Na říjnovou Rally Příbram pojedou Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem obhajovat vítězství ze svých zdejších posledních dvou startů v letech 2010 a 2012.
Vzhledem k tomu, že se zde však letos očekává především těsný boj o český titul mezi Václavem Pechem a Janem Kopeckým, je jasné, že výchozí situace bude pro dvojici “T&T” ještě obtížnější než v předchozích letech. Co je ovšem jisté již nyní je fakt, že pro posádku bude Rally Příbram rozlučkou s jejím pravidelným působením v českém rallyovém šampionátu. Důvod této změny je však pro český rallysport potěšující.
„Po sedmi společných letech strávených v MMČR v rally nastal příhodný čas na změnu a můžeme oznámit, že v příštím roce absolvujeme FIA European Rally Championship. Bude to pro nás zcela nová výzva, protože s výjimkou Jänner rallye a jednoho Jaromírova startu na Sanremu nemáme se současnými evropskými soutěžemi žádné zkušenosti. I evropský šampionát absolvujeme samozřejmě v týmu Kresta racing, jehož služeb využíváme již dva roky,“ oznamuje revoluční plán pro rok 2014 spolujezdec a týmový manažer v jedné osobě Daniel Trunkát. Předtím je však ještě třeba zúčtovat s rokem stávajícím: „Již nyní je jisté, že jsme získali potřetí po sobě bronzovou příčku v celkovém hodnocení MMČR v rally. Výsledky v Příbrami na tom již nemohou nic změnit. Příští rok nás fanoušci budou moci vidět v domácím šampionátu jen na lednové Jänner rally a Barum Czech rally Zlín. I proto bychom tedy letošní Rally Příbram rádi pojali i jako takovou rozlučku s domácím publikem a poděkování za dlouholetou přízeň,“ zvou fanoušky na poslední díl hlavního českého šampionátu Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát.
Pro informace a zajímavosti ze života týmu můžete sledovat facebookový profil Tarabus&Trunkát rally team https://www.facebook.com/pages/TarabusTrunk%C3%A1t-Rally-team/119127594797963?fref=ts a www.tarabus.cz , kde naleznete i informace k Fan klubu T&T, který přichystá po skončení sezony další akci pro své členy.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?