„Jsem přesvědčen, že potenciál tohoto vozu zdaleka nedokážu využít a bude zapotřebí ještě mnoho závodních kilometrů, abych se to naučil.“
Tato slova zazněla z úst Martina Vlčka v cíli dubnové Valašské rally. A jak si ve zvládání nové techniky vede po dalších třech závodech? Dva měsíce po Valašce, na víkendovém Rallysprintu Kopná, podala posádka Svarmetal Motorsportu výkon, za který by se nemusela stydět, ani kdyby měla s fabií odjetou celou sezonu. Páté místo mezi 132 zúčastněnými posádkami má pro „Vlčáka“ hodnotu životního výsledku.
Achillovou patou Kopné je z pohledu Martina Vlčka a Richarda Laseviče tzv. syndrom domácího prohrávání. Loni se projevil v nefunkční převodovce, která jejich „pegyho“ připravila o tři rychlostní stupně, a tím i o naději na prvenství ve třídě. Letos však technika poslouchala na slovo (po přestupu z peugeotu do fabie zatím posádku nepostihla jediná závada), oba členové posádky si nevybírali slabé chvilky, a tak se fabia Svarmetal Motorsportu mohla pohybovat výš, než se před startem očekávalo. V úvodní sekci byla dokonce čtvrtá, na odpoledních rychlostních zkouškách však musela jednu pozici přenechat zrychlujícímu Jaromíru Tomaštíkovi a jeho silnému subaru. „Perfektní závod, perfektní víkend. Jednoduše a prostě, v kondiciogramu jsme ten den asi měli hvězdičku, která znamená úspěch. V podstatě vše vycházelo, snad jen kromě deště před poslední porcí dvou RZ, který nám přivodil vrásky nejen na čele, ale i mezi prsty u nohou,“ vzpomínal s lehkou dávkou nadsázky muž na pravém sedadle - Richard Lasevič. Posádka si naštěstí i s nejasnou předpovědí počasí poradila a na rady místních soutěžáckých domorodců nechala na voze slicky. To se ukázalo být správnou volbou, díky které Martin s Richardem o své umístění v „top 5“ nepřišli.
Páté místo absolutně se v tak silné konkurenci, jaká na Kopné odstartovala, nepodaří každý den. V dosaženém výsledku se odráží nejen vzestupný trend výkonů posádky, ale i na první pohled neviditelný a o to důležitější pokrok členů týmu ve zvládání složité techniky. „Udělali jsme zase malý krůček v nastavení auta, respektive podvozku, využili jsme znalosti domácích tratí, podpora diváků taky sehrála svou roli a hlavně mi naprosto sedly nové pneumatiky HANKOOK. První naše seznámení nastalo na letošní Valašce, ale troufám si říct, že jejich potenciál jsem začal využívat až na Kopné. Auto fungovalo bez potíží, nálada v týmu i v autě byla výborná, takže jsme si závod užili. Z mé strany zbývá pouze poděkovat celému týmu za skvěle odvedenou práci a pořadatelům Kopné za výborně připravenou soutěž,“ podělil se o své hodnocení „Vlčák“.V hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally byli Martin Vlček a Richard Lasevič klasifikování jako třetí, neboť dva jezdci z čela výsledkové listiny nemají pro sprintový seriál vyřízenou registraci. Tento výsledek, doplněný o čtvrté místo z Valašky, severomoravskou posádku „vystřelil“ na nečekaný bronzový post v průběžném pořadí šampionátu hned za Jana Sýkoru a Karla Trněného.Dalším plánovaným startem dvojice Svarmetal Motorsportu bude v termínu 20. – 21. června Agrotec rally v Hustopečích, zařazená do Mezinárodního mistrovství ČR v rally a do Evropské trofeje.
//Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?