Původně měla být posledním letošním podnikem pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta letošní Rally Příbram. Bohužel už všichni víme, jak nešťastně letošní ročník dopadl. Pro dvojici „T&T” byla soutěž ještě kratší než pro ostatní účastníky, protože v době jejího předčasného ukončení už byla mimo hru.
„Jelikož jsme byli z Rally Příbram nuceni odstoupit prakticky ihned po startu kvůli závadě kardanu, došlo k rozhodnutí, že letos absolvujeme ještě jeden závod. Bude to známá šotolinová Waldviertel Rallye. Kromě zajímavého svezení to pro nás bude především hodnotný test prvními třemi podniky Mistrovství Evropy ERC 2014, které se odehrají na nezpevněném povrchu. Na šotolině jsme zatím jeli jenom na Wales rally GB 2008 a Rally Cyprus 2010. Vždy to sice skončilo úspěchem, ale už je to opravdu dlouhá doba, takže je jasné, že každý kilometr najetý na tomto povrchu jako když najdeme,“ objasňuje Dan Trunkát důvody startu v Dolních Rakousích nedaleko českomoravských hranic.
Waldviertel Rallye, oblíbená pro svoji blízkost a diváckou přívětivost i mezi českými fanoušky, letos chystá větší změnu formátu. Centrum soutěže se po deseti letech přesouvá z města Horn a rallyecrossového okruhu Nordring na zámek Grafenegg ležící ve vinařském kraji o třicet kilometrů jižněji. Zde budou probíhat start, cíl, přeskupení i servis. Základ rychlostních zkoušek ovšem zůstává stejný jako v minulých letech, tedy lesní šotolinové úseky v oblasti ohraničené malebným údolím řeky Kamp a městy St. Leonhard am Hornerwald a Gföhl.
Soutěž tradičně nabízí řadu přehledných zajímavých diváckých míst a pestré startovní pole, takže lze její návštěvu v termínu 8.-9. listopadu doporučit i českým fanouškům, pro které je jednou z nejbližších příležitostí ke zhlédnutí šotolinové soutěže.
Další zajímavosti a informace ze života týmu můžete najít na facebookovém profilu Tarabus&Trunkát Rallye team (https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963) a na www.tarabus.cz.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?