Dohnal s Kouřilem si odváží z Krkonoš nepopulární bramboru

dohnal, rené
dohnal, rené, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 14. června 2013 15:03
Sdílej:

Rally Krkonoše byly čtvrtou letošní zastávkou rallysprintového mistrovství.

 Rally Krkonoše byly čtvrtou letošní zastávkou rallysprintového mistrovství. Celá soutěž se přesunula do okolí Vrchlabí a na všechny soutěžní posádky tak čekaly úplně nové rychlostní zkoušky. Ovšem jak již všichni ví, tak Krkonoše zasáhla povodeň a nebylo příliš jisté, jestli se soutěž odjede. Soutěž se nakonec uskutečnila, když pořadatelé  zrušili jednu rychlostní zkoušku a připraveno tak bylo dohromady pouze šest rychlostních zkoušek. Ve třídě 7 na startu nechyběla ani posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil na Škodě Fabia ve třídě 7. Jejich konkurence ve třídě nespala a na startu byli všichni favorité. A jak se na úplně nové rychlostní zkoušky těšil René Dohnal? „Ze začátku mne absence loňských krásných zkoušek v okolí Trutnova mrzela. Po seznamovacích jízdách jsem byl z nových rychlostních zkoušek docela překvapený a líbily se mi. Bohužel byla převážná většina do kopce a tudíž jsme byli bez šance stíhat naši konkurenci ve třídě. I tak jsme se na závod těšili a doufali v déšť, který měl, ostatně jako vždy přijít až v sobotu.“

Snad poprvé v letošní sezóně do první sekce o třech rychlostních zkouškách kluci netradičně obouvali na auto slicky, což znamenalo, že se mělo jet konečně na suchu. To se nakonec  potvrdilo, ale před startem do třetí rychlostní zkoušky, již tradičně, přišel déšť a Rendu s Rudou tak čekal velký očistec, když měli na autě obuté suché pneumatiky a s těmi se na mokré trati jede velmi obtížně. Chvílemi byl déšť tak intenzivní, že nebylo takřka nic vidět. „První problém jsem si vyrobil vlastní chybou hned na RZ1, kdy jsem najel špatně odbočení a zablokovaly se mi přední kola. Bohužel jsem lehce zazmatkoval a ještě mi při couvání auto zdechlo. Druhá RZta byla naprosto bez problémů a s časem i výkonem jsme byli nadmíru spokojeni. Veliké naděje na hezký čas jsem vkládal do RZ4, která byla technická a šíleně uklouzaná ve své první polovině. Před startem jsme měli telefonát, že je trať mokrá, ale rychle osychá. Neměli jsme s sebou mokré pneu v rezervě, takže nám nezbývalo než zkoušku odjet na slickách. Bohužel začalo 5 min před naším startem silně pršet a po odstartování nebylo přes intenzivní déšť vidět ani před auto. Stěrače nestačily ty litry vody stírat a měl jsem pocit,  jakoby stál někdo na střeše našeho vozu s kýbly plnými vody a bez přestání je vyléval na čelní sklo.  J V RZ jsme ještě dojeli auto startující před námi, které nás ukázkově pustilo před sebe, za což bych moc rád poděkoval. V cíli mne velice mrzela obrovská ztráta na soupeře v naší třídě, kteří jeli 30 minut před námi a tudíž ještě relativně za přijatelných podmínek na trati. Také mě mrzela ztráta našich soupeřů, kteří jeli vzadu startovní listiny s námi na soupeře startující vepředu. Toto rozdělení posádek ve startovní listině na dva tábory se mi zdá vzhledem k vyrovnanosti třídy jako veliký handicap. Vím, že my stíhat nemůžeme, ale kolem nás jezdí posádky, které by se mohly s těmito jezdci ve předu naší třídy měřit, ale pozice 30 minut za nimi jim to prostě nedovolí,“ komentuje průběh první sekce René Dohnal.

Do druhé sekce rychlostních zkoušek se už počasí umoudřilo, avšak na trati bylo vytaháno spousta bláta a hodně se „katovalo“. Na Benecku a Jestřabí zajeli kluci dva páté časy a páté místo jim patřilo i průběžně ve třídě. Na závěr se jel opět těžký Pilníkov, jenž pro Rendu s Rudou znamenal čtvrtý čas a rovněž čtvrté místo ve třídě 7. „Na druhou sekci jsme zvolili mokré pneumatiky a nechtěli už riskovat. Rozestupy byly znatelné, takže jsme se snažili nevyrobit nějakou hloupost a spatřit cíl soutěže. Po odstoupení Roberta Čonky na poslední zkoušce nám ještě spadla do klína čtvrtá pozice, takže jsme byli s výsledkem relativně spokojeni. Chtěl bych moc poděkovat všem našim sponzorům a rodině za podporu, bez nichž by nebylo možné závody absolvovat. Moc děkuji a budeme se na všechny těšit v okolí Kostelce nad Orlicí. Ve hře je ještě start na domácí Valašské rallye začátkem července, tak se necháme překvapit s jakým vozem to případně bude,“   dodává k průběhu posledních tří rychlostních zkoušek pilot René Dohnal.

Po první polovině sezóny patří dvojici René Dohnal – Rudolf Kouřil průběžné druhé místo ve třídě 7. Momentálně se rallysprintové mistrovství takřka na dva měsíce odmlčí a znovu odstartuje na konci července v Kostelci nad Orlicí.

 

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?