Nejlepší výsledek sezony si v pátém podniku rallysprintového šampionátu na Rally Kostelec připsala posádka JP Motorsport týmu Jaroslav Pešl - Roman Pešek. Valašská dvojice jedoucí tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX si připsala po vyrovnaném výkonu šesté místo absolutně a ve své třídě 3 dokončila závod na třetím místě. Na bedně skončila také Pavlína Tydlačková, která jede letos v Pešlově JP Motorsport teamu. Valašskomeziříčská jezdkyně dojela se svou Suzuki Ignis v Kostelci třetí mezi dámskými posádkami a pátá ve třídě 7.
Jarda Pešl s Romanem Peškem na pátém sprintu sezony začali výborně, když hned v první zkoušce skončili druzí ve své třídě za suverénem Mirkem Jakešem. Ve druhé erzetě však přišla největší krize závodu, která málem znamenala stopku. „Na dvojce jsme v celkem dost velké rychlosti sundali retardér a celkem hodně jsme poškodili auto. Naštěstí s tím šlo jet dále a pak se to klukům podařilo opravit a mohli jsme pokračovat dále,“ přiblížil nepříjemný moment závodu pilot posádky Jaroslav Pešl. Krizovka jakoby by Pešla do dalších bojů nastartovala k odvážnému výkonu, který skončil umístěním na bedně ve třídě. Pešl se ve všech zbývajících testech držel ve své třídě vždy kolem třetího místa. A právě bronz se mu také podařilo dovézt až na cílovou rampu, když čtvrtého Lumíra Firlu porazil o necelé dvě vteřiny.
V cíli Rally Kostelec pak mohl být Jaroslav Pešl spokojený. Třetím místem ve třídě tak vylepšil a o jednu pozici dosavadní nejlepší umístění sezony – čtvrtou příčku z Lužických hor. „Určitě je to pro nás velmi pozitivní výsledek. Pobrali jsme pěkné body, navíc jsme se hezky svezli. Problém na retardéru nás mohl stát hodně, možná i odstoupení, ale naštěstí jsme to ustáli a mohli makat dále. V dalším průběhu už to bylo z naší strany dobré a konečně jsme neměli s autem žádné technické problémy, které se nás v minulých závodech stále držely. Z tohoto pohledu tedy hodnotíme závod pozitivně a moc se těšíme na zbytek sezony. Pokud by to šlo zhruba tak, jako tady v Kostelci, nebylo by to vůbec špatné,“ hodnotil Jaroslav Pešl své bronzové vystoupení na Rally Kostelec.
Dobře se dařilo v Kostelci také Pavlíně Tydlačkové, která letos posílila JP Motorsport team. Valašskomeziříčská jezdkyně tentokrát měla poprvé za spolujezdce Davida Zachara, se kterým si výborně sedla a měli by spolu odjet i zbytek sezony. Pavlína si vedla v Kostelci zdatně, důkazem toho je třetí místo mezi dámami, pátá příčka ve třídě 7 a také dobrá nálada v cíli soutěže. „V Kostelci jsme jela podruhé. Opět tady bylo hodně parné počasí, poprvé jsem uznala, že stříkat našeho Ignise na černo byla fakt blbost,“ smála se v cíli Pavlína Tydlačková, hned však pokračovala na vážnější notu. „Byl to hezký závod. Ërzety byly krásné a také velmi rychlé, užívala jsem si to na těch rovinkách a nekopcovitých erzetách. Sice s naší převodovkou jsme zařadili maximálně čtverku a skoro celý závod bojovali mezi kvalty dva a tři, ale momentálně nám auto více nedovolí. Tento rébus se vynasnažíme do domácího Vsetína vyřešit kratší převodovkou, nebo stálým převodem..Závod se nám přes pár lehkých krizí podařilo dokončit na pěkném umístění, takže spokojenost,“ hodnotila kostelecký sprint Pavlína Tydlačková. Zároveň také osvětlila, jak to vlastně je s jejím účinkováním v týmu JP Motorsport. „Spolupráce s Jardou Pešlem a jeho teamem vyplynula tak nějak přirozeně začátkem letošního roku. Oba jsme z Valmezu, často jsme přes zimu využívali jeho dílnu k opravám našeho Ignise, tak jsme se nakonec domluvili na vzájemné spolupráci v této sezoně. Jsem za to ráda, protože často využívám jeho rad a také výtek. Jarda je přeci jen zkušenější závodník a to je pro mě dobře, můžu z toho těžit,“ říká Pavlína Tydlačková.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?