Celkové druhé místo ve své třídě 3, absolutně devátá příčka a jako třešnička na dortu pak dvě vyhrané erzety ve třídě.
Takto povedená byla Partr Rally Vsetín, poslední osmý podnik sprintového mistráku, pro posádku JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Těsně pod bednou skončila druhá posádka JP Motorsport teamu - Pavlína Tydlačková s Davidem Zacharem jedoucí na Suzuki Ignis Sport skončili ve své třídě 7 na čtvrté pozici.
Na domácí vsetínský sprint se Pešl s Peškem hodně dlouhou dobu těšili a také se jim povedl podle jejich představ. Ve všech erzetách se drželi kolem desátého místa absolutně a na špici své třídy 3. Nakonec vsetínský sprint dokončili na devátém místě absolutně a stříbrní ve třídě. „Na závěrečný domácí podnik jsme se hodně těšili, chtěli jsme se předvést fanouškům a také sponzorům. S výsledkem jsme určitě spokojeni, jsme v desítce absolutně a druzí ve třídě, to určitě není špatné,“ ohlédl se za vsetínským sprintem pilot posádky Jaroslav Pešl. Tomu ani nevadilo, že na vítěze třídy Březíka ztratil jen osm vteřin. „Ono podle mě už dneska není osm vteřin tak málo, takže mě to ani tolik nemrzí. I když byly rozdíly relativně malé, třeba v poslední erzetě už jsem nic zkoušet rozhodně nechtěl. Jel jsem přesně tak, abych dojel, zbytečně jsem nechtěl riskovat vypadnutí,“ popsal závod Pešl, který měl v cíli náskok šesti vteřin na třetího Kořístku.
Po úspěšném vsetínském sprintu nezapomněl valašskomeziříčský jezdec poděkovat svým příznivcům i mechanikům za tolik potřebnou podporu. „S fanoušky jsme měli po závodě v sobotu večer pěkné a zajímavé posezení, myslím, že jsme se solidně pobavili. Velký dík patří i mechanikům a hlavně Martinovi Stolařovi, který měl před závodem s motorem strašně moc práce a právě díky němu jsme mohli vůbec ve Vsetíně startovat,“ poslal poděkování Pešl, který vyjádřil spokojenost s celkovým umístěním ve spritovém šampionátu. „Absolutně jsme chtěli být v desítce a jsme osmí, takže super. V naší třídě jsem chtěl být na bedně a nakonec jsme skončili o jediný bod čtvrtí, takže taky skoro splněno. Určitě převažují spíše klady než zápory. O kousek jsme se posunuli v naší práci dál a budeme samozřejmě makat dále,“ říká odhodlaně Jaroslav Pešl.
Divočina na začátku včetně „skorobudky“, pak klidná, až vyhlídková jízda a nakonec bezpečný dojezd do cíle pro posádku i autíčko. Taková byla Partr Rally Vsetín pro druhou posádku JP Motorsport teamu. Pavlína Tydlčaková s Davidem Zacharem si totiž užili hned ve druhé RZ Jabloňová krušné chvilky. „Po dvojce, kdy jsme šli málem přes budku, jsme to pojali velmi turisticky, spíše vyhlídkově,“ brala s humorem poslední podnik sprintového šampionátu pilotka posádky Pavlína Tydlačková. Se spolujezdcem Davidem Zacharem nakonec skončili ve své třídě na čtvrtém místě a závod na domácích tratích si vychutnávali. „Jako poslední sprint sezony, navíc domácí, jsme si ho chtěli užít naplno, což se snad povedlo. Závod byl pěkný. Hodně velký respekt jsem měla ze zkoušky Semetín, se kterou jsem se potkala poprvé a byla jsem ráda, že jsme ji s Davidem dvakrát zvládli. Bylo moc fajn, že se počasí umoudřilo a Vsetín byl opět krásným podzimím závodem,“ pochvalovala si soutěž Pavlína. Stejně důležité, jako dovést sebe, bylo také dovést do finiše auto. „Ignis má jít z domu, takže jsem ho potřebovala zachovat v celku bez poškození. To se naštěstí podařilo, takže Vsetín hodnotím určitě kladně. Sezona je za námi a my se můžeme pomalu chystat na novou sezonu. Do té půjdeme s novou zbraní, kterou však zatím prozrazovat nebudeme,“ dodala tajemně Pavlína Tydlačková.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.