Rally Krkonoše byly čtvrtou letošní zastávkou rallysprintového mistrovství.
Rally Krkonoše byly čtvrtou letošní zastávkou rallysprintového mistrovství. Celá soutěž se přesunula do okolí Vrchlabí a na všechny soutěžní posádky tak čekaly úplně nové rychlostní zkoušky. Ovšem jak již všichni ví, tak Krkonoše zasáhla povodeň a nebylo příliš jisté, jestli se soutěž odjede. Soutěž se nakonec uskutečnila, když pořadatelé zrušili jednu rychlostní zkoušku a připraveno tak bylo dohromady pouze šest rychlostních zkoušek. Ve třídě 7 na startu nechyběla ani posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil na Škodě Fabia ve třídě 7. Jejich konkurence ve třídě nespala a na startu byli všichni favorité. A jak se na úplně nové rychlostní zkoušky těšil René Dohnal? „Ze začátku mne absence loňských krásných zkoušek v okolí Trutnova mrzela. Po seznamovacích jízdách jsem byl z nových rychlostních zkoušek docela překvapený a líbily se mi. Bohužel byla převážná většina do kopce a tudíž jsme byli bez šance stíhat naši konkurenci ve třídě. I tak jsme se na závod těšili a doufali v déšť, který měl, ostatně jako vždy přijít až v sobotu.“
Snad poprvé v letošní sezóně do první sekce o třech rychlostních zkouškách kluci netradičně obouvali na auto slicky, což znamenalo, že se mělo jet konečně na suchu. To se nakonec potvrdilo, ale před startem do třetí rychlostní zkoušky, již tradičně, přišel déšť a Rendu s Rudou tak čekal velký očistec, když měli na autě obuté suché pneumatiky a s těmi se na mokré trati jede velmi obtížně. Chvílemi byl déšť tak intenzivní, že nebylo takřka nic vidět. „První problém jsem si vyrobil vlastní chybou hned na RZ1, kdy jsem najel špatně odbočení a zablokovaly se mi přední kola. Bohužel jsem lehce zazmatkoval a ještě mi při couvání auto zdechlo. Druhá RZta byla naprosto bez problémů a s časem i výkonem jsme byli nadmíru spokojeni. Veliké naděje na hezký čas jsem vkládal do RZ4, která byla technická a šíleně uklouzaná ve své první polovině. Před startem jsme měli telefonát, že je trať mokrá, ale rychle osychá. Neměli jsme s sebou mokré pneu v rezervě, takže nám nezbývalo než zkoušku odjet na slickách. Bohužel začalo 5 min před naším startem silně pršet a po odstartování nebylo přes intenzivní déšť vidět ani před auto. Stěrače nestačily ty litry vody stírat a měl jsem pocit, jakoby stál někdo na střeše našeho vozu s kýbly plnými vody a bez přestání je vyléval na čelní sklo. J V RZ jsme ještě dojeli auto startující před námi, které nás ukázkově pustilo před sebe, za což bych moc rád poděkoval. V cíli mne velice mrzela obrovská ztráta na soupeře v naší třídě, kteří jeli 30 minut před námi a tudíž ještě relativně za přijatelných podmínek na trati. Také mě mrzela ztráta našich soupeřů, kteří jeli vzadu startovní listiny s námi na soupeře startující vepředu. Toto rozdělení posádek ve startovní listině na dva tábory se mi zdá vzhledem k vyrovnanosti třídy jako veliký handicap. Vím, že my stíhat nemůžeme, ale kolem nás jezdí posádky, které by se mohly s těmito jezdci ve předu naší třídy měřit, ale pozice 30 minut za nimi jim to prostě nedovolí,“ komentuje průběh první sekce René Dohnal.
Do druhé sekce rychlostních zkoušek se už počasí umoudřilo, avšak na trati bylo vytaháno spousta bláta a hodně se „katovalo“. Na Benecku a Jestřabí zajeli kluci dva páté časy a páté místo jim patřilo i průběžně ve třídě. Na závěr se jel opět těžký Pilníkov, jenž pro Rendu s Rudou znamenal čtvrtý čas a rovněž čtvrté místo ve třídě 7. „Na druhou sekci jsme zvolili mokré pneumatiky a nechtěli už riskovat. Rozestupy byly znatelné, takže jsme se snažili nevyrobit nějakou hloupost a spatřit cíl soutěže. Po odstoupení Roberta Čonky na poslední zkoušce nám ještě spadla do klína čtvrtá pozice, takže jsme byli s výsledkem relativně spokojeni. Chtěl bych moc poděkovat všem našim sponzorům a rodině za podporu, bez nichž by nebylo možné závody absolvovat. Moc děkuji a budeme se na všechny těšit v okolí Kostelce nad Orlicí. Ve hře je ještě start na domácí Valašské rallye začátkem července, tak se necháme překvapit s jakým vozem to případně bude,“ dodává k průběhu posledních tří rychlostních zkoušek pilot René Dohnal.
Po první polovině sezóny patří dvojici René Dohnal – Rudolf Kouřil průběžné druhé místo ve třídě 7. Momentálně se rallysprintové mistrovství takřka na dva měsíce odmlčí a znovu odstartuje na konci července v Kostelci nad Orlicí.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.