Karel Trněný spoločne so Škodou Fabia WRC sa na štart druhého podujatia zaradeného do českého rallysprintového šampionátu predstaví opäť vo farbách Žilinského KL Racing Rally Teamu. Toto všetko sa bude diať v rámci XXII. Rallysprintu Kopná.
Spojenie slovenského KL Racing Rally Teamu, Karla Trněného a Škody Fabia WRC sa podarilo lepšie, akoby ktokoľvek predpokladal. Dôkazom je výsledok prvej spoločnej súťaže v tomto roku, kedy Karel Trněný spoločne so slovenským spolujazdcom Pavlom Kušnierom odviezol z Valašskej Rally absolútne víťazstvo. Po slovenskej Rally Prešov, kde Karlovi iba vďaka defektu, s ktorým bojoval na jednej z posledných rýchlostných skúšok, patrila nakoniec piata priečka celkového poradia. Toto spojenie bude pokračovať aj počas nadchádzajúceho víkendu, keď KL Racing Team odštartuje v spolupráci s posádkou Karel Trněný – Václav Pritzl v rámci druhého kola českého rallysprintového šampionátu na Kopnej.
„S Karlom začala naša spolupráca už pred nejakým časom. Prvým štartom Trněného v našom tíme bola minuloročná Rally San Marino. Po tom sme si povedali, prečo by sme to spoločne nemohli vyskúšať aj v rámci slovenských, či českých majstrovstiev. Slovo dalo slovo a Karlovi sa podarilo vyhrať absolútne hneď prvú spoločnú súťaž. To sme nikto nečakali a tak, keď Karel prišiel s myšlienkou, či okrem slovenského majstrovstva, na ktorom sme sa už predtým dohodli, nedáme spoločne aj český rallysprintový, pristali sme. Dnes stojíme na prahu druhej súťaže a ja pevne verím, že sa aj tu podarí vybojovať výborný výsledok,“ opísal začiatky vzájomnej spolupráce Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
Karel Trněný, jazdec, ktorý by po dlhých rokoch strávených za volantom rally vozidiel je však pri debate o výsledku na Kopnej predsa len opatrnejší: „Na Valaške nám to vyšlo. Tu na Kopnej však bude podstatne silnejšia konkurencia. Navyše sa sem chystá niekoľko najnovších WRC-čiek, proti ktorým je už tá naša Škoda Fabia predsa len trochu staršia babička. Túto súťaž však mám rád a dobre vieme aj z minulosti, že tunajšie zradné úseky dokázali veľakrát poriadne premiešať celkovým poradím. Samozrejme, budeme sa snažiť zabojovať o najvyššie priečky, na druhej strane zase viem, že niekedy je lepšie si udržať nervy na uzde, keďže rally vždy končí až na cieľovej rampe. Výsledok z prvej, či druhej rýchlostnej skúšky a následné odstúpenie zo súťaže nie je našim cieľom.“
XXII. Rallysprint kopná odštartuje počas nadchádzajúcej soboty, pričom na všetkých súťažiacich čaká celkovo osem rýchlostných skúšok, ale aj necelých osemdesiat ostrých kilometrov. Kto vytýčenú trať zvládne najlepšie sa dozvieme taktiež v sobotu podvečer. O tom, ako sa darilo posádke Žilinského KL Racing Rally Teamu v rámci XXII. Rallysprintu Kopná vás samozrejme budeme informovať.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?