Desáté místo absolutně a pátou příčku ve své třídě 3 vybojovala na Rally Krkonoše posádka Jaroslav Pešl – Roman Pešek.
Desáté místo absolutně a pátou příčku ve své třídě 3 vybojovala na Rally Krkonoše posádka Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Pro dvojici Valachů jedoucích v barvách JP Motorsport teamu a tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX je výsledek o to cennější, že pilot posádky Pešl odjel celý závod s pochroumaným kolenem (meniskus) a měl tak ve svém výkonu ještě určité rezervy.
Čtvrtý podnik osmidílného sprintového šampionátu odjeli Pešl s Peškem v solidní pohodě a poměrně vyrovnaně a bez výkyvů. Po celý závod se pohybovali kolem desátého místa absolutně a okolo páté příčky ve své třídě 3, nejlepší výsledek zajeli v páté RZ, ve které byli dokonce druzí ve třídě. Nakonec posádka JP Motorsport teamu dokončila Rally Krkonoše desátá absolutně a pátá ve třídě. Moc spokojený však pilot posádky Jaroslav Pešl po závodě nebyl. „Měli jsme zase trochu technické problémy, které nás podle mě stály dvě místa v pořadí ve třídě. Během soutěže nám totiž dvakrát na chvíli úplně vysadil motor. Po chvíli zase naskočil a mohli jsme jet dále, ale tyto dva výpadky nás stály lepší umístění,“ krčil zklamaně rameny Jaroslav Pešl. A jeho slova jen potvrdily velmi těsné rozestupy, které byly v cíli rally. Na čtvrtého ve třídě Firlu ztratil Pešl pouze desetinku vteřiny a na bronzového Kirniga jen osm vteřin. „Jaksi se nás drží letos zatím smůla, jak s technikou, tak s těsnými ztrátami na soupeře. Na jednu stranu jsme teď z Krkonoš zklamaní, protože jsme mohli být na bedně ve třídě. Na stranu druhou ale vzhledem k těm problémům je páté místo ještě jakž takž solidní výsledek. Body jsme si nějaké připsali, takže makáme dále,“ burcuje do dalších bojů valašskomeziříčský jezdec, jenž absolvoval čtvrtý sprint sezony s pochroumaným kolenem. „Trochu měl to samozřejmě limitovalo, koleno hodně bolí, ale nechtěli jsme si nechat Krkonoše ujít,“ pravil 33letý jezdec.
Další závod sprintového šampionátu se jede až na konci července v Kostelci, ale tak dlouhou přestávku od závodění si Pešl s Peškem nedají. Pauzu před dalším sprintem si vyplní Valašskou rally, která startuje netradičně v pátek 5. července v 9.00 hodin ve Valašském Meziříčí a jede se jako volný podnik. „Měli bychom se tam představit. Je to přece jen domácí podnik, takže se budeme chtít ukázat jak fanouškům, tak sponzorům, už se na Valašku těšíme,“ dodal Jaroslav Pešl.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.