Nádherné okolí blízkých Orlických hor a město Opočno brzy přivítá své věrné fanoušky motoristického sportu na 4. ročníku Pewag Rally Orlické hory, zařazeného do Českomoravského poháru v rally. Závod, který se uskuteční v okolí Opočna ve dnech 6 - 7. 6. 2014 nabídne nejen jezdcům, ale i divákům a fanouškům pěkný sportovní zážitek.
Start čtvrtého ročníku Pewag Rally Orlické hory proběhne v pátek na Kupkově náměstí v Opočně a v 16 hodin bude slavnostně zahájena první rychlostní zkouška. Podle dostupných informací nastal s páteční rychlostní zkouškou problém v jedné obci, ve které starosta, ačkoliv přislíbil podporu, na poslední chvíli odmítl udělit příslušné povolení. Jeho jednání spíše než nevstřícné, lze označit za neférové, mající vliv zkrácení páteční slavnostní rychlostní zkoušky s názvem Olešnice – Hoděčín na necelou třetinu.
Mimo rychlostní zkoušku pořadatel připravil na páteční podvečer další zajímavé kulturní akce pro diváky. Sobotní den bude věnován samotným rychlostním zkouškám, které budou navíc pro řadu diváku atraktivní podívanou obohacenou soupeřením novodobých a historických vozidel. Podle doposud zveřejněných informací pořadatelem, budou mít fanoušci motoristického sportu možnost vidět i auta, která už jsou brána jako historická. Pro řadu fanoušků bude jistě velkým lákadlem jízda historických aut, zejména značky Škoda, ale také Wartburg a Trabant. Značky, které mnohé provázeli jejich dětstvím ale i prvními řidičskými zkušenostmi.
Ilustrační foto
Dostupné informace zveřejněné pořadatelem tohoto podniku, tak nabídnou divákům soutěžní klání na 60 km rychlostních zkoušek, které jsou z velké většiny tvořeny asfaltovým povrchem. Ale pro jezdce je na některých místech připravena šotolina, která prověří jejich jezdecké schopnosti. Organizačními opatřeními je stanoveno maximálně 100 závodních vozidel a jak to tak vypadá, startovní listina bude brzy plně obsazená.Veškeré dostupné a aktualizované informace najdou fanoušci na stránce pořadatele : http://rallyoh.cz Pořadatel soutěže tradičně nepodceňuje ani informace pro diváky a fanoušky. Ve snaze o co největší osvětu z hlediska bezpečnosti návštěvníků a diváků oceňuji zveřejněné informace a rady, se kterými by se mě l vždy seznámit každý návštěvník motoristického sportu. Základní infomace k bezpečnosti diváků a dlaší informace najdete na stránce pořadatele ZDE
Osvěta z hlediska bezpečnosti je velká, jenže ani sebevětší osvěta nepomůže, dokud si sami diváci neuvědomí, co to vlastně znamená. Nestačí jen spoléhat na plakáty, ale je nutné mít neustále na paměti svou vlastní bezpečnost, rozum a předvídat. Mnohdy diváka láká, jít ještě blíž k trati, protože „ na tom místě budu vidět mnohem lépe a udělám si mnohem lepší fotografie. A taky, že případně uteču. „ NEUTEČETE !!!!!
Mezi všemi bezpečnostními radami platí to nejpřirozenější : používat hlavu, poslouchat pokynů pořadatele a nestát v místech, která nejsou divákům určena a pořadatelem jako divácká určena. Zásadně nevstupovat do zakázaných zón a nebezpečných úseků.
A poslouchat pořadatele, byť by byl mladší, než jsem sám. On je tam od toho, aby nás napomenul a aby nám tím mnohdy zachránil život. Nebojme se ani jako diváci, napomenout ostatní, kteří bezpečnostní pravidla porušují. Protože jenom tak můžeme docílit toho, že ten náš sport bude krásný a daný závod si všichni užijeme.
Co popřát jezdcům, pořadatelům, fanouškům a divákům, foťákům a kameramanům- prostě všem v té obrovské rodině?Snad tradičně:- úspěšné starty a ještě úspěšnější dojezdy do cíle- co nejméně poruch a technických závad- ukázněné a bezpečnost dodržující diváky, kteří vědí, že je nutné poslouchat pořadatele a dbát na svou vlastní bezpečnost- příjemné a přátelské prostředí v okolí závodů- rozumnost a soutěžení s hlavouA naprosto všem krásné počasíMěstu Opočno, obcím spojených s místem konání tohoto podniku a obyvatelům obcí je nutné vyjádřit poděkování za podporu tohoto podniku a toleranci.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?