Autoklub Rallye Zlín v AČR pořádá v neděli 19. května 2013 XXIV. Automobilový slalom Zlín, který se započítává do seriálů FIA Zóna střední Evropa, Mistrovství České republiky, Česká Trofej Junior a Mistrovství Rakouska. Automobilové zápolení se uskuteční na části legendární rychlostní zkoušky Maják, a to konkrétně v úseku od Topolné do Komárova.
Zlínští pořadatelé připravili svůj slalomový podnik na zcela novém místě. „Máme připravenu trať, která svou délkou dosáhne takřka 1500 metrů, a každý jezdec ji absolvuje minimálně třikrát. Startovné pro jednoho jezdce včetně pojištění činí 550 korun. V případě dvou jezdců na jednom autě je startovné 525 korun za osobu,“ uvedl Jan Regner, ředitel zlínského slalomu.
Na jednom voze se mohou představit až tři jezdci a naopak jeden jezdec může startovat i na dvou vozech. V letošním roce je opět snaha přilákat na mistrovské slalomy větší počet jezdců a automobilů. „Na slalomu mohou startovat i vozy bez technického průkazu, tedy bez SPZ, a to za splnění bezpečnostního minima, které posoudí vždy na místě technický komisař. Závodník prakticky potřebuje jen přilbu. Nicméně hlavním tahákem by mělo být využití tratě, která vychází z rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín, známého Majáku. Ve Zlínském kraji je mnoho fandů, pro které právě tato trať bude lákadlem. Samozřejmě tuto 1,5 km pasáž zpomalíme kužely tak, aby byla bezpečnější,“ řekl Jan Regner, ředitel zlínského slalomu. Výhodou pro jednotlivé jezdce je, že se mohou přihlásit přímo i v den konání slalomu do 9:30 hodin.
Mistrovství České republiky ve slalomech má za sebou zatím jen jeden podnik, odstartovalo totiž začátkem dubna závodem v rakouském Teesdorfu. Jak se ale už stalo tradicí, proběhne jeden den před zlínským slalomem v sobotu 18. května ještě další mistrovský závod, a to v nedalekém v Přerově na letišti Výmyslov.
Při zlínském slalomu se pojedou tři až pět jízd – bude záležet na počtu přihlášených. V českém šampionátu jsou vypsány skupiny L1 až L6, v zónovém hodnocení skupina N, A, GT a sériové vozy. Vedle hodnocení v jednotlivých skupinách budou oceněni jezdci v absolutním pořadí, nejlepší junior a žena. Známa je rovněž nominace hlavních činovníků, do funkce sportovního komisaře byl nominován Jakub Hofbauer, technickým komisařem je Pavel Malý a funkci časoměřiče zastane Jana Maděrová.
Další informace naleznete na oficiální internetové stránce českých slalomů na adrese www.AutoSlalom.cz. Zde si můžete stáhnout i přihlášku a zvláštní ustanovení na automobilový slalom ve Zlíně podobně jako standardní propozice pro automobilový slalom pro letošní rok.
Časový harmonogram XXIV. AUTOMOBILOVÝ SLALOM ZLÍN
Neděle 19. května 2013
07:45 – 09:15 hodin administrativní přejímka (stan ředitelství)
08:00 – 09:30 hodin technická přejímka (stan ředitelství)
testování vozidel
09:00 – 10:45 hodin seznamovací jízdy
09:30 hodin uzávěrka příchozích přihlášek
11:00 hodin start slalomu
16:30 hodin předpokládaný závěr slalomu
Kalendář Mistrovství České republiky ve slalomech 2013: 01. 04. Teesdorf (AUT) 11. 05. Kdyně 18. 05. Přerov 19. 05. Zlín 01. 06. Pačejov 02. 06. Lhota u Dobřan 14. 09. Vrchbělá 15. 09. Vrchbělá
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?