Součástí letošního ročníku AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče, která se uskuteční ve dnech 21. – 22. června 2013, bude závod započítávaný do hodnocení Poháru ČR. Jeho účastníci absolvují kompletní sobotní program závodu.
Na pohárové účastníky AGROTEC PETRONAS Syntium rally čeká osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích, celkem 113,98 km. O vítězi se rozhodne na testech Starovice, Šitbořice, Bořetice a Diváky. K seznamovacím jízdám jim bude vyhrazen pátek 21. června. Servisní zóna bude umístěna v areálu Agrotecu, v těsném sousedství ředitelství závodu.
V loňském ročníku hustopečské soutěže absolvovaly soutěžní posádky kompletní program závodu, mimo posledních dvou RZ. Tedy včetně páteční noční sekce. Letos jim to nebylo povoleno. I přesto bude počet získaných bodů v cíli soutěže, stejně jako loni, násoben koeficientem 1,5.
„Rozhodnutí a nemožnosti noční sekce pro PČR nás mrzí a stejná slova slyším i od účastníků Poháru, se kterými se setkávám na soutěžích. Pro každého soutěžáka je zážitkem jízda v noci, nasbírají se tam obrovské zkušenosti po stránce tvorby rozpisu a ukáže se souhra posádky. Navíc, dle jejich vyjádření, podstatná část z nich má k dispozici světelné rampy pro noční RZ. A raději by vynechali některé denní RZ. Tak proč jim to neumožnit…. Nechápu, ale respektuji,“ říká ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Pořadatelé očekávají účast třiceti vozů, včetně současné pohárové špičky v čele se Šimurdou, Kašparem či Zedníkem.
Na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz lze najít v sekci „Soutěžící“ elektronickou přihlášku. Datum uzávěrky je o půlnoci 10. června.
Více informací k AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče 2013 hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně v sociální síti facebook.com (Agrotec rally Hustopeče).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?