Na čistý hattrick dosáhli Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, když vyhráli ve své třídě 3 už třetí domácí soutěž letošního seriálu Mezinárodního mistrovství ČR v rally, a to v řadě. Na Rally Hustopeče byli tito členové Subaru Czech Duck Racing Teamu nejrychlejší celkem v devíti rychlostních zkouškách a kategorii produkčních vozů zcela opanovali.
„O takovémto průběhu sezóny jsme před jejím začátkem ani nesnili,“ usmíval se v cíli Rally Hustopeče devětatřicetiletý Vojtěch Štajf. Není divu, že se radoval, vždyť společně se spolujezdcem Františkem Rajnohou dovedli svůj hatchback Subaru Impreza WRX STI už potřetí za sebou do cíle na první příčce mezi produkčními vozy v rámci soutěží Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Pokaždé z toho bylo navíc i umístění v první šestici absolutního pořadí hned za speciály kategorie Super 2000 a velký příděl mistrovských bodů. V době, kdy se národní šampionát přehoupl do své druhé poloviny, se tak Štajf posunul do čela průběžné klasifikace třídy 3 a v absolutním pořadí mu patří šestá příčka.
„V Hustopečích jsme se rozhodli obě etapy začít trochu opatrněji, a tak není divu, že právě v úvodních testech obou etap jsme našli své přemožitele. Poté jsme ale v obou případech zrychlili a v obou etapách díky tomu dosáhli maximálního bodového zisku,“ popisuje pražský pilot. „Nevyhnu se ale poznámce právě k letošnímu systému rozdílení bodů. Chápu, že samostatné bodování jednotlivých dnů motivuje odstoupené závodníky z první etapy ke startu do další části soutěže, nicméně myslím, že by do budoucna mělo být trochu upraveno. Například v Hustopečích se první den závodilo na třech testech a druhý den na osmi, přesto jsou za ně body stejné – no a k tomu se všem posádkám, které dojedou do cíle, připočte pět bodů. Nijak se tedy nehodnotí, kdo dojede kolikátý do cíle celé soutěže, což mi přijde opravdu hodně zvláštní…
My ale z Moravy vezeme bodů spoustu a i když jsme nedočkali příliš těsných soubojů se soupeři, musím říct, že to byla těžká a hezká soutěž. Až na dva náznaky jsme se navíc vyhnuli krizovým momentům, divákům jsme se v některých místech snažili i předvést trochu atraktivnější průjezdy. Z výsledku jsme samozřejmě nadšeni a radost mají i naši partneři, máme pocit, že barvy Rockstar nám dodaly ten patřičný ´drajv´. Máme za sebou pět bezproblémových soutěží v řadě, zjevně se zúročuje dlouholetá práce a je znát, že už jsme získali s tímto modelem Subaru hodně zkušeností a že jej mechanici dokážou perfektně připravit. Je fajn také to, jak dobře fungujeme jako tým, kde každý má svou úlohu – například my s Františkem už skvěle spolupracujeme v autě, což bylo vidět i na kvalitním rozpisu. Výborná je i parta mechaniků, k tomu nám Marcela Ehlová chystala dokonalé zázemí v servisní zóně a i Vláďa Zelinka a Petr Behro v roli ´ledových špiónů´ dodávali perfektní informace o stavu tratí.
Zkrátka to byla radost závodit… tedy až na jednu drobnost. Auto se nám v horkém počasí přehřívalo, takže jsme měli pořád zapnuté topení a já si připadal chvílemi jako fakír na žhavém uhlí. Před Rally Bohemia budeme tedy muset jinak nastavit elektroniku v autě, což by mělo tento problém odstranit. Na naši oblíbenou Bohemii se navíc přihlásíme také do hodnocení Evropského poháru, protože jsme se sice doteď snažili ´držet basu´ s nejbližšími soupeři, ale v Hustopečích už byla situace neúnosná a naše startovní pořadí opravdu hodně pozdní. Využijeme proto výjimky, kterou mají pneumatiky Pirelli, upravíme je dle předpisů a naši fanoušci by nás měli vidět na trati o něco dřív, než tomu bylo teď,“ vysvětluje Štajf.
Dodejme ještě, že Štajf s Rajnohou v Hustopečích vyhráli také Pirelli Cup a že uspěla i druhá týmová posádka Dan Suchý – Miroslav Koutský, která dojela do cíle na patnácté příčce. Tým tedy odjížděl stoprocentně úspěšný a nebylo divu, že ještě před odjezdem z jižní Moravy využil jejího pohostinství a oslavil výsledek v jednom vinném sklípku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?