V Mladé Boleslavi jsou již v plném proudu seznamovací jízdy Rally Bohemia. Jízdní výkazy si nepřevzalo celkem 5 posádek.
Rally Bohemia startuje v pátek 11. července a do chvíle, kdy soutěžní vozy přejedou startovní rampou na Staroměstském náměstí, se odpočítávají již jen hodiny. Seznamovací jízdy na rychlostních zkouškách na Mladoboleslavsku a Železnobrodsku jsou již v plném proudu. Dodržování rychlostních limitů soutěžních posádek na rychlostních zkouškách i mimo ně hlídá GPS systém, který při porušení podmínek seznamovacích jízd online informuje vedení soutěže. Následně pak hříšníkům lze udělit sankce od peněžitého trestu až po vyloučení ze soutěže.
Jízdní výkazy a materiály k seznamovacím jízdám si vyzvedlo celkem 55 posádek Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Omluvili se startovní číslo 11 Petr Hozák s Josefem Radinou, st. č. 26 Tomáš Pospíšilík s Lukášem Vyoralem, st. č. Michal Srb – Vladimír Osička, st. č. 42 Martin Kouřil – Michal Večerka, st. č. 58 Václav Lichovník – Jiří Černoch. K seznamovacím jízdám se vydalo celkem 32 posádek Mistrovství České republiky v rally historických automobilů – tedy všechny přihlášené posádky.
V pátek 11. července běží program Rally Bohemia již od časného rána, kdy v 9 hodin začínají technické přejímky přímo v prostoru servisní zóny, které potrvají až do 13 hodin. Od 11 hodin mohou přihlášené posádky absolvovat testovací rychlostní zkoušku shakedown v Hrdlořezích, vzdálených ze servisní zóny u 11. brány ŠKODA AUTO pouhých 6 kilometrů. Od 17:25 hodin začíná program na Staroměstském náměstí, kde v 17:30 proběhne veřejná předstartovní tisková konference. V prostoru startovní rampy zde budou moderátorem zpovídáni vybraní účastníci Rally Bohemia. V 18:10 přejede přes startovní rampu první soutěžní posádka, aby se po krátkém setrvání v prostoru za startovní rampou v 18:33 vydala do první rychlostní zkoušky, která startuje jen pár metrů od startovní rampy na Staroměstském náměstí. Po polookruhové rychlostní zkoušce v Mladé Boleslavi s názvem Staroměstská následuje v 19:24 RZ 2 Lobeč a v 19:52 RZ 3 Vinec. Na všech rychlostních zkouškách 1. etapy se po průjezdu pole MMČR objeví historické vozy MČR HA. Za nimi pojede pole historických automobilů Rally Bohemia Legend, avšak ti absolvují všechny rychlostní zkoušky pouze jednou.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?