Nejlepší výsledek sezony si v pátém podniku rallysprintového šampionátu na Rally Kostelec připsala posádka JP Motorsport týmu Jaroslav Pešl - Roman Pešek. Valašská dvojice jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX si připsala po vyrovnaném výkonu šesté místo absolutně a ve své třídě 3 dokončila závod na třetím místě. Na bedně skončila také Pavlína Tydlačková, která jede letos v Pešlově JP Motorsport teamu. Valašskomeziříčská jezdkyně dojela se svou Suzuki Ignis v Kostelci třetí mezi dámskými posádkami a pátá ve třídě 7.
Jarda Pešl s Romanem Peškem na pátém sprintu sezony začali výborně, když hned v první zkoušce skončili druzí ve své třídě za suverénem Mirkem Jakešem. Ve druhé erzetě však přišla největší krize závodu, která málem znamenala stopku. „Na dvojce jsme v celkem dost velké rychlosti sundali retardér a celkem hodně jsme poškodili auto. Naštěstí s tím šlo jet dále a pak se to klukům podařilo opravit a mohli jsme pokračovat dále,“ přiblížil nepříjemný moment závodu pilot posádky Jaroslav Pešl. Krizovka jakoby by Pešla do dalších bojů nastartovala k odvážnému výkonu, který skončil umístěním na bedně ve třídě. Pešl se ve všech zbývajících testech držel ve své třídě vždy kolem třetího místa. A právě bronz se mu také podařilo dovézt až na cílovou rampu, když čtvrtého Lumíra Firlu porazil o necelé dvě vteřiny.
V cíli Rally Kostelec pak mohl být Jaroslav Pešl spokojený. Třetím místem ve třídě tak vylepšil a o jednu pozici dosavadní nejlepší umístění sezony – čtvrtou příčku z Lužických hor. „Určitě je to pro nás velmi pozitivní výsledek. Pobrali jsme pěkné body, navíc jsme se hezky svezli. Problém na retardéru nás mohl stát hodně, možná i odstoupení, ale naštěstí jsme to ustáli a mohli makat dále. V dalším průběhu už to bylo z naší strany dobré a konečně jsme neměli s autem žádné technické problémy, které se nás v minulých závodech stále držely. Z tohoto pohledu tedy hodnotíme závod pozitivně a moc se těšíme na zbytek sezony. Pokud by to šlo zhruba tak, jako tady v Kostelci, nebylo by to vůbec špatné,“ hodnotil Jaroslav Pešl své bronzové vystoupení na Rally Kostelec.
Dobře se dařilo v Kostelci také Pavlíně Tydlačkové, která letos posílila JP Motorsport team. Valašskomeziříčská jezdkyně tentokrát měla poprvé za spolujezdce Davida Zachara, se kterým si výborně sedla a měli by spolu odjet i zbytek sezony. Pavlína si vedla v Kostelci zdatně, důkazem toho je třetí místo mezi dámami, pátá příčka ve třídě 7 a také dobrá nálada v cíli soutěže. „V Kostelci jsme jela podruhé. Opět tady bylo hodně parné počasí, poprvé jsem uznala, že stříkat našeho Ignise na černo byla fakt blbost,“ smála se v cíli Pavlína Tydlačková, hned však pokračovala na vážnější notu. „Byl to hezký závod. Ërzety byly krásné a také velmi rychlé, užívala jsem si to na těch rovinkách a nekopcovitých erzetách. Sice s naší převodovkou jsme zařadili maximálně čtverku a skoro celý závod bojovali mezi kvalty dva a tři, ale momentálně nám auto více nedovolí. Tento rébus se vynasnažíme do domácího Vsetína vyřešit kratší převodovkou, nebo stálým převodem..Závod se nám přes pár lehkých krizí podařilo dokončit na pěkném umístění, takže spokojenost,“ hodnotila kostelecký sprint Pavlína Tydlačková. Zároveň také osvětlila, jak to vlastně je s jejím účinkováním v týmu JP Motorsport. „Spolupráce s Jardou Pešlem a jeho teamem vyplynula tak nějak přirozeně začátkem letošního roku. Oba jsme z Valmezu, často jsme přes zimu využívali jeho dílnu k opravám našeho Ignise, tak jsme se nakonec domluvili na vzájemné spolupráci v této sezoně. Jsem za to ráda, protože často využívám jeho rad a také výtek. Jarda je přeci jen zkušenější závodník a to je pro mě dobře, můžu z toho těžit,“ říká Pavlína Tydlačková.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.