MINI John Cooper Works S2000-1,6 turbo, EuroOil-invelt teamu, si na své konto připsalo další vítězství v soutěži Mezinárodního mistrovství České republiky. Do jihočeské soutěže vstupovali Pech s Uhlem jako vedoucí posádka průběžné klasifikace MMČR a všichni s napětím očekávali velký souboj s dalšími vozy S2000.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem byli nejrychlejší v deseti, z celkových čtrnácti rychlostních zkoušek a už v první páteční etapě, která končila v pozdních nočních hodinách, se jim podařilo vybudovat slušný náskok na čele, kdy druhého Romana Krestu měli za sebou 56 vteřin. „Úvod českokrumlovské rallye byl nesmírně těžký, střídalo se deštivé počasí a byla to velká pneumatiková loterie. My jsme měli velmi přesné informace od našeho meteorologa a hlavně špiónů v podobě mého otce s Jardou Palivcem. Důležité bylo, že se nám dařilo dobře zvolit pneumatiky na prakticky všechny rychlostní zkoušky. Trať byla hodně zrádná a místy velmi kluzká, ale naše MINI fungovalo bezvadně. Mechanici odvedli velmi dobrou práci při přípravě auta a já jsem se mohl soustředit jen na výkon na trati,“ říká k úvodu Rallye Český Krumlov Václav Pech jun.
Před startem do druhé etapy vypadal téměř minutový náskok na největšího soupeře jako bezpečný, ale celý EuroOil-invelt team věděl, že rallye je ještě dlouhá a stát se může cokoliv. „Sobotní ráno jsme museli nastoupit opět ve vysokém tempu. Byly mimo jiné před námi dva průjezdy pověstnou 20km dlouhou rychlostkou ,,Malonty“, o které jsme věděli, že jí Kresta dobře umí. Přesto jsme nechtěli jít do rizika a udělat jakoukoliv jezdeckou chybu. Rychlostní zkoušky byly rozmoklé a na trať se vytahovalo hodně bláta, na kterém se auto klouzalo ze smyku do smyku. Až do konce se jelo velice rychle a ve hře byly body ještě za jednotlivé etapy. Před poslední, také těžkou zkouškou ,,Lipno“, jsme měli celkově náskok na Romana přes minutu, ale v etapě pouze 7s. Proto ani zde, jsme si nemohli dovolit zvolnit, natož udělat chybičku a zároveň prosili ,,Miníka“ aby ještě vydržel. Z vítězství máme v teamu obrovskou radost. Neopakovatelná atmosféra při vyhlášení vítězů v Jelení zahradě s davy fanoušků dovršila krásný závod,“ dodává Václav Pech jun., kterému se v Českém Krumlově podařilo potřetí zvítězit.
„Mám obrovskou radost i jistý pocit zadostiučinění, protože nás mnozí v konci loňské sezony málem odepisovali. Venca s Petrem zvítězili na trati a v podmínkách, které nebyly lehké a proti soupeřům, o kterých se dá říct totéž. Pár dní před soutěží jsme se dozvěděli definitivně, co bylo příčinou loňských poruch diferenciálů (vadný materiál od firmy X-trac). Bohužel jsme byli loni první, koho to postihlo, ale dnes se to projevilo jak na dalších vozech Prodrive, tak i u Fordů. Prostě, ne vždy je dobré být se vším první…. Musím poděkovat také všem našim technikům, kteří se podíleli na fantastické verzi podvozku, na které teď kluci jedou. Myslím, že jsme udělali během jara obrovský pokrok v jízdních vlastnostech a v Krumlově to bylo vidět,“ komentoval výsledek Jiří Jirovec generální ředitel firmy invelt.
Posádka EuroOil-invelt teamu zvítězila při Rallye Český Krumlov s náskokem jedné minuty a čtrnácti vteřin před Romanem Krestou se Škodou Fabia S2000 a třetím Jaromírem Tarabusem na stejném voze. Pech s Uhlem si tak výrazně upevnili vedoucí pozici v šampionátu a berou i bonusové body za vítězství v obou etapách.
Další soutěží EuroOil-invelt teamu bude 21. a 22. června Agrotec Rallye Hustopeče na jižní Moravě.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.