Na čistý hattrick dosáhli Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou, když vyhráli ve své třídě 3 už třetí domácí soutěž letošního seriálu Mezinárodního mistrovství ČR v rally, a to v řadě. Na Rally Hustopeče byli tito členové Subaru Czech Duck Racing Teamu nejrychlejší celkem v devíti rychlostních zkouškách a kategorii produkčních vozů zcela opanovali.
„O takovémto průběhu sezóny jsme před jejím začátkem ani nesnili,“ usmíval se v cíli Rally Hustopeče devětatřicetiletý Vojtěch Štajf. Není divu, že se radoval, vždyť společně se spolujezdcem Františkem Rajnohou dovedli svůj hatchback Subaru Impreza WRX STI už potřetí za sebou do cíle na první příčce mezi produkčními vozy v rámci soutěží Mezinárodního mistrovství ČR v rally. Pokaždé z toho bylo navíc i umístění v první šestici absolutního pořadí hned za speciály kategorie Super 2000 a velký příděl mistrovských bodů. V době, kdy se národní šampionát přehoupl do své druhé poloviny, se tak Štajf posunul do čela průběžné klasifikace třídy 3 a v absolutním pořadí mu patří šestá příčka.
„V Hustopečích jsme se rozhodli obě etapy začít trochu opatrněji, a tak není divu, že právě v úvodních testech obou etap jsme našli své přemožitele. Poté jsme ale v obou případech zrychlili a v obou etapách díky tomu dosáhli maximálního bodového zisku,“ popisuje pražský pilot. „Nevyhnu se ale poznámce právě k letošnímu systému rozdílení bodů. Chápu, že samostatné bodování jednotlivých dnů motivuje odstoupené závodníky z první etapy ke startu do další části soutěže, nicméně myslím, že by do budoucna mělo být trochu upraveno. Například v Hustopečích se první den závodilo na třech testech a druhý den na osmi, přesto jsou za ně body stejné – no a k tomu se všem posádkám, které dojedou do cíle, připočte pět bodů. Nijak se tedy nehodnotí, kdo dojede kolikátý do cíle celé soutěže, což mi přijde opravdu hodně zvláštní…
My ale z Moravy vezeme bodů spoustu a i když jsme nedočkali příliš těsných soubojů se soupeři, musím říct, že to byla těžká a hezká soutěž. Až na dva náznaky jsme se navíc vyhnuli krizovým momentům, divákům jsme se v některých místech snažili i předvést trochu atraktivnější průjezdy. Z výsledku jsme samozřejmě nadšeni a radost mají i naši partneři, máme pocit, že barvy Rockstar nám dodaly ten patřičný ´drajv´. Máme za sebou pět bezproblémových soutěží v řadě, zjevně se zúročuje dlouholetá práce a je znát, že už jsme získali s tímto modelem Subaru hodně zkušeností a že jej mechanici dokážou perfektně připravit. Je fajn také to, jak dobře fungujeme jako tým, kde každý má svou úlohu – například my s Františkem už skvěle spolupracujeme v autě, což bylo vidět i na kvalitním rozpisu. Výborná je i parta mechaniků, k tomu nám Marcela Ehlová chystala dokonalé zázemí v servisní zóně a i Vláďa Zelinka a Petr Behro v roli ´ledových špiónů´ dodávali perfektní informace o stavu tratí.
Zkrátka to byla radost závodit… tedy až na jednu drobnost. Auto se nám v horkém počasí přehřívalo, takže jsme měli pořád zapnuté topení a já si připadal chvílemi jako fakír na žhavém uhlí. Před Rally Bohemia budeme tedy muset jinak nastavit elektroniku v autě, což by mělo tento problém odstranit. Na naši oblíbenou Bohemii se navíc přihlásíme také do hodnocení Evropského poháru, protože jsme se sice doteď snažili ´držet basu´ s nejbližšími soupeři, ale v Hustopečích už byla situace neúnosná a naše startovní pořadí opravdu hodně pozdní. Využijeme proto výjimky, kterou mají pneumatiky Pirelli, upravíme je dle předpisů a naši fanoušci by nás měli vidět na trati o něco dřív, než tomu bylo teď,“ vysvětluje Štajf.
Dodejme ještě, že Štajf s Rajnohou v Hustopečích vyhráli také Pirelli Cup a že uspěla i druhá týmová posádka Dan Suchý – Miroslav Koutský, která dojela do cíle na patnácté příčce. Tým tedy odjížděl stoprocentně úspěšný a nebylo divu, že ještě před odjezdem z jižní Moravy využil jejího pohostinství a oslavil výsledek v jednom vinném sklípku.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.