Hezké zážitky, nové zkušenosti a hlavně výborné druhé místo absolutně si odvážejí ze svého premiérového startu na populární Waldviertel Rallye Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem.
Hlavním cílem startu bylo pro posádku oživit si po několika letech jízdu na šotolinovém povrchu, a to v konkurenci nejrychlejších pilotů hned z několika středoevropských zemí - kromě Rakouska také z Polska a Maďarska. Po úvodní páteční etapě Jaromír s Danielem drželi stabilní třetí pozici, když o více než minutu před nimi před nimi figurovali jen úřadující mnohonásobní šampioni svých zemí Rakušané Baumschlager-Zeltner a Poláci Kajetanowicz-Baran. Na zbytek pole už si dvojice Tarabus-Trunkát vyjela půlminutový náskok, který se v průběhu druhého dne navýšil na minutu a půl. Náročná šotolinová soutěž ovšem nebyla procházkou růžovým sadem ani pro posádku, ani pro jejich Škodu Fabia S2000. „Na RZ 2/5 byl před cílem brod, do kterého se nám ani v jednom průjezdu „nepodařilo“ vjet dostatečně pomalu. Při prvním průjezdu jsme zde poškodili nárazník a především chladičovou stěnu. Naštěstí chladič se štěstím vydržel až do servisu a na rozdíl od některých soupeřů se nám nestal brod osudným. Při druhém průjezdu už jsme zde poškodili jenom další nárazník,“ popisuje nástrahy trati Dan Trunkát.
Hned první rychlostní zkouška druhé etapy znamenala pro dvojici „T&T“ posun na stříbrnou příčku. Na tu se posunula na úkor favorizovaného Raimunda Baumschlagera, kterého zradil motor jeho Fabie S2000. Na vynikající druhé příčce už posádka setrvala až do cíle na romantickém zámku Grafenegg. Jaromír Tarabus: „Rallye Waldviertel byla krásná soutěž, podtržená navíc i krásným počasím. Druhé místo je samozřejmě výborný výsledek, se kterým nemůžeme být nespokojeni. Ale já osobně jsem ve své jízdě viděl spíše prostory pro zlepšení, což dokládají i dosahované časy. Poděkování patří týmu Kresta racing za výbornou přípravu auta před závodem i při závodě, vše fungovalo na sto procent. Potěšil nás také velký počet diváků na rychlostních zkouškách.“
A jak viděl soutěž z „horké sedačky“ Daniel Trunkát? „Nádherná soutěž s milými pořadateli a krásnými tratěmi. Tratě jsou jakousi kombinací mezi Anglií a Finskem, obsahují technické pasáže i velmi rychlé úseky, kde jsme jeli v lese na omezovač otáček. Soutěž by si zasloužila být třeba i v českém mistráku a patřila by k těm nejlepším. Větší časové ztráty na Kajetanowicze s Baranem a Baumschlagera s Zeltnerem nás trochu mrzí, ale na druhou stranu jde o extrémně rychlé piloty zvyklé na tento povrch a my jsme startovali na šotolině naposledy před třemi lety a to ještě na hodně odlišných soutěžích. Doufáme, že se budeme v průběhu příští sezony na šotolině zrychlovat. Podél trati bylo spoustu českých vlajek a diváků, kterým děkujeme za podporu.“
Na další soutěž na lednovou Jänner Rallye vyrazí „T&T“ opět do Rakouska. Ale to už bude v příští sezoně, kdy se Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát naplno zapojí do bojů na vybraných závodech v rámci Mistrovství Evropy. Pro fotografie a další zajímavosti ze závodu můžete navštívit facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team (https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963?fref=ts).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.