„Jsem přesvědčen, že potenciál tohoto vozu zdaleka nedokážu využít a bude zapotřebí ještě mnoho závodních kilometrů, abych se to naučil.“
Tato slova zazněla z úst Martina Vlčka v cíli dubnové Valašské rally. A jak si ve zvládání nové techniky vede po dalších třech závodech? Dva měsíce po Valašce, na víkendovém Rallysprintu Kopná, podala posádka Svarmetal Motorsportu výkon, za který by se nemusela stydět, ani kdyby měla s fabií odjetou celou sezonu. Páté místo mezi 132 zúčastněnými posádkami má pro „Vlčáka“ hodnotu životního výsledku.
Achillovou patou Kopné je z pohledu Martina Vlčka a Richarda Laseviče tzv. syndrom domácího prohrávání. Loni se projevil v nefunkční převodovce, která jejich „pegyho“ připravila o tři rychlostní stupně, a tím i o naději na prvenství ve třídě. Letos však technika poslouchala na slovo (po přestupu z peugeotu do fabie zatím posádku nepostihla jediná závada), oba členové posádky si nevybírali slabé chvilky, a tak se fabia Svarmetal Motorsportu mohla pohybovat výš, než se před startem očekávalo. V úvodní sekci byla dokonce čtvrtá, na odpoledních rychlostních zkouškách však musela jednu pozici přenechat zrychlujícímu Jaromíru Tomaštíkovi a jeho silnému subaru. „Perfektní závod, perfektní víkend. Jednoduše a prostě, v kondiciogramu jsme ten den asi měli hvězdičku, která znamená úspěch. V podstatě vše vycházelo, snad jen kromě deště před poslední porcí dvou RZ, který nám přivodil vrásky nejen na čele, ale i mezi prsty u nohou,“ vzpomínal s lehkou dávkou nadsázky muž na pravém sedadle - Richard Lasevič. Posádka si naštěstí i s nejasnou předpovědí počasí poradila a na rady místních soutěžáckých domorodců nechala na voze slicky. To se ukázalo být správnou volbou, díky které Martin s Richardem o své umístění v „top 5“ nepřišli.
Páté místo absolutně se v tak silné konkurenci, jaká na Kopné odstartovala, nepodaří každý den. V dosaženém výsledku se odráží nejen vzestupný trend výkonů posádky, ale i na první pohled neviditelný a o to důležitější pokrok členů týmu ve zvládání složité techniky. „Udělali jsme zase malý krůček v nastavení auta, respektive podvozku, využili jsme znalosti domácích tratí, podpora diváků taky sehrála svou roli a hlavně mi naprosto sedly nové pneumatiky HANKOOK. První naše seznámení nastalo na letošní Valašce, ale troufám si říct, že jejich potenciál jsem začal využívat až na Kopné. Auto fungovalo bez potíží, nálada v týmu i v autě byla výborná, takže jsme si závod užili. Z mé strany zbývá pouze poděkovat celému týmu za skvěle odvedenou práci a pořadatelům Kopné za výborně připravenou soutěž,“ podělil se o své hodnocení „Vlčák“.V hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally byli Martin Vlček a Richard Lasevič klasifikování jako třetí, neboť dva jezdci z čela výsledkové listiny nemají pro sprintový seriál vyřízenou registraci. Tento výsledek, doplněný o čtvrté místo z Valašky, severomoravskou posádku „vystřelil“ na nečekaný bronzový post v průběžném pořadí šampionátu hned za Jana Sýkoru a Karla Trněného.Dalším plánovaným startem dvojice Svarmetal Motorsportu bude v termínu 20. – 21. června Agrotec rally v Hustopečích, zařazená do Mezinárodního mistrovství ČR v rally a do Evropské trofeje.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.