Velmi vydařený vstup do domácí sezóny se u Subaru Czech Duck Racing Teamu odrazil, kromě dobré nálady osazenstva, také ve zvýšené důvěře partnerů. Na jihočeské soutěži se poprvé letos objeví v týmovém zázemí hned trojice ´ostrých´ vozů Subaru Impreza WRX STI. Vítězná posádka třídy 3 z klatovské rally, Vojtěch Štajf – František Rajnoha, navíc pojede s podporou nového partnera, energetického nápoje Rockstar.
Prvenství ve třídě na prvních dvou soutěžích domácí sezóny notně povzbudilo celou sestavu Subaru Czech Duck Racing Teamu. Na nadcházející Rallye Český Krumlov se objeví hned se třemi vozy, když Vojtěcha Štajfa a Františka Rajnohu doplní také posádky Milan Sameš – Otto Slezák a Petr Kačírek – Bohumil Černoch. Pro Petra Kačírka to bude návrat na soutěžní tratě po několika týdnech, které vyplnil úspěšnými starty na okruzích a ve kterých mu týmoví mechanici znovu skládali hatchback poškozený při rakouské Jänner Rallye. Naopak Vojtěch Štajf už má za sebou hned dvě zdárně zvládnuté dubnové soutěže a před jihočeskou soutěží je proto v dobré formě: „Na českokrumlovskou soutěž se tradičně těšíme, vždy tady panuje skvělá atmosféra. Letos je hodně znát, že pořadatelé se snažili hodně vyjít vstříc obcím i všem, kdož volali po zpomalení tratí. Přibylo totiž hodně pro nás jezdce nepopulárních retardérů, místy to spíš než soutěžní trať připomíná jízdu zručnosti, ale musíme se se změnami rytmu nějak popasovat. Jako protikatovací zábrany jsou použity balíky slámy, které jsou v některých místech až příliš vystrčeny do vozovky, no ale doufejme, že všechny tyto prvky nebudou v součtu kontraproduktivní.
Po loňské smůle s defekty si budeme dávat větší pozor na rozbité části rychlostních zkoušek, ale věříme, že nám porci štěstí i energie přinese náš nový týmový partner. Pojedeme totiž s podporou známé značky Rockstar Energy Drink, čehož si moc vážíme, samozřejmě je to pro nás i nová výzva. Po vítězství na Šumavě bychom rádi opět bojovali o nejvyšší příčky v naší třídě 3, přehlížet ale pochopitelně nebudeme ani absolutní pořadí. A to přesto, že drahé speciály Super 2000 jsou nad síly naší techniky a bojovat s nimi půjde jen obtížně.
Oproti klatovskému podniku máme na voze o něco vyšší startovní číslo, to je ale dáno i Evropským pohárem, do kterého je jihočeská soutěž zařazena. Mezinárodní federace FIA totiž ušila hodně horkou jehlou nový předpis týkající se pneumatik, no a díky němu pojedou před námi i některé výkonnostně slabší vozy, usilující o body do EP. Víc než vyšší startovní číslo mne však mrzí ona skutečnost, že funkcionáři federace vymýšlejí zbytečné komplikace a tak trochu závodníkům házejí další klacky pod nohy. Nezbývá než věřit, že se situace brzy zlepší, my si v Českém Krumlově kazit náladu určitě nenecháme a budeme se soustředit v první řadě na vlastní výkon a na boj o body v národním šampionátu.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?