Josef Semerád se spolujezdcem Radovanem Moznerem jun. a posádka Bedřich Habermann s kopilotem Róbertem Baranem startovali uplynulý víkend při Rally Prešov za slovenský tým Peva Racing, s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Semerád Rally.
Pepa s Radem se sešli již podruhé v jednom voze, aby hájili společně barvy týmu a stejně, jako vloni při startu v Košicích si nakonec odvezli vítězství ve třídě 3 a celkové šesté místo v absolutní klasifikaci.
Druhý jezdec týmu, Beřich Habermann se vrátil do rallysportu po dlouhých dvanácti letech a spolehlivým výkonem dokázal, že na tratě rychlostních zkoušek se vrací stále stejně šikovný Habermann jako dřív.
J.S. : "Již v tréninku bylo jasné, že tratě v Prešově jsou natolik rozbité, že nebude nouze o defekty, případně o poruchy spojené s odstoupením. Autům bylo nutno podřídit tempo a rozpis pokud možno vymyslet tak, aby bylo vždy jasné kudy to přes tyto roztřískané úseky jet. Samozřejmě, že ani my jsme se nevyhnuli nějakým chybičkám, ale naštěstí jsme nikdy neopustili trať a auto tak uchránili od větších škod. Po startu hned na první rz jsme udělali něco jako kontrolované hodiny, které neznamenaly větší zdržení , či poškození auta a tak jsme je nakonec brali jako zpestření a zároveň zdvižený prst. Ve druhé sekci třech rz prvního dne začala zlobit dvojka v převodovce a tak jsme ji večer měnili."
První den tedy končil Pepa s Radem na druhém místě ve třídě 3 a 7. pozici celkového pořadí.
Pro znalce českého rallysportu je jistě zajímavé, že při dvoudenní rally Slovenského mistrovství se počítá každý den jako jeden závod, takže den druhý byl vlastně začátek boje o nové body do Mistrovství Slovenské republiky v Rally.
J.S. "Druhý den již nebyl tak rozbitý, jelo se ve větším nasazení a také rozdíly nebyly na čele třídy 3 tak velké, jako předchozí den. My jsme se soustředili především na souboj s Mário Csentem, se kterým jsme se tahali o desetinky každou vložku až do chvíle, než „Super Mario“ poškodil v předposlední rz pravé zadní kolo svého Subaru. Rz 11 byla i pro nás důležitá, protože jsme zde stáhli náskok do té doby suverénního Tomáše Ondreje, který se na této rz ocitl v tech. problémech. Do poslední jsme tedy starovali se ztrátou jen pěti sekund na první místo. T. Ondrej však nakonec ještě v poslední vložce odstoupil, když prorazil olejový chladič."
Druhý den a tím i celý závod Rally Prešov třídy 3 se tedy nakonec stal kořistí posádky J.Semerád - R.Mozner jun., za nimi skončili Csente - Tešinský a třetí skončil druhý vůz týmu Peva Racing, posádka Habermann - Baran.
Cesta k úspěchu tedy nebyla jednoduchá a absolvování dvanácti rychlostních zkoušek ve dvou dnech dalo autům opravdu zabrat.
Tým Peva Racing tedy odjíždí z Prešova nadmíru spokojen a všichni se těší na příští start v Topolčanech za necelý měsíc.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.