RUFA Šport na Kopnej exceloval s Kostkom a Grzybom

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Majláth 15. května 2013 14:55
Sdílej:

Automobilová súťaž XXI. Mit Metal Rallysprint Kopná bola v tohtoročnej sezóne prvou zahraničnou, ktorú absolvoval slovenský RUFA Šport Team. Ten postavil na štart hneď dvojicu súťažných posádok, pričom v cieli im patrilo prvenstvo, ale aj štvrtá priečka v absolútnom poradí.

So štartovým číslom dva na dverách Fordu Fiesta RS WRC opúšťali štartovú rampu minuloroční rallysprintoví majstri Českej republiky, Tomáš Kostka – Miroslav Houšť. Pre dvojicu domácich jazdcov mala minuloročná súťaž na Kopnej nepríjemnú príchuť havárie, ktorú však, ak chceli vyhrať, museli jednoznačne zmazať zo svojich pamätí. To sa im zrejme aj podarilo, keďže už od prvého meraného úseku sa zaradili na vedúcu priečku priebežného hodnotenia. Po tom, čo vyhrali sedem, z celkovo ôsmych rýchlostných skúšok, o ich víťazstve nemohol mať nikto pochybnosti. „Dnes nás dosť potrápilo počasie, na začiatku bolo sucho, od druhej rýchlostnej skúšky to už bolo na mokrom, navyše nás aj trochu potrápil motor Fiesty, ktorá chvíľu išla iba na tri valce. Podarilo sa však tento problém odstrániť a tak sme sa nakoniec mohli tešiť z víťazstva. Ďakujem RUFA Športu, že sme tento tím mohli opäť po nejakom čase reprezentovať,“ povedal po odjazdení celej súťaže Tomáš Kostka.

Štvrté miesto absolútneho poradia patrilo posádke, ktorá už sedem rokov stabilne reprezentuje slovenský RUFA Šport Team, minuloročnému absolútnemu majstrovi Slovenska, Grzegorzovi Grzybovi so spolujazdcom Robertom Hundlom a ich Škode Fabia S2000. „Na začiatku sme zle zvolili obutie. Išli sme intermedie, ale začalo poriadne husto pršať a tak sme niečo už v prvej sekcii stratili. V ďalšom priebehu súťaže sme síce už volili dobré obutie a boli z toho aj o trochu lepšie časy, ale dnes som ja robil veľmi veľa chýb. Štart na Kopnej sme tak, ako každý rok, aj teraz brali skôr ako tréning pred nadchádzajúcimi súťažami na Slovensku a v Poľsku. Štvrté miesto v tak silnej konkurencii nie je zlé, ale keby nebolo zopár drobných chýb, určite to mohlo byť aj lepšie,“ vysvetlil po dojazde do cieľa Grzegorz Grzyb.

Po súťaži na Morave čaká teraz na RUFA Šport Team takmer trojtýždňový oddych, pričom diváci výkony posádky Grzyb – Hundla budú môcť naživo sledovať už na prelome mesiacov máj a jún na Rally Tríbeč v Topoľčanoch.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.