Obhajobou loňského 8. místa absolutně a zároveň ziskem třetího místa v rámci skupiny 3 se blýskla domácí trutnovská posádka Richard Kirnig a Jiří Hovorka na Mitsubishi Lancer Evo IX na nedávné Rally Krkonoše. Po vlažném úvodu sezony na rallysprintech v Lužických horách a Podkopné Lhotě, kde se ještě projevily následky těžké nehody z posledního závodu loňského roku v rakouském Admontu v podobě nejistoty a opatrného jízdního stylu, dal rallysprint v Krkonoších slabším výkonům zapomenout. Je dobře, že se tato posádka po velké havárii vrátila zpět do světa rally, proto jsme položili jezdci pár otázek.
Víme, že po nehodě v Rakousku jste měli nějaká zranění. Jak proběhla rekonvalescence a jak se cítíte dnes?
„Po nehodě u nás obou místní lékaři diagnostikovali zlomeninu klíčních kostí a v mém případě navíc bohužel ještě dva zlomené obratle. Nicméně vše se podařilo naštěstí vyléčit a tak můžeme jet dál.“
A jak dopadlo Vaše Mitsubishi?
„To dopadlo hůře než my, to svojí kariéru ukončilo...Naši mechanici přes zimu připravili nový vůz Mitsubishi Lancer Evo IX, a tak jedeme s tímto vozem.“
V úvodu jsme zmínili opatrnější začátek letošní sezony...
„Určitě se ze začátku sezony na našem výkonu projevila nejistota a dlouhá přestávka. S přibývajícími kilometry se ale dostáváme zpět do tempa, které jsme nasadili v minulém roce a v tomto trendu bychom chtěli pokračovat i nadále.“
Jak se Ti líbil krkonošský rallysprint?
„Krkonošská rally je mou srdeční záležitostí. Jsem rád, že i přes obtíže pořadatelů se závod uskutečnil. I když jsem domácí, tyto tratě jsem vůbec neznal. V minulém roce se jela zcela jiná trať, která nám sedla daleko víc. Jediná RZ, kterou jsme si fakt užili, byla RZ Pilníkov. Zde jsme se na šotolině hezky sklouzli, což se nám líbí. Byl bych radši, kdyby v první a druhé RZ bylo více technických pasáží. Ale jak všichni víme, pořadatelé to vůbec nemají jednoduché s výběrem tratí, tak si nemůžeme stěžovat.“
Jak hodnotíš průběh závodu a dosažený výsledek?
„Pro nás je to velice hezký výsledek a zároveň vyrovnání našeho nejlepšího výsledku v rámci MČR, což bylo loňské 8. místo absolutně, opět právě zde v Krkonoších. Je to pro nás domácí podnik, na kterém se snažíme vždy o trošku více hecnout. Tento rok to bylo umocněno ziskem bronzové příčky ve skupině 3, čehož si v takové konkurenci velmi ceníme. S trojicí rychlých kluků na Mitsubishi, jakou jsou Mirek Jakeš, Mariusz Malyszczycki či Robert Kořistka, se nemělo moc cenu honit, ti nasadili opravdu vysoké tempo. Náš cíl byl udržet za zády další dva rychlíky Lumíra Firlu s Jarkem Pešlem, což se nám povedlo a nakonec jsme po chybě Roberta Kořistky v poslední RZ získali třetí místo.“
Jaké máte plány pro druhou polovinu sezony?
„Nejbližším závodem bude červencová Rally Bohemia a po ní rallysprint v Kostelci. O podzimním programu zatím jednáme, ale chtěli bychom se opět vrátit na nějaké závody do Rakouska, protože se nám tam velmi líbí. Také bychom konečně chtěli zkusit nějakou šotolinovou rally, protože si jízdu po nezpevněném povrchu hodně užíváme, takže asi zkusíme Waldviertel-Rallye.
Závěrem bych chtěl poděkovat za dosavadní spolupráci našim reklamním partnerům a celému týmu PRW za precizně připravené auto.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?