Obhajobou loňského 8. místa absolutně a zároveň ziskem třetího místa v rámci skupiny 3 se blýskla domácí trutnovská posádka Richard Kirnig a Jiří Hovorka na Mitsubishi Lancer Evo IX na nedávné Rally Krkonoše. Po vlažném úvodu sezony na rallysprintech v Lužických horách a Podkopné Lhotě, kde se ještě projevily následky těžké nehody z posledního závodu loňského roku v rakouském Admontu v podobě nejistoty a opatrného jízdního stylu, dal rallysprint v Krkonoších slabším výkonům zapomenout. Je dobře, že se tato posádka po velké havárii vrátila zpět do světa rally, proto jsme položili jezdci pár otázek.
Víme, že po nehodě v Rakousku jste měli nějaká zranění. Jak proběhla rekonvalescence a jak se cítíte dnes?
„Po nehodě u nás obou místní lékaři diagnostikovali zlomeninu klíčních kostí a v mém případě navíc bohužel ještě dva zlomené obratle. Nicméně vše se podařilo naštěstí vyléčit a tak můžeme jet dál.“
A jak dopadlo Vaše Mitsubishi?
„To dopadlo hůře než my, to svojí kariéru ukončilo...Naši mechanici přes zimu připravili nový vůz Mitsubishi Lancer Evo IX, a tak jedeme s tímto vozem.“
V úvodu jsme zmínili opatrnější začátek letošní sezony...
„Určitě se ze začátku sezony na našem výkonu projevila nejistota a dlouhá přestávka. S přibývajícími kilometry se ale dostáváme zpět do tempa, které jsme nasadili v minulém roce a v tomto trendu bychom chtěli pokračovat i nadále.“
Jak se Ti líbil krkonošský rallysprint?
„Krkonošská rally je mou srdeční záležitostí. Jsem rád, že i přes obtíže pořadatelů se závod uskutečnil. I když jsem domácí, tyto tratě jsem vůbec neznal. V minulém roce se jela zcela jiná trať, která nám sedla daleko víc. Jediná RZ, kterou jsme si fakt užili, byla RZ Pilníkov. Zde jsme se na šotolině hezky sklouzli, což se nám líbí. Byl bych radši, kdyby v první a druhé RZ bylo více technických pasáží. Ale jak všichni víme, pořadatelé to vůbec nemají jednoduché s výběrem tratí, tak si nemůžeme stěžovat.“
Jak hodnotíš průběh závodu a dosažený výsledek?
„Pro nás je to velice hezký výsledek a zároveň vyrovnání našeho nejlepšího výsledku v rámci MČR, což bylo loňské 8. místo absolutně, opět právě zde v Krkonoších. Je to pro nás domácí podnik, na kterém se snažíme vždy o trošku více hecnout. Tento rok to bylo umocněno ziskem bronzové příčky ve skupině 3, čehož si v takové konkurenci velmi ceníme. S trojicí rychlých kluků na Mitsubishi, jakou jsou Mirek Jakeš, Mariusz Malyszczycki či Robert Kořistka, se nemělo moc cenu honit, ti nasadili opravdu vysoké tempo. Náš cíl byl udržet za zády další dva rychlíky Lumíra Firlu s Jarkem Pešlem, což se nám povedlo a nakonec jsme po chybě Roberta Kořistky v poslední RZ získali třetí místo.“
Jaké máte plány pro druhou polovinu sezony?
„Nejbližším závodem bude červencová Rally Bohemia a po ní rallysprint v Kostelci. O podzimním programu zatím jednáme, ale chtěli bychom se opět vrátit na nějaké závody do Rakouska, protože se nám tam velmi líbí. Také bychom konečně chtěli zkusit nějakou šotolinovou rally, protože si jízdu po nezpevněném povrchu hodně užíváme, takže asi zkusíme Waldviertel-Rallye.
Závěrem bych chtěl poděkovat za dosavadní spolupráci našim reklamním partnerům a celému týmu PRW za precizně připravené auto.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?