Na čistý hattrick dosáhli Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, když vyhráli ve své třídě 3 už třetí domácí soutěž letošního seriálu Mezinárodního mistrovství ČR v rally, a to v řadě. Na Rally Hustopeče byli tito členové Subaru Czech Duck Racing Teamu nejrychlejší celkem v devíti rychlostních zkouškách a kategorii produkčních vozů zcela opanovali.
„O takovémto průběhu sezóny jsme před jejím začátkem ani nesnili,“ usmíval se v cíli Rally Hustopeče devětatřicetiletý Vojtěch Štajf. Není divu, že se radoval, vždyť společně se spolujezdcem Františkem Rajnohou dovedli svůj hatchback Subaru Impreza WRX STI už potřetí za sebou do cíle na první příčce mezi produkčními vozy v rámci soutěží Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Pokaždé z toho bylo navíc i umístění v první šestici absolutního pořadí hned za speciály kategorie Super 2000 a velký příděl mistrovských bodů. V době, kdy se národní šampionát přehoupl do své druhé poloviny, se tak Štajf posunul do čela průběžné klasifikace třídy 3 a v absolutním pořadí mu patří šestá příčka.
„V Hustopečích jsme se rozhodli obě etapy začít trochu opatrněji, a tak není divu, že právě v úvodních testech obou etap jsme našli své přemožitele. Poté jsme ale v obou případech zrychlili a v obou etapách díky tomu dosáhli maximálního bodového zisku,“ popisuje pražský pilot. „Nevyhnu se ale poznámce právě k letošnímu systému rozdílení bodů. Chápu, že samostatné bodování jednotlivých dnů motivuje odstoupené závodníky z první etapy ke startu do další části soutěže, nicméně myslím, že by do budoucna mělo být trochu upraveno. Například v Hustopečích se první den závodilo na třech testech a druhý den na osmi, přesto jsou za ně body stejné – no a k tomu se všem posádkám, které dojedou do cíle, připočte pět bodů. Nijak se tedy nehodnotí, kdo dojede kolikátý do cíle celé soutěže, což mi přijde opravdu hodně zvláštní…
My ale z Moravy vezeme bodů spoustu a i když jsme nedočkali příliš těsných soubojů se soupeři, musím říct, že to byla těžká a hezká soutěž. Až na dva náznaky jsme se navíc vyhnuli krizovým momentům, divákům jsme se v některých místech snažili i předvést trochu atraktivnější průjezdy. Z výsledku jsme samozřejmě nadšeni a radost mají i naši partneři, máme pocit, že barvy Rockstar nám dodaly ten patřičný ´drajv´. Máme za sebou pět bezproblémových soutěží v řadě, zjevně se zúročuje dlouholetá práce a je znát, že už jsme získali s tímto modelem Subaru hodně zkušeností a že jej mechanici dokážou perfektně připravit. Je fajn také to, jak dobře fungujeme jako tým, kde každý má svou úlohu – například my s Františkem už skvěle spolupracujeme v autě, což bylo vidět i na kvalitním rozpisu. Výborná je i parta mechaniků, k tomu nám Marcela Ehlová chystala dokonalé zázemí v servisní zóně a i Vláďa Zelinka a Petr Behro v roli ´ledových špiónů´ dodávali perfektní informace o stavu tratí.
Zkrátka to byla radost závodit… tedy až na jednu drobnost. Auto se nám v horkém počasí přehřívalo, takže jsme měli pořád zapnuté topení a já si připadal chvílemi jako fakír na žhavém uhlí. Před Rally Bohemia budeme tedy muset jinak nastavit elektroniku v autě, což by mělo tento problém odstranit. Na naši oblíbenou Bohemii se navíc přihlásíme také do hodnocení Evropského poháru, protože jsme se sice doteď snažili ´držet basu´ s nejbližšími soupeři, ale v Hustopečích už byla situace neúnosná a naše startovní pořadí opravdu hodně pozdní. Využijeme proto výjimky, kterou mají pneumatiky Pirelli, upravíme je dle předpisů a naši fanoušci by nás měli vidět na trati o něco dřív, než tomu bylo teď,“ vysvětluje Štajf.
Dodejme ještě, že Štajf s Rajnohou v Hustopečích vyhráli také Pirelli Cup a že uspěla i druhá týmová posádka Dan Suchý – Miroslav Koutský, která dojela do cíle na patnácté příčce. Tým tedy odjížděl stoprocentně úspěšný a nebylo divu, že ještě před odjezdem z jižní Moravy využil jejího pohostinství a oslavil výsledek v jednom vinném sklípku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.