Rok a půl dlouhá pauza jednoho z nejtalentovanějších českých soutěžáků končí. Evropský šampion v rallye historických automobilů z roku 2011 se vrací za volant a bude pilotovat ne jen tak ledajaké auto.
Miroslav Janota představí při 42. Rallye Český Krumlov 2014 Lancii 037 Rally z dílny známého italského týmu Volta Racing. Jihočeské soutěže se zúčastní společně s navigátorem Lukášem Vyoralem pod hlavičkou spolupořádajícího týmu ČK motorsport v rámci Rallye Legendy Show.
Ačkoliv se jezdec z Bukové u Příbramě, který ve čtvrtek oslaví přímo v dějišti soutěže 36. narozeniny, ještě před několika dny chtěl zúčastnit republikového šampionátu historiků a na poslední chvíli dostal přidělené startovní číslo 64, z tohoto záměru nakonec sešlo. Administrativní průtahy s přihlášením italského skvostu na české registrační značky se nepodařilo včas dotáhnout do zdárného konce.
Lancia 037 Rally pilotovaná Miroslavem Janotou ale v Českém Krumlově chybět nebude. „Původně jsme chtěli startovat už při evropské soutěži v San Remu, svou účast jsme však museli ze stejného důvodu, jako v Krumlově, odvolat. Možnost zúčastnit se českokrumlovské rallye alespoň mezi legendami je ale skvělá!“ nechal se těsně před odjezdem na jih Čech slyšet Miroslav Janota.„Rallye Český Krumlov je mojí srdeční záležitostí, z domácích soutěží ji mám nejradši. Jsou tam skvělí pořadatelé, potkám spoustu svých kamarádů a těším se i na všechny fanoušky, kteří mi vždy vyjadřovali velkou podporu. Prostě odjíždím do krásné společnosti soutěžácké rodiny. Musím se přiznat, že mi závody chyběly...“ dodal muž, jenž největších úspěchů dosáhl s Opelem Kadett Coupé.
Cílem týmu italského showmana Giuseppe Volty bude především otestovat novou techniku před blížícím se podnikem mistrovství Evropy, klatovskou Historic Vltava Rallye, která se uskuteční dva týdny po českokrumlovské soutěži. „Pokud se všechno povede, rádi bychom jeli Vltavu. V Krumlově si proto chceme vyzkoušet auto v prostředí opravdové soutěže. Další program zatím neplánujeme. Možná se ale rodí nový projekt,“ řekl tajemně Miroslav Janota.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.