Rally Šumava cíl: Pech nenechal nikoho na pochybách a s přehledem zvítězil
Hned na první zkoušce po dopoledním servisu Pech zatáhl a opět se Jakešovi vzdálil. Mimo trať se na RZ 10 ocitl Vlček. "Byli jsme na střechoboku. Dali jsme si to zpátky sami na kola a pokračovali. O defektu ani nemluvím. Byl jsem tady poprvé a asi na to doplatil " říká Martin Vlček Na RZ 11 havaroval Votava a Motz. Dvanáctou RZ vyhrává Odložilík a přibližuje se Jakešovi na 20 vteřin. Stejně vyhrává Odložilík i poslední RZ, ale na Jakeše to nestačí, zůstává třetí o 8 vteřin. Velkým překvapením je osmé místo Smékala.
Soutěž dokončilo 24 posádek.
Rally Vltava Historik dokončilo 34 posádek. Nejrychlejší byl Jiří Kalista s Michalem Šofrem a jejich Legacy. Druhý o skoro 6,5 minuty Mats Myrsell na Porsche. Třetí Anders Johnsen na stejném voze. Do top 10 se vešli ještě pátý Karlík (Lada VFTS), šestý Tomáš Bělohradský ( BMW318 IS), seddmý Václav Hostaš ( LADA VFTS)a osmý Petr Hustý ( Alfa Romeo 1750GTAm)
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:32:26,5
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+1:13,6
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+1:21,5
Ford Fiesta R50
4.
P. Hozák - J. Radina
+3:24,9
Mitsubishi Lancer EVO IX
5.
K. Trojan - P. Chlup
+5:22,1
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
Frycz S. - Spurek T.
+6:09,5
Subaru Imreza STI
7.
K. Trněný - V. Pritzl
+4:23,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
8.
Smékal E. - Hýbnerová M.
+4:40,8
Citroen DS3 R3T
9.
J. Peták - A.Benešová
+7:53,7
Renault Clio R3
10.
Kobliha A - Chodura P.
+5:16,38
Renault Clio R3
První část druhé etapy Václav Pech zatáhl a vzdálil se druhému Jakešovi, který sice poslední zkoušku před servisem vyhrál. Pravdou ale je, že dle facebookového profilu Jakeše měli ráno velkou krizi, dělali hodiny a trefili zítku, poškodili auto, ale pouze vizuálně.
Velká bitva je o místo páté mezi Trojanem a Votavou. Vlček má za sebou celkem blízko Frycze. Devátému Trněnému zle dýchá na záda vedoucí vozidlo dvoukolek a tím je Citroen Egona Smékala. Do cíle chybí ještě absolvovat 4 RZ. Havaroval Maxa a zkouška byla zrušena, pro havárii odstoupil i Jelínek. Techická závada vyřadila Patrika Rujbra na RZ6 a v deváté RZ odstupuje Vágner pro zdravotní problémy.
Aktuální info z RZ 10: Prší
Výsledky po RZ9
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
43:14,8
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+51,1
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+1:31,2
Ford Fiesta R50
4.
P. Hozák - J. Radina
+2:24,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
5.
K. Trojan - P. Chlup
+3:49,1
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
J.Votava - F. Synáč
+3:54,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
7.
M. Vlček - R.Lasevič
+4:23,7
Škoda Fabia S2000
8.
Frycz S. - Spurek T.
+4:40,8
Subaru Imreza STI
9.
K. Trněný - V. Pritzl
+5:09,8
Mitsubishi Lancer EVO IX
10.
Smékal E. - Hýbnerová M.
+5:16,38
Citroen DS3 R3T
Celkem 31 posádek dokončilo první etapu Rall y Šumava. Odstoupili po první rz Pondělíček s poruchou motoru a Vágner s porouchanou převodovkou.
Nejrychleji začal Jakeš ale potom se prokázala zkušenost Václava Pecha, který další 3 rychlostní zkoušky vyhrál. Poslední zkoušku dne vyhrál Odložilík, který ale ztrátcí na vedení už 49 vteřin. Velký boj pak zuří o čtvrté msíto mezi Hozákem a Jelínkem, nyní ve prospěch Jelínka. Vlček a Trojan se tahají o místo šesté.
Zítra posádky absolvují ještě 100 km Rz na osmi úsecích.
Výsledky po I. etapě
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
35:11,38
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+18,6
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+49,9
Ford Fiesta R50
4.
J. Jelínek - P. Machů
+1:07,0
Škoda Fabia S2000
5.
P. Hozák - J. Radina
+1:10,6
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
M. Vlček - R.Lasevič
+1:46,4
Škoda Fabia S2000
7.
K. Trojan - P. Chlup
+1:49,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
8.
J.Votava - F. Synáč
+2:16,8
Mitsubishi Lancer EVO IX
9.
R. Adolf - P. Gross
+2:41,9
Škoda Fabia S2000
10.
K. Trněný - V. Pritzl
+2:51,39
Mitsubishi Lancer EVO IX
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?