Tahákem Rallye Legend Show je start Italů Bassa a Volty.
Fanoušci automobilových soutěží se konečně dočkali. Po několikatýdenním čekání znají odpověď na jimi často kladenou otázku, kolik jmen se objeví v seznamu přihlášených na 41. ročník Rallye Český Krumlov 2013, třetí podnik Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally a druhý závod v kalendáři Mistrovství České republiky v rally historických automobilů.
Zájem startovat na oblíbené jihočeské soutěži nakonec projevilo celkem 82 posádek, z nichž tři desítky se zúčastní stále prestižnějšího šampionátu historiků. Díky bohatému doprovodnému programu ale bude na tratích českokrumlovské rallye či v areálu Výstaviště České Budějovice, které je stejně jako v minulých letech důležitým centrem soutěže, k vidění několik desítek dalších strojů.
Pojďme ale postupně. Směr Český Krumlov by mělo v polovině příštího týdne nabrat 52 dvojic se soudobými vozy. Jelikož je závod zařazen do Evropského poháru, startovní pole bude rozděleno na dvě části. V první „evropské“ skupině pojede šest aut v čele s účastníkem seriálu mistrovství Evropy Janem Černým, který na rychlostních zkouškách v malebné jihočeské krajině představí stále ještě neokoukaný Peugeot 208 R2. Chybět nebudou ani jezdci GPD Mit Metal Racing Teamu Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO 9) a Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000).
Po Egonu Smékalovi, jemuž bylo díky jeho zájmu startovat v ERC přiděleno startovní číslo 6, bude následovat tříminutová pauza a na trať se vydá první soutěžní speciál Mediasport MMČR v rally plzeňské posádky Václav Pech junior - Petr Uhel (Mini John Cooper Works S2000). Za dvojnásobným vítězem českokrumlovské soutěže, nejrychlejším jezdcem Rallye Šumava a průběžně vedoucím mužem letošního mistrovství vyrazí na trať Jaromír Tarabus (Škoda Fabia 2000) a hned poté rekordman krumlovské rally, držitel sedmi absolutních triumfů Roman Kresta. Ten bude společně s Petrem Grossem a Škodou Fabia S2000 opět jedním z horkých adeptů na celkové vítězství.
Počítat se bude muset i s dalšími čtyřmi jezdci v kokpitech vozů specifikace Super 2000 (Roman Odložilík, Jan Dohnal, Jan Jelínek a Robert Adolf), ale samozřejmě i s piloty produkčních speciálů. Ambice na co nejlepší umístění jistě budou mít Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi), Jan Votava, Radek Mifka, Vladimír Barvík (všichni Mitsubishi Lancer EVO 9) a Tomáš Růžička s dalším subaru.
Mezi dvoukolkami lze předpokládat, že prim na velmi těžkých tratí v okolí Českého Krumlova, Kaplice a Lipna nad Vltavou bude hrát Josef Peták s Renaultem Clio R3, kvalitní časy se čekají rovněž od Václava Dunovského (Suzuki Ignis S1600). Kandidátem na zlato je určitě i Emil Triner, jak jsme vás ale již informovali, nad jeho startem visí velký otazník.
Velmi početná ekipa historických soutěžních speciálů bude minimálně v první etapě vedena Fordem Sierra RS Cosworth Jiřího Navrátila, za ním pojedou další tři nositelé tohoto křestního jména, a to Petrášek (Opel Ascona B), Káňa (Ford Sierra RS Cosworth) a Kalista (Subaru Legacy).
V poli závodních vozů proslavených v letech minulých nebudou chybět ani hosté za zahraničí. Startovní číslo 65 dostal Ital Fabrizio Colombi (Lancia Delta HF Integrale), hned za ním odstartuje jeho krajan Roberto Tordi (BMW M3). Chybět samozřejmě nesmí ani rychlíci za volanty vozů značky Škoda, jako třeba Jan Krejča, Jiří Hloušek, Jiří Šubrt (všichni 130 LR) a Petr Hejhal (110 L). Stejně jako vloni se vrátí na Českokrumlovsko i bývalý tovární jezdec Škody Motorsport Jindřich Štolfa (130 L).
Nedílnou součástí doprovodného programu bude Rallye Legend Show, demonstrační jízda historických soutěžních vozidel po trati rychlostních zkoušek „velkého“ závodu, avšak bez měření času. Tyto speciály budou v pátek k vidění dvakrát na Výstavišti a při prvních průjezdech RZ Slavkov, Přídolí a Ján. V sobotu pak vyrazí dvakrát na Malonty a absolvují druhé průjezdy Kohoutu a Lipna.
Největší hvězdou ve startovní listině legend je bezpochyby italský rychlík Giandomenico Basso, českým fanouškům známý především z jeho startů v mistrovství Evropy a na zlínské Barum rally, jenž osedlá Lancii 037 ze stáje rallyeového šoumena, který se do Českého Krumlova vrací již poněkolikáté - Beppe Volta pojede s další famózní „037čkou“.
Velkou pozornost bude poutat i nově postavená Škoda 130 RS vítěze druhého ročníku Rallye Český Krumlov 1972 a bývalého továrního jezdce týmu AZNP Mladá Boleslav Jiřího Urbana, který „oblékl“ svůj speciál do věrohodných barev slušovického Barum teamu. Diváci se můžou těšit i na další klenoty automobilové historie - předvedou se například vozy Ford Escort RS 2000, Lancia Delta, Audi S2, BMW 2002 TI, Renault Alpine nebo unikátní Škoda MTX 160 RS.
To ale není všechno! V rámci soutěže se uskuteční také druhý ročník New Energies Rallye Český Krumlov, mezinárodní hvězdicové jízdy automobilů na alternativní paliva. Kolem 25 vozů poháněných CNG, pouze elektřinou nebo její kombinací s klasickým palivem (benzin, nafta) vyrazí do centra rallye v Českých Budějovicích, kde absolvují zkoušku pravidelnosti, z Tábora, Jindřichova Hradce a rakouského Freistadtu.
Sobota pak bude na Výstavišti patřit zároveň asi dvaceti majitelům rádiem řízených modelů soutěžních speciálů s elektrickým pohonem v měříku 1:10, kteří pojedou 3. RC Rallye Český Krumlov. Letošní novinkou bude prezentace projektu Formula Student/SAE studenty ČVUT Praha a Technické univerzity Brno.
Sečteno a podtrženo: významné motoristické akce na jihu Čech se v závěru příštího týdne zúčastní kolem 150 nových, starých, velkých, malých, benzinových i elektrických aut. Tak neváhejte a přijeďte do Českých Budějovic a Českého Krumlova!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?