Lídrem třídy 3 v letošním Mezinárodním mistrovství ČR v rally je Vojtěch Štajf, jedoucí v barvách Subaru Czech Duck Racing Teamu. Není tedy divu, že by i na jubilejní 40. Rally Bohemia rád uspěl a se svým spolujezdcem Františkem Rajnohou v Subaru Impreza WRX STI opět touží zvítězit mezi produkčními vozy.
Hned v prvním roce své spolupráce se značkou Subaru dokázal Vojtěch Štajf vyhrát Rally Bohemia 2005 a vybojovat tak jeden ze svých nejlepších výsledků v životě. Na tento úspěch samozřejmě nezapomíná, důvodů k vřelému vztahu k mladoboleslavské soutěži má ale více. „Mám rád zdejší technické tratě i letní počasí, které Bohemii tradičně provází,“ usmívá se pražský jezdec. „Letos se těším i na vyskeřskou zkoušku, která se do harmonogramu po delší době vrátila. Pamatuji si jí totiž ještě z doby mých soutěžních začátků, kdy jsem ji absolvoval po boku Honzy Trajbolda jako spolujezdec. Velká část tratí na této soutěži je ale moc hezká, navíc je příjemné, že se mnohé konají na okraji Jizerských hor, kde i v letních parnech bývá docela příjemný vzduch. Letošní ročník Bohemie sestává z nezvykle krátkých rychlostních zkoušek, je nám ale jasné, že k tomu vedly objektivní důvody, které plně chápeme. Jsme hlavně moc rádi, že se podařilo zachovat technický charakter soutěže. Nebude rozhodně snadné zejména nově sestavené erzety napsat při pouhých dvou průjezdech seznamovacích jízd a navíc při kontrole pomocí GPS, ale vidíme zase výhodu v tom, že si alespoň při pomalé jízdě stihneme všimnout některých zákeřných maličkostí, které nám zpřesní rozpis.
Zatím se zdá, že počasí by mohlo soutěži přát, bude nás tentokrát o něco více zajímat i s ohledem na pneumatiky. Pojedeme tentokrát v rámci Evropského poháru, budeme muset tedy používat pouze nově schválené obutí. Tradičně používáme značku Pirelli, takže nás čeká jízda na gumách s jinak upraveným designem, to by ale pro nás neměl být velký problém. Nejsou ale povolené tzv. mokré gumy, což by pro nás v dešti znamenalo opět použití více prořezaných měkčích pneumatik – i s touto variantou ale už máme zkušenosti z Českého Krumlova a určitě bychom se dokázali i takovou možností srovnat. Vždyť náš tým od vítězného roku 2005 urazil už dlouhou cestu, při které jsme s vozy Subaru posbírali opravdu velké množství zkušeností. Naše technika je i díky tomu opět dobře připravena a i když nám samozřejmě může připravit nějaké nemilé překvapení, myslím si, že výsledek bude záviset zejména na výkonu mne a Františka. No a my rozhodně chceme navázat na minulé úspěšné soutěže a upevnit si vedení v šampionátu produkčních vozů – samozřejmě nejlépe dalším vítězstvím v naší třídě 3. Vezeme na voze startovní číslo s dvěma jedničkami a rádi bychom byli jedničkami i na trati.
Pro naše fanoušky jsme mimo jiné opět připravili další tipovací soutěž a myslím, že i se zajímavou hlavní cenou. Kdo totiž na našich facebookových stránkách co nejpřesněji trefí naše umístění ve třídě i v absolutním pořadí, bude mít možnost svezení na místě navigátora našeho vozu při shakedownu Barum rally! Bohemia je pro nás skutečně svátkem, a tak jsme připravili s Františkem i nový design našich přileb, zejména pánové pak budou určitě spokojeni také při sobotní návštěvě našeho servisního zázemí. A to nejen díky krásným vozům Subaru, které tam uvidí. Na diváckých místech se navíc při soutěži bude pohybovat i mobilní servis našeho sponzora Rockstar, se kterým bude také možné soutěžit o ceny. Rally Bohemia zkrátka bereme jako svou domácí soutěž, my si na ní moc přejeme uspět na všech frontách, chceme ale pocit vítězství dopřát také našim fanouškům,“ těší se Štajf.
V barvách Subaru Czech Duck Racing Teamu se představí i staronová posádka Petr Kačírek – Bohumil Černoch, která poveze startovní číslo 28. Prvořadým cílem celého týmu je tedy mít oba vozy nejen na startu, ale i na cílové rampě jubilejního 40.ročníku slavné Rally Bohemia - a to nejlépe s dobrými výsledky.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.