Hezké zážitky, nové zkušenosti a hlavně výborné druhé místo absolutně si odvážejí ze svého premiérového startu na populární Waldviertel Rallye Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem.
Hlavním cílem startu bylo pro posádku oživit si po několika letech jízdu na šotolinovém povrchu, a to v konkurenci nejrychlejších pilotů hned z několika středoevropských zemí - kromě Rakouska také z Polska a Maďarska. Po úvodní páteční etapě Jaromír s Danielem drželi stabilní třetí pozici, když o více než minutu před nimi před nimi figurovali jen úřadující mnohonásobní šampioni svých zemí Rakušané Baumschlager-Zeltner a Poláci Kajetanowicz-Baran. Na zbytek pole už si dvojice Tarabus-Trunkát vyjela půlminutový náskok, který se v průběhu druhého dne navýšil na minutu a půl. Náročná šotolinová soutěž ovšem nebyla procházkou růžovým sadem ani pro posádku, ani pro jejich Škodu Fabia S2000. „Na RZ 2/5 byl před cílem brod, do kterého se nám ani v jednom průjezdu „nepodařilo“ vjet dostatečně pomalu. Při prvním průjezdu jsme zde poškodili nárazník a především chladičovou stěnu. Naštěstí chladič se štěstím vydržel až do servisu a na rozdíl od některých soupeřů se nám nestal brod osudným. Při druhém průjezdu už jsme zde poškodili jenom další nárazník,“ popisuje nástrahy trati Dan Trunkát.
Hned první rychlostní zkouška druhé etapy znamenala pro dvojici „T&T“ posun na stříbrnou příčku. Na tu se posunula na úkor favorizovaného Raimunda Baumschlagera, kterého zradil motor jeho Fabie S2000. Na vynikající druhé příčce už posádka setrvala až do cíle na romantickém zámku Grafenegg. Jaromír Tarabus: „Rallye Waldviertel byla krásná soutěž, podtržená navíc i krásným počasím. Druhé místo je samozřejmě výborný výsledek, se kterým nemůžeme být nespokojeni. Ale já osobně jsem ve své jízdě viděl spíše prostory pro zlepšení, což dokládají i dosahované časy. Poděkování patří týmu Kresta racing za výbornou přípravu auta před závodem i při závodě, vše fungovalo na sto procent. Potěšil nás také velký počet diváků na rychlostních zkouškách.“
A jak viděl soutěž z „horké sedačky“ Daniel Trunkát? „Nádherná soutěž s milými pořadateli a krásnými tratěmi. Tratě jsou jakousi kombinací mezi Anglií a Finskem, obsahují technické pasáže i velmi rychlé úseky, kde jsme jeli v lese na omezovač otáček. Soutěž by si zasloužila být třeba i v českém mistráku a patřila by k těm nejlepším. Větší časové ztráty na Kajetanowicze s Baranem a Baumschlagera s Zeltnerem nás trochu mrzí, ale na druhou stranu jde o extrémně rychlé piloty zvyklé na tento povrch a my jsme startovali na šotolině naposledy před třemi lety a to ještě na hodně odlišných soutěžích. Doufáme, že se budeme v průběhu příští sezony na šotolině zrychlovat. Podél trati bylo spoustu českých vlajek a diváků, kterým děkujeme za podporu.“
Na další soutěž na lednovou Jänner Rallye vyrazí „T&T“ opět do Rakouska. Ale to už bude v příští sezoně, kdy se Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát naplno zapojí do bojů na vybraných závodech v rámci Mistrovství Evropy. Pro fotografie a další zajímavosti ze závodu můžete navštívit facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team (https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963?fref=ts).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.