MINI John Cooper Works S2000-1,6 turbo, EuroOil-invelt teamu, si na své konto připsalo další vítězství v soutěži Mezinárodního mistrovství České republiky. Do jihočeské soutěže vstupovali Pech s Uhlem jako vedoucí posádka průběžné klasifikace MMČR a všichni s napětím očekávali velký souboj s dalšími vozy S2000.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem byli nejrychlejší v deseti, z celkových čtrnácti rychlostních zkoušek a už v první páteční etapě, která končila v pozdních nočních hodinách, se jim podařilo vybudovat slušný náskok na čele, kdy druhého Romana Krestu měli za sebou 56 vteřin. „Úvod českokrumlovské rallye byl nesmírně těžký, střídalo se deštivé počasí a byla to velká pneumatiková loterie. My jsme měli velmi přesné informace od našeho meteorologa a hlavně špiónů v podobě mého otce s Jardou Palivcem. Důležité bylo, že se nám dařilo dobře zvolit pneumatiky na prakticky všechny rychlostní zkoušky. Trať byla hodně zrádná a místy velmi kluzká, ale naše MINI fungovalo bezvadně. Mechanici odvedli velmi dobrou práci při přípravě auta a já jsem se mohl soustředit jen na výkon na trati,“ říká k úvodu Rallye Český Krumlov Václav Pech jun.
Před startem do druhé etapy vypadal téměř minutový náskok na největšího soupeře jako bezpečný, ale celý EuroOil-invelt team věděl, že rallye je ještě dlouhá a stát se může cokoliv. „Sobotní ráno jsme museli nastoupit opět ve vysokém tempu. Byly mimo jiné před námi dva průjezdy pověstnou 20km dlouhou rychlostkou ,,Malonty“, o které jsme věděli, že jí Kresta dobře umí. Přesto jsme nechtěli jít do rizika a udělat jakoukoliv jezdeckou chybu. Rychlostní zkoušky byly rozmoklé a na trať se vytahovalo hodně bláta, na kterém se auto klouzalo ze smyku do smyku. Až do konce se jelo velice rychle a ve hře byly body ještě za jednotlivé etapy. Před poslední, také těžkou zkouškou ,,Lipno“, jsme měli celkově náskok na Romana přes minutu, ale v etapě pouze 7s. Proto ani zde, jsme si nemohli dovolit zvolnit, natož udělat chybičku a zároveň prosili ,,Miníka“ aby ještě vydržel. Z vítězství máme v teamu obrovskou radost. Neopakovatelná atmosféra při vyhlášení vítězů v Jelení zahradě s davy fanoušků dovršila krásný závod,“ dodává Václav Pech jun., kterému se v Českém Krumlově podařilo potřetí zvítězit.
„Mám obrovskou radost i jistý pocit zadostiučinění, protože nás mnozí v konci loňské sezony málem odepisovali. Venca s Petrem zvítězili na trati a v podmínkách, které nebyly lehké a proti soupeřům, o kterých se dá říct totéž. Pár dní před soutěží jsme se dozvěděli definitivně, co bylo příčinou loňských poruch diferenciálů (vadný materiál od firmy X-trac). Bohužel jsme byli loni první, koho to postihlo, ale dnes se to projevilo jak na dalších vozech Prodrive, tak i u Fordů. Prostě, ne vždy je dobré být se vším první…. Musím poděkovat také všem našim technikům, kteří se podíleli na fantastické verzi podvozku, na které teď kluci jedou. Myslím, že jsme udělali během jara obrovský pokrok v jízdních vlastnostech a v Krumlově to bylo vidět,“ komentoval výsledek Jiří Jirovec generální ředitel firmy invelt.
Posádka EuroOil-invelt teamu zvítězila při Rallye Český Krumlov s náskokem jedné minuty a čtrnácti vteřin před Romanem Krestou se Škodou Fabia S2000 a třetím Jaromírem Tarabusem na stejném voze. Pech s Uhlem si tak výrazně upevnili vedoucí pozici v šampionátu a berou i bonusové body za vítězství v obou etapách.
Další soutěží EuroOil-invelt teamu bude 21. a 22. června Agrotec Rallye Hustopeče na jižní Moravě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.