Pešl ve Vsetíně stříbrný, Tydlačková se rozloučila s autem

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Miroslav Vebr 30. října 2013 20:37
Sdílej:

Celkové druhé místo ve své třídě 3, absolutně devátá příčka a jako třešnička na dortu pak dvě vyhrané erzety ve třídě.

Takto povedená byla Partr Rally Vsetín, poslední osmý podnik sprintového mistráku, pro posádku JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX. Těsně pod bednou skončila druhá posádka JP Motorsport teamu - Pavlína Tydlačková s Davidem Zacharem jedoucí na Suzuki Ignis Sport skončili ve své třídě 7 na čtvrté pozici. 

Na domácí vsetínský sprint se Pešl s Peškem hodně dlouhou dobu těšili a také se jim povedl podle jejich představ. Ve všech erzetách se drželi kolem desátého místa absolutně a na špici své třídy 3. Nakonec vsetínský sprint dokončili na devátém místě absolutně a stříbrní ve třídě. „Na závěrečný domácí podnik jsme se hodně těšili, chtěli jsme se předvést fanouškům  a také sponzorům. S výsledkem jsme určitě spokojeni, jsme v desítce absolutně a druzí ve třídě, to určitě není špatné,“ ohlédl se za vsetínským sprintem pilot posádky Jaroslav Pešl. Tomu ani nevadilo, že na vítěze třídy Březíka ztratil jen osm vteřin. „Ono podle mě už dneska není osm vteřin tak málo, takže mě to ani tolik nemrzí. I když byly rozdíly relativně malé, třeba v poslední erzetě už jsem nic zkoušet rozhodně nechtěl. Jel jsem přesně tak, abych dojel, zbytečně jsem nechtěl riskovat vypadnutí,“ popsal závod Pešl, který měl v cíli náskok šesti vteřin na třetího Kořístku.

Po úspěšném vsetínském sprintu nezapomněl valašskomeziříčský jezdec poděkovat svým příznivcům i mechanikům za tolik potřebnou podporu. „S fanoušky jsme měli po závodě v sobotu večer pěkné a zajímavé posezení, myslím, že jsme se solidně pobavili. Velký dík patří i mechanikům a hlavně Martinovi Stolařovi, který měl před závodem s motorem strašně moc práce a právě díky němu jsme mohli vůbec ve Vsetíně startovat,“ poslal poděkování Pešl, který vyjádřil spokojenost s celkovým umístěním ve spritovém šampionátu. „Absolutně jsme chtěli být v desítce a jsme osmí, takže super. V naší třídě jsem chtěl být na bedně a nakonec jsme skončili o jediný bod čtvrtí, takže taky skoro splněno. Určitě převažují spíše klady než zápory. O kousek jsme se posunuli v naší práci dál a budeme samozřejmě makat dále,“ říká odhodlaně Jaroslav Pešl.      

Divočina na začátku včetně „skorobudky“, pak klidná, až vyhlídková jízda a nakonec bezpečný dojezd do cíle pro posádku i autíčko. Taková byla Partr Rally Vsetín pro druhou posádku JP Motorsport teamu. Pavlína Tydlčaková s Davidem Zacharem si totiž užili hned ve druhé RZ Jabloňová krušné chvilky. „Po dvojce, kdy jsme šli málem přes budku, jsme to pojali velmi turisticky, spíše vyhlídkově,“ brala s humorem poslední podnik sprintového šampionátu pilotka posádky Pavlína Tydlačková. Se spolujezdcem Davidem Zacharem nakonec skončili ve své třídě na čtvrtém místě a závod na domácích tratích si vychutnávali. „Jako poslední sprint sezony, navíc domácí, jsme si ho chtěli užít naplno, což se snad povedlo. Závod byl pěkný. Hodně velký respekt jsem měla ze zkoušky Semetín, se kterou jsem se potkala poprvé a byla jsem ráda, že jsme ji s Davidem dvakrát zvládli. Bylo moc fajn, že se počasí umoudřilo a Vsetín byl opět krásným podzimím závodem,“ pochvalovala si soutěž Pavlína. Stejně důležité, jako dovést sebe, bylo také dovést do finiše auto. „Ignis má jít z domu, takže jsem ho potřebovala zachovat v celku bez poškození. To se naštěstí podařilo, takže Vsetín hodnotím určitě kladně. Sezona je za námi a my se můžeme pomalu chystat na novou sezonu. Do té půjdeme s novou zbraní, kterou však zatím prozrazovat nebudeme,“ dodala tajemně Pavlína Tydlačková.

 
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?