Na rallysprintu Kopná se představila nově vzniklá posádka Tomáš Janíček- Jan Mikulík a jejím dalším letošním zastavením byla Rally Krkonoše, kde se pokusili urvat dalších pár bodů do hodnocení třídy V2 a Poháru ČR v rally.
Na Rally Krkonoše posádka v důsledku nedávných povodní odjížděla se smíšenými pocity. Jejich předpoklad, že místní pořadatelé jsou natolik zkušení a rozumní, že by nepořádali závody proti vůli místních, se naštěstí potvrdil. A tak se mohli v pátek ráno s chutí a nadšením sobě vlastním pustit do prvních tréninkových kilometrů po naprosto neznámých cestách. „První dva rychlostní testy byly pěkné, ale já více preferuji techničtější rychlostní zkoušky, podobné těm na Kopné a to mi tady jaksi chybělo,“ posteskl si nad úvodem seznamovacích jízd Tomáš Janíček. Vše se ovšem napravilo při průjezdu třetí zkouškou soutěže. „Tomáš chtěl zkoušku, jaké se jezdí na Kopné a třetí RZ se mu musela zcela zamlouvat. To jsme ovšem ještě netušili, jak důležitou roli tato erzeta sehraje v samotném závodě,“ doplnil jezdcovy slova Honza Mikulík.
Sobotní ráno přivítalo účastníky čtvrtého sprintu sezony velmi příjemně a vypadalo to, že se letos snad poprvé bude závodit za krásného počasí. S podobnými pocity vyrážela do prvních ranních RZ i posádka BoBo rally klubu v AČR. „Na úvodní RZ jsme se spíše rozehřívali a snažili se neudělat nějakou zbytečnou chybu. Proto třetí místo ve třídě V2 a 9. místo v poháru, s nevelkou ztrátou na soupeře se zdálo být, jako dobrý základ do dalších bojů,“ uvedl Tomáš a doplnil. „Jenže na další RZ se nám při brzdění do jedné ze zatáček neuvěřitelně rozvibrovalo auto a při dalším používání brzd se to jen zhoršovalo. Chvíli jsem myslel, že popraskaly kotouče a je konec, proto jsem do cíle hodně zpomalil. Tím jsme samozřejmě nabrali velkou ztrátu. Třetí místo ve třídě se nám přes tyto problémy ještě podařilo udržet. Po prozkoumání auta za RZ jsem zjistil, že jsou kotouče „pouze“ zvlněné, což znamenalo příliš nebrzdit a jet velmi opatrně.“
Na předlouhém přejezdu na RZ 4 však se situací zamíchala technika, kdy dosud vedoucí posádka ve třídě Paldus-Mařatka musela odstoupit kvůli technické poruše vozu. Tím se Tomáš s Honzou bez práce posunuli na druhé místo ve Vé dvojkách. Na řadě však byla nejtěžší RZ závodu, která byla ještě ztížena nečekanou změnou počasí. „Když jsme stáli před časovkou, tak už celkem slušně pršelo. Ale ve chvíli, kdy jsme najížděli na start, se spustilo naprosté peklo. Přesto že, stěrače jely naplno, nebylo vidět ani dva metry před auto,“ popsal situaci před startem RZ Honza. „Jet aspoň trochu rychle bylo skoro nemožné. Nejen že nebylo vidět ani na krok, ale jakmile jsem trochu přidal, auto neustále hrabalo. Navíc na brzdění či zatáčení Honda skoro vůbec nereagovala,“ doplnil nepříjemnou situaci svými postřehy Tomáš. Situaci naprosto jasně a pravdivě vystihla Honzova hláška: „My nejdeme, my plujeme.“ Další posádky se s RZ popasovaly zřejmě lépe a také využily postupně slábnoucího deště. Po čtvrté RZ se Tomáš s Honzou propadli „až“ na třetí místo ve třídě V2. Vedení ve třídě si upevnil stále zrychlující Tomáš Macháček a na druhé místo se posunul Tomáš Knápek.
V servisu museli kluci rozhodnout co dál. Šance na slušné umístění v poháru byly ztraceny, ale ve třídě byla ještě možnost zabojovat o druhé místo. Tomáš Knápek na průběžné stříbrné příčce měl nepatrný náskok deseti vteřin na Tomáše Janíčka a Honzu Mikulíka. Odstup bylo možné překonat a kluci se rozhodli pro boj. A hned na první erzetě další sekce se Tomášovi s Honzou podařilo poskočit na druhé místo se slušným náskokem 18 vteřin. Na další zkoušce se podařilo tento náskok ještě navýšit. Před závěrečnou rychlostní zkouškou byli ogaři uvelebeni na druhém místě ve třídě V2 se slušným náskokem 45 vteřin před třetím Knápkem. Na řadě byla opět RZ Pilníkov, kterou už tentokrát neztěžovalo počasí, ale na Tomáše s Honzou čekala jiná zrada. „V jedné z hodně vykatovaných zatáček asi čtyři kilometry po startu erzety se ukrýval kámen, který nám zřejmě prorazil levou přední gumu. Moje podezření se bohužel záhy potvrdilo, když auto přestalo zatáčet do pravých zatáček. Posledních pár kilometrů jsme tedy absolvovali jen po disku. To znamenalo obrovskou ztrátu. Zpětně jsem rád, že jsme to nevzdali a riskli jízdu na defektu až do cíle. Ztráta, kterou bychom nabrali výměnou kola, by byla ještě větší,“ popsal další krušné momenty v závodě Tomáš Janíček. Díky nabranému časovému manku se posádka propadla o několik míst zpět. Konečný výsledek při Rally Krkonoše 2013 pro dvojici Tomáš Janíček – Jan Mikulík tedy vyzněl následovně: 3. místo ve třídě V2, 5. místo ve skupině a 12. místo celkově v Poháru ČR v rally.
„Soutěž se mi líbila. Myslím, že jsme si zde vybrali hodně smůly, od střídání počasí přes technické problémy s vozidlem až po defekt na RZ Pilníkov. Na zážitky z Krkonoš budeme určitě dlouho vzpomínat. Nicméně i o tom je rally. Proto doufám, že příště to budeme zase my, komu bude přát štěstí,“ zhodnotil svůj druhý start v letošní sezoně Tomáš Janíček. „I když to možná někoho překvapí, tak mě se soutěž moc líbila. Za těch deset let, co jezdím, to byla díky všem problémům co nás potkaly a i díky velmi proměnlivým podmínkám ta nejtěžší soutěž, co jsem kdy absolvoval. A právě proto si velmi vážím třetího místa ve třídě, protože to jsme si s Tomášem doslova vydřeli,“ doplnil hodnocení soutěže Honza Mikulík.
Další soutěž, kde posádku Tomáš Janíček – Jan Mikulík uvidíme a budeme jí moct fandit, je Rally Hustopeče, která se koná již za čtrnáct dní v překrásném prostředí jihomoravských vinic.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?