Na rallysprintu Kopná se představila nově vzniklá posádka Tomáš Janíček- Jan Mikulík a jejím dalším letošním zastavením byla Rally Krkonoše, kde se pokusili urvat dalších pár bodů do hodnocení třídy V2 a Poháru ČR v rally.
Na Rally Krkonoše posádka v důsledku nedávných povodní odjížděla se smíšenými pocity. Jejich předpoklad, že místní pořadatelé jsou natolik zkušení a rozumní, že by nepořádali závody proti vůli místních, se naštěstí potvrdil. A tak se mohli v pátek ráno s chutí a nadšením sobě vlastním pustit do prvních tréninkových kilometrů po naprosto neznámých cestách. „První dva rychlostní testy byly pěkné, ale já více preferuji techničtější rychlostní zkoušky, podobné těm na Kopné a to mi tady jaksi chybělo,“ posteskl si nad úvodem seznamovacích jízd Tomáš Janíček. Vše se ovšem napravilo při průjezdu třetí zkouškou soutěže. „Tomáš chtěl zkoušku, jaké se jezdí na Kopné a třetí RZ se mu musela zcela zamlouvat. To jsme ovšem ještě netušili, jak důležitou roli tato erzeta sehraje v samotném závodě,“ doplnil jezdcovy slova Honza Mikulík.
Sobotní ráno přivítalo účastníky čtvrtého sprintu sezony velmi příjemně a vypadalo to, že se letos snad poprvé bude závodit za krásného počasí. S podobnými pocity vyrážela do prvních ranních RZ i posádka BoBo rally klubu v AČR. „Na úvodní RZ jsme se spíše rozehřívali a snažili se neudělat nějakou zbytečnou chybu. Proto třetí místo ve třídě V2 a 9. místo v poháru, s nevelkou ztrátou na soupeře se zdálo být, jako dobrý základ do dalších bojů,“ uvedl Tomáš a doplnil. „Jenže na další RZ se nám při brzdění do jedné ze zatáček neuvěřitelně rozvibrovalo auto a při dalším používání brzd se to jen zhoršovalo. Chvíli jsem myslel, že popraskaly kotouče a je konec, proto jsem do cíle hodně zpomalil. Tím jsme samozřejmě nabrali velkou ztrátu. Třetí místo ve třídě se nám přes tyto problémy ještě podařilo udržet. Po prozkoumání auta za RZ jsem zjistil, že jsou kotouče „pouze“ zvlněné, což znamenalo příliš nebrzdit a jet velmi opatrně.“
Na předlouhém přejezdu na RZ 4 však se situací zamíchala technika, kdy dosud vedoucí posádka ve třídě Paldus-Mařatka musela odstoupit kvůli technické poruše vozu. Tím se Tomáš s Honzou bez práce posunuli na druhé místo ve Vé dvojkách. Na řadě však byla nejtěžší RZ závodu, která byla ještě ztížena nečekanou změnou počasí. „Když jsme stáli před časovkou, tak už celkem slušně pršelo. Ale ve chvíli, kdy jsme najížděli na start, se spustilo naprosté peklo. Přesto že, stěrače jely naplno, nebylo vidět ani dva metry před auto,“ popsal situaci před startem RZ Honza. „Jet aspoň trochu rychle bylo skoro nemožné. Nejen že nebylo vidět ani na krok, ale jakmile jsem trochu přidal, auto neustále hrabalo. Navíc na brzdění či zatáčení Honda skoro vůbec nereagovala,“ doplnil nepříjemnou situaci svými postřehy Tomáš. Situaci naprosto jasně a pravdivě vystihla Honzova hláška: „My nejdeme, my plujeme.“ Další posádky se s RZ popasovaly zřejmě lépe a také využily postupně slábnoucího deště. Po čtvrté RZ se Tomáš s Honzou propadli „až“ na třetí místo ve třídě V2. Vedení ve třídě si upevnil stále zrychlující Tomáš Macháček a na druhé místo se posunul Tomáš Knápek.
V servisu museli kluci rozhodnout co dál. Šance na slušné umístění v poháru byly ztraceny, ale ve třídě byla ještě možnost zabojovat o druhé místo. Tomáš Knápek na průběžné stříbrné příčce měl nepatrný náskok deseti vteřin na Tomáše Janíčka a Honzu Mikulíka. Odstup bylo možné překonat a kluci se rozhodli pro boj. A hned na první erzetě další sekce se Tomášovi s Honzou podařilo poskočit na druhé místo se slušným náskokem 18 vteřin. Na další zkoušce se podařilo tento náskok ještě navýšit. Před závěrečnou rychlostní zkouškou byli ogaři uvelebeni na druhém místě ve třídě V2 se slušným náskokem 45 vteřin před třetím Knápkem. Na řadě byla opět RZ Pilníkov, kterou už tentokrát neztěžovalo počasí, ale na Tomáše s Honzou čekala jiná zrada. „V jedné z hodně vykatovaných zatáček asi čtyři kilometry po startu erzety se ukrýval kámen, který nám zřejmě prorazil levou přední gumu. Moje podezření se bohužel záhy potvrdilo, když auto přestalo zatáčet do pravých zatáček. Posledních pár kilometrů jsme tedy absolvovali jen po disku. To znamenalo obrovskou ztrátu. Zpětně jsem rád, že jsme to nevzdali a riskli jízdu na defektu až do cíle. Ztráta, kterou bychom nabrali výměnou kola, by byla ještě větší,“ popsal další krušné momenty v závodě Tomáš Janíček. Díky nabranému časovému manku se posádka propadla o několik míst zpět. Konečný výsledek při Rally Krkonoše 2013 pro dvojici Tomáš Janíček – Jan Mikulík tedy vyzněl následovně: 3. místo ve třídě V2, 5. místo ve skupině a 12. místo celkově v Poháru ČR v rally.
„Soutěž se mi líbila. Myslím, že jsme si zde vybrali hodně smůly, od střídání počasí přes technické problémy s vozidlem až po defekt na RZ Pilníkov. Na zážitky z Krkonoš budeme určitě dlouho vzpomínat. Nicméně i o tom je rally. Proto doufám, že příště to budeme zase my, komu bude přát štěstí,“ zhodnotil svůj druhý start v letošní sezoně Tomáš Janíček. „I když to možná někoho překvapí, tak mě se soutěž moc líbila. Za těch deset let, co jezdím, to byla díky všem problémům co nás potkaly a i díky velmi proměnlivým podmínkám ta nejtěžší soutěž, co jsem kdy absolvoval. A právě proto si velmi vážím třetího místa ve třídě, protože to jsme si s Tomášem doslova vydřeli,“ doplnil hodnocení soutěže Honza Mikulík.
Další soutěž, kde posádku Tomáš Janíček – Jan Mikulík uvidíme a budeme jí moct fandit, je Rally Hustopeče, která se koná již za čtrnáct dní v překrásném prostředí jihomoravských vinic.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.