Rally Bohemia je jedna z nejtěžších rallye v českém šampionátu. Jan Černý s Pavlem Kohoutem by zde rádi s vozem Peugeot 208 R2 uspěli.
Trať dlouhá skoro sedm set kilometrů čeká na posádku týmu Peugeot Černý Racing při 40. Rally Bohemia. Jejich Peugeot 208 R2 zde odstartuje se startovním číslem 2 a stejná, tedy druhá pozice posádce Černý – Kohout aktuálně náleží v hodnocení kategorie 2 WD i v hodnocení Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye. „Rally Bohemia má asi nejtechničtější tratě v českém mistrovství a nejvíce se tak podobá zahraničním světovým či evropským asfaltovým rallye. Charakter trati je hodně kopcovitý a je zde množství zatáček. To je dobré pro náš Peugeot, kterému díky skvělému podvozku více vyhovují právě technicky náročné tratě,“ říká o Rally Bohemia Jan Černý.
Týmový Peugeot 208 R2 prošel po předchozí Rally Hustopeče celkovou údržbou a funkčnost vozu si posádka ověřila při krátkém testu nedaleko Příbrami. „Neměnili jsme nijak nastavení, které se nám při předchozích soutěžích osvědčilo. Zasáhneme do něj až podle aktuální situace a hlavně podle počasí,“ vysvětluje nastavení vozu Jan Černý a dodává: „Naším cílem na Rally Bohemia je bojovat o pozici mezi nejrychlejšími dvoukolkami. Bude zde hodně silná konkurence a to je pro nás motivující. Soupeři z domácího mistrovství jsou hodně silní a teď přibydou i rychlí cizinci s dvoukolkami. Na to se těším.“
40. Rally Bohemia odstartuje v pátek 12. července v 18:00 a Peugeot 208 R2 posádky Jan Černý / Pavel Kohout zamíří hned poté na městskou rychlostní zkoušku v Mladé Boleslavi. „Městskou rychlostní zkoušku beru jako každou jinou. V rozpisu je nutné mít poznamenaná místa, kde je možné udělat defekt například o obrubník, ale to stejné platí i pro jiné rychlostní zkoušky. Pro městské divácké RZ je charakteristické, že je tady množství diváků a to se mi líbí. Rallye je krásný a populární sport a měl by se lidem ukazovat a představovat. Těším se i do Sosnové, kterou mám v paměti hlavně ze Setkání mistrů s vozem WRC. Tato rychlostní zkouška je jako poděkování divákům a věřím, že je dokážeme pobavit i na jiných měřených úsecích. Prosím ale všechny o dodržování bezpečnostních pravidel,“ uzavírá Jan Černý.
Peugeot Černý Racing zve k návštěvě Rally Bohemia, kde odstartuje s vozem Peugeot 208 R2 s číslem 2 na dveřích.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?