Rok a půl dlouhá pauza jednoho z nejtalentovanějších českých soutěžáků končí. Evropský šampion v rallye historických automobilů z roku 2011 se vrací za volant a bude pilotovat ne jen tak ledajaké auto.
Miroslav Janota představí při 42. Rallye Český Krumlov 2014 Lancii 037 Rally z dílny známého italského týmu Volta Racing. Jihočeské soutěže se zúčastní společně s navigátorem Lukášem Vyoralem pod hlavičkou spolupořádajícího týmu ČK motorsport v rámci Rallye Legendy Show.
Ačkoliv se jezdec z Bukové u Příbramě, který ve čtvrtek oslaví přímo v dějišti soutěže 36. narozeniny, ještě před několika dny chtěl zúčastnit republikového šampionátu historiků a na poslední chvíli dostal přidělené startovní číslo 64, z tohoto záměru nakonec sešlo. Administrativní průtahy s přihlášením italského skvostu na české registrační značky se nepodařilo včas dotáhnout do zdárného konce.
Lancia 037 Rally pilotovaná Miroslavem Janotou ale v Českém Krumlově chybět nebude. „Původně jsme chtěli startovat už při evropské soutěži v San Remu, svou účast jsme však museli ze stejného důvodu, jako v Krumlově, odvolat. Možnost zúčastnit se českokrumlovské rallye alespoň mezi legendami je ale skvělá!“ nechal se těsně před odjezdem na jih Čech slyšet Miroslav Janota.„Rallye Český Krumlov je mojí srdeční záležitostí, z domácích soutěží ji mám nejradši. Jsou tam skvělí pořadatelé, potkám spoustu svých kamarádů a těším se i na všechny fanoušky, kteří mi vždy vyjadřovali velkou podporu. Prostě odjíždím do krásné společnosti soutěžácké rodiny. Musím se přiznat, že mi závody chyběly...“ dodal muž, jenž největších úspěchů dosáhl s Opelem Kadett Coupé.
Cílem týmu italského showmana Giuseppe Volty bude především otestovat novou techniku před blížícím se podnikem mistrovství Evropy, klatovskou Historic Vltava Rallye, která se uskuteční dva týdny po českokrumlovské soutěži. „Pokud se všechno povede, rádi bychom jeli Vltavu. V Krumlově si proto chceme vyzkoušet auto v prostředí opravdové soutěže. Další program zatím neplánujeme. Možná se ale rodí nový projekt,“ řekl tajemně Miroslav Janota.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.