Hezké zážitky, nové zkušenosti a hlavně výborné druhé místo absolutně si odvážejí ze svého premiérového startu na populární Waldviertel Rallye Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem.
Hlavním cílem startu bylo pro posádku oživit si po několika letech jízdu na šotolinovém povrchu, a to v konkurenci nejrychlejších pilotů hned z několika středoevropských zemí - kromě Rakouska také z Polska a Maďarska. Po úvodní páteční etapě Jaromír s Danielem drželi stabilní třetí pozici, když o více než minutu před nimi před nimi figurovali jen úřadující mnohonásobní šampioni svých zemí Rakušané Baumschlager-Zeltner a Poláci Kajetanowicz-Baran. Na zbytek pole už si dvojice Tarabus-Trunkát vyjela půlminutový náskok, který se v průběhu druhého dne navýšil na minutu a půl. Náročná šotolinová soutěž ovšem nebyla procházkou růžovým sadem ani pro posádku, ani pro jejich Škodu Fabia S2000. „Na RZ 2/5 byl před cílem brod, do kterého se nám ani v jednom průjezdu „nepodařilo“ vjet dostatečně pomalu. Při prvním průjezdu jsme zde poškodili nárazník a především chladičovou stěnu. Naštěstí chladič se štěstím vydržel až do servisu a na rozdíl od některých soupeřů se nám nestal brod osudným. Při druhém průjezdu už jsme zde poškodili jenom další nárazník,“ popisuje nástrahy trati Dan Trunkát.
Hned první rychlostní zkouška druhé etapy znamenala pro dvojici „T&T“ posun na stříbrnou příčku. Na tu se posunula na úkor favorizovaného Raimunda Baumschlagera, kterého zradil motor jeho Fabie S2000. Na vynikající druhé příčce už posádka setrvala až do cíle na romantickém zámku Grafenegg. Jaromír Tarabus: „Rallye Waldviertel byla krásná soutěž, podtržená navíc i krásným počasím. Druhé místo je samozřejmě výborný výsledek, se kterým nemůžeme být nespokojeni. Ale já osobně jsem ve své jízdě viděl spíše prostory pro zlepšení, což dokládají i dosahované časy. Poděkování patří týmu Kresta racing za výbornou přípravu auta před závodem i při závodě, vše fungovalo na sto procent. Potěšil nás také velký počet diváků na rychlostních zkouškách.“
A jak viděl soutěž z „horké sedačky“ Daniel Trunkát? „Nádherná soutěž s milými pořadateli a krásnými tratěmi. Tratě jsou jakousi kombinací mezi Anglií a Finskem, obsahují technické pasáže i velmi rychlé úseky, kde jsme jeli v lese na omezovač otáček. Soutěž by si zasloužila být třeba i v českém mistráku a patřila by k těm nejlepším. Větší časové ztráty na Kajetanowicze s Baranem a Baumschlagera s Zeltnerem nás trochu mrzí, ale na druhou stranu jde o extrémně rychlé piloty zvyklé na tento povrch a my jsme startovali na šotolině naposledy před třemi lety a to ještě na hodně odlišných soutěžích. Doufáme, že se budeme v průběhu příští sezony na šotolině zrychlovat. Podél trati bylo spoustu českých vlajek a diváků, kterým děkujeme za podporu.“
Na další soutěž na lednovou Jänner Rallye vyrazí „T&T“ opět do Rakouska. Ale to už bude v příští sezoně, kdy se Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát naplno zapojí do bojů na vybraných závodech v rámci Mistrovství Evropy. Pro fotografie a další zajímavosti ze závodu můžete navštívit facebookový profil Tarabus&Trunkát Rally team (https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963?fref=ts).
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?