Rally Šumava cíl: Pech nenechal nikoho na pochybách a s přehledem zvítězil
Hned na první zkoušce po dopoledním servisu Pech zatáhl a opět se Jakešovi vzdálil. Mimo trať se na RZ 10 ocitl Vlček. "Byli jsme na střechoboku. Dali jsme si to zpátky sami na kola a pokračovali. O defektu ani nemluvím. Byl jsem tady poprvé a asi na to doplatil " říká Martin Vlček Na RZ 11 havaroval Votava a Motz. Dvanáctou RZ vyhrává Odložilík a přibližuje se Jakešovi na 20 vteřin. Stejně vyhrává Odložilík i poslední RZ, ale na Jakeše to nestačí, zůstává třetí o 8 vteřin. Velkým překvapením je osmé místo Smékala.
Soutěž dokončilo 24 posádek.
Rally Vltava Historik dokončilo 34 posádek. Nejrychlejší byl Jiří Kalista s Michalem Šofrem a jejich Legacy. Druhý o skoro 6,5 minuty Mats Myrsell na Porsche. Třetí Anders Johnsen na stejném voze. Do top 10 se vešli ještě pátý Karlík (Lada VFTS), šestý Tomáš Bělohradský ( BMW318 IS), seddmý Václav Hostaš ( LADA VFTS)a osmý Petr Hustý ( Alfa Romeo 1750GTAm)
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:32:26,5
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+1:13,6
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+1:21,5
Ford Fiesta R50
4.
P. Hozák - J. Radina
+3:24,9
Mitsubishi Lancer EVO IX
5.
K. Trojan - P. Chlup
+5:22,1
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
Frycz S. - Spurek T.
+6:09,5
Subaru Imreza STI
7.
K. Trněný - V. Pritzl
+4:23,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
8.
Smékal E. - Hýbnerová M.
+4:40,8
Citroen DS3 R3T
9.
J. Peták - A.Benešová
+7:53,7
Renault Clio R3
10.
Kobliha A - Chodura P.
+5:16,38
Renault Clio R3
První část druhé etapy Václav Pech zatáhl a vzdálil se druhému Jakešovi, který sice poslední zkoušku před servisem vyhrál. Pravdou ale je, že dle facebookového profilu Jakeše měli ráno velkou krizi, dělali hodiny a trefili zítku, poškodili auto, ale pouze vizuálně.
Velká bitva je o místo páté mezi Trojanem a Votavou. Vlček má za sebou celkem blízko Frycze. Devátému Trněnému zle dýchá na záda vedoucí vozidlo dvoukolek a tím je Citroen Egona Smékala. Do cíle chybí ještě absolvovat 4 RZ. Havaroval Maxa a zkouška byla zrušena, pro havárii odstoupil i Jelínek. Techická závada vyřadila Patrika Rujbra na RZ6 a v deváté RZ odstupuje Vágner pro zdravotní problémy.
Aktuální info z RZ 10: Prší
Výsledky po RZ9
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
43:14,8
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+51,1
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+1:31,2
Ford Fiesta R50
4.
P. Hozák - J. Radina
+2:24,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
5.
K. Trojan - P. Chlup
+3:49,1
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
J.Votava - F. Synáč
+3:54,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
7.
M. Vlček - R.Lasevič
+4:23,7
Škoda Fabia S2000
8.
Frycz S. - Spurek T.
+4:40,8
Subaru Imreza STI
9.
K. Trněný - V. Pritzl
+5:09,8
Mitsubishi Lancer EVO IX
10.
Smékal E. - Hýbnerová M.
+5:16,38
Citroen DS3 R3T
Celkem 31 posádek dokončilo první etapu Rall y Šumava. Odstoupili po první rz Pondělíček s poruchou motoru a Vágner s porouchanou převodovkou.
Nejrychleji začal Jakeš ale potom se prokázala zkušenost Václava Pecha, který další 3 rychlostní zkoušky vyhrál. Poslední zkoušku dne vyhrál Odložilík, který ale ztrátcí na vedení už 49 vteřin. Velký boj pak zuří o čtvrté msíto mezi Hozákem a Jelínkem, nyní ve prospěch Jelínka. Vlček a Trojan se tahají o místo šesté.
Zítra posádky absolvují ještě 100 km Rz na osmi úsecích.
Výsledky po I. etapě
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
35:11,38
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+18,6
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+49,9
Ford Fiesta R50
4.
J. Jelínek - P. Machů
+1:07,0
Škoda Fabia S2000
5.
P. Hozák - J. Radina
+1:10,6
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
M. Vlček - R.Lasevič
+1:46,4
Škoda Fabia S2000
7.
K. Trojan - P. Chlup
+1:49,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
8.
J.Votava - F. Synáč
+2:16,8
Mitsubishi Lancer EVO IX
9.
R. Adolf - P. Gross
+2:41,9
Škoda Fabia S2000
10.
K. Trněný - V. Pritzl
+2:51,39
Mitsubishi Lancer EVO IX
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?