Rally Bohemia je jedna z nejtěžších rallye v českém šampionátu. Jan Černý s Pavlem Kohoutem by zde rádi s vozem Peugeot 208 R2 uspěli.
Trať dlouhá skoro sedm set kilometrů čeká na posádku týmu Peugeot Černý Racing při 40. Rally Bohemia. Jejich Peugeot 208 R2 zde odstartuje se startovním číslem 2 a stejná, tedy druhá pozice posádce Černý – Kohout aktuálně náleží v hodnocení kategorie 2 WD i v hodnocení Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye. „Rally Bohemia má asi nejtechničtější tratě v českém mistrovství a nejvíce se tak podobá zahraničním světovým či evropským asfaltovým rallye. Charakter trati je hodně kopcovitý a je zde množství zatáček. To je dobré pro náš Peugeot, kterému díky skvělému podvozku více vyhovují právě technicky náročné tratě,“ říká o Rally Bohemia Jan Černý.
Týmový Peugeot 208 R2 prošel po předchozí Rally Hustopeče celkovou údržbou a funkčnost vozu si posádka ověřila při krátkém testu nedaleko Příbrami. „Neměnili jsme nijak nastavení, které se nám při předchozích soutěžích osvědčilo. Zasáhneme do něj až podle aktuální situace a hlavně podle počasí,“ vysvětluje nastavení vozu Jan Černý a dodává: „Naším cílem na Rally Bohemia je bojovat o pozici mezi nejrychlejšími dvoukolkami. Bude zde hodně silná konkurence a to je pro nás motivující. Soupeři z domácího mistrovství jsou hodně silní a teď přibydou i rychlí cizinci s dvoukolkami. Na to se těším.“
40. Rally Bohemia odstartuje v pátek 12. července v 18:00 a Peugeot 208 R2 posádky Jan Černý / Pavel Kohout zamíří hned poté na městskou rychlostní zkoušku v Mladé Boleslavi. „Městskou rychlostní zkoušku beru jako každou jinou. V rozpisu je nutné mít poznamenaná místa, kde je možné udělat defekt například o obrubník, ale to stejné platí i pro jiné rychlostní zkoušky. Pro městské divácké RZ je charakteristické, že je tady množství diváků a to se mi líbí. Rallye je krásný a populární sport a měl by se lidem ukazovat a představovat. Těším se i do Sosnové, kterou mám v paměti hlavně ze Setkání mistrů s vozem WRC. Tato rychlostní zkouška je jako poděkování divákům a věřím, že je dokážeme pobavit i na jiných měřených úsecích. Prosím ale všechny o dodržování bezpečnostních pravidel,“ uzavírá Jan Černý.
Peugeot Černý Racing zve k návštěvě Rally Bohemia, kde odstartuje s vozem Peugeot 208 R2 s číslem 2 na dveřích.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?