Nezadržitelně se přiblížil termín nejvýznamnější automobilové soutěže na území České republiky BARUM CZECH RALLY ZLÍN.
Letos se pojede již 43. ročník a soutěžní motory zaburácejí ve Zlíně a jeho blízkém okolí o posledním prázdninovém víkendu, soutěž proběhne v termínu 30. srpna až 1. září 2013. Barumka je dlouhodobě jednou z nejvýznamnějších motoristických akcí v České republice a její tradice úzce souvisí s popularitou rallysportu v zemi, o čemž svědčí každoročně velké zástupy motoristických fandů podél rychlostních zkoušek. Zlínská rally je součástí seriálu Mistrovství Evropy v rally (ERC) a současně se jede jako Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v rally (MMČR).
Automobilová rally, která má centrum v moravském městě Zlíně, je od roku 1983 součástí mistrovství Evropy a od roku 2007 patřila do seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) konaného pod výraznou mediální podporou promotéra šampionátu, satelitní stanice Eurosport. Tento krok vedl k výraznému posunu ve vývoji soutěže, což bylo patrné zejména na kvalitě startovního pole. V roce 2012 se objevilo ve Zlíně celkem dvacet vozů kategorie Super 2000. Vítězem dvaačtyřicáté barumky se stala finská posádka Juho Hänninen, Mikko Markkula na voze Škoda Fabia S2000 továrního týmu Škoda Motorsport. Pro rok 2013 se seriály FIA ERC a IRC spojily v jeden společný a silný šampionát, přičemž Eurosport nadále zůstal v roli hlavního promotéra. Barumku každoročně sleduje ve Zlínském kraji přes dvě sta tisíc spokojených diváků, což zařazuje zlínskou rally do pozice nejvíce navštíveného sportovního podniku na území České republiky. Velkou důležitost a pozornost této akce dokládá i nebývalý zájem médií z celého světa, jen v loňském roce se akreditovalo celkem 275 novinářů z devatenácti států!
Generální sponzor prestižního podniku Barum Continental spol. s r.o., naplňuje prostřednictvím této soutěže význam značky Barum a zlínská rally pomáhá posouvat její věhlas doma i v zahraničí. Partnerem této významné soutěže je vedle Zlínského kraje a Magistrátu města Zlína rovněž Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Představitelé této významné rally se dohodli s vedením zlínské univerzity na úzké spolupráci, čehož výsledkem je opětovné umístění tiskového střediska a kompletního zázemí pro pracovníky sdělovacích prostředků na akademické půdě v Univerzitním centru, které projektovala světoznámá architektka a zlínská rodačka Eva Jiřičná.
I v letošním roce bude ředitelství rally stejně jako start a cíl soustředěno v krajském městě Zlíně. Samotné rally předchází technická přejímka konaná ve čtvrtek 29. srpna ve zlínské sportovní hale. V pátek 30. srpna proběhne v dopoledních hodinách testovací zkouška (shakedown) v blízkosti Slušovic a v podvečer se uskuteční slavnostní start soutěže před zlínskou radnicí na náměstí Míru. Samotná rally
odstartuje večerní diváckou Super RZ v ulicích Zlína, po které budou následovat dvě plnohodnotné etapy. Cíl rally se uskuteční v neděli 1. září v 16 hodin před zlínskou radnicí na náměstí Míru. Celá rally měří celkem 721 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek na devíti úsecích v souhrnné délce 235 ostrých kilometrů na asfaltovém povrchu různé kvality, přičemž nejvzdálenější místo od centra soutěže je pouhých 50 km daleko. Hostitelské město Zlín se rozprostírá v úzkém údolí na rozhraní Valašska a Slovácka a je obklopeno lesnatou pahorkatinou, která poskytuje krásné a romantické scenérie. Město Zlín leží na východní Moravě a je vzdáleno 300 km východně od české metropole Prahy a 220 km od rakouského hlavního města Vídně.
Stojí za to vidět a vychutnat atmosféru Barum Czech Rally Zlín!
ZÁKLADNÍ PROGRAM RALLY
Středa 28. srpna 2013
8 – 19 hodin: seznamovací jízdy
Čtvrtek 29. srpna 2013
8 – 19 hodin: seznamovací jízdy
18.30 – 22.30 hodin: administrativní přejímka (ředitelství – budova 21)
19.30 – 23.30 hodin: technická přejímka (Sportovní hala Euronics, Zlín)
23.20 – 00.45 hodin: seznamovací jízdy na divácké Super RZ Zlín
Pátek 30. srpna 2013
8 - 13 hodin: testovací RZ (shakedown Hvozdná - Březová)
17 hodin: slavnostní start rally (náměstí Míru - radnice, Zlín)
21.15 hodin: divácká Super RZ Zlín
Sobota 31. srpna 2013
8.30 hodin: start 1. etapy (Zlín, pod Velkým kinem)
21.22 hodin: cíl 1. etapy (Otrokovice u servisního areálu)
Neděle 1. září 2013
8.00 hodin: start 2. etapy (Otrokovice u servisního areálu)
15.51 hodin: cíl rally (náměstí Míru, Zlín)
16.00 hodin: vyhlášení výsledků, rozdílení cen (náměstí Míru - radnice, Zlín)
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?