Původně měla být posledním letošním podnikem pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta letošní Rally Příbram. Bohužel už všichni víme, jak nešťastně letošní ročník dopadl. Pro dvojici „T&T” byla soutěž ještě kratší než pro ostatní účastníky, protože v době jejího předčasného ukončení už byla mimo hru.
„Jelikož jsme byli z Rally Příbram nuceni odstoupit prakticky ihned po startu kvůli závadě kardanu, došlo k rozhodnutí, že letos absolvujeme ještě jeden závod. Bude to známá šotolinová Waldviertel Rallye. Kromě zajímavého svezení to pro nás bude především hodnotný test prvními třemi podniky Mistrovství Evropy ERC 2014, které se odehrají na nezpevněném povrchu. Na šotolině jsme zatím jeli jenom na Wales rally GB 2008 a Rally Cyprus 2010. Vždy to sice skončilo úspěchem, ale už je to opravdu dlouhá doba, takže je jasné, že každý kilometr najetý na tomto povrchu jako když najdeme,“ objasňuje Dan Trunkát důvody startu v Dolních Rakousích nedaleko českomoravských hranic.
Waldviertel Rallye, oblíbená pro svoji blízkost a diváckou přívětivost i mezi českými fanoušky, letos chystá větší změnu formátu. Centrum soutěže se po deseti letech přesouvá z města Horn a rallyecrossového okruhu Nordring na zámek Grafenegg ležící ve vinařském kraji o třicet kilometrů jižněji. Zde budou probíhat start, cíl, přeskupení i servis. Základ rychlostních zkoušek ovšem zůstává stejný jako v minulých letech, tedy lesní šotolinové úseky v oblasti ohraničené malebným údolím řeky Kamp a městy St. Leonhard am Hornerwald a Gföhl.
Soutěž tradičně nabízí řadu přehledných zajímavých diváckých míst a pestré startovní pole, takže lze její návštěvu v termínu 8.-9. listopadu doporučit i českým fanouškům, pro které je jednou z nejbližších příležitostí ke zhlédnutí šotolinové soutěže.
Další zajímavosti a informace ze života týmu můžete najít na facebookovém profilu Tarabus&Trunkát Rallye team (https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963) a na www.tarabus.cz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.