Automobilová súťaž XXI. Mit Metal Rallysprint Kopná bola v tohtoročnej sezóne prvou zahraničnou, ktorú absolvoval slovenský RUFA Šport Team. Ten postavil na štart hneď dvojicu súťažných posádok, pričom v cieli im patrilo prvenstvo, ale aj štvrtá priečka v absolútnom poradí.
So štartovým číslom dva na dverách Fordu Fiesta RS WRC opúšťali štartovú rampu minuloroční rallysprintoví majstri Českej republiky, Tomáš Kostka – Miroslav Houšť. Pre dvojicu domácich jazdcov mala minuloročná súťaž na Kopnej nepríjemnú príchuť havárie, ktorú však, ak chceli vyhrať, museli jednoznačne zmazať zo svojich pamätí. To sa im zrejme aj podarilo, keďže už od prvého meraného úseku sa zaradili na vedúcu priečku priebežného hodnotenia. Po tom, čo vyhrali sedem, z celkovo ôsmych rýchlostných skúšok, o ich víťazstve nemohol mať nikto pochybnosti. „Dnes nás dosť potrápilo počasie, na začiatku bolo sucho, od druhej rýchlostnej skúšky to už bolo na mokrom, navyše nás aj trochu potrápil motor Fiesty, ktorá chvíľu išla iba na tri valce. Podarilo sa však tento problém odstrániť a tak sme sa nakoniec mohli tešiť z víťazstva. Ďakujem RUFA Športu, že sme tento tím mohli opäť po nejakom čase reprezentovať,“ povedal po odjazdení celej súťaže Tomáš Kostka.
Štvrté miesto absolútneho poradia patrilo posádke, ktorá už sedem rokov stabilne reprezentuje slovenský RUFA Šport Team, minuloročnému absolútnemu majstrovi Slovenska, Grzegorzovi Grzybovi so spolujazdcom Robertom Hundlom a ich Škode Fabia S2000. „Na začiatku sme zle zvolili obutie. Išli sme intermedie, ale začalo poriadne husto pršať a tak sme niečo už v prvej sekcii stratili. V ďalšom priebehu súťaže sme síce už volili dobré obutie a boli z toho aj o trochu lepšie časy, ale dnes som ja robil veľmi veľa chýb. Štart na Kopnej sme tak, ako každý rok, aj teraz brali skôr ako tréning pred nadchádzajúcimi súťažami na Slovensku a v Poľsku. Štvrté miesto v tak silnej konkurencii nie je zlé, ale keby nebolo zopár drobných chýb, určite to mohlo byť aj lepšie,“ vysvetlil po dojazde do cieľa Grzegorz Grzyb.
Po súťaži na Morave čaká teraz na RUFA Šport Team takmer trojtýždňový oddych, pričom diváci výkony posádky Grzyb – Hundla budú môcť naživo sledovať už na prelome mesiacov máj a jún na Rally Tríbeč v Topoľčanoch.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?