MINI John Cooper Works S2000-1,6 turbo, EuroOil-invelt teamu, si na své konto připsalo další vítězství v soutěži Mezinárodního mistrovství České republiky. Do jihočeské soutěže vstupovali Pech s Uhlem jako vedoucí posádka průběžné klasifikace MMČR a všichni s napětím očekávali velký souboj s dalšími vozy S2000.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem byli nejrychlejší v deseti, z celkových čtrnácti rychlostních zkoušek a už v první páteční etapě, která končila v pozdních nočních hodinách, se jim podařilo vybudovat slušný náskok na čele, kdy druhého Romana Krestu měli za sebou 56 vteřin. „Úvod českokrumlovské rallye byl nesmírně těžký, střídalo se deštivé počasí a byla to velká pneumatiková loterie. My jsme měli velmi přesné informace od našeho meteorologa a hlavně špiónů v podobě mého otce s Jardou Palivcem. Důležité bylo, že se nám dařilo dobře zvolit pneumatiky na prakticky všechny rychlostní zkoušky. Trať byla hodně zrádná a místy velmi kluzká, ale naše MINI fungovalo bezvadně. Mechanici odvedli velmi dobrou práci při přípravě auta a já jsem se mohl soustředit jen na výkon na trati,“ říká k úvodu Rallye Český Krumlov Václav Pech jun.
Před startem do druhé etapy vypadal téměř minutový náskok na největšího soupeře jako bezpečný, ale celý EuroOil-invelt team věděl, že rallye je ještě dlouhá a stát se může cokoliv. „Sobotní ráno jsme museli nastoupit opět ve vysokém tempu. Byly mimo jiné před námi dva průjezdy pověstnou 20km dlouhou rychlostkou ,,Malonty“, o které jsme věděli, že jí Kresta dobře umí. Přesto jsme nechtěli jít do rizika a udělat jakoukoliv jezdeckou chybu. Rychlostní zkoušky byly rozmoklé a na trať se vytahovalo hodně bláta, na kterém se auto klouzalo ze smyku do smyku. Až do konce se jelo velice rychle a ve hře byly body ještě za jednotlivé etapy. Před poslední, také těžkou zkouškou ,,Lipno“, jsme měli celkově náskok na Romana přes minutu, ale v etapě pouze 7s. Proto ani zde, jsme si nemohli dovolit zvolnit, natož udělat chybičku a zároveň prosili ,,Miníka“ aby ještě vydržel. Z vítězství máme v teamu obrovskou radost. Neopakovatelná atmosféra při vyhlášení vítězů v Jelení zahradě s davy fanoušků dovršila krásný závod,“ dodává Václav Pech jun., kterému se v Českém Krumlově podařilo potřetí zvítězit.
„Mám obrovskou radost i jistý pocit zadostiučinění, protože nás mnozí v konci loňské sezony málem odepisovali. Venca s Petrem zvítězili na trati a v podmínkách, které nebyly lehké a proti soupeřům, o kterých se dá říct totéž. Pár dní před soutěží jsme se dozvěděli definitivně, co bylo příčinou loňských poruch diferenciálů (vadný materiál od firmy X-trac). Bohužel jsme byli loni první, koho to postihlo, ale dnes se to projevilo jak na dalších vozech Prodrive, tak i u Fordů. Prostě, ne vždy je dobré být se vším první…. Musím poděkovat také všem našim technikům, kteří se podíleli na fantastické verzi podvozku, na které teď kluci jedou. Myslím, že jsme udělali během jara obrovský pokrok v jízdních vlastnostech a v Krumlově to bylo vidět,“ komentoval výsledek Jiří Jirovec generální ředitel firmy invelt.
Posádka EuroOil-invelt teamu zvítězila při Rallye Český Krumlov s náskokem jedné minuty a čtrnácti vteřin před Romanem Krestou se Škodou Fabia S2000 a třetím Jaromírem Tarabusem na stejném voze. Pech s Uhlem si tak výrazně upevnili vedoucí pozici v šampionátu a berou i bonusové body za vítězství v obou etapách.
Další soutěží EuroOil-invelt teamu bude 21. a 22. června Agrotec Rallye Hustopeče na jižní Moravě.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.