„Jsem přesvědčen, že potenciál tohoto vozu zdaleka nedokážu využít a bude zapotřebí ještě mnoho závodních kilometrů, abych se to naučil.“
Tato slova zazněla z úst Martina Vlčka v cíli dubnové Valašské rally. A jak si ve zvládání nové techniky vede po dalších třech závodech? Dva měsíce po Valašce, na víkendovém Rallysprintu Kopná, podala posádka Svarmetal Motorsportu výkon, za který by se nemusela stydět, ani kdyby měla s fabií odjetou celou sezonu. Páté místo mezi 132 zúčastněnými posádkami má pro „Vlčáka“ hodnotu životního výsledku.
Achillovou patou Kopné je z pohledu Martina Vlčka a Richarda Laseviče tzv. syndrom domácího prohrávání. Loni se projevil v nefunkční převodovce, která jejich „pegyho“ připravila o tři rychlostní stupně, a tím i o naději na prvenství ve třídě. Letos však technika poslouchala na slovo (po přestupu z peugeotu do fabie zatím posádku nepostihla jediná závada), oba členové posádky si nevybírali slabé chvilky, a tak se fabia Svarmetal Motorsportu mohla pohybovat výš, než se před startem očekávalo. V úvodní sekci byla dokonce čtvrtá, na odpoledních rychlostních zkouškách však musela jednu pozici přenechat zrychlujícímu Jaromíru Tomaštíkovi a jeho silnému subaru. „Perfektní závod, perfektní víkend. Jednoduše a prostě, v kondiciogramu jsme ten den asi měli hvězdičku, která znamená úspěch. V podstatě vše vycházelo, snad jen kromě deště před poslední porcí dvou RZ, který nám přivodil vrásky nejen na čele, ale i mezi prsty u nohou,“ vzpomínal s lehkou dávkou nadsázky muž na pravém sedadle - Richard Lasevič. Posádka si naštěstí i s nejasnou předpovědí počasí poradila a na rady místních soutěžáckých domorodců nechala na voze slicky. To se ukázalo být správnou volbou, díky které Martin s Richardem o své umístění v „top 5“ nepřišli.
Páté místo absolutně se v tak silné konkurenci, jaká na Kopné odstartovala, nepodaří každý den. V dosaženém výsledku se odráží nejen vzestupný trend výkonů posádky, ale i na první pohled neviditelný a o to důležitější pokrok členů týmu ve zvládání složité techniky. „Udělali jsme zase malý krůček v nastavení auta, respektive podvozku, využili jsme znalosti domácích tratí, podpora diváků taky sehrála svou roli a hlavně mi naprosto sedly nové pneumatiky HANKOOK. První naše seznámení nastalo na letošní Valašce, ale troufám si říct, že jejich potenciál jsem začal využívat až na Kopné. Auto fungovalo bez potíží, nálada v týmu i v autě byla výborná, takže jsme si závod užili. Z mé strany zbývá pouze poděkovat celému týmu za skvěle odvedenou práci a pořadatelům Kopné za výborně připravenou soutěž,“ podělil se o své hodnocení „Vlčák“.V hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally byli Martin Vlček a Richard Lasevič klasifikování jako třetí, neboť dva jezdci z čela výsledkové listiny nemají pro sprintový seriál vyřízenou registraci. Tento výsledek, doplněný o čtvrté místo z Valašky, severomoravskou posádku „vystřelil“ na nečekaný bronzový post v průběžném pořadí šampionátu hned za Jana Sýkoru a Karla Trněného.Dalším plánovaným startem dvojice Svarmetal Motorsportu bude v termínu 20. – 21. června Agrotec rally v Hustopečích, zařazená do Mezinárodního mistrovství ČR v rally a do Evropské trofeje.
//Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.