Automobilová súťaž XXI. Mit Metal Rallysprint Kopná bola v tohtoročnej sezóne prvou zahraničnou, ktorú absolvoval slovenský RUFA Šport Team. Ten postavil na štart hneď dvojicu súťažných posádok, pričom v cieli im patrilo prvenstvo, ale aj štvrtá priečka v absolútnom poradí.
So štartovým číslom dva na dverách Fordu Fiesta RS WRC opúšťali štartovú rampu minuloroční rallysprintoví majstri Českej republiky, Tomáš Kostka – Miroslav Houšť. Pre dvojicu domácich jazdcov mala minuloročná súťaž na Kopnej nepríjemnú príchuť havárie, ktorú však, ak chceli vyhrať, museli jednoznačne zmazať zo svojich pamätí. To sa im zrejme aj podarilo, keďže už od prvého meraného úseku sa zaradili na vedúcu priečku priebežného hodnotenia. Po tom, čo vyhrali sedem, z celkovo ôsmych rýchlostných skúšok, o ich víťazstve nemohol mať nikto pochybnosti. „Dnes nás dosť potrápilo počasie, na začiatku bolo sucho, od druhej rýchlostnej skúšky to už bolo na mokrom, navyše nás aj trochu potrápil motor Fiesty, ktorá chvíľu išla iba na tri valce. Podarilo sa však tento problém odstrániť a tak sme sa nakoniec mohli tešiť z víťazstva. Ďakujem RUFA Športu, že sme tento tím mohli opäť po nejakom čase reprezentovať,“ povedal po odjazdení celej súťaže Tomáš Kostka.
Štvrté miesto absolútneho poradia patrilo posádke, ktorá už sedem rokov stabilne reprezentuje slovenský RUFA Šport Team, minuloročnému absolútnemu majstrovi Slovenska, Grzegorzovi Grzybovi so spolujazdcom Robertom Hundlom a ich Škode Fabia S2000. „Na začiatku sme zle zvolili obutie. Išli sme intermedie, ale začalo poriadne husto pršať a tak sme niečo už v prvej sekcii stratili. V ďalšom priebehu súťaže sme síce už volili dobré obutie a boli z toho aj o trochu lepšie časy, ale dnes som ja robil veľmi veľa chýb. Štart na Kopnej sme tak, ako každý rok, aj teraz brali skôr ako tréning pred nadchádzajúcimi súťažami na Slovensku a v Poľsku. Štvrté miesto v tak silnej konkurencii nie je zlé, ale keby nebolo zopár drobných chýb, určite to mohlo byť aj lepšie,“ vysvetlil po dojazde do cieľa Grzegorz Grzyb.
Po súťaži na Morave čaká teraz na RUFA Šport Team takmer trojtýždňový oddych, pričom diváci výkony posádky Grzyb – Hundla budú môcť naživo sledovať už na prelome mesiacov máj a jún na Rally Tríbeč v Topoľčanoch.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.