Rok a půl dlouhá pauza jednoho z nejtalentovanějších českých soutěžáků končí. Evropský šampion v rallye historických automobilů z roku 2011 se vrací za volant a bude pilotovat ne jen tak ledajaké auto.
Miroslav Janota představí při 42. Rallye Český Krumlov 2014 Lancii 037 Rally z dílny známého italského týmu Volta Racing. Jihočeské soutěže se zúčastní společně s navigátorem Lukášem Vyoralem pod hlavičkou spolupořádajícího týmu ČK motorsport v rámci Rallye Legendy Show.
Ačkoliv se jezdec z Bukové u Příbramě, který ve čtvrtek oslaví přímo v dějišti soutěže 36. narozeniny, ještě před několika dny chtěl zúčastnit republikového šampionátu historiků a na poslední chvíli dostal přidělené startovní číslo 64, z tohoto záměru nakonec sešlo. Administrativní průtahy s přihlášením italského skvostu na české registrační značky se nepodařilo včas dotáhnout do zdárného konce.
Lancia 037 Rally pilotovaná Miroslavem Janotou ale v Českém Krumlově chybět nebude. „Původně jsme chtěli startovat už při evropské soutěži v San Remu, svou účast jsme však museli ze stejného důvodu, jako v Krumlově, odvolat. Možnost zúčastnit se českokrumlovské rallye alespoň mezi legendami je ale skvělá!“ nechal se těsně před odjezdem na jih Čech slyšet Miroslav Janota.„Rallye Český Krumlov je mojí srdeční záležitostí, z domácích soutěží ji mám nejradši. Jsou tam skvělí pořadatelé, potkám spoustu svých kamarádů a těším se i na všechny fanoušky, kteří mi vždy vyjadřovali velkou podporu. Prostě odjíždím do krásné společnosti soutěžácké rodiny. Musím se přiznat, že mi závody chyběly...“ dodal muž, jenž největších úspěchů dosáhl s Opelem Kadett Coupé.
Cílem týmu italského showmana Giuseppe Volty bude především otestovat novou techniku před blížícím se podnikem mistrovství Evropy, klatovskou Historic Vltava Rallye, která se uskuteční dva týdny po českokrumlovské soutěži. „Pokud se všechno povede, rádi bychom jeli Vltavu. V Krumlově si proto chceme vyzkoušet auto v prostředí opravdové soutěže. Další program zatím neplánujeme. Možná se ale rodí nový projekt,“ řekl tajemně Miroslav Janota.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.