JP Motorsport byl v Kostelci hned dvakrát na bedně

rally kostelec
rally kostelec, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 3. srpna 2013 12:46
Sdílej:

Nejlepší výsledek sezony si v pátém podniku rallysprintového šampionátu na Rally Kostelec připsala posádka JP Motorsport týmu Jaroslav Pešl - Roman Pešek. Valašská dvojice jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX si připsala po vyrovnaném výkonu šesté místo absolutně a ve své třídě 3 dokončila závod na třetím místě. Na bedně skončila také Pavlína Tydlačková, která jede letos v Pešlově JP Motorsport teamu. Valašskomeziříčská jezdkyně dojela se svou Suzuki Ignis v Kostelci třetí mezi dámskými posádkami a pátá ve třídě 7.

Jarda Pešl s Romanem Peškem na pátém sprintu sezony začali výborně, když hned v první zkoušce skončili druzí ve své třídě za suverénem Mirkem Jakešem. Ve druhé erzetě však přišla největší krize závodu, která málem znamenala stopku. „Na dvojce jsme v celkem dost velké rychlosti sundali retardér a celkem hodně jsme poškodili auto. Naštěstí s tím šlo jet dále a pak se to klukům podařilo opravit a mohli jsme pokračovat dále,“ přiblížil nepříjemný moment závodu pilot posádky Jaroslav Pešl. Krizovka jakoby by Pešla do dalších bojů nastartovala k odvážnému výkonu, který skončil umístěním na bedně ve třídě. Pešl se ve všech zbývajících testech držel ve své třídě vždy kolem třetího místa. A právě bronz se mu také podařilo dovézt až na cílovou rampu, když čtvrtého Lumíra Firlu porazil o necelé dvě vteřiny.

V cíli Rally Kostelec pak mohl být Jaroslav Pešl spokojený. Třetím místem ve třídě tak vylepšil a o jednu pozici dosavadní nejlepší umístění sezony – čtvrtou příčku z Lužických hor. „Určitě je to pro nás velmi pozitivní výsledek. Pobrali jsme pěkné body, navíc jsme se hezky svezli. Problém na retardéru nás mohl stát hodně, možná i odstoupení, ale naštěstí jsme to ustáli a mohli makat dále. V dalším průběhu už to bylo z naší strany dobré a konečně jsme neměli s autem žádné technické problémy, které se nás v minulých závodech stále držely. Z tohoto pohledu tedy hodnotíme závod pozitivně a moc se těšíme na zbytek sezony. Pokud by to šlo zhruba tak, jako tady v Kostelci, nebylo by to vůbec špatné,“ hodnotil Jaroslav Pešl své bronzové vystoupení na Rally Kostelec.

Dobře se dařilo v Kostelci také Pavlíně Tydlačkové, která letos posílila JP Motorsport team. Valašskomeziříčská jezdkyně tentokrát měla poprvé za spolujezdce Davida Zachara, se kterým si výborně sedla a měli by spolu odjet i zbytek sezony. Pavlína si vedla v Kostelci zdatně, důkazem toho je třetí místo mezi dámami, pátá příčka ve třídě 7 a také dobrá nálada v cíli soutěže. „V Kostelci jsme jela podruhé. Opět tady bylo hodně parné počasí, poprvé jsem uznala, že stříkat našeho Ignise na černo byla fakt blbost,“ smála se v cíli Pavlína Tydlačková, hned však pokračovala na vážnější notu. „Byl to hezký závod. Ërzety byly krásné a také velmi rychlé, užívala jsem si to na těch rovinkách a nekopcovitých erzetách. Sice s naší převodovkou jsme zařadili maximálně čtverku a skoro celý závod bojovali mezi kvalty dva a tři, ale momentálně nám auto více nedovolí. Tento rébus se vynasnažíme do domácího Vsetína vyřešit kratší převodovkou, nebo stálým převodem..Závod se nám přes pár lehkých krizí podařilo dokončit na pěkném umístění, takže spokojenost,“ hodnotila kostelecký sprint Pavlína Tydlačková. Zároveň také osvětlila, jak to vlastně je s jejím účinkováním v týmu JP Motorsport. „Spolupráce s Jardou Pešlem a jeho teamem vyplynula tak nějak přirozeně začátkem letošního roku. Oba jsme z Valmezu, často jsme přes zimu využívali jeho dílnu k opravám našeho Ignise, tak jsme se nakonec domluvili na vzájemné spolupráci v této sezoně. Jsem za to ráda, protože často využívám jeho rad a také výtek. Jarda je přeci jen zkušenější závodník a to je pro mě dobře, můžu z toho těžit,“ říká Pavlína Tydlačková.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.