Rally Šumava vyhrál Pech, Vltavu Kalista

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Tomáš Urban 16. května 2014 23:28
Sdílej:

Rally Šumava cíl: Pech nenechal nikoho na pochybách a s přehledem zvítězil

Hned na první zkoušce po dopoledním servisu Pech zatáhl a opět se Jakešovi vzdálil. Mimo trať se na RZ 10 ocitl Vlček. "Byli jsme na střechoboku. Dali jsme si to zpátky sami na kola  a pokračovali. O defektu ani nemluvím. Byl jsem tady poprvé a asi na to doplatil " říká Martin Vlček Na RZ 11 havaroval Votava a Motz. Dvanáctou RZ vyhrává Odložilík a přibližuje se Jakešovi na 20 vteřin. Stejně vyhrává Odložilík i poslední RZ, ale na Jakeše to nestačí, zůstává třetí o 8 vteřin. Velkým překvapením je osmé místo Smékala. 

Soutěž dokončilo 24 posádek. 

Rally Vltava Historik dokončilo 34 posádek. Nejrychlejší byl Jiří Kalista s Michalem Šofrem a jejich Legacy. Druhý o skoro 6,5 minuty Mats Myrsell na Porsche. Třetí Anders Johnsen na stejném voze. Do top 10 se vešli ještě pátý Karlík (Lada VFTS), šestý Tomáš Bělohradský ( BMW318 IS), seddmý Václav Hostaš ( LADA VFTS)a osmý Petr Hustý ( Alfa Romeo 1750GTAm)

Výsledky v cíli

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  V. Pech - P. Uhel

1:32:26,5

 ---

  Mini John Cooper Works S2000

    2.

  M.Jakeš - J. Novák

 

+1:13,6

  Citroen DS3 R5

    3.

  R.Odložilík - M. Tureček

 

+1:21,5

  Ford Fiesta R50

    4.

  P. Hozák - J. Radina

 

+3:24,9

  Mitsubishi Lancer EVO IX

    5.

  K. Trojan - P. Chlup

 

+5:22,1

  Mitsubishi Lancer EVO IX

    6.

  Frycz S. - Spurek T.

 

+6:09,5

  Subaru Imreza STI

    7.

  K. Trněný - V. Pritzl

 

+4:23,7

  Mitsubishi Lancer EVO IX

    8.

  Smékal E. - Hýbnerová M.

 

+4:40,8

  Citroen DS3 R3T

    9.

  J. Peták - A.Benešová

 

+7:53,7

  Renault Clio R3

   10.

  Kobliha A - Chodura P.

 

+5:16,38

  Renault Clio R3

 

První část druhé etapy Václav Pech zatáhl a vzdálil se druhému Jakešovi, který sice poslední zkoušku před servisem vyhrál. Pravdou ale je, že dle facebookového profilu Jakeše měli ráno velkou krizi, dělali hodiny a trefili zítku, poškodili auto, ale pouze vizuálně.

Velká bitva je o místo páté mezi Trojanem a Votavou. Vlček má za sebou celkem blízko Frycze. Devátému Trněnému zle dýchá na záda vedoucí vozidlo dvoukolek a tím je Citroen Egona Smékala. Do cíle chybí ještě absolvovat 4 RZ. Havaroval Maxa a zkouška byla zrušena, pro havárii odstoupil i Jelínek. Techická závada vyřadila Patrika Rujbra na RZ6 a v deváté RZ odstupuje Vágner pro zdravotní problémy.

Aktuální info z RZ 10: Prší

Výsledky po RZ9

 

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  V. Pech - P. Uhel

43:14,8

 ---

  Mini John Cooper Works S2000

    2.

  M.Jakeš - J. Novák

 

+51,1

  Citroen DS3 R5

    3.

  R.Odložilík - M. Tureček

 

+1:31,2

  Ford Fiesta R50

    4.

  P. Hozák - J. Radina

 

+2:24,7

  Mitsubishi Lancer EVO IX

    5.

  K. Trojan - P. Chlup

 

+3:49,1

  Mitsubishi Lancer EVO IX

    6.

  J.Votava - F. Synáč

 

+3:54,7

  Mitsubishi Lancer EVO IX

    7.

  M. Vlček - R.Lasevič

 

+4:23,7

  Škoda Fabia S2000

    8.

  Frycz S. - Spurek T.

 

+4:40,8

  Subaru Imreza STI

    9.

  K. Trněný - V. Pritzl

 

+5:09,8

  Mitsubishi Lancer EVO IX

   10.

  Smékal E. - Hýbnerová M.

 

+5:16,38

  Citroen DS3 R3T

 

Celkem 31 posádek dokončilo první etapu Rall y Šumava. Odstoupili po první rz Pondělíček s poruchou motoru a Vágner s porouchanou převodovkou. 

Nejrychleji začal Jakeš ale potom se prokázala zkušenost Václava Pecha, který další 3 rychlostní zkoušky vyhrál. Poslední zkoušku dne vyhrál Odložilík, který ale ztrátcí na vedení už 49 vteřin. Velký boj pak zuří o čtvrté msíto mezi Hozákem a Jelínkem, nyní ve prospěch Jelínka. Vlček a Trojan se tahají o místo šesté. 

Zítra posádky absolvují ještě 100 km Rz na osmi úsecích.

 

Výsledky po I. etapě

 

Pořadí

Posádka

Celkový čas

Ztráta na vedoucího

vůz

    1.

  V. Pech - P. Uhel

35:11,38

 ---

  Mini John Cooper Works S2000

    2.

  M.Jakeš - J. Novák

 

+18,6

  Citroen DS3 R5

    3.

  R.Odložilík - M. Tureček

 

+49,9

  Ford Fiesta R50

    4.

  J. Jelínek -  P. Machů

 

+1:07,0

  Škoda Fabia S2000

    5.

  P. Hozák - J. Radina

 

+1:10,6

  Mitsubishi Lancer EVO IX

    6.

  M. Vlček - R.Lasevič

 

+1:46,4

  Škoda Fabia S2000

    7.

  K. Trojan - P. Chlup 

 

+1:49,7

  Mitsubishi Lancer EVO IX

    8.

  J.Votava - F. Synáč

 

+2:16,8

  Mitsubishi Lancer EVO IX

    9.

  R. Adolf - P. Gross

 

+2:41,9

  Škoda Fabia S2000

   10.

  K. Trněný - V. Pritzl

 

+2:51,39

  Mitsubishi Lancer EVO IX

 
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.