Jak „Vlčákovi“ na Kopné sedly Hankooky

rally kopná
rally kopná, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 5. června 2014 21:22
Sdílej:

„Jsem přesvědčen, že potenciál tohoto vozu zdaleka nedokážu využít a bude zapotřebí ještě mnoho závodních kilometrů, abych se to naučil.“

Tato slova zazněla z úst Martina Vlčka v cíli dubnové Valašské rally. A jak si ve zvládání nové techniky vede po dalších třech závodech? Dva měsíce po Valašce, na víkendovém Rallysprintu Kopná, podala posádka Svarmetal Motorsportu výkon, za který by se nemusela stydět, ani kdyby měla s fabií odjetou celou sezonu. Páté místo mezi 132 zúčastněnými posádkami má pro „Vlčáka“ hodnotu životního výsledku.

Achillovou patou Kopné je z pohledu Martina Vlčka a Richarda Laseviče tzv. syndrom domácího prohrávání. Loni se projevil v nefunkční převodovce, která jejich „pegyho“ připravila o tři rychlostní stupně, a tím i o naději na prvenství ve třídě. Letos však technika poslouchala na slovo (po přestupu z peugeotu do fabie zatím posádku nepostihla jediná závada), oba členové posádky si nevybírali slabé chvilky, a tak se fabia Svarmetal Motorsportu mohla pohybovat výš, než se před startem očekávalo. V úvodní sekci byla dokonce čtvrtá, na odpoledních rychlostních zkouškách však musela jednu pozici přenechat zrychlujícímu Jaromíru Tomaštíkovi a jeho silnému subaru. „Perfektní závod, perfektní víkend. Jednoduše a prostě, v kondiciogramu jsme ten den asi měli hvězdičku, která znamená úspěch. V podstatě vše vycházelo, snad jen kromě deště před poslední porcí dvou RZ, který nám přivodil vrásky nejen na čele, ale i mezi prsty u nohou,“ vzpomínal s lehkou dávkou nadsázky muž na pravém sedadle - Richard Lasevič. Posádka si naštěstí i s nejasnou předpovědí počasí poradila a na rady místních soutěžáckých domorodců nechala na voze slicky. To se ukázalo být správnou volbou, díky které Martin s Richardem o své umístění v „top 5“ nepřišli.

Páté místo absolutně se v tak silné konkurenci, jaká na Kopné odstartovala, nepodaří každý den. V dosaženém výsledku se odráží nejen vzestupný trend výkonů posádky, ale i na první pohled neviditelný a o to důležitější pokrok členů týmu ve zvládání složité techniky. „Udělali jsme zase malý krůček v nastavení auta, respektive podvozku, využili jsme znalosti domácích tratí, podpora diváků taky sehrála svou roli a hlavně mi naprosto  sedly nové pneumatiky HANKOOK. První naše seznámení nastalo na letošní Valašce, ale troufám si říct, že jejich potenciál jsem začal využívat až na Kopné. Auto fungovalo bez potíží, nálada v týmu i v autě byla výborná, takže jsme si závod užili. Z mé strany zbývá pouze poděkovat celému týmu za skvěle odvedenou práci a pořadatelům Kopné za výborně připravenou soutěž,“ podělil se o své hodnocení „Vlčák“.V hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally byli Martin Vlček a Richard Lasevič klasifikování jako třetí, neboť dva jezdci z čela výsledkové listiny nemají pro sprintový seriál vyřízenou registraci. Tento výsledek, doplněný o čtvrté místo z Valašky, severomoravskou posádku „vystřelil“ na nečekaný bronzový post v průběžném pořadí šampionátu hned za Jana Sýkoru a Karla Trněného.Dalším plánovaným startem dvojice Svarmetal Motorsportu bude v termínu 20. – 21. června Agrotec rally v Hustopečích, zařazená do Mezinárodního mistrovství ČR v rally a do Evropské trofeje.

 
//
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.