Až nečekaně úspěšnou sezónu letos zažívá Vojtěch Štajf, který s Františkem Rajnohou po boku vyhrál ve své třídě už pátou soutěž v řadě. Triumf mezi produkčními vozy na slavné Rally Bohemia navíc jezdce Subaru Czech Duck Racing Teamu notně přiblížil k mistrovskému titulu.
Rally Bohemia je pro Vojtěcha Štajfa domácí soutěží a už v minulosti na ní slavil nejeden úspěch. Letošní ročník pro něj byl o to důležitější, že následoval po nepřetržité sérii prvenství, která doposud měla na svém kontě nově složená posádka Štajf – Rajnoha. Jejich Subaru Impreza WRX STI po úspěšné „rozcvičce“ na Rally Vrchovina zatím ani v Mezinárodním mistrovství ČR v rally nepoznalo hořkost porážky a úspěšný výsledek z mladoboleslavské soutěže mohl posádku pestrého auta postrčit blíže k cíli sezóny, tedy k mistrovskému titulu ve třídě 3.
Hned od úvodu rally bylo jasné, že Štajf s Rajnohou nechtějí nic ponechat náhodě. První vteřinku oproti soupeřům získali hned v prologu, další začaly přibývat v sobotu od rána. Před druhým průjezdem návarovskou zkouškou už bezpečně drželi pozici v první desítce a jejich náskok na druhého jezdce kategorie produkčních vozů činil víc než minutu. „Pak se ale poškodil spojkový válec a nějakou dobu jsme jeli bez spojky. Zejména na startu erzety to pak bylo náročné, auto jsme museli trochu potrápit a mysleli jsme si, že ani do servisu nedojedeme,“ popisuje dramatické chvilky pražský pilot. „Naštěstí ale Subaru vydrželo a my jezdili dobré časy na vložkách i bez spojky. Trochu to tvrdé zacházení ale odnesly transmise, což se druhý den ukázalo na dlouhé sychrovské zkoušce. Tam nám asi ve třetině praskla poloosa, ale ani tentokrát to nebylo fatální a dokonce i na této zkoušce jsme ve třídě byli nejrychlejší. Už v sobotu jsme si zažili i jednu krizovku na místě, kde havaroval zkušený Peták, ale štěstí bylo tentokrát po celou dobu na naší straně a my se mohli v cíli radovat z vítězství a cenných bodů. Z letošních našich vítězství bylo tohle určitě nejtěžší, a tak z něj máme opravdu velkou radost, před námi navíc skončily pouze speciály kategorie Super 2000. Připomnělo mi to proto ročník 2005, kdy na Bohemii byla rychlejší než my pouze drahá wéercéčka, startující navíc tehdy ve zvláštní klasifikaci,“ usmívá se Vojtěch Štajf.
Doplňme, že posádka Štajf – Rajnoha byla na letošní Rally Bohemia pouze jedinkrát ve své třídě poražena a pouze na dvou rychlostních zkouškách se jejich vůz Subaru Impreza nevešel do první desítky absolutní klasifikace. Úspěšná série tedy pokračuje a před posledními dvěma soutěžemi chybí pouhých 28 bodů k tomu, aby si jezdci Subaru Czech Duck Racing Teamu pojistili náskok před jedinými teoretickými soupeři v boji o titul, Radkem Mifkou a Tomášem Plachým. Důvod ke slavení tedy opět byl, a to i díky tomu, že mladoboleslavského cíle dosáhla také druhá týmová posádka ve složení Petr Kačírek – Bohumil Černoch. Kačírek s Černochem dojeli ve třídě na šesté příčce a zejména pilot byl spokojen, že si po delší pauze opět naplno užil dlouhou soutěž.
Ještě více spokojen byl ale samozřejmě Vojtěch Štajf. Ale ne úplně se vším: „Poprvé jsme závodili na pneumatikách předepsaných pro evropské soutěže, opravdu se mi proto ulevilo, že na Bohemii vydrželo dobré počasí. My jezdíme tradičně na Pirelli (vždyť i vedeme Pirelli Cup), a tato značka má výjimku, která dovoluje pouze upravit stávající suché obutí. Kdyby ale zapršelo, bylo by to i pro nás složitější. Konkurence například s micheliny se už takhle srovnávala s novinkou mnohem obtížněji, proto musím opět zopakovat svůj názor – nařízení o nových pneumatikách sice na jednu stranu chápu, neboť se tím docílí určitého snížení nákladů, ale toto konkrétní rozhodnutí FIA bylo velmi unáhlené. Měnit předpisy v polovině sezóny, kdy není možné ani pořádně testovat, to je zkrátka stupidní…“ Pochopitelně, po úspěšné Bohemii ale Štajfovi nevydrželo rozčilení nad nelogickými předpisy dlouho, pouze naoko byla také jeho závist vůči těm jezdcům, kteří se fotili s půvabnými týmovými hosteskami Subaru Czech Duck Racing Teamu častěji než on. Barvy týmového sponzora Rockstar byly navíc vidět i na jednotlivých erzetách a budou vidět i dál – tým totiž slibuje, že na svých facebookových stránkách v nejbližších týdnech vyhlásí další soutěž o svezení na shakedownu před Barum rally. Ještě jedno místečko pro tuto jízdu totiž je zatím neobsazeno.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.