízdy na rychlostních zkouškách na Mladoboleslavsku a Železnobrodsku jsou již v plném proudu. Dodržování rychlostních limitů soutěžních posádek na rychlostních zkouškách i mimo ně hlídá GPS systém, který při porušení podmínek seznamovacích jízd online informuje vedení soutěže. Následně pak hříšníkům lze udělit sankce od peněžitého trestu až po vyloučení ze soutěže.

Jízdní výkazy a materiály k seznamovacím jízdám si vyzvedlo celkem 55 posádek Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Omluvili se startovní číslo 11 Petr Hozák s Josefem Radinou, st. č. 26 Tomáš Pospíšilík s Lukášem Vyoralem, st. č. Michal Srb – Vladimír Osička, st. č. 42 Martin Kouřil – Michal Večerka, st. č. 58 Václav Lichovník – Jiří Černoch. K seznamovacím jízdám se vydalo celkem 32 posádek Mistrovství České republiky v rally historických automobilů – tedy všechny přihlášené posádky.

V pátek 11. července běží program Rally Bohemia již od časného rána, kdy v 9 hodin začínají technické přejímky přímo v prostoru servisní zóny, které potrvají až do 13 hodin. Od 11 hodin mohou přihlášené posádky absolvovat testovací rychlostní zkoušku shakedown v Hrdlořezích, vzdálených ze servisní zóny u 11. brány ŠKODA AUTO pouhých 6 kilometrů. Od 17:25 hodin začíná program na Staroměstském náměstí, kde v 17:30 proběhne veřejná předstartovní tisková konference. V prostoru startovní rampy zde budou moderátorem zpovídáni vybraní účastníci Rally Bohemia. V 18:10 přejede přes startovní rampu první soutěžní posádka, aby se po krátkém setrvání v prostoru za startovní rampou v 18:33 vydala do první rychlostní zkoušky, která startuje jen pár metrů od startovní rampy na Staroměstském náměstí. Po polookruhové rychlostní zkoušce v Mladé Boleslavi s názvem Staroměstská následuje v 19:24 RZ 2 Lobeč a v 19:52 RZ 3 Vinec. Na všech rychlostních zkouškách 1. etapy se po průjezdu pole MMČR objeví historické vozy MČR HA. Za nimi pojede pole historických automobilů Rally Bohemia Legend, avšak ti absolvují všechny rychlostní zkoušky pouze jednou.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.