Slovenský RUFA Šport Team – trojnásobný absolútny majster Slovenska v rally uzavrel tohtoročnú sezónu podujatím Mikuláš Zaremba Rally 2013. Na štart spomínanej súťaže sa RUFA Šport postavil s vozidlom Ford Fiesta RS WRC a okruhovým jazdcom Tomášom Kostkom a český známym hercom Lukášom Landmajerom.
Napriek faktu, že práve Tomáš Kostka patril na tejto súťaži medzi najväčších kandidátov na víťazstvo, súťaž nedokončil a už po druhom teste musel zo súťaže odstúpiť. „Ako sme už informovali pred súťažou, mojim spolujazdcom v tomto prípade bol známy český herec Lukáš Langmajer, ktorý má blízko k rally športu. Napriek faktu, že sa na túto súťaž po mojom boku veľmi tešil, museli sme po dvoch rýchlostných skúškach, keď technika Fordu Fiesta RS WRC fungovala výborne, zo súťaže odstúpiť. Dôvodom bola nevoľnosť spolujazdca,“ vysvetlil dôvod odstúpenia jazdec, Tomáš Kostka. „Napriek tejto malej indispozícii si myslím, že sme mali na víťazstvo a rád by som aj touto formou ešte raz poďakoval RUFA Šport Teamu za spoluprácu. Dúfam, že sa spoločne ešte v budúcnosti na niektorej súťaži predstavíme.“
Napriek odstúpeniu zo súťaže bol spokojný aj manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman: „To, že sme boli nútení zo súťaže odstúpiť nevadí. Niekedy je prednejšie zdravie človeka, ako výsledok. Aj také veci sa stávajú. Splnili sme plán, Mikuláš Zaremba Rally Slušovice bola našou štrnástou súťažou v tohtoročnej sezóne, s ktorou som nadmieru spokojný. Obhájili sme titul absolútnych majstrov Slovenska 2013, predstavili sme divákom aj najnovšiu techniku a myslím, že náš tím opäť zanechal celkovo dobrý dojem. Je síce pravda, že slušovická súťaž bola poslednou v tomto roku, ešte ale nekončíme, keďže nás ešte pred Vianocami čaká záverečná tlačová konferencia, na ktorej zároveň predstavíme aj súťažnú techniku s ktorou počítame v budúcnosti.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.