Na třetí podnik MMČR Rallye Český Krumlov vyrazila hustopečská stáj AGROTEC Autoklub se zbrusu novým vozem, který se podařilo dokončit pár dní před startem soutěže. Bohužel dvojice Martin Rada s Jaroslavem Jugasem cíl nespatřila.
Záměr postavit další Alfu Romeo 147 s novým faceliftem tým plánoval už dříve kvůli nasazení dámské posádky do sprintového šampionátu a očekávaném vytížení vítězného vozu z letošního Monte Carla.
Do Českého Krumlova bylo vše připraveno, proto Martin Rada využil shakedownu na českobudějovickém výstavišti k poslednímu otestování vozu a vyzkoušení jeho funkčnosti.
Letošní sezona se nese v duchu mokrý pneumatik a ani Krumlov nebyl výjimkou. Rozhodování, zda zvolil gumy pro méně nebo více vody na tratích tak hrálo zásadní roli.
„Od prvních zkoušek šlapala alfa skvěle a nejevila sebemenších známek nějakých dětských nemocí,“ radoval se Martin Rada. Společně se spolujezdcem Jaroslavem Jugasem se mohli plně soustředit na svůj výkon a od prvních kilometrů konkurovali vozům silnějších tříd či dokonce čtyřkolkám. Proto po první etapě nebylo pochyb o jejich vedení ve třídě 8, ve dvoukolkách figurovali na osmém místě.
Po krátkém nočním spánku červenobílá alfa vyrazila vstříc lepšímu počasí a také kultovním testům Kohout a Malonty. Na Kohoutu jí sice byl ještě změřen zajetý čas, ale na Malonty se už nepodívala. Důvodem byla havárie v prostoru letmého cíle předešlého testu.
„V poslední levé zatáčce se utrhla záď alfa. S opakujícím se smykem jsem se snažil bojovat, ale to se nepodařilo. Výsledkem byla srážka s vozem časoměřičů a zrušení letmého cíle pro další posádky,“ objasnil nepříjemný incident.
„Byly to krušné chvíle, když jsme viděli boule na hlavách časoměřičů po našem nárazu. O jejich vozu ani nemluvě. Naštěstí se vše obešlo bez závažnějšího zranění,“ doplnil Jaroslav Jugas.
Posádka AGROTEC Autoklubu tak odjela z Českého Krumlova s pěknou porcí bodů za první etapu a už se těší na domácí start. Snad opět nebude platit staré české přísloví – „doma nebývá posvícení“. Martin Rada by o tom mohl dlouze povídat…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.