Peugeot 208 R2 s Černým je připravený na Rally Bohemia

Peugeot
Peugeot, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Radka Matthey 10. července 2013 14:29
Sdílej:

Rally Bohemia je jedna z nejtěžších rallye v českém šampionátu. Jan Černý s Pavlem Kohoutem by zde rádi s vozem Peugeot 208 R2 uspěli.

Trať dlouhá skoro sedm set kilometrů čeká na posádku týmu Peugeot Černý Racing při 40. Rally Bohemia. Jejich Peugeot 208 R2 zde odstartuje se startovním číslem 2 a stejná, tedy druhá pozice posádce Černý – Kohout aktuálně náleží v hodnocení kategorie 2 WD i v hodnocení Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye. „Rally Bohemia má asi nejtechničtější tratě v českém mistrovství a nejvíce se tak podobá zahraničním světovým či evropským asfaltovým rallye. Charakter trati je hodně kopcovitý a je zde množství zatáček. To je dobré pro náš Peugeot, kterému díky skvělému podvozku více vyhovují právě technicky náročné tratě,“ říká o Rally Bohemia Jan Černý.

Týmový Peugeot 208 R2 prošel po předchozí Rally Hustopeče celkovou údržbou a funkčnost vozu si posádka ověřila při krátkém testu nedaleko Příbrami. „Neměnili jsme nijak nastavení, které se nám při předchozích soutěžích osvědčilo. Zasáhneme do něj až podle aktuální situace a hlavně podle počasí,“ vysvětluje nastavení vozu Jan Černý a dodává: „Naším cílem na Rally Bohemia je bojovat o pozici mezi nejrychlejšími dvoukolkami. Bude zde hodně silná konkurence a to je pro nás motivující. Soupeři z domácího mistrovství jsou hodně silní a teď přibydou i rychlí cizinci s dvoukolkami. Na to se těším.“

40. Rally Bohemia odstartuje v pátek 12. července v 18:00 a Peugeot 208 R2 posádky Jan Černý / Pavel Kohout zamíří hned poté na městskou rychlostní zkoušku v Mladé Boleslavi. „Městskou rychlostní zkoušku beru jako každou jinou. V rozpisu je nutné mít poznamenaná místa, kde je možné udělat defekt například o obrubník, ale to stejné platí i pro jiné rychlostní zkoušky. Pro městské divácké RZ je charakteristické, že je tady množství diváků a to se mi líbí. Rallye je krásný a populární sport a měl by se lidem ukazovat a představovat. Těším se i do Sosnové, kterou mám v paměti hlavně ze Setkání mistrů s vozem WRC. Tato rychlostní zkouška je jako poděkování divákům a věřím, že je dokážeme pobavit i na jiných měřených úsecích. Prosím ale všechny o dodržování bezpečnostních pravidel,“ uzavírá Jan Černý.

Peugeot Černý Racing zve k návštěvě Rally Bohemia, kde odstartuje s vozem Peugeot 208 R2 s číslem 2 na dveřích.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.