Na třetí podnik MMČR Rallye Český Krumlov vyrazila hustopečská stáj AGROTEC Autoklub se zbrusu novým vozem, který se podařilo dokončit pár dní před startem soutěže. Bohužel dvojice Martin Rada s Jaroslavem Jugasem cíl nespatřila.
Záměr postavit další Alfu Romeo 147 s novým faceliftem tým plánoval už dříve kvůli nasazení dámské posádky do sprintového šampionátu a očekávaném vytížení vítězného vozu z letošního Monte Carla.
Do Českého Krumlova bylo vše připraveno, proto Martin Rada využil shakedownu na českobudějovickém výstavišti k poslednímu otestování vozu a vyzkoušení jeho funkčnosti.
Letošní sezona se nese v duchu mokrý pneumatik a ani Krumlov nebyl výjimkou. Rozhodování, zda zvolil gumy pro méně nebo více vody na tratích tak hrálo zásadní roli.
„Od prvních zkoušek šlapala alfa skvěle a nejevila sebemenších známek nějakých dětských nemocí,“ radoval se Martin Rada. Společně se spolujezdcem Jaroslavem Jugasem se mohli plně soustředit na svůj výkon a od prvních kilometrů konkurovali vozům silnějších tříd či dokonce čtyřkolkám. Proto po první etapě nebylo pochyb o jejich vedení ve třídě 8, ve dvoukolkách figurovali na osmém místě.
Po krátkém nočním spánku červenobílá alfa vyrazila vstříc lepšímu počasí a také kultovním testům Kohout a Malonty. Na Kohoutu jí sice byl ještě změřen zajetý čas, ale na Malonty se už nepodívala. Důvodem byla havárie v prostoru letmého cíle předešlého testu.
„V poslední levé zatáčce se utrhla záď alfa. S opakujícím se smykem jsem se snažil bojovat, ale to se nepodařilo. Výsledkem byla srážka s vozem časoměřičů a zrušení letmého cíle pro další posádky,“ objasnil nepříjemný incident.
„Byly to krušné chvíle, když jsme viděli boule na hlavách časoměřičů po našem nárazu. O jejich vozu ani nemluvě. Naštěstí se vše obešlo bez závažnějšího zranění,“ doplnil Jaroslav Jugas.
Posádka AGROTEC Autoklubu tak odjela z Českého Krumlova s pěknou porcí bodů za první etapu a už se těší na domácí start. Snad opět nebude platit staré české přísloví – „doma nebývá posvícení“. Martin Rada by o tom mohl dlouze povídat…
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?