Rally Šumava cíl: Pech nenechal nikoho na pochybách a s přehledem zvítězil
Hned na první zkoušce po dopoledním servisu Pech zatáhl a opět se Jakešovi vzdálil. Mimo trať se na RZ 10 ocitl Vlček. "Byli jsme na střechoboku. Dali jsme si to zpátky sami na kola a pokračovali. O defektu ani nemluvím. Byl jsem tady poprvé a asi na to doplatil " říká Martin Vlček Na RZ 11 havaroval Votava a Motz. Dvanáctou RZ vyhrává Odložilík a přibližuje se Jakešovi na 20 vteřin. Stejně vyhrává Odložilík i poslední RZ, ale na Jakeše to nestačí, zůstává třetí o 8 vteřin. Velkým překvapením je osmé místo Smékala.
Soutěž dokončilo 24 posádek.
Rally Vltava Historik dokončilo 34 posádek. Nejrychlejší byl Jiří Kalista s Michalem Šofrem a jejich Legacy. Druhý o skoro 6,5 minuty Mats Myrsell na Porsche. Třetí Anders Johnsen na stejném voze. Do top 10 se vešli ještě pátý Karlík (Lada VFTS), šestý Tomáš Bělohradský ( BMW318 IS), seddmý Václav Hostaš ( LADA VFTS)a osmý Petr Hustý ( Alfa Romeo 1750GTAm)
Výsledky v cíli
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
1:32:26,5
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+1:13,6
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+1:21,5
Ford Fiesta R50
4.
P. Hozák - J. Radina
+3:24,9
Mitsubishi Lancer EVO IX
5.
K. Trojan - P. Chlup
+5:22,1
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
Frycz S. - Spurek T.
+6:09,5
Subaru Imreza STI
7.
K. Trněný - V. Pritzl
+4:23,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
8.
Smékal E. - Hýbnerová M.
+4:40,8
Citroen DS3 R3T
9.
J. Peták - A.Benešová
+7:53,7
Renault Clio R3
10.
Kobliha A - Chodura P.
+5:16,38
Renault Clio R3
První část druhé etapy Václav Pech zatáhl a vzdálil se druhému Jakešovi, který sice poslední zkoušku před servisem vyhrál. Pravdou ale je, že dle facebookového profilu Jakeše měli ráno velkou krizi, dělali hodiny a trefili zítku, poškodili auto, ale pouze vizuálně.
Velká bitva je o místo páté mezi Trojanem a Votavou. Vlček má za sebou celkem blízko Frycze. Devátému Trněnému zle dýchá na záda vedoucí vozidlo dvoukolek a tím je Citroen Egona Smékala. Do cíle chybí ještě absolvovat 4 RZ. Havaroval Maxa a zkouška byla zrušena, pro havárii odstoupil i Jelínek. Techická závada vyřadila Patrika Rujbra na RZ6 a v deváté RZ odstupuje Vágner pro zdravotní problémy.
Aktuální info z RZ 10: Prší
Výsledky po RZ9
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
43:14,8
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+51,1
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+1:31,2
Ford Fiesta R50
4.
P. Hozák - J. Radina
+2:24,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
5.
K. Trojan - P. Chlup
+3:49,1
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
J.Votava - F. Synáč
+3:54,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
7.
M. Vlček - R.Lasevič
+4:23,7
Škoda Fabia S2000
8.
Frycz S. - Spurek T.
+4:40,8
Subaru Imreza STI
9.
K. Trněný - V. Pritzl
+5:09,8
Mitsubishi Lancer EVO IX
10.
Smékal E. - Hýbnerová M.
+5:16,38
Citroen DS3 R3T
Celkem 31 posádek dokončilo první etapu Rall y Šumava. Odstoupili po první rz Pondělíček s poruchou motoru a Vágner s porouchanou převodovkou.
Nejrychleji začal Jakeš ale potom se prokázala zkušenost Václava Pecha, který další 3 rychlostní zkoušky vyhrál. Poslední zkoušku dne vyhrál Odložilík, který ale ztrátcí na vedení už 49 vteřin. Velký boj pak zuří o čtvrté msíto mezi Hozákem a Jelínkem, nyní ve prospěch Jelínka. Vlček a Trojan se tahají o místo šesté.
Zítra posádky absolvují ještě 100 km Rz na osmi úsecích.
Výsledky po I. etapě
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
V. Pech - P. Uhel
35:11,38
---
Mini John Cooper Works S2000
2.
M.Jakeš - J. Novák
+18,6
Citroen DS3 R5
3.
R.Odložilík - M. Tureček
+49,9
Ford Fiesta R50
4.
J. Jelínek - P. Machů
+1:07,0
Škoda Fabia S2000
5.
P. Hozák - J. Radina
+1:10,6
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
M. Vlček - R.Lasevič
+1:46,4
Škoda Fabia S2000
7.
K. Trojan - P. Chlup
+1:49,7
Mitsubishi Lancer EVO IX
8.
J.Votava - F. Synáč
+2:16,8
Mitsubishi Lancer EVO IX
9.
R. Adolf - P. Gross
+2:41,9
Škoda Fabia S2000
10.
K. Trněný - V. Pritzl
+2:51,39
Mitsubishi Lancer EVO IX
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?