Poslední červencový víkend se v Kostelci nad Orlicí sešly posádky sprintového i pohárového mistrovství k dalšímu měření sil. Na Ferodo Matrix M. V. Rally Kostelec nechyběla ani posádka Tomáš Janíček – Jan Mikulík a jejich Honda Civic VTi.
Je čtvrtek odpoledne, velké parno a Tomáš s Honzou vyrazili na naprosto neznámou soutěž. Předpověď počasí slibovala extrémní teploty, při kterých trpí nejen posádky, ale i soutěžní technika. V pátečním ránu vyrazili kluci vstříc tréninkovým kilometrům a již teploty na počátku dne potvrzovaly, že se předpověď výjimečně nemýlila. A s jakými pocity se Tomáš s Honzou vrátili po tréninku? „První rychlostní zkouška se mi celkem líbila a nepotvrzovala rychlý charakter místních tratí před, kterým nás varovaly posádky, které zde již v minulosti startovaly. Ovšem na druhé erzetě se ukázalo, že jejich varování nebyla planá,“ popsal první dojmy za posádku Honza Mikulík. Večer ještě čekal posádku slavnostní start, krátké posezení v hospůdce a pak rychle na kutě, aby byli ráno kluci fit.
Sobotní ráno ovšem nezačalo ideálně. Honza po probuzení zjistil, že jej zasáhla nepříjemná viróza, proto bylo nutné nadopovat ho prášky, aby zvládl náročnou soutěž. Ovšem už na první ranní erzetě se projevil jiný problém. Velké horko nezvládala ani Honda. I když se o tomto autu říká, že stačí jen dolévat benzín a foukat gumy, tentokrát to vypadalo velmi špatně. Kluci museli během RZ několikrát zvolnit tempo, aby se motor lehce ochladil. „Obdobný problém nás bohužel potkal již na Rally Hustopeče, kde bylo rovněž extrémní horko. Po závodech jsme zjistili, že se stejnými potížemi bojovalo více posádek jedoucích s Hondou Civic. Co bylo příčinou, momentálně nedokážu odhadovat. Každopádně před dalšími závody podrobíme auto kompletní kontrole,“ vrátil se k nečekanému problému Tomáš Janíček.
Po ranní RZ a prvním servisu čekaly Tomáše s Honzou tři erzety, které překvapivě rozhodly o dalším vývoji pořadí ve třídě. Na 2.RZ posádka opět ztratila nějaký čas a to nejen díky přetrvávajícím problémům s přehříváním, ale i díky drobné chybičce kousek po startu zkoušky. Další rychlostka, která startovala v obci s výstižným názvem Peklo, naší posádce vyloženě sedla a kluci si připsali dílčí vítězství ve třídě. Následoval druhý průjezd úvodní zkouškou sprintu a zde došlo již k avizovanému zlomu v pořadí. Do té chvíle druhý Tomáš Macháček si totiž během ostré jízdy nešťastně vypnul motor pomocí odpojovače baterie a ztratil zde asi 20 vteřin. I přes neustálý boj s přehříváním motoru, Tomáš s Honzou využili chybičky soupeře a posunuli se před něj. V následujícím servisu se kluci opět pokusili vyřešit problém s přehříváním, neboť nabídnutá šance urvat 2. místo ve třídě byla hodně lákavá. Na řadu tedy přišel risk a honda vyrážela na poslední tři zkoušky závodu bez termostatu. „V této souvislosti bychom rádi poděkovali Karlovi a Davidovi, mechanikům ze Sparrow, kteří nám s demontáží termostatu pomohli,“ nezapomněl poděkovat za pomoc Tomáš Janíček.. Na první z trojice zkoušek ztratil Janíček na Macháčka jen vteřinu a vypadalo to, že náskok se podaří udržet. Na dalším rychlostním testu se Tomáši s Honzou podařilo odstup lehce navýšit a cesta k stříbru ve třídě byla snadnější. I když honda dostala opravdu hodně zabrat a na přejezdu k cílové rampě musel Tomáš auto šetřit, výsledek se podařilo urvat. A jak tedy nakonec dopadlo soupeření ve třídě V2? Třídu bezkonkurenčně ovládl Tomáš Paldus s Jirkou Mařatkou na kitové felicii. Na druhém místě soutěž dokončili Janíček s Mikulíkem a bronz si domů odvezla výborně jedoucí dvojice Tomáš Macháček s Jirkou Nedbalem.
„Kostelecká soutěž byla hlavně díky počasí opravdu tvrdým prověřením posádek i techniky. Každý, kdo sprint dokončil, to může považovat za malé vítězství. Některé zbytečné rychlé úseky na erzetách sice představovaly nulovou sportovní úroveň, přesto byly závody po organizační stránce v pořádku a líbily se mi. V průběhu soutěže jsme se opět potýkaly s technické problémy, které se nás zatím drží při všech startech a asi už k našemu letošnímu závodění tak nějak patří. Z dosaženého výsledku mám pochopitelně velkou radost,“ zhodnotil kosteleckou soutěž Tomáš Janíček. „Tento závod byl pro mě opravdový očistec. Ať už díky nepříjemné viróze, tak i pro extrémnímu počasí, které ještě umocňovalo neustále zapnuté topení našeho přehřívajícího se auta. Co se týká tratí a organizace, tak soutěž jako celek se mi líbila. Jen některé pasáže hlavně na RZ 2/5 mi nepřišly příliš vhodné. Nepřipadá mi totiž příliš sportovně hodnotné letět s hondou několik vteřin 200km/h na vytočenou pětku, a to především v době, kdy se všeobecně bojuje za snížení zbytečného rizika,“ doplnil své postřehy Honza Mikulík.
Následující, pačejovskou rally posádka Tomáš Janíček s Honzou Mikulíkem vynechávají. Přesto se Honza na start postaví, tentokráte ovšem po boku Milana Obadala startujícího s Hondou Civic VTi ve třídě 9. Dalším podnikem kde Tomáše s Honzou uvidíme pospolu, bude až zářijová Rally Vyškov. Také zde se budou kluci snažit zabojovat o přední příčky, takže je přijďte podpořit svým fanděním.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.