Rally Šumava cíl: Pech nenechal nikoho na pochybách a s přehledem zvítězil
Hned na první zkoušce po dopoledním servisu Pech zatáhl a opět se Jakešovi vzdálil. Mimo trať se na RZ 10 ocitl Vlček. "Byli jsme na střechoboku. Dali jsme si to zpátky sami na kola a pokračovali. O defektu ani nemluvím. Byl jsem tady poprvé a asi na to doplatil " říká Martin Vlček Na RZ 11 havaroval Votava a Motz. Dvanáctou RZ vyhrává Odložilík a přibližuje se Jakešovi na 20 vteřin. Stejně vyhrává Odložilík i poslední RZ, ale na Jakeše to nestačí, zůstává třetí o 8 vteřin. Velkým překvapením je osmé místo Smékala.
Soutěž dokončilo 24 posádek.
Rally Vltava Historik dokončilo 34 posádek. Nejrychlejší byl Jiří Kalista s Michalem Šofrem a jejich Legacy. Druhý o skoro 6,5 minuty Mats Myrsell na Porsche. Třetí Anders Johnsen na stejném voze. Do top 10 se vešli ještě pátý Karlík (Lada VFTS), šestý Tomáš Bělohradský ( BMW318 IS), seddmý Václav Hostaš ( LADA VFTS)a osmý Petr Hustý ( Alfa Romeo 1750GTAm)
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:32:26,5
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+1:13,6
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+1:21,5
Ford Fiesta R50
4.
P. Hozák - J. Radina
+3:24,9
Mitsubishi Lancer EVO IX
5.
K. Trojan - P. Chlup
+5:22,1
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
Frycz S. - Spurek T.
+6:09,5
Subaru Imreza STI
7.
K. Trněný - V. Pritzl
+4:23,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
8.
Smékal E. - Hýbnerová M.
+4:40,8
Citroen DS3 R3T
9.
J. Peták - A.Benešová
+7:53,7
Renault Clio R3
10.
Kobliha A - Chodura P.
+5:16,38
Renault Clio R3
První část druhé etapy Václav Pech zatáhl a vzdálil se druhému Jakešovi, který sice poslední zkoušku před servisem vyhrál. Pravdou ale je, že dle facebookového profilu Jakeše měli ráno velkou krizi, dělali hodiny a trefili zítku, poškodili auto, ale pouze vizuálně.
Velká bitva je o místo páté mezi Trojanem a Votavou. Vlček má za sebou celkem blízko Frycze. Devátému Trněnému zle dýchá na záda vedoucí vozidlo dvoukolek a tím je Citroen Egona Smékala. Do cíle chybí ještě absolvovat 4 RZ. Havaroval Maxa a zkouška byla zrušena, pro havárii odstoupil i Jelínek. Techická závada vyřadila Patrika Rujbra na RZ6 a v deváté RZ odstupuje Vágner pro zdravotní problémy.
Aktuální info z RZ 10: Prší
Výsledky po RZ9
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
43:14,8
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+51,1
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+1:31,2
Ford Fiesta R50
4.
P. Hozák - J. Radina
+2:24,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
5.
K. Trojan - P. Chlup
+3:49,1
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
J.Votava - F. Synáč
+3:54,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
7.
M. Vlček - R.Lasevič
+4:23,7
Škoda Fabia S2000
8.
Frycz S. - Spurek T.
+4:40,8
Subaru Imreza STI
9.
K. Trněný - V. Pritzl
+5:09,8
Mitsubishi Lancer EVO IX
10.
Smékal E. - Hýbnerová M.
+5:16,38
Citroen DS3 R3T
Celkem 31 posádek dokončilo první etapu Rall y Šumava. Odstoupili po první rz Pondělíček s poruchou motoru a Vágner s porouchanou převodovkou.
Nejrychleji začal Jakeš ale potom se prokázala zkušenost Václava Pecha, který další 3 rychlostní zkoušky vyhrál. Poslední zkoušku dne vyhrál Odložilík, který ale ztrátcí na vedení už 49 vteřin. Velký boj pak zuří o čtvrté msíto mezi Hozákem a Jelínkem, nyní ve prospěch Jelínka. Vlček a Trojan se tahají o místo šesté.
Zítra posádky absolvují ještě 100 km Rz na osmi úsecích.
Výsledky po I. etapě
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
35:11,38
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+18,6
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+49,9
Ford Fiesta R50
4.
J. Jelínek - P. Machů
+1:07,0
Škoda Fabia S2000
5.
P. Hozák - J. Radina
+1:10,6
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
M. Vlček - R.Lasevič
+1:46,4
Škoda Fabia S2000
7.
K. Trojan - P. Chlup
+1:49,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
8.
J.Votava - F. Synáč
+2:16,8
Mitsubishi Lancer EVO IX
9.
R. Adolf - P. Gross
+2:41,9
Škoda Fabia S2000
10.
K. Trněný - V. Pritzl
+2:51,39
Mitsubishi Lancer EVO IX
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.