Součástí letošního ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče, která se uskuteční ve dnech 21. – 22. června 2013, bude závod započítávaný do hodnocení Poháru ČR. Jeho účastníci absolvují kompletní sobotní program závodu.
Na pohárové účastníky AGROTEC PETRONAS Syntium rally čeká osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích, celkem 113,98 km. O vítězi se rozhodne na testech Starovice, Šitbořice, Bořetice a Diváky. K seznamovacím jízdám jim bude vyhrazen pátek 21. června. Servisní zóna bude umístěna v areálu Agrotecu, v těsném sousedství ředitelství závodu.
V loňském ročníku hustopečské soutěže absolvovaly soutěžní posádky kompletní program závodu, mimo posledních dvou RZ. Tedy včetně páteční noční sekce. Letos jim to nebylo povoleno. I přesto bude počet získaných bodů v cíli soutěže, stejně jako loni, násoben koeficientem 1,5.
„Rozhodnutí a nemožnosti noční sekce pro PČR nás mrzí a stejná slova slyším i od účastníků Poháru, se kterými se setkávám na soutěžích. Pro každého soutěžáka je zážitkem jízda v noci, nasbírají se tam obrovské zkušenosti po stránce tvorby rozpisu a ukáže se souhra posádky. Navíc, dle jejich vyjádření, podstatná část z nich má k dispozici světelné rampy pro noční RZ. A raději by vynechali některé denní RZ. Tak proč jim to neumožnit…. Nechápu, ale respektuji,“ říká ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Pořadatelé očekávají účast třiceti vozů, včetně současné pohárové špičky v čele se Šimurdou, Kašparem či Zedníkem.
Na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz lze najít v sekci „Soutěžící“ elektronickou přihlášku. Datum uzávěrky je o půlnoci 10. června.
Více informací k AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2013 hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně v sociální síti facebook.com (Agrotec rally Hustopeče).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.