Po dvou letech se Hájek Rally Team vrací na Rally Bohemia Legend se dvěma Kadetty a posádkami Petr Fulín - Tomáš Singer a Miroslav Janota - Michal Ernst.
Hájek Rally Team se na rychlostních zkouškách v České republice představil naposledy v roce 2012, kdy na rychlostní zkoušky Rally Bohemia Legend přivezl skotskou posádku Jimmy McRae - Joey Stuchlak, která usedla do mistrovského Opelu Kadett C-GT/E 16 V, s nímž v předchozím roce Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem získali titul mistrů Evropy v rally historických automobilů. Po přestávce se letos tým Hájek Rally vrací do Mladé Boleslavi, aby se postavil na start Rally Bohemia Legend a to hned se dvěma posádkami s identickými vozy Opel Kadett C-GT/E 16V.
První posádku Hájek Rally Teamu, která vyrazí s Kadettem po Jimmym McRae, tvoří dvojice Petr Fulín a Tomáš Singer. Tomáše Singera, zkušeného spolujezdce rally není třeba fanouškům automobilových soutěží představovat. Po krátké odmlce se vrátí na místo spolujezdce, aby v rally pomohl stále ještě soutěžáckému nováčkovi Petru Fulínovi. Petr Fulín, jezdec Křenek Motorsport, patří mezi naše nejlepší okruhové závodníky současnosti, kdy po úspěších ve Škoda Octavia cupu, závodech Seat Leon Supercopa a zisku titulu mistra Evropy v závodech cestovních vozů v roce 2013 bojuje i letos o mistrovský titul ETCC s vozem BMW. Letošní sezonu má Petr Fulín na okruzích opět velmi dobře rozjetou a například při závodě WTCC v Bratislavě stanul jako vítěz Yokohama independent trophy na stupních vítězů po boku Sebastiena Loeba. Pro úspěšného okruhového závodníka Petra Fulína bude Rally Bohemia Legend další zkušeností s automobilovými soutěžemi, když svoji jednorázovou premiéru absolvoval v roce 2011 na Rally Vyškov s vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII. Druhou posádku se žlutým Kadettem C-GT/E 16V bude tvořit mistr Evropy v rally z roku 2011 a českými fanoušky velmi oblíbený příbramák Miroslav Janota, kterého bude navigovat loňský účastník mistrovství světa v rally v kategorii WRC a rovněž příbramák Michal Ernst.
Žluté Opely Kadett C-GT/E z radotínského Hájek Rally Teamu vyrazí do Rally Bohemia Legend, která v pátek 11. července odstartuje v Mladé Boleslavi. V první etapě absolvují první průjezdy třemi rychlostními zkouškami Staroměstská, Lobeč a Vinec za polem soudobých a historických automobilů MMČR a MČR HA a v sobotu vyrazí na trať rychlostních zkoušek v pořadí Chloudov, potom dva na sebe navazující průjezdy RZ Šumburk a dva na sebe navazující průjezdy RZ Sychrov. Do závěrečné RZ Bondy potom Legendy vyrazí před ostatními účastníky Rally Bohemia po 15 hod.
Ctirad Hájek, majitel týmu: "Letos jsem začal více spolupracovat s okruhovým jezdcem Petrem Fulínem, s nímž se známe už dlouho a jsme kamarádi. Chtěl jsem, aby si také zkusil něco jiného než jsou okruhy a přesvědčil jsem jej na vyzkoušení si auta na Rally Bohemia Legend. Museli jsme dát znovu dohromady celý tým mechaniků, zajistit organizaci a medializaci týmu a už se na Bohemku moc těšíme a já věřím, že si to Fulda užije, a že spolu s Mírou ukáží lidem pořádnou show s historiky. Když jsme Rally Bohemia v roce 2012 přijeli s jimmy McRae viděl jsem, jaká je zde kolem Standy Kafky skvělá parta lidí, kteří mají rádi historické závodění, a proto jsme se rozhodli, že si to po letech opět zopakujeme a pobavíme sebe i diváky. Nic ale nebereme na lehkou váhu, a jako ke všemu, co děláme, i k této akci přistupujeme profesionálně. Proto jsme k Petrovi do auta posadili skvělého a zkušeného spolujezdce Tomáše Singera a připravili jsme dvoudenní testování, kde si Petr osahával historického Opela. Je to proti jeho současnému BMW přeci jen rozdíl, ale musím říci, že se s autem sžil velmi rychle. Věřme, že bude během rally krásné letní počasí, nepostihne nás nějaká smůla, no a držme si palce!"
Petr Fulín, jezdec: "Chci za tuhle šanci poděkovat Ctiradovi a celému týmu. Máme teď za sebou dva dny testů a nesmírně jsem si to užíval. Celý tým je skvělý a působí to na mě, jako když bych tam byl odjakživa. S autem jsem se první den seznamoval v Sosnové na autodromu a celkem mě to chytlo. Dnes jsme jezdili jeden den na klasické RZ v Jelencích. Za den jsem si úsek projel asi dvacetkrát a ty poslední průjezdy už asi byly hodně rychlé. To je ale samozřejmě dáno tím, že jsem si trať zapamatoval a jedu a po paměti. Mám k rally obrovský respekt, chytlo mě to, baví mě to, ale cítím velké úskalí v rozpisu. To je samozřejmě alfa a omega úspěchu. Tomáš Singer mi ale velmi pomáhá, spoustu věcí jsme si ujasnili a po krůčcích se budeme posunovat dál. Těším se, že si Bohemku užiji a zvu fanoušky, ať se přijdou podívat."
Miroslav Janota: "Jsem velmi rád, že jsem po dvou letech dostal šanci se opět svézt s naším Kadettem. Děkuji za to hlavně Ctiradovi Hájkovi a na Rally Bohemia Legend se moc těším, i když je to pro mě momentálně během pár dní velké množství práce, které se musí s přípravou aut udělat. Děkuji také Michalu Ernstovi, který kývl na nabídku sednout si do historika po předchozí sezoně ve WRC. Budu se snažit, aby se mu Bohemka líbila a divákům slibuji, že nepojedeme na čas a na rychlost, ale pobavit sebe a pobavit diváky, kteří nám fandí. Chceme také zpříjemnit první start s Kadettem Petru Fulínovi a ukázat mu, jak je rally krásný sport. Přijeďte se na naše žluté kaďoury do Mladé Boleslavi podívat."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?