Celkové druhé místo ve své třídě 3, absolutně devátá příčka a jako třešnička na dortu pak dvě vyhrané erzety ve třídě.
Takto povedená byla Partr Rally Vsetín, poslední osmý podnik sprintového mistráku, pro posádku JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Těsně pod bednou skončila druhá posádka JP Motorsport teamu - Pavlína Tydlačková s Davidem Zacharem jedoucí na Suzuki Ignis Sport skončili ve své třídě 7 na čtvrté pozici.
Na domácí vsetínský sprint se Pešl s Peškem hodně dlouhou dobu těšili a také se jim povedl podle jejich představ. Ve všech erzetách se drželi kolem desátého místa absolutně a na špici své třídy 3. Nakonec vsetínský sprint dokončili na devátém místě absolutně a stříbrní ve třídě. „Na závěrečný domácí podnik jsme se hodně těšili, chtěli jsme se předvést fanouškům a také sponzorům. S výsledkem jsme určitě spokojeni, jsme v desítce absolutně a druzí ve třídě, to určitě není špatné,“ ohlédl se za vsetínským sprintem pilot posádky Jaroslav Pešl. Tomu ani nevadilo, že na vítěze třídy Březíka ztratil jen osm vteřin. „Ono podle mě už dneska není osm vteřin tak málo, takže mě to ani tolik nemrzí. I když byly rozdíly relativně malé, třeba v poslední erzetě už jsem nic zkoušet rozhodně nechtěl. Jel jsem přesně tak, abych dojel, zbytečně jsem nechtěl riskovat vypadnutí,“ popsal závod Pešl, který měl v cíli náskok šesti vteřin na třetího Kořístku.
Po úspěšném vsetínském sprintu nezapomněl valašskomeziříčský jezdec poděkovat svým příznivcům i mechanikům za tolik potřebnou podporu. „S fanoušky jsme měli po závodě v sobotu večer pěkné a zajímavé posezení, myslím, že jsme se solidně pobavili. Velký dík patří i mechanikům a hlavně Martinovi Stolařovi, který měl před závodem s motorem strašně moc práce a právě díky němu jsme mohli vůbec ve Vsetíně startovat,“ poslal poděkování Pešl, který vyjádřil spokojenost s celkovým umístěním ve spritovém šampionátu. „Absolutně jsme chtěli být v desítce a jsme osmí, takže super. V naší třídě jsem chtěl být na bedně a nakonec jsme skončili o jediný bod čtvrtí, takže taky skoro splněno. Určitě převažují spíše klady než zápory. O kousek jsme se posunuli v naší práci dál a budeme samozřejmě makat dále,“ říká odhodlaně Jaroslav Pešl.
Divočina na začátku včetně „skorobudky“, pak klidná, až vyhlídková jízda a nakonec bezpečný dojezd do cíle pro posádku i autíčko. Taková byla Partr Rally Vsetín pro druhou posádku JP Motorsport teamu. Pavlína Tydlčaková s Davidem Zacharem si totiž užili hned ve druhé RZ Jabloňová krušné chvilky. „Po dvojce, kdy jsme šli málem přes budku, jsme to pojali velmi turisticky, spíše vyhlídkově,“ brala s humorem poslední podnik sprintového šampionátu pilotka posádky Pavlína Tydlačková. Se spolujezdcem Davidem Zacharem nakonec skončili ve své třídě na čtvrtém místě a závod na domácích tratích si vychutnávali. „Jako poslední sprint sezony, navíc domácí, jsme si ho chtěli užít naplno, což se snad povedlo. Závod byl pěkný. Hodně velký respekt jsem měla ze zkoušky Semetín, se kterou jsem se potkala poprvé a byla jsem ráda, že jsme ji s Davidem dvakrát zvládli. Bylo moc fajn, že se počasí umoudřilo a Vsetín byl opět krásným podzimím závodem,“ pochvalovala si soutěž Pavlína. Stejně důležité, jako dovést sebe, bylo také dovést do finiše auto. „Ignis má jít z domu, takže jsem ho potřebovala zachovat v celku bez poškození. To se naštěstí podařilo, takže Vsetín hodnotím určitě kladně. Sezona je za námi a my se můžeme pomalu chystat na novou sezonu. Do té půjdeme s novou zbraní, kterou však zatím prozrazovat nebudeme,“ dodala tajemně Pavlína Tydlačková.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?