Josef Semerád se spolujezdcem Radovanem Moznerem jun. a posádka Bedřich Habermann s kopilotem Róbertem Baranem startovali uplynulý víkend při Rally Prešov za slovenský tým Peva Racing, s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Semerád Rally.
Pepa s Radem se sešli již podruhé v jednom voze, aby hájili společně barvy týmu a stejně, jako vloni při startu v Košicích si nakonec odvezli vítězství ve třídě 3 a celkové šesté místo v absolutní klasifikaci.
Druhý jezdec týmu, Beřich Habermann se vrátil do rallysportu po dlouhých dvanácti letech a spolehlivým výkonem dokázal, že na tratě rychlostních zkoušek se vrací stále stejně šikovný Habermann jako dřív.
J.S. : "Již v tréninku bylo jasné, že tratě v Prešově jsou natolik rozbité, že nebude nouze o defekty, případně o poruchy spojené s odstoupením. Autům bylo nutno podřídit tempo a rozpis pokud možno vymyslet tak, aby bylo vždy jasné kudy to přes tyto roztřískané úseky jet. Samozřejmě, že ani my jsme se nevyhnuli nějakým chybičkám, ale naštěstí jsme nikdy neopustili trať a auto tak uchránili od větších škod. Po startu hned na první rz jsme udělali něco jako kontrolované hodiny, které neznamenaly větší zdržení , či poškození auta a tak jsme je nakonec brali jako zpestření a zároveň zdvižený prst. Ve druhé sekci třech rz prvního dne začala zlobit dvojka v převodovce a tak jsme ji večer měnili."
První den tedy končil Pepa s Radem na druhém místě ve třídě 3 a 7. pozici celkového pořadí.
Pro znalce českého rallysportu je jistě zajímavé, že při dvoudenní rally Slovenského mistrovství se počítá každý den jako jeden závod, takže den druhý byl vlastně začátek boje o nové body do Mistrovství Slovenské republiky v Rally.
J.S. "Druhý den již nebyl tak rozbitý, jelo se ve větším nasazení a také rozdíly nebyly na čele třídy 3 tak velké, jako předchozí den. My jsme se soustředili především na souboj s Mário Csentem, se kterým jsme se tahali o desetinky každou vložku až do chvíle, než „Super Mario“ poškodil v předposlední rz pravé zadní kolo svého Subaru. Rz 11 byla i pro nás důležitá, protože jsme zde stáhli náskok do té doby suverénního Tomáše Ondreje, který se na této rz ocitl v tech. problémech. Do poslední jsme tedy starovali se ztrátou jen pěti sekund na první místo. T. Ondrej však nakonec ještě v poslední vložce odstoupil, když prorazil olejový chladič."
Druhý den a tím i celý závod Rally Prešov třídy 3 se tedy nakonec stal kořistí posádky J.Semerád - R.Mozner jun., za nimi skončili Csente - Tešinský a třetí skončil druhý vůz týmu Peva Racing, posádka Habermann - Baran.
Cesta k úspěchu tedy nebyla jednoduchá a absolvování dvanácti rychlostních zkoušek ve dvou dnech dalo autům opravdu zabrat.
Tým Peva Racing tedy odjíždí z Prešova nadmíru spokojen a všichni se těší na příští start v Topolčanech za necelý měsíc.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.