MINI John Cooper Works S2000-1,6 turbo, EuroOil-invelt teamu, si na své konto připsalo další vítězství v soutěži Mezinárodního mistrovství České republiky. Do jihočeské soutěže vstupovali Pech s Uhlem jako vedoucí posádka průběžné klasifikace MMČR a všichni s napětím očekávali velký souboj s dalšími vozy S2000.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem byli nejrychlejší v deseti, z celkových čtrnácti rychlostních zkoušek a už v první páteční etapě, která končila v pozdních nočních hodinách, se jim podařilo vybudovat slušný náskok na čele, kdy druhého Romana Krestu měli za sebou 56 vteřin. „Úvod českokrumlovské rallye byl nesmírně těžký, střídalo se deštivé počasí a byla to velká pneumatiková loterie. My jsme měli velmi přesné informace od našeho meteorologa a hlavně špiónů v podobě mého otce s Jardou Palivcem. Důležité bylo, že se nám dařilo dobře zvolit pneumatiky na prakticky všechny rychlostní zkoušky. Trať byla hodně zrádná a místy velmi kluzká, ale naše MINI fungovalo bezvadně. Mechanici odvedli velmi dobrou práci při přípravě auta a já jsem se mohl soustředit jen na výkon na trati,“ říká k úvodu Rallye Český Krumlov Václav Pech jun.
Před startem do druhé etapy vypadal téměř minutový náskok na největšího soupeře jako bezpečný, ale celý EuroOil-invelt team věděl, že rallye je ještě dlouhá a stát se může cokoliv. „Sobotní ráno jsme museli nastoupit opět ve vysokém tempu. Byly mimo jiné před námi dva průjezdy pověstnou 20km dlouhou rychlostkou ,,Malonty“, o které jsme věděli, že jí Kresta dobře umí. Přesto jsme nechtěli jít do rizika a udělat jakoukoliv jezdeckou chybu. Rychlostní zkoušky byly rozmoklé a na trať se vytahovalo hodně bláta, na kterém se auto klouzalo ze smyku do smyku. Až do konce se jelo velice rychle a ve hře byly body ještě za jednotlivé etapy. Před poslední, také těžkou zkouškou ,,Lipno“, jsme měli celkově náskok na Romana přes minutu, ale v etapě pouze 7s. Proto ani zde, jsme si nemohli dovolit zvolnit, natož udělat chybičku a zároveň prosili ,,Miníka“ aby ještě vydržel. Z vítězství máme v teamu obrovskou radost. Neopakovatelná atmosféra při vyhlášení vítězů v Jelení zahradě s davy fanoušků dovršila krásný závod,“ dodává Václav Pech jun., kterému se v Českém Krumlově podařilo potřetí zvítězit.
„Mám obrovskou radost i jistý pocit zadostiučinění, protože nás mnozí v konci loňské sezony málem odepisovali. Venca s Petrem zvítězili na trati a v podmínkách, které nebyly lehké a proti soupeřům, o kterých se dá říct totéž. Pár dní před soutěží jsme se dozvěděli definitivně, co bylo příčinou loňských poruch diferenciálů (vadný materiál od firmy X-trac). Bohužel jsme byli loni první, koho to postihlo, ale dnes se to projevilo jak na dalších vozech Prodrive, tak i u Fordů. Prostě, ne vždy je dobré být se vším první…. Musím poděkovat také všem našim technikům, kteří se podíleli na fantastické verzi podvozku, na které teď kluci jedou. Myslím, že jsme udělali během jara obrovský pokrok v jízdních vlastnostech a v Krumlově to bylo vidět,“ komentoval výsledek Jiří Jirovec generální ředitel firmy invelt.
Posádka EuroOil-invelt teamu zvítězila při Rallye Český Krumlov s náskokem jedné minuty a čtrnácti vteřin před Romanem Krestou se Škodou Fabia S2000 a třetím Jaromírem Tarabusem na stejném voze. Pech s Uhlem si tak výrazně upevnili vedoucí pozici v šampionátu a berou i bonusové body za vítězství v obou etapách.
Další soutěží EuroOil-invelt teamu bude 21. a 22. června Agrotec Rallye Hustopeče na jižní Moravě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.