Připomeňme si důležitá místa a časy, které potřebuje znát každý divák na 40. Rally Bohemia.
Ještě před tím než 40. Rally Bohemia v pátek 12. července oficiálně odstartuje, mají fanoušci šanci vidět závodní vozy a potkat soutěžní jezdce. První příležitostí je autogramiáda v mladoboleslavském Bondy centru, která se uskuteční ve středu od 15:30. K vidění jsou zde i vystavené historické soutěžní vozy. V pátek 12. července v 10:00 začíná testovací rychlostní zkouška - shakedown v obci Hrdlořezy, jen pět kilometrů ze servisní zóny, která se nachází v Mladé Boleslavi na parkovišti u 11. brány Škoda Auto a.s. na třídě Václava Klementa, kde se od 8:00 do 12:00 uskuteční i veřejnosti přístupné technické přejímky. V pátek 12. července se od 17:45 uskuteční autogramiáda jezdců v prostoru před startem na Staroměstském náměstí. Na stejném místě v centru Mladé Boleslavi v 18:00 odstartuje první soutěžní posádka do 40. Rally Bohemia. Start do první rychlostní zkoušky s názvem „Staroměstská I“ je naplánován na 18:53 v prostoru letiště a cíl této rychlostní zkoušky se nachází opět na Staroměstském náměstí a diváci tak zde uvidí soutěžní vozy hned dvakrát. Na náměstí se zkrátka stále něco bude dít a není třeba odcházet. Důležitou informací je, že v pátek a v sobotu pojedou 15 minut za polem soudobých vozů v Evropském poháru historické rally vozy v rámci Rally Bohemia Legend.
Program 40. Rally Bohemia včetně map a časového harmonogramu je možné si stáhnout z internetových stránek www.rallybohemia.cz a zároveň jej zakoupit v tištěné podobě v prostoru startovní rampy v Mladé Boleslavi, od středy na ředitelství rally v Mladé Boleslavi Na Karmeli a nebo v sobotu v Sosnové u České Lípy na autodromu. Zde se v sobotu od 18:00 uskuteční divácká Parallel Autodrom Show – rychlostní zkouška se skoky a šotolinou, kterou je možné celou shlédnout z tribuny. Nejdelší rychlostní zkouška 40. Rally Bohemia „Sychrov“ s délkou 27,8 km startuje v neděli v 9:39 a ve 12:45. Hned po ní od 15:00 soutěžní vozy vyrazí na poslední RZ „Staroměstská II“ a v 15:30 přejede cílovou rampu v Mladé Boleslavi na Staroměstském náměstí první soutěžní vozidlo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?