Lídrem třídy 3 v letošním Mezinárodním mistrovství ČR v rally je Vojtěch Štajf, jedoucí v barvách Subaru Czech Duck Racing Teamu. Není tedy divu, že by i na jubilejní 40. Rally Bohemia rád uspěl a se svým spolujezdcem Františkem Rajnohou v Subaru Impreza WRX STI opět touží zvítězit mezi produkčními vozy.
Hned v prvním roce své spolupráce se značkou Subaru dokázal Vojtěch Štajf vyhrát Rally Bohemia 2005 a vybojovat tak jeden ze svých nejlepších výsledků v životě. Na tento úspěch samozřejmě nezapomíná, důvodů k vřelému vztahu k mladoboleslavské soutěži má ale více. „Mám rád zdejší technické tratě i letní počasí, které Bohemii tradičně provází,“ usmívá se pražský jezdec. „Letos se těším i na vyskeřskou zkoušku, která se do harmonogramu po delší době vrátila. Pamatuji si jí totiž ještě z doby mých soutěžních začátků, kdy jsem ji absolvoval po boku Honzy Trajbolda jako spolujezdec. Velká část tratí na této soutěži je ale moc hezká, navíc je příjemné, že se mnohé konají na okraji Jizerských hor, kde i v letních parnech bývá docela příjemný vzduch. Letošní ročník Bohemie sestává z nezvykle krátkých rychlostních zkoušek, je nám ale jasné, že k tomu vedly objektivní důvody, které plně chápeme. Jsme hlavně moc rádi, že se podařilo zachovat technický charakter soutěže. Nebude rozhodně snadné zejména nově sestavené erzety napsat při pouhých dvou průjezdech seznamovacích jízd a navíc při kontrole pomocí GPS, ale vidíme zase výhodu v tom, že si alespoň při pomalé jízdě stihneme všimnout některých zákeřných maličkostí, které nám zpřesní rozpis.
Zatím se zdá, že počasí by mohlo soutěži přát, bude nás tentokrát o něco více zajímat i s ohledem na pneumatiky. Pojedeme tentokrát v rámci Evropského poháru, budeme muset tedy používat pouze nově schválené obutí. Tradičně používáme značku Pirelli, takže nás čeká jízda na gumách s jinak upraveným designem, to by ale pro nás neměl být velký problém. Nejsou ale povolené tzv. mokré gumy, což by pro nás v dešti znamenalo opět použití více prořezaných měkčích pneumatik – i s touto variantou ale už máme zkušenosti z Českého Krumlova a určitě bychom se dokázali i takovou možností srovnat. Vždyť náš tým od vítězného roku 2005 urazil už dlouhou cestu, při které jsme s vozy Subaru posbírali opravdu velké množství zkušeností. Naše technika je i díky tomu opět dobře připravena a i když nám samozřejmě může připravit nějaké nemilé překvapení, myslím si, že výsledek bude záviset zejména na výkonu mne a Františka. No a my rozhodně chceme navázat na minulé úspěšné soutěže a upevnit si vedení v šampionátu produkčních vozů – samozřejmě nejlépe dalším vítězstvím v naší třídě 3. Vezeme na voze startovní číslo s dvěma jedničkami a rádi bychom byli jedničkami i na trati.
Pro naše fanoušky jsme mimo jiné opět připravili další tipovací soutěž a myslím, že i se zajímavou hlavní cenou. Kdo totiž na našich facebookových stránkách co nejpřesněji trefí naše umístění ve třídě i v absolutním pořadí, bude mít možnost svezení na místě navigátora našeho vozu při shakedownu Barum rally! Bohemia je pro nás skutečně svátkem, a tak jsme připravili s Františkem i nový design našich přileb, zejména pánové pak budou určitě spokojeni také při sobotní návštěvě našeho servisního zázemí. A to nejen díky krásným vozům Subaru, které tam uvidí. Na diváckých místech se navíc při soutěži bude pohybovat i mobilní servis našeho sponzora Rockstar, se kterým bude také možné soutěžit o ceny. Rally Bohemia zkrátka bereme jako svou domácí soutěž, my si na ní moc přejeme uspět na všech frontách, chceme ale pocit vítězství dopřát také našim fanouškům,“ těší se Štajf.
V barvách Subaru Czech Duck Racing Teamu se představí i staronová posádka Petr Kačírek – Bohumil Černoch, která poveze startovní číslo 28. Prvořadým cílem celého týmu je tedy mít oba vozy nejen na startu, ale i na cílové rampě jubilejního 40.ročníku slavné Rally Bohemia - a to nejlépe s dobrými výsledky.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?