Obhajobou loňského 8. místa absolutně a zároveň ziskem třetího místa v rámci skupiny 3 se blýskla domácí trutnovská posádka Richard Kirnig a Jiří Hovorka na Mitsubishi Lancer Evo IX na nedávné Rally Krkonoše. Po vlažném úvodu sezony na rallysprintech v Lužických horách a Podkopné Lhotě, kde se ještě projevily následky těžké nehody z posledního závodu loňského roku v rakouském Admontu v podobě nejistoty a opatrného jízdního stylu, dal rallysprint v Krkonoších slabším výkonům zapomenout. Je dobře, že se tato posádka po velké havárii vrátila zpět do světa rally, proto jsme položili jezdci pár otázek.
Víme, že po nehodě v Rakousku jste měli nějaká zranění. Jak proběhla rekonvalescence a jak se cítíte dnes?
„Po nehodě u nás obou místní lékaři diagnostikovali zlomeninu klíčních kostí a v mém případě navíc bohužel ještě dva zlomené obratle. Nicméně vše se podařilo naštěstí vyléčit a tak můžeme jet dál.“
A jak dopadlo Vaše Mitsubishi?
„To dopadlo hůře než my, to svojí kariéru ukončilo...Naši mechanici přes zimu připravili nový vůz Mitsubishi Lancer Evo IX, a tak jedeme s tímto vozem.“
V úvodu jsme zmínili opatrnější začátek letošní sezony...
„Určitě se ze začátku sezony na našem výkonu projevila nejistota a dlouhá přestávka. S přibývajícími kilometry se ale dostáváme zpět do tempa, které jsme nasadili v minulém roce a v tomto trendu bychom chtěli pokračovat i nadále.“
Jak se Ti líbil krkonošský rallysprint?
„Krkonošská rally je mou srdeční záležitostí. Jsem rád, že i přes obtíže pořadatelů se závod uskutečnil. I když jsem domácí, tyto tratě jsem vůbec neznal. V minulém roce se jela zcela jiná trať, která nám sedla daleko víc. Jediná RZ, kterou jsme si fakt užili, byla RZ Pilníkov. Zde jsme se na šotolině hezky sklouzli, což se nám líbí. Byl bych radši, kdyby v první a druhé RZ bylo více technických pasáží. Ale jak všichni víme, pořadatelé to vůbec nemají jednoduché s výběrem tratí, tak si nemůžeme stěžovat.“
Jak hodnotíš průběh závodu a dosažený výsledek?
„Pro nás je to velice hezký výsledek a zároveň vyrovnání našeho nejlepšího výsledku v rámci MČR, což bylo loňské 8. místo absolutně, opět právě zde v Krkonoších. Je to pro nás domácí podnik, na kterém se snažíme vždy o trošku více hecnout. Tento rok to bylo umocněno ziskem bronzové příčky ve skupině 3, čehož si v takové konkurenci velmi ceníme. S trojicí rychlých kluků na Mitsubishi, jakou jsou Mirek Jakeš, Mariusz Malyszczycki či Robert Kořistka, se nemělo moc cenu honit, ti nasadili opravdu vysoké tempo. Náš cíl byl udržet za zády další dva rychlíky Lumíra Firlu s Jarkem Pešlem, což se nám povedlo a nakonec jsme po chybě Roberta Kořistky v poslední RZ získali třetí místo.“
Jaké máte plány pro druhou polovinu sezony?
„Nejbližším závodem bude červencová Rally Bohemia a po ní rallysprint v Kostelci. O podzimním programu zatím jednáme, ale chtěli bychom se opět vrátit na nějaké závody do Rakouska, protože se nám tam velmi líbí. Také bychom konečně chtěli zkusit nějakou šotolinovou rally, protože si jízdu po nezpevněném povrchu hodně užíváme, takže asi zkusíme Waldviertel-Rallye.
Závěrem bych chtěl poděkovat za dosavadní spolupráci našim reklamním partnerům a celému týmu PRW za precizně připravené auto.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.