Posádka Martin Vlček, Richard Lasevič na voze Škoda Fabia WRC zvítězila v loňském dvaatřicátém ročníku Valašské rally 2013 s centrem ve Valašském Meziříčí.
Vlček při premiéře s vozem specifikace WRC byl nejrychlejší na čtyřech úsecích z celkového počtu šesti rychlostních zkoušek. Na druhém místě skončili Jaromír Tomaštík, Jaroslav Novák (Subaru Impreza WRC) se ztrátou 55,9 vteřiny. Třetí příčku obsadili Silvestr Mikuláštík, Róbert Baran (Škoda Octavia WRC), kteří zaostali za stříbrnou pozici o pouhých 0,7 vteřiny.
Ohlédněme se za loňským ročníkem populární valašky. Ta se jela jako součást Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a dále se započítala do Poháru České republiky v rally. V republikovém šampionátu historiků vyhrál Jiří Kalista (Subaru Legacy RS), druhý dojel Jiří Navrátil (Ford Sierra RS Cosworth) s odstupem téměř půldruhé minuty. V pohárové klasifikaci sváděla dramatický souboj trojice Miloslav Jirsa (Renault Clio R3), Jiří Kašpar (Škoda Octavia) a Petr Šimurda (Škoda 130 LR). Nakonec se radoval Kašpar na octavii, druhý skončil Jirsa na cliu se ztrátou 14,2 vteřiny, třetí dojel Šimurda.
Podle předpokladů se strhl souboj o absolutní prvenství mezi jezdci na vozech specifikace WRC. Začátek měl nejrychlejší Jaromír Tomaštík na subaru, který vedl ještě po třetí rychlostní zkoušce. Při druhém průjezdu erzetou pod hradem Helfštýnem začalo pršet, vsetínský jezdec nabral ztrátu sedmi vteřin a opustil vedoucí příčku. Do čela se probojoval Martin Vlček na fabii a třemi nejrychlejšími časy si upevnil premiérovou výhru v absolutní klasifikaci. Jezdec ze severomoravské Skotnice předvedl velmi dobrý výkon a zajel čtyřikrát nejrychlejší čas. Tomaštík v závěru ještě vyfasoval půlminutovou penalizaci za neprojetí retardéru, nicméně druhé místo před Mikuláštíkem uhájil o pouhých sedm desetin vteřiny! Mikuláštíka zbrzdil při prvním průjezdu Vesníkem defekt.
Na startu se objevilo celkem 58 posádek, cíl rally spatřilo 40 soutěžících. Z favoritů odstoupili hned na začátku soutěže Petr Zedník (Ford Fiesta Kit Car, motor na 2. RZ) a Jiří Petrášek (Opel Ascona B, palivové čerpadlo po 2.RZ). Smůla potkala na závěrečné erzetě populární zpěvačku a herečku Olgu Lounovou (Renault Clio Sport), které vypověděla službu převodovka. Naopak zdárně dokončili rally hokejový mistr světa Filip Kuba a herec Lukáš Langmajer (oba Honda Civic VTi). Pořadí v cíli XXXII. Valašská rally 20131. M. Vlček, Lasevič (Škoda Fabia WRC) 37:53,3 min2. Tomaštík, J. Novák (Subaru Impreza WR0C) + 55,9 s3. Mikuláštík, Baran (CZE/SVK, Škoda Octavia WRC) + 56,6 s4. Barvík, Dřímal (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:12,9 min5. Kurka, Škubník (Mitsubishi Lancer EVO X R4) + 1:22,6 min6. Pešl, Pešek (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:43,3 min7. Kalista, Skořepa (Subaru Legacy RS) + 2:14,8 min8. Srb, Osička (Citroën C2 R2) + 3:40,6 min9. Navrátil, V. Kouřil (Ford Sierra RS Cosworth) + 3:42,5 min10. Kašpar, Kabourek (Škoda Octavia) + 3:47,3 minMistrovství České republiky v rally historických automobilů:1. Kalista, Skořepa (Subaru Legacy RS) 40:08,1 min2. Navrátil, V. Kouřil (Ford Sierra RS Cosworth) + 1:27,7 min3. Hladík, Pilný (Suzuki Swift GTi) + 3:15,5 minPohár České republiky v rally:1. Kašpar, Kabourek (Škoda Octavia) 41:40,6 min2. Jirsa, Střeska (Renault Clio R3) + 14,2 s3. Šimurda, Dlouhý (Škoda 130 LR) + 24,0 s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.