Desáté místo absolutně a pátou příčku ve své třídě 3 vybojovala na Rally Krkonoše posádka Jaroslav Pešl – Roman Pešek.
Desáté místo absolutně a pátou příčku ve své třídě 3 vybojovala na Rally Krkonoše posádka Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Pro dvojici Valachů jedoucích v barvách JP Motorsport teamu a tradičně na voze Mitsubishi Lancer EVO IX je výsledek o to cennější, že pilot posádky Pešl odjel celý závod s pochroumaným kolenem (meniskus) a měl tak ve svém výkonu ještě určité rezervy.
Čtvrtý podnik osmidílného sprintového šampionátu odjeli Pešl s Peškem v solidní pohodě a poměrně vyrovnaně a bez výkyvů. Po celý závod se pohybovali kolem desátého místa absolutně a okolo páté příčky ve své třídě 3, nejlepší výsledek zajeli v páté RZ, ve které byli dokonce druzí ve třídě. Nakonec posádka JP Motorsport teamu dokončila Rally Krkonoše desátá absolutně a pátá ve třídě. Moc spokojený však pilot posádky Jaroslav Pešl po závodě nebyl. „Měli jsme zase trochu technické problémy, které nás podle mě stály dvě místa v pořadí ve třídě. Během soutěže nám totiž dvakrát na chvíli úplně vysadil motor. Po chvíli zase naskočil a mohli jsme jet dále, ale tyto dva výpadky nás stály lepší umístění,“ krčil zklamaně rameny Jaroslav Pešl. A jeho slova jen potvrdily velmi těsné rozestupy, které byly v cíli rally. Na čtvrtého ve třídě Firlu ztratil Pešl pouze desetinku vteřiny a na bronzového Kirniga jen osm vteřin. „Jaksi se nás drží letos zatím smůla, jak s technikou, tak s těsnými ztrátami na soupeře. Na jednu stranu jsme teď z Krkonoš zklamaní, protože jsme mohli být na bedně ve třídě. Na stranu druhou ale vzhledem k těm problémům je páté místo ještě jakž takž solidní výsledek. Body jsme si nějaké připsali, takže makáme dále,“ burcuje do dalších bojů valašskomeziříčský jezdec, jenž absolvoval čtvrtý sprint sezony s pochroumaným kolenem. „Trochu měl to samozřejmě limitovalo, koleno hodně bolí, ale nechtěli jsme si nechat Krkonoše ujít,“ pravil 33letý jezdec.
Další závod sprintového šampionátu se jede až na konci července v Kostelci, ale tak dlouhou přestávku od závodění si Pešl s Peškem nedají. Pauzu před dalším sprintem si vyplní Valašskou rally, která startuje netradičně v pátek 5. července v 9.00 hodin ve Valašském Meziříčí a jede se jako volný podnik. „Měli bychom se tam představit. Je to přece jen domácí podnik, takže se budeme chtít ukázat jak fanouškům, tak sponzorům, už se na Valašku těšíme,“ dodal Jaroslav Pešl.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?