Celkové druhé místo ve své třídě 3, absolutně devátá příčka a jako třešnička na dortu pak dvě vyhrané erzety ve třídě.
Takto povedená byla Partr Rally Vsetín, poslední osmý podnik sprintového mistráku, pro posádku JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Těsně pod bednou skončila druhá posádka JP Motorsport teamu - Pavlína Tydlačková s Davidem Zacharem jedoucí na Suzuki Ignis Sport skončili ve své třídě 7 na čtvrté pozici.
Na domácí vsetínský sprint se Pešl s Peškem hodně dlouhou dobu těšili a také se jim povedl podle jejich představ. Ve všech erzetách se drželi kolem desátého místa absolutně a na špici své třídy 3. Nakonec vsetínský sprint dokončili na devátém místě absolutně a stříbrní ve třídě. „Na závěrečný domácí podnik jsme se hodně těšili, chtěli jsme se předvést fanouškům a také sponzorům. S výsledkem jsme určitě spokojeni, jsme v desítce absolutně a druzí ve třídě, to určitě není špatné,“ ohlédl se za vsetínským sprintem pilot posádky Jaroslav Pešl. Tomu ani nevadilo, že na vítěze třídy Březíka ztratil jen osm vteřin. „Ono podle mě už dneska není osm vteřin tak málo, takže mě to ani tolik nemrzí. I když byly rozdíly relativně malé, třeba v poslední erzetě už jsem nic zkoušet rozhodně nechtěl. Jel jsem přesně tak, abych dojel, zbytečně jsem nechtěl riskovat vypadnutí,“ popsal závod Pešl, který měl v cíli náskok šesti vteřin na třetího Kořístku.
Po úspěšném vsetínském sprintu nezapomněl valašskomeziříčský jezdec poděkovat svým příznivcům i mechanikům za tolik potřebnou podporu. „S fanoušky jsme měli po závodě v sobotu večer pěkné a zajímavé posezení, myslím, že jsme se solidně pobavili. Velký dík patří i mechanikům a hlavně Martinovi Stolařovi, který měl před závodem s motorem strašně moc práce a právě díky němu jsme mohli vůbec ve Vsetíně startovat,“ poslal poděkování Pešl, který vyjádřil spokojenost s celkovým umístěním ve spritovém šampionátu. „Absolutně jsme chtěli být v desítce a jsme osmí, takže super. V naší třídě jsem chtěl být na bedně a nakonec jsme skončili o jediný bod čtvrtí, takže taky skoro splněno. Určitě převažují spíše klady než zápory. O kousek jsme se posunuli v naší práci dál a budeme samozřejmě makat dále,“ říká odhodlaně Jaroslav Pešl.
Divočina na začátku včetně „skorobudky“, pak klidná, až vyhlídková jízda a nakonec bezpečný dojezd do cíle pro posádku i autíčko. Taková byla Partr Rally Vsetín pro druhou posádku JP Motorsport teamu. Pavlína Tydlčaková s Davidem Zacharem si totiž užili hned ve druhé RZ Jabloňová krušné chvilky. „Po dvojce, kdy jsme šli málem přes budku, jsme to pojali velmi turisticky, spíše vyhlídkově,“ brala s humorem poslední podnik sprintového šampionátu pilotka posádky Pavlína Tydlačková. Se spolujezdcem Davidem Zacharem nakonec skončili ve své třídě na čtvrtém místě a závod na domácích tratích si vychutnávali. „Jako poslední sprint sezony, navíc domácí, jsme si ho chtěli užít naplno, což se snad povedlo. Závod byl pěkný. Hodně velký respekt jsem měla ze zkoušky Semetín, se kterou jsem se potkala poprvé a byla jsem ráda, že jsme ji s Davidem dvakrát zvládli. Bylo moc fajn, že se počasí umoudřilo a Vsetín byl opět krásným podzimím závodem,“ pochvalovala si soutěž Pavlína. Stejně důležité, jako dovést sebe, bylo také dovést do finiše auto. „Ignis má jít z domu, takže jsem ho potřebovala zachovat v celku bez poškození. To se naštěstí podařilo, takže Vsetín hodnotím určitě kladně. Sezona je za námi a my se můžeme pomalu chystat na novou sezonu. Do té půjdeme s novou zbraní, kterou však zatím prozrazovat nebudeme,“ dodala tajemně Pavlína Tydlačková.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.