Na říjnovou Rally Příbram pojedou Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem obhajovat vítězství ze svých zdejších posledních dvou startů v letech 2010 a 2012.
Vzhledem k tomu, že se zde však letos očekává především těsný boj o český titul mezi Václavem Pechem a Janem Kopeckým, je jasné, že výchozí situace bude pro dvojici “T&T” ještě obtížnější než v předchozích letech. Co je ovšem jisté již nyní je fakt, že pro posádku bude Rally Příbram rozlučkou s jejím pravidelným působením v českém rallyovém šampionátu. Důvod této změny je však pro český rallysport potěšující.
„Po sedmi společných letech strávených v MMČR v rally nastal příhodný čas na změnu a můžeme oznámit, že v příštím roce absolvujeme FIA European Rally Championship. Bude to pro nás zcela nová výzva, protože s výjimkou Jänner rallye a jednoho Jaromírova startu na Sanremu nemáme se současnými evropskými soutěžemi žádné zkušenosti. I evropský šampionát absolvujeme samozřejmě v týmu Kresta racing, jehož služeb využíváme již dva roky,“ oznamuje revoluční plán pro rok 2014 spolujezdec a týmový manažer v jedné osobě Daniel Trunkát. Předtím je však ještě třeba zúčtovat s rokem stávajícím: „Již nyní je jisté, že jsme získali potřetí po sobě bronzovou příčku v celkovém hodnocení MMČR v rally. Výsledky v Příbrami na tom již nemohou nic změnit. Příští rok nás fanoušci budou moci vidět v domácím šampionátu jen na lednové Jänner rally a Barum Czech rally Zlín. I proto bychom tedy letošní Rally Příbram rádi pojali i jako takovou rozlučku s domácím publikem a poděkování za dlouholetou přízeň,“ zvou fanoušky na poslední díl hlavního českého šampionátu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát.
Pro informace a zajímavosti ze života týmu můžete sledovat facebookový profil Tarabus&Trunkát rally team https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963?fref=ts a www.tarabus.cz , kde naleznete i informace k Fan klubu T&T, který přichystá po skončení sezony další akci pro své členy.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.