Celkové druhé místo ve své třídě 3, absolutně devátá příčka a jako třešnička na dortu pak dvě vyhrané erzety ve třídě.
Takto povedená byla Partr Rally Vsetín, poslední osmý podnik sprintového mistráku, pro posádku JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Těsně pod bednou skončila druhá posádka JP Motorsport teamu - Pavlína Tydlačková s Davidem Zacharem jedoucí na Suzuki Ignis Sport skončili ve své třídě 7 na čtvrté pozici.
Na domácí vsetínský sprint se Pešl s Peškem hodně dlouhou dobu těšili a také se jim povedl podle jejich představ. Ve všech erzetách se drželi kolem desátého místa absolutně a na špici své třídy 3. Nakonec vsetínský sprint dokončili na devátém místě absolutně a stříbrní ve třídě. „Na závěrečný domácí podnik jsme se hodně těšili, chtěli jsme se předvést fanouškům a také sponzorům. S výsledkem jsme určitě spokojeni, jsme v desítce absolutně a druzí ve třídě, to určitě není špatné,“ ohlédl se za vsetínským sprintem pilot posádky Jaroslav Pešl. Tomu ani nevadilo, že na vítěze třídy Březíka ztratil jen osm vteřin. „Ono podle mě už dneska není osm vteřin tak málo, takže mě to ani tolik nemrzí. I když byly rozdíly relativně malé, třeba v poslední erzetě už jsem nic zkoušet rozhodně nechtěl. Jel jsem přesně tak, abych dojel, zbytečně jsem nechtěl riskovat vypadnutí,“ popsal závod Pešl, který měl v cíli náskok šesti vteřin na třetího Kořístku.
Po úspěšném vsetínském sprintu nezapomněl valašskomeziříčský jezdec poděkovat svým příznivcům i mechanikům za tolik potřebnou podporu. „S fanoušky jsme měli po závodě v sobotu večer pěkné a zajímavé posezení, myslím, že jsme se solidně pobavili. Velký dík patří i mechanikům a hlavně Martinovi Stolařovi, který měl před závodem s motorem strašně moc práce a právě díky němu jsme mohli vůbec ve Vsetíně startovat,“ poslal poděkování Pešl, který vyjádřil spokojenost s celkovým umístěním ve spritovém šampionátu. „Absolutně jsme chtěli být v desítce a jsme osmí, takže super. V naší třídě jsem chtěl být na bedně a nakonec jsme skončili o jediný bod čtvrtí, takže taky skoro splněno. Určitě převažují spíše klady než zápory. O kousek jsme se posunuli v naší práci dál a budeme samozřejmě makat dále,“ říká odhodlaně Jaroslav Pešl.
Divočina na začátku včetně „skorobudky“, pak klidná, až vyhlídková jízda a nakonec bezpečný dojezd do cíle pro posádku i autíčko. Taková byla Partr Rally Vsetín pro druhou posádku JP Motorsport teamu. Pavlína Tydlčaková s Davidem Zacharem si totiž užili hned ve druhé RZ Jabloňová krušné chvilky. „Po dvojce, kdy jsme šli málem přes budku, jsme to pojali velmi turisticky, spíše vyhlídkově,“ brala s humorem poslední podnik sprintového šampionátu pilotka posádky Pavlína Tydlačková. Se spolujezdcem Davidem Zacharem nakonec skončili ve své třídě na čtvrtém místě a závod na domácích tratích si vychutnávali. „Jako poslední sprint sezony, navíc domácí, jsme si ho chtěli užít naplno, což se snad povedlo. Závod byl pěkný. Hodně velký respekt jsem měla ze zkoušky Semetín, se kterou jsem se potkala poprvé a byla jsem ráda, že jsme ji s Davidem dvakrát zvládli. Bylo moc fajn, že se počasí umoudřilo a Vsetín byl opět krásným podzimím závodem,“ pochvalovala si soutěž Pavlína. Stejně důležité, jako dovést sebe, bylo také dovést do finiše auto. „Ignis má jít z domu, takže jsem ho potřebovala zachovat v celku bez poškození. To se naštěstí podařilo, takže Vsetín hodnotím určitě kladně. Sezona je za námi a my se můžeme pomalu chystat na novou sezonu. Do té půjdeme s novou zbraní, kterou však zatím prozrazovat nebudeme,“ dodala tajemně Pavlína Tydlačková.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?