Rally Krkonoše byly čtvrtou letošní zastávkou rallysprintového mistrovství.
Rally Krkonoše byly čtvrtou letošní zastávkou rallysprintového mistrovství. Celá soutěž se přesunula do okolí Vrchlabí a na všechny soutěžní posádky tak čekaly úplně nové rychlostní zkoušky. Ovšem jak již všichni ví, tak Krkonoše zasáhla povodeň a nebylo příliš jisté, jestli se soutěž odjede. Soutěž se nakonec uskutečnila, když pořadatelé zrušili jednu rychlostní zkoušku a připraveno tak bylo dohromady pouze šest rychlostních zkoušek. Ve třídě 7 na startu nechyběla ani posádka René Dohnal – Rudolf Kouřil na Škodě Fabia ve třídě 7. Jejich konkurence ve třídě nespala a na startu byli všichni favorité. A jak se na úplně nové rychlostní zkoušky těšil René Dohnal? „Ze začátku mne absence loňských krásných zkoušek v okolí Trutnova mrzela. Po seznamovacích jízdách jsem byl z nových rychlostních zkoušek docela překvapený a líbily se mi. Bohužel byla převážná většina do kopce a tudíž jsme byli bez šance stíhat naši konkurenci ve třídě. I tak jsme se na závod těšili a doufali v déšť, který měl, ostatně jako vždy přijít až v sobotu.“
Snad poprvé v letošní sezóně do první sekce o třech rychlostních zkouškách kluci netradičně obouvali na auto slicky, což znamenalo, že se mělo jet konečně na suchu. To se nakonec potvrdilo, ale před startem do třetí rychlostní zkoušky, již tradičně, přišel déšť a Rendu s Rudou tak čekal velký očistec, když měli na autě obuté suché pneumatiky a s těmi se na mokré trati jede velmi obtížně. Chvílemi byl déšť tak intenzivní, že nebylo takřka nic vidět. „První problém jsem si vyrobil vlastní chybou hned na RZ1, kdy jsem najel špatně odbočení a zablokovaly se mi přední kola. Bohužel jsem lehce zazmatkoval a ještě mi při couvání auto zdechlo. Druhá RZta byla naprosto bez problémů a s časem i výkonem jsme byli nadmíru spokojeni. Veliké naděje na hezký čas jsem vkládal do RZ4, která byla technická a šíleně uklouzaná ve své první polovině. Před startem jsme měli telefonát, že je trať mokrá, ale rychle osychá. Neměli jsme s sebou mokré pneu v rezervě, takže nám nezbývalo než zkoušku odjet na slickách. Bohužel začalo 5 min před naším startem silně pršet a po odstartování nebylo přes intenzivní déšť vidět ani před auto. Stěrače nestačily ty litry vody stírat a měl jsem pocit, jakoby stál někdo na střeše našeho vozu s kýbly plnými vody a bez přestání je vyléval na čelní sklo. J V RZ jsme ještě dojeli auto startující před námi, které nás ukázkově pustilo před sebe, za což bych moc rád poděkoval. V cíli mne velice mrzela obrovská ztráta na soupeře v naší třídě, kteří jeli 30 minut před námi a tudíž ještě relativně za přijatelných podmínek na trati. Také mě mrzela ztráta našich soupeřů, kteří jeli vzadu startovní listiny s námi na soupeře startující vepředu. Toto rozdělení posádek ve startovní listině na dva tábory se mi zdá vzhledem k vyrovnanosti třídy jako veliký handicap. Vím, že my stíhat nemůžeme, ale kolem nás jezdí posádky, které by se mohly s těmito jezdci ve předu naší třídy měřit, ale pozice 30 minut za nimi jim to prostě nedovolí,“ komentuje průběh první sekce René Dohnal.
Do druhé sekce rychlostních zkoušek se už počasí umoudřilo, avšak na trati bylo vytaháno spousta bláta a hodně se „katovalo“. Na Benecku a Jestřabí zajeli kluci dva páté časy a páté místo jim patřilo i průběžně ve třídě. Na závěr se jel opět těžký Pilníkov, jenž pro Rendu s Rudou znamenal čtvrtý čas a rovněž čtvrté místo ve třídě 7. „Na druhou sekci jsme zvolili mokré pneumatiky a nechtěli už riskovat. Rozestupy byly znatelné, takže jsme se snažili nevyrobit nějakou hloupost a spatřit cíl soutěže. Po odstoupení Roberta Čonky na poslední zkoušce nám ještě spadla do klína čtvrtá pozice, takže jsme byli s výsledkem relativně spokojeni. Chtěl bych moc poděkovat všem našim sponzorům a rodině za podporu, bez nichž by nebylo možné závody absolvovat. Moc děkuji a budeme se na všechny těšit v okolí Kostelce nad Orlicí. Ve hře je ještě start na domácí Valašské rallye začátkem července, tak se necháme překvapit s jakým vozem to případně bude,“ dodává k průběhu posledních tří rychlostních zkoušek pilot René Dohnal.
Po první polovině sezóny patří dvojici René Dohnal – Rudolf Kouřil průběžné druhé místo ve třídě 7. Momentálně se rallysprintové mistrovství takřka na dva měsíce odmlčí a znovu odstartuje na konci července v Kostelci nad Orlicí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?