Na třetí podnik MMČR Rallye Český Krumlov vyrazila hustopečská stáj AGROTEC Autoklub se zbrusu novým vozem, který se podařilo dokončit pár dní před startem soutěže. Bohužel dvojice Martin Rada s Jaroslavem Jugasem cíl nespatřila.
Záměr postavit další Alfu Romeo 147 s novým faceliftem tým plánoval už dříve kvůli nasazení dámské posádky do sprintového šampionátu a očekávaném vytížení vítězného vozu z letošního Monte Carla.
Do Českého Krumlova bylo vše připraveno, proto Martin Rada využil shakedownu na českobudějovickém výstavišti k poslednímu otestování vozu a vyzkoušení jeho funkčnosti.
Letošní sezona se nese v duchu mokrý pneumatik a ani Krumlov nebyl výjimkou. Rozhodování, zda zvolil gumy pro méně nebo více vody na tratích tak hrálo zásadní roli.
„Od prvních zkoušek šlapala alfa skvěle a nejevila sebemenších známek nějakých dětských nemocí,“ radoval se Martin Rada. Společně se spolujezdcem Jaroslavem Jugasem se mohli plně soustředit na svůj výkon a od prvních kilometrů konkurovali vozům silnějších tříd či dokonce čtyřkolkám. Proto po první etapě nebylo pochyb o jejich vedení ve třídě 8, ve dvoukolkách figurovali na osmém místě.
Po krátkém nočním spánku červenobílá alfa vyrazila vstříc lepšímu počasí a také kultovním testům Kohout a Malonty. Na Kohoutu jí sice byl ještě změřen zajetý čas, ale na Malonty se už nepodívala. Důvodem byla havárie v prostoru letmého cíle předešlého testu.
„V poslední levé zatáčce se utrhla záď alfa. S opakujícím se smykem jsem se snažil bojovat, ale to se nepodařilo. Výsledkem byla srážka s vozem časoměřičů a zrušení letmého cíle pro další posádky,“ objasnil nepříjemný incident.
„Byly to krušné chvíle, když jsme viděli boule na hlavách časoměřičů po našem nárazu. O jejich vozu ani nemluvě. Naštěstí se vše obešlo bez závažnějšího zranění,“ doplnil Jaroslav Jugas.
Posádka AGROTEC Autoklubu tak odjela z Českého Krumlova s pěknou porcí bodů za první etapu a už se těší na domácí start. Snad opět nebude platit staré české přísloví – „doma nebývá posvícení“. Martin Rada by o tom mohl dlouze povídat…
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?