Hezké zážitky, nové zkušenosti a hlavně výborné druhé místo absolutně si odvážejí ze svého premiérového startu na populární Waldviertel Rallye Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem.
Hlavním cílem startu bylo pro posádku oživit si po několika letech jízdu na šotolinovém povrchu, a to v konkurenci nejrychlejších pilotů hned z několika středoevropských zemí - kromě Rakouska také z Polska a Maďarska. Po úvodní páteční etapě Jaromír s Danielem drželi stabilní třetí pozici, když o více než minutu před nimi před nimi figurovali jen úřadující mnohonásobní šampioni svých zemí Rakušané Baumschlager-Zeltner a Poláci Kajetanowicz-Baran. Na zbytek pole už si dvojice Tarabus-Trunkát vyjela půlminutový náskok, který se v průběhu druhého dne navýšil na minutu a půl. Náročná šotolinová soutěž ovšem nebyla procházkou růžovým sadem ani pro posádku, ani pro jejich Škodu Fabia S2000. „Na RZ 2/5 byl před cílem brod, do kterého se nám ani v jednom průjezdu „nepodařilo“ vjet dostatečně pomalu. Při prvním průjezdu jsme zde poškodili nárazník a především chladičovou stěnu. Naštěstí chladič se štěstím vydržel až do servisu a na rozdíl od některých soupeřů se nám nestal brod osudným. Při druhém průjezdu už jsme zde poškodili jenom další nárazník,“ popisuje nástrahy trati Dan Trunkát.
Hned první rychlostní zkouška druhé etapy znamenala pro dvojici „T&T“ posun na stříbrnou příčku. Na tu se posunula na úkor favorizovaného Raimunda Baumschlagera, kterého zradil motor jeho Fabie S2000. Na vynikající druhé příčce už posádka setrvala až do cíle na romantickém zámku Grafenegg. Jaromír Tarabus: „Rallye Waldviertel byla krásná soutěž, podtržená navíc i krásným počasím. Druhé místo je samozřejmě výborný výsledek, se kterým nemůžeme být nespokojeni. Ale já osobně jsem ve své jízdě viděl spíše prostory pro zlepšení, což dokládají i dosahované časy. Poděkování patří týmu Kresta racing za výbornou přípravu auta před závodem i při závodě, vše fungovalo na sto procent. Potěšil nás také velký počet diváků na rychlostních zkouškách.“
A jak viděl soutěž z „horké sedačky“ Daniel Trunkát? „Nádherná soutěž s milými pořadateli a krásnými tratěmi. Tratě jsou jakousi kombinací mezi Anglií a Finskem, obsahují technické pasáže i velmi rychlé úseky, kde jsme jeli v lese na omezovač otáček. Soutěž by si zasloužila být třeba i v českém mistráku a patřila by k těm nejlepším. Větší časové ztráty na Kajetanowicze s Baranem a Baumschlagera s Zeltnerem nás trochu mrzí, ale na druhou stranu jde o extrémně rychlé piloty zvyklé na tento povrch a my jsme startovali na šotolině naposledy před třemi lety a to ještě na hodně odlišných soutěžích. Doufáme, že se budeme v průběhu příští sezony na šotolině zrychlovat. Podél trati bylo spoustu českých vlajek a diváků, kterým děkujeme za podporu.“
Na další soutěž na lednovou Jänner Rallye vyrazí „T&T“ opět do Rakouska. Ale to už bude v příští sezoně, kdy se Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát naplno zapojí do bojů na vybraných závodech v rámci Mistrovství Evropy. Pro fotografie a další zajímavosti ze závodu můžete navštívit facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team (https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963?fref=ts).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.