Rok a půl dlouhá pauza jednoho z nejtalentovanějších českých soutěžáků končí. Evropský šampion v rallye historických automobilů z roku 2011 se vrací za volant a bude pilotovat ne jen tak ledajaké auto.
Miroslav Janota představí při 42. Rallye Český Krumlov 2014 Lancii 037 Rally z dílny známého italského týmu Volta Racing. Jihočeské soutěže se zúčastní společně s navigátorem Lukášem Vyoralem pod hlavičkou spolupořádajícího týmu ČK motorsport v rámci Rallye Legendy Show.
Ačkoliv se jezdec z Bukové u Příbramě, který ve čtvrtek oslaví přímo v dějišti soutěže 36. narozeniny, ještě před několika dny chtěl zúčastnit republikového šampionátu historiků a na poslední chvíli dostal přidělené startovní číslo 64, z tohoto záměru nakonec sešlo. Administrativní průtahy s přihlášením italského skvostu na české registrační značky se nepodařilo včas dotáhnout do zdárného konce.
Lancia 037 Rally pilotovaná Miroslavem Janotou ale v Českém Krumlově chybět nebude. „Původně jsme chtěli startovat už při evropské soutěži v San Remu, svou účast jsme však museli ze stejného důvodu, jako v Krumlově, odvolat. Možnost zúčastnit se českokrumlovské rallye alespoň mezi legendami je ale skvělá!“ nechal se těsně před odjezdem na jih Čech slyšet Miroslav Janota.„Rallye Český Krumlov je mojí srdeční záležitostí, z domácích soutěží ji mám nejradši. Jsou tam skvělí pořadatelé, potkám spoustu svých kamarádů a těším se i na všechny fanoušky, kteří mi vždy vyjadřovali velkou podporu. Prostě odjíždím do krásné společnosti soutěžácké rodiny. Musím se přiznat, že mi závody chyběly...“ dodal muž, jenž největších úspěchů dosáhl s Opelem Kadett Coupé.
Cílem týmu italského showmana Giuseppe Volty bude především otestovat novou techniku před blížícím se podnikem mistrovství Evropy, klatovskou Historic Vltava Rallye, která se uskuteční dva týdny po českokrumlovské soutěži. „Pokud se všechno povede, rádi bychom jeli Vltavu. V Krumlově si proto chceme vyzkoušet auto v prostředí opravdové soutěže. Další program zatím neplánujeme. Možná se ale rodí nový projekt,“ řekl tajemně Miroslav Janota.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?