Až nečekaně úspěšnou sezónu letos zažívá Vojtěch Štajf, který s Františkem Rajnohou po boku vyhrál ve své třídě už pátou soutěž v řadě. Triumf mezi produkčními vozy na slavné Rally Bohemia navíc jezdce Subaru Czech Duck Racing Teamu notně přiblížil k mistrovskému titulu.
Rally Bohemia je pro Vojtěcha Štajfa domácí soutěží a už v minulosti na ní slavil nejeden úspěch. Letošní ročník pro něj byl o to důležitější, že následoval po nepřetržité sérii prvenství, která doposud měla na svém kontě nově složená posádka Štajf – Rajnoha. Jejich Subaru Impreza WRX STI po úspěšné „rozcvičce“ na Rally Vrchovina zatím ani v Mezinárodním mistrovství ČR v rally nepoznalo hořkost porážky a úspěšný výsledek z mladoboleslavské soutěže mohl posádku pestrého auta postrčit blíže k cíli sezóny, tedy k mistrovskému titulu ve třídě 3.
Hned od úvodu rally bylo jasné, že Štajf s Rajnohou nechtějí nic ponechat náhodě. První vteřinku oproti soupeřům získali hned v prologu, další začaly přibývat v sobotu od rána. Před druhým průjezdem návarovskou zkouškou už bezpečně drželi pozici v první desítce a jejich náskok na druhého jezdce kategorie produkčních vozů činil víc než minutu. „Pak se ale poškodil spojkový válec a nějakou dobu jsme jeli bez spojky. Zejména na startu erzety to pak bylo náročné, auto jsme museli trochu potrápit a mysleli jsme si, že ani do servisu nedojedeme,“ popisuje dramatické chvilky pražský pilot. „Naštěstí ale Subaru vydrželo a my jezdili dobré časy na vložkách i bez spojky. Trochu to tvrdé zacházení ale odnesly transmise, což se druhý den ukázalo na dlouhé sychrovské zkoušce. Tam nám asi ve třetině praskla poloosa, ale ani tentokrát to nebylo fatální a dokonce i na této zkoušce jsme ve třídě byli nejrychlejší. Už v sobotu jsme si zažili i jednu krizovku na místě, kde havaroval zkušený Peták, ale štěstí bylo tentokrát po celou dobu na naší straně a my se mohli v cíli radovat z vítězství a cenných bodů. Z letošních našich vítězství bylo tohle určitě nejtěžší, a tak z něj máme opravdu velkou radost, před námi navíc skončily pouze speciály kategorie Super 2000. Připomnělo mi to proto ročník 2005, kdy na Bohemii byla rychlejší než my pouze drahá wéercéčka, startující navíc tehdy ve zvláštní klasifikaci,“ usmívá se Vojtěch Štajf.
Doplňme, že posádka Štajf – Rajnoha byla na letošní Rally Bohemia pouze jedinkrát ve své třídě poražena a pouze na dvou rychlostních zkouškách se jejich vůz Subaru Impreza nevešel do první desítky absolutní klasifikace. Úspěšná série tedy pokračuje a před posledními dvěma soutěžemi chybí pouhých 28 bodů k tomu, aby si jezdci Subaru Czech Duck Racing Teamu pojistili náskok před jedinými teoretickými soupeři v boji o titul, Radkem Mifkou a Tomášem Plachým. Důvod ke slavení tedy opět byl, a to i díky tomu, že mladoboleslavského cíle dosáhla také druhá týmová posádka ve složení Petr Kačírek – Bohumil Černoch. Kačírek s Černochem dojeli ve třídě na šesté příčce a zejména pilot byl spokojen, že si po delší pauze opět naplno užil dlouhou soutěž.
Ještě více spokojen byl ale samozřejmě Vojtěch Štajf. Ale ne úplně se vším: „Poprvé jsme závodili na pneumatikách předepsaných pro evropské soutěže, opravdu se mi proto ulevilo, že na Bohemii vydrželo dobré počasí. My jezdíme tradičně na Pirelli (vždyť i vedeme Pirelli Cup), a tato značka má výjimku, která dovoluje pouze upravit stávající suché obutí. Kdyby ale zapršelo, bylo by to i pro nás složitější. Konkurence například s micheliny se už takhle srovnávala s novinkou mnohem obtížněji, proto musím opět zopakovat svůj názor – nařízení o nových pneumatikách sice na jednu stranu chápu, neboť se tím docílí určitého snížení nákladů, ale toto konkrétní rozhodnutí FIA bylo velmi unáhlené. Měnit předpisy v polovině sezóny, kdy není možné ani pořádně testovat, to je zkrátka stupidní…“ Pochopitelně, po úspěšné Bohemii ale Štajfovi nevydrželo rozčilení nad nelogickými předpisy dlouho, pouze naoko byla také jeho závist vůči těm jezdcům, kteří se fotili s půvabnými týmovými hosteskami Subaru Czech Duck Racing Teamu častěji než on. Barvy týmového sponzora Rockstar byly navíc vidět i na jednotlivých erzetách a budou vidět i dál – tým totiž slibuje, že na svých facebookových stránkách v nejbližších týdnech vyhlásí další soutěž o svezení na shakedownu před Barum rally. Ještě jedno místečko pro tuto jízdu totiž je zatím neobsazeno.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?