Autoklub Rallye Zlín v AČR pořádá v neděli 19. května 2013 XXIV. Automobilový slalom Zlín, který se započítává do seriálů FIA Zóna střední Evropa, Mistrovství České republiky, Česká Trofej Junior a Mistrovství Rakouska. Automobilové zápolení se uskuteční na části legendární rychlostní zkoušky Maják, a to konkrétně v úseku od Topolné do Komárova.
Zlínští pořadatelé připravili svůj slalomový podnik na zcela novém místě. „Máme připravenu trať, která svou délkou dosáhne takřka 1500 metrů, a každý jezdec ji absolvuje minimálně třikrát. Startovné pro jednoho jezdce včetně pojištění činí 550 korun. V případě dvou jezdců na jednom autě je startovné 525 korun za osobu,“ uvedl Jan Regner, ředitel zlínského slalomu.
Na jednom voze se mohou představit až tři jezdci a naopak jeden jezdec může startovat i na dvou vozech. V letošním roce je opět snaha přilákat na mistrovské slalomy větší počet jezdců a automobilů. „Na slalomu mohou startovat i vozy bez technického průkazu, tedy bez SPZ, a to za splnění bezpečnostního minima, které posoudí vždy na místě technický komisař. Závodník prakticky potřebuje jen přilbu. Nicméně hlavním tahákem by mělo být využití tratě, která vychází z rychlostní zkoušky Barum Czech Rally Zlín, známého Majáku. Ve Zlínském kraji je mnoho fandů, pro které právě tato trať bude lákadlem. Samozřejmě tuto 1,5 km pasáž zpomalíme kužely tak, aby byla bezpečnější,“ řekl Jan Regner, ředitel zlínského slalomu. Výhodou pro jednotlivé jezdce je, že se mohou přihlásit přímo i v den konání slalomu do 9:30 hodin.
Mistrovství České republiky ve slalomech má za sebou zatím jen jeden podnik, odstartovalo totiž začátkem dubna závodem v rakouském Teesdorfu. Jak se ale už stalo tradicí, proběhne jeden den před zlínským slalomem v sobotu 18. května ještě další mistrovský závod, a to v nedalekém v Přerově na letišti Výmyslov.
Při zlínském slalomu se pojedou tři až pět jízd – bude záležet na počtu přihlášených. V českém šampionátu jsou vypsány skupiny L1 až L6, v zónovém hodnocení skupina N, A, GT a sériové vozy. Vedle hodnocení v jednotlivých skupinách budou oceněni jezdci v absolutním pořadí, nejlepší junior a žena. Známa je rovněž nominace hlavních činovníků, do funkce sportovního komisaře byl nominován Jakub Hofbauer, technickým komisařem je Pavel Malý a funkci časoměřiče zastane Jana Maděrová.
Další informace naleznete na oficiální internetové stránce českých slalomů na adrese www.AutoSlalom.cz. Zde si můžete stáhnout i přihlášku a zvláštní ustanovení na automobilový slalom ve Zlíně podobně jako standardní propozice pro automobilový slalom pro letošní rok.
Časový harmonogram XXIV. AUTOMOBILOVÝ SLALOM ZLÍN
Neděle 19. května 2013
07:45 – 09:15 hodin administrativní přejímka (stan ředitelství)
08:00 – 09:30 hodin technická přejímka (stan ředitelství)
testování vozidel
09:00 – 10:45 hodin seznamovací jízdy
09:30 hodin uzávěrka příchozích přihlášek
11:00 hodin start slalomu
16:30 hodin předpokládaný závěr slalomu
Kalendář Mistrovství České republiky ve slalomech 2013: 01. 04. Teesdorf (AUT) 11. 05. Kdyně 18. 05. Přerov 19. 05. Zlín 01. 06. Pačejov 02. 06. Lhota u Dobřan 14. 09. Vrchbělá 15. 09. Vrchbělá
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?