Posádka Martin Vlček, Richard Lasevič na voze Škoda Fabia WRC zvítězila v loňském dvaatřicátém ročníku Valašské rally 2013 s centrem ve Valašském Meziříčí.
Vlček při premiéře s vozem specifikace WRC byl nejrychlejší na čtyřech úsecích z celkového počtu šesti rychlostních zkoušek. Na druhém místě skončili Jaromír Tomaštík, Jaroslav Novák (Subaru Impreza WRC) se ztrátou 55,9 vteřiny. Třetí příčku obsadili Silvestr Mikuláštík, Róbert Baran (Škoda Octavia WRC), kteří zaostali za stříbrnou pozici o pouhých 0,7 vteřiny.
Ohlédněme se za loňským ročníkem populární valašky. Ta se jela jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a dále se započítala do Poháru České republiky v rally. V republikovém šampionátu historiků vyhrál Jiří Kalista (Subaru Legacy RS), druhý dojel Jiří Navrátil (Ford Sierra RS Cosworth) s odstupem téměř půldruhé minuty. V pohárové klasifikaci sváděla dramatický souboj trojice Miloslav Jirsa (Renault Clio R3), Jiří Kašpar (Škoda Octavia) a Petr Šimurda (Škoda 130 LR). Nakonec se radoval Kašpar na octavii, druhý skončil Jirsa na cliu se ztrátou 14,2 vteřiny, třetí dojel Šimurda.
Podle předpokladů se strhl souboj o absolutní prvenství mezi jezdci na vozech specifikace WRC. Začátek měl nejrychlejší Jaromír Tomaštík na subaru, který vedl ještě po třetí rychlostní zkoušce. Při druhém průjezdu erzetou pod hradem Helfštýnem začalo pršet, vsetínský jezdec nabral ztrátu sedmi vteřin a opustil vedoucí příčku. Do čela se probojoval Martin Vlček na fabii a třemi nejrychlejšími časy si upevnil premiérovou výhru v absolutní klasifikaci. Jezdec ze severomoravské Skotnice předvedl velmi dobrý výkon a zajel čtyřikrát nejrychlejší čas. Tomaštík v závěru ještě vyfasoval půlminutovou penalizaci za neprojetí retardéru, nicméně druhé místo před Mikuláštíkem uhájil o pouhých sedm desetin vteřiny! Mikuláštíka zbrzdil při prvním průjezdu Vesníkem defekt.
Na startu se objevilo celkem 58 posádek, cíl rally spatřilo 40 soutěžících. Z favoritů odstoupili hned na začátku soutěže Petr Zedník (Ford Fiesta Kit Car, motor na 2. RZ) a Jiří Petrášek (Opel Ascona B, palivové čerpadlo po 2.RZ). Smůla potkala na závěrečné erzetě populární zpěvačku a herečku Olgu Lounovou (Renault Clio Sport), které vypověděla službu převodovka. Naopak zdárně dokončili rally hokejový mistr světa Filip Kuba a herec Lukáš Langmajer (oba Honda Civic VTi). Pořadí v cíli XXXII. Valašská rally 20131. M. Vlček, Lasevič (Škoda Fabia WRC) 37:53,3 min2. Tomaštík, J. Novák (Subaru Impreza WR0C) + 55,9 s3. Mikuláštík, Baran (CZE/SVK, Škoda Octavia WRC) + 56,6 s4. Barvík, Dřímal (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:12,9 min5. Kurka, Škubník (Mitsubishi Lancer EVO X R4) + 1:22,6 min6. Pešl, Pešek (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:43,3 min7. Kalista, Skořepa (Subaru Legacy RS) + 2:14,8 min8. Srb, Osička (Citroën C2 R2) + 3:40,6 min9. Navrátil, V. Kouřil (Ford Sierra RS Cosworth) + 3:42,5 min10. Kašpar, Kabourek (Škoda Octavia) + 3:47,3 minMistrovství České republiky v rally historických automobilů:1. Kalista, Skořepa (Subaru Legacy RS) 40:08,1 min2. Navrátil, V. Kouřil (Ford Sierra RS Cosworth) + 1:27,7 min3. Hladík, Pilný (Suzuki Swift GTi) + 3:15,5 minPohár České republiky v rally:1. Kašpar, Kabourek (Škoda Octavia) 41:40,6 min2. Jirsa, Střeska (Renault Clio R3) + 14,2 s3. Šimurda, Dlouhý (Škoda 130 LR) + 24,0 s
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.