„Jsem přesvědčen, že potenciál tohoto vozu zdaleka nedokážu využít a bude zapotřebí ještě mnoho závodních kilometrů, abych se to naučil.“
Tato slova zazněla z úst Martina Vlčka v cíli dubnové Valašské rally. A jak si ve zvládání nové techniky vede po dalších třech závodech? Dva měsíce po Valašce, na víkendovém Rallysprintu Kopná, podala posádka Svarmetal Motorsportu výkon, za který by se nemusela stydět, ani kdyby měla s fabií odjetou celou sezonu. Páté místo mezi 132 zúčastněnými posádkami má pro „Vlčáka“ hodnotu životního výsledku.
Achillovou patou Kopné je z pohledu Martina Vlčka a Richarda Laseviče tzv. syndrom domácího prohrávání. Loni se projevil v nefunkční převodovce, která jejich „pegyho“ připravila o tři rychlostní stupně, a tím i o naději na prvenství ve třídě. Letos však technika poslouchala na slovo (po přestupu z peugeotu do fabie zatím posádku nepostihla jediná závada), oba členové posádky si nevybírali slabé chvilky, a tak se fabia Svarmetal Motorsportu mohla pohybovat výš, než se před startem očekávalo. V úvodní sekci byla dokonce čtvrtá, na odpoledních rychlostních zkouškách však musela jednu pozici přenechat zrychlujícímu Jaromíru Tomaštíkovi a jeho silnému subaru. „Perfektní závod, perfektní víkend. Jednoduše a prostě, v kondiciogramu jsme ten den asi měli hvězdičku, která znamená úspěch. V podstatě vše vycházelo, snad jen kromě deště před poslední porcí dvou RZ, který nám přivodil vrásky nejen na čele, ale i mezi prsty u nohou,“ vzpomínal s lehkou dávkou nadsázky muž na pravém sedadle - Richard Lasevič. Posádka si naštěstí i s nejasnou předpovědí počasí poradila a na rady místních soutěžáckých domorodců nechala na voze slicky. To se ukázalo být správnou volbou, díky které Martin s Richardem o své umístění v „top 5“ nepřišli.
Páté místo absolutně se v tak silné konkurenci, jaká na Kopné odstartovala, nepodaří každý den. V dosaženém výsledku se odráží nejen vzestupný trend výkonů posádky, ale i na první pohled neviditelný a o to důležitější pokrok členů týmu ve zvládání složité techniky. „Udělali jsme zase malý krůček v nastavení auta, respektive podvozku, využili jsme znalosti domácích tratí, podpora diváků taky sehrála svou roli a hlavně mi naprosto sedly nové pneumatiky HANKOOK. První naše seznámení nastalo na letošní Valašce, ale troufám si říct, že jejich potenciál jsem začal využívat až na Kopné. Auto fungovalo bez potíží, nálada v týmu i v autě byla výborná, takže jsme si závod užili. Z mé strany zbývá pouze poděkovat celému týmu za skvěle odvedenou práci a pořadatelům Kopné za výborně připravenou soutěž,“ podělil se o své hodnocení „Vlčák“.V hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally byli Martin Vlček a Richard Lasevič klasifikování jako třetí, neboť dva jezdci z čela výsledkové listiny nemají pro sprintový seriál vyřízenou registraci. Tento výsledek, doplněný o čtvrté místo z Valašky, severomoravskou posádku „vystřelil“ na nečekaný bronzový post v průběžném pořadí šampionátu hned za Jana Sýkoru a Karla Trněného.Dalším plánovaným startem dvojice Svarmetal Motorsportu bude v termínu 20. – 21. června Agrotec rally v Hustopečích, zařazená do Mezinárodního mistrovství ČR v rally a do Evropské trofeje.
//Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?