Lídrem třídy 3 v letošním Mezinárodním mistrovství ČR v rally je Vojtěch Štajf, jedoucí v barvách Subaru Czech Duck Racing Teamu. Není tedy divu, že by i na jubilejní 40. Rally Bohemia rád uspěl a se svým spolujezdcem Františkem Rajnohou v Subaru Impreza WRX STI opět touží zvítězit mezi produkčními vozy.
Hned v prvním roce své spolupráce se značkou Subaru dokázal Vojtěch Štajf vyhrát Rally Bohemia 2005 a vybojovat tak jeden ze svých nejlepších výsledků v životě. Na tento úspěch samozřejmě nezapomíná, důvodů k vřelému vztahu k mladoboleslavské soutěži má ale více. „Mám rád zdejší technické tratě i letní počasí, které Bohemii tradičně provází,“ usmívá se pražský jezdec. „Letos se těším i na vyskeřskou zkoušku, která se do harmonogramu po delší době vrátila. Pamatuji si jí totiž ještě z doby mých soutěžních začátků, kdy jsem ji absolvoval po boku Honzy Trajbolda jako spolujezdec. Velká část tratí na této soutěži je ale moc hezká, navíc je příjemné, že se mnohé konají na okraji Jizerských hor, kde i v letních parnech bývá docela příjemný vzduch. Letošní ročník Bohemie sestává z nezvykle krátkých rychlostních zkoušek, je nám ale jasné, že k tomu vedly objektivní důvody, které plně chápeme. Jsme hlavně moc rádi, že se podařilo zachovat technický charakter soutěže. Nebude rozhodně snadné zejména nově sestavené erzety napsat při pouhých dvou průjezdech seznamovacích jízd a navíc při kontrole pomocí GPS, ale vidíme zase výhodu v tom, že si alespoň při pomalé jízdě stihneme všimnout některých zákeřných maličkostí, které nám zpřesní rozpis.
Zatím se zdá, že počasí by mohlo soutěži přát, bude nás tentokrát o něco více zajímat i s ohledem na pneumatiky. Pojedeme tentokrát v rámci Evropského poháru, budeme muset tedy používat pouze nově schválené obutí. Tradičně používáme značku Pirelli, takže nás čeká jízda na gumách s jinak upraveným designem, to by ale pro nás neměl být velký problém. Nejsou ale povolené tzv. mokré gumy, což by pro nás v dešti znamenalo opět použití více prořezaných měkčích pneumatik – i s touto variantou ale už máme zkušenosti z Českého Krumlova a určitě bychom se dokázali i takovou možností srovnat. Vždyť náš tým od vítězného roku 2005 urazil už dlouhou cestu, při které jsme s vozy Subaru posbírali opravdu velké množství zkušeností. Naše technika je i díky tomu opět dobře připravena a i když nám samozřejmě může připravit nějaké nemilé překvapení, myslím si, že výsledek bude záviset zejména na výkonu mne a Františka. No a my rozhodně chceme navázat na minulé úspěšné soutěže a upevnit si vedení v šampionátu produkčních vozů – samozřejmě nejlépe dalším vítězstvím v naší třídě 3. Vezeme na voze startovní číslo s dvěma jedničkami a rádi bychom byli jedničkami i na trati.
Pro naše fanoušky jsme mimo jiné opět připravili další tipovací soutěž a myslím, že i se zajímavou hlavní cenou. Kdo totiž na našich facebookových stránkách co nejpřesněji trefí naše umístění ve třídě i v absolutním pořadí, bude mít možnost svezení na místě navigátora našeho vozu při shakedownu Barum rally! Bohemia je pro nás skutečně svátkem, a tak jsme připravili s Františkem i nový design našich přileb, zejména pánové pak budou určitě spokojeni také při sobotní návštěvě našeho servisního zázemí. A to nejen díky krásným vozům Subaru, které tam uvidí. Na diváckých místech se navíc při soutěži bude pohybovat i mobilní servis našeho sponzora Rockstar, se kterým bude také možné soutěžit o ceny. Rally Bohemia zkrátka bereme jako svou domácí soutěž, my si na ní moc přejeme uspět na všech frontách, chceme ale pocit vítězství dopřát také našim fanouškům,“ těší se Štajf.
V barvách Subaru Czech Duck Racing Teamu se představí i staronová posádka Petr Kačírek – Bohumil Černoch, která poveze startovní číslo 28. Prvořadým cílem celého týmu je tedy mít oba vozy nejen na startu, ale i na cílové rampě jubilejního 40.ročníku slavné Rally Bohemia - a to nejlépe s dobrými výsledky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?