Původně měla být posledním letošním podnikem pro Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta letošní Rally Příbram. Bohužel už všichni víme, jak nešťastně letošní ročník dopadl. Pro dvojici „T&T” byla soutěž ještě kratší než pro ostatní účastníky, protože v době jejího předčasného ukončení už byla mimo hru.
„Jelikož jsme byli z Rally Příbram nuceni odstoupit prakticky ihned po startu kvůli závadě kardanu, došlo k rozhodnutí, že letos absolvujeme ještě jeden závod. Bude to známá šotolinová Waldviertel Rallye. Kromě zajímavého svezení to pro nás bude především hodnotný test prvními třemi podniky Mistrovství Evropy ERC 2014, které se odehrají na nezpevněném povrchu. Na šotolině jsme zatím jeli jenom na Wales rally GB 2008 a Rally Cyprus 2010. Vždy to sice skončilo úspěchem, ale už je to opravdu dlouhá doba, takže je jasné, že každý kilometr najetý na tomto povrchu jako když najdeme,“ objasňuje Dan Trunkát důvody startu v Dolních Rakousích nedaleko českomoravských hranic.
Waldviertel Rallye, oblíbená pro svoji blízkost a diváckou přívětivost i mezi českými fanoušky, letos chystá větší změnu formátu. Centrum soutěže se po deseti letech přesouvá z města Horn a rallyecrossového okruhu Nordring na zámek Grafenegg ležící ve vinařském kraji o třicet kilometrů jižněji. Zde budou probíhat start, cíl, přeskupení i servis. Základ rychlostních zkoušek ovšem zůstává stejný jako v minulých letech, tedy lesní šotolinové úseky v oblasti ohraničené malebným údolím řeky Kamp a městy St. Leonhard am Hornerwald a Gföhl.
Soutěž tradičně nabízí řadu přehledných zajímavých diváckých míst a pestré startovní pole, takže lze její návštěvu v termínu 8.-9. listopadu doporučit i českým fanouškům, pro které je jednou z nejbližších příležitostí ke zhlédnutí šotolinové soutěže.
Další zajímavosti a informace ze života týmu můžete najít na facebookovém profilu Tarabus&Trunkát Rallye team (https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963) a na www.tarabus.cz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?