Rally Šumava cíl: Pech nenechal nikoho na pochybách a s přehledem zvítězil
Hned na první zkoušce po dopoledním servisu Pech zatáhl a opět se Jakešovi vzdálil. Mimo trať se na RZ 10 ocitl Vlček. "Byli jsme na střechoboku. Dali jsme si to zpátky sami na kola a pokračovali. O defektu ani nemluvím. Byl jsem tady poprvé a asi na to doplatil " říká Martin Vlček Na RZ 11 havaroval Votava a Motz. Dvanáctou RZ vyhrává Odložilík a přibližuje se Jakešovi na 20 vteřin. Stejně vyhrává Odložilík i poslední RZ, ale na Jakeše to nestačí, zůstává třetí o 8 vteřin. Velkým překvapením je osmé místo Smékala.
Soutěž dokončilo 24 posádek.
Rally Vltava Historik dokončilo 34 posádek. Nejrychlejší byl Jiří Kalista s Michalem Šofrem a jejich Legacy. Druhý o skoro 6,5 minuty Mats Myrsell na Porsche. Třetí Anders Johnsen na stejném voze. Do top 10 se vešli ještě pátý Karlík (Lada VFTS), šestý Tomáš Bělohradský ( BMW318 IS), seddmý Václav Hostaš ( LADA VFTS)a osmý Petr Hustý ( Alfa Romeo 1750GTAm)
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:32:26,5
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+1:13,6
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+1:21,5
Ford Fiesta R50
4.
P. Hozák - J. Radina
+3:24,9
Mitsubishi Lancer EVO IX
5.
K. Trojan - P. Chlup
+5:22,1
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
Frycz S. - Spurek T.
+6:09,5
Subaru Imreza STI
7.
K. Trněný - V. Pritzl
+4:23,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
8.
Smékal E. - Hýbnerová M.
+4:40,8
Citroen DS3 R3T
9.
J. Peták - A.Benešová
+7:53,7
Renault Clio R3
10.
Kobliha A - Chodura P.
+5:16,38
Renault Clio R3
První část druhé etapy Václav Pech zatáhl a vzdálil se druhému Jakešovi, který sice poslední zkoušku před servisem vyhrál. Pravdou ale je, že dle facebookového profilu Jakeše měli ráno velkou krizi, dělali hodiny a trefili zítku, poškodili auto, ale pouze vizuálně.
Velká bitva je o místo páté mezi Trojanem a Votavou. Vlček má za sebou celkem blízko Frycze. Devátému Trněnému zle dýchá na záda vedoucí vozidlo dvoukolek a tím je Citroen Egona Smékala. Do cíle chybí ještě absolvovat 4 RZ. Havaroval Maxa a zkouška byla zrušena, pro havárii odstoupil i Jelínek. Techická závada vyřadila Patrika Rujbra na RZ6 a v deváté RZ odstupuje Vágner pro zdravotní problémy.
Aktuální info z RZ 10: Prší
Výsledky po RZ9
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
43:14,8
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+51,1
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+1:31,2
Ford Fiesta R50
4.
P. Hozák - J. Radina
+2:24,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
5.
K. Trojan - P. Chlup
+3:49,1
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
J.Votava - F. Synáč
+3:54,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
7.
M. Vlček - R.Lasevič
+4:23,7
Škoda Fabia S2000
8.
Frycz S. - Spurek T.
+4:40,8
Subaru Imreza STI
9.
K. Trněný - V. Pritzl
+5:09,8
Mitsubishi Lancer EVO IX
10.
Smékal E. - Hýbnerová M.
+5:16,38
Citroen DS3 R3T
Celkem 31 posádek dokončilo první etapu Rall y Šumava. Odstoupili po první rz Pondělíček s poruchou motoru a Vágner s porouchanou převodovkou.
Nejrychleji začal Jakeš ale potom se prokázala zkušenost Václava Pecha, který další 3 rychlostní zkoušky vyhrál. Poslední zkoušku dne vyhrál Odložilík, který ale ztrátcí na vedení už 49 vteřin. Velký boj pak zuří o čtvrté msíto mezi Hozákem a Jelínkem, nyní ve prospěch Jelínka. Vlček a Trojan se tahají o místo šesté.
Zítra posádky absolvují ještě 100 km Rz na osmi úsecích.
Výsledky po I. etapě
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
35:11,38
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+18,6
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+49,9
Ford Fiesta R50
4.
J. Jelínek - P. Machů
+1:07,0
Škoda Fabia S2000
5.
P. Hozák - J. Radina
+1:10,6
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
M. Vlček - R.Lasevič
+1:46,4
Škoda Fabia S2000
7.
K. Trojan - P. Chlup
+1:49,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
8.
J.Votava - F. Synáč
+2:16,8
Mitsubishi Lancer EVO IX
9.
R. Adolf - P. Gross
+2:41,9
Škoda Fabia S2000
10.
K. Trněný - V. Pritzl
+2:51,39
Mitsubishi Lancer EVO IX
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.