VI. Star Rally Historic letos premiérově na čas!

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Petr Linhart 3. srpna 2013 12:44
Sdílej:

Star Rally Historic je již několik let nedílnou součástí populární zlínské soutěže Barum Czech Rally Zlín. Letošní šestý ročník však bude průlomový – poprvé v historii akce určené soutěžním vozům staršího data výroby budou posádky měřeny.

Zatímco v minulých ročnících byla zlínská Star rally kvalifikována jen jako volný mezinárodní podnik historických vozidel organizovaný jako demonstrační jízda historických vozů. V letošním roce zůstane zachována i tato část ve formě „legend“, mnohem větší důraz však bude kladen na měřenou soutěžní část.

Se změnou zařazení soutěže přichází samozřejmě i organizační změny v předpisech. Jak již bylo řečeno, pole bude rozdělené do dvou částí. Měřené rally historických automobilů se budou moci zúčastnit všechny historické vozy s průkazem sportovního vozidla, homologačním listem a platným HTP/TPHV. Vozy musejí odpovídat přílohám J a K MSŘ a současně platným technickým předpisům NSŘ. Soutěž historických vozů bude vypsána do tří tříd podle objemu motoru, přičemž na stáří vozidla nebude brán ohled.

Vypsané třídy:

HA1 do 1300 cm3 bez ohledu na stáří vozidla

HA2 od 1301 do 2000 cm3 bez ohledu na stáří vozidla

HA3 nad 2001 cm3 bez ohledu na stáří vozidla

Do druhé části letošní Star Rally Historic patří tzv. demonstrační jízda legend, které se mohou zúčastnit historické soutěžní vozy nebo jejich repliky a soutěžní vozy dle NSŘ vyrobené do roku 1995. Vozidlo musí odpovídat věrně svým vzhledem a technickým provedením dobové příloze a reprezentovat historii soutěžního sportu. Vozidla vyrobená po roce 1990 musí být pouze originální soutěžní vozidla.

 

Organizátoři pro soutěžící připravili hodně zajímavý časový harmonogram. Jako již tradičně se vozy představí v pátek odpoledne na zlínském náměstí Míru, kde se uskuteční slavnostní start. Zlatým hřebem večera pak bude průjezd historických vozů městskou rychlostní zkouškou, předpokládaný start prvního vozu je v 19:45 hodin.

V sobotní části pak budou historické vozy startovat v mezidobí mezi průjezdy jednotlivých rychlostních zkoušek Barum Czech Rally Zlín. Celkem je naplánován jeden průjezd Trojákem, Semetínem a Pindulou, na divácky oblíbené Biskupice se pak posádky Star Rally Historic vydají dvakrát. Celkem je pro posádky připraveno šest rychlostních zkoušek o celkové délce 78,95 km.

„Účastníci Star Rally Historic v minulých ročnících volali po měření časů dosažených na rychlostních zkouškách. Proto jsme se rozhodli jim vyjít vstříc. Při výběru posádek budeme preferovat posádky s vozy v rámci historické rally, zároveň ale chceme zachovat i omezený počet míst pro demonstrační jízdu legend. Počítáme zhruba se čtyřicítkou vozů,“ řekl závěrem Antonín Smažinka, zástupce ředitele soutěže.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?