Josef Semerád se spolujezdcem Radovanem Moznerem jun. a posádka Bedřich Habermann s kopilotem Róbertem Baranem startovali uplynulý víkend při Rally Prešov za slovenský tým Peva Racing, s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Semerád Rally.
Pepa s Radem se sešli již podruhé v jednom voze, aby hájili společně barvy týmu a stejně, jako vloni při startu v Košicích si nakonec odvezli vítězství ve třídě 3 a celkové šesté místo v absolutní klasifikaci.
Druhý jezdec týmu, Beřich Habermann se vrátil do rallysportu po dlouhých dvanácti letech a spolehlivým výkonem dokázal, že na tratě rychlostních zkoušek se vrací stále stejně šikovný Habermann jako dřív.
J.S. : "Již v tréninku bylo jasné, že tratě v Prešově jsou natolik rozbité, že nebude nouze o defekty, případně o poruchy spojené s odstoupením. Autům bylo nutno podřídit tempo a rozpis pokud možno vymyslet tak, aby bylo vždy jasné kudy to přes tyto roztřískané úseky jet. Samozřejmě, že ani my jsme se nevyhnuli nějakým chybičkám, ale naštěstí jsme nikdy neopustili trať a auto tak uchránili od větších škod. Po startu hned na první rz jsme udělali něco jako kontrolované hodiny, které neznamenaly větší zdržení , či poškození auta a tak jsme je nakonec brali jako zpestření a zároveň zdvižený prst. Ve druhé sekci třech rz prvního dne začala zlobit dvojka v převodovce a tak jsme ji večer měnili."
První den tedy končil Pepa s Radem na druhém místě ve třídě 3 a 7. pozici celkového pořadí.
Pro znalce českého rallysportu je jistě zajímavé, že při dvoudenní rally Slovenského mistrovství se počítá každý den jako jeden závod, takže den druhý byl vlastně začátek boje o nové body do Mistrovství Slovenské republiky v Rally.
J.S. "Druhý den již nebyl tak rozbitý, jelo se ve větším nasazení a také rozdíly nebyly na čele třídy 3 tak velké, jako předchozí den. My jsme se soustředili především na souboj s Mário Csentem, se kterým jsme se tahali o desetinky každou vložku až do chvíle, než „Super Mario“ poškodil v předposlední rz pravé zadní kolo svého Subaru. Rz 11 byla i pro nás důležitá, protože jsme zde stáhli náskok do té doby suverénního Tomáše Ondreje, který se na této rz ocitl v tech. problémech. Do poslední jsme tedy starovali se ztrátou jen pěti sekund na první místo. T. Ondrej však nakonec ještě v poslední vložce odstoupil, když prorazil olejový chladič."
Druhý den a tím i celý závod Rally Prešov třídy 3 se tedy nakonec stal kořistí posádky J.Semerád - R.Mozner jun., za nimi skončili Csente - Tešinský a třetí skončil druhý vůz týmu Peva Racing, posádka Habermann - Baran.
Cesta k úspěchu tedy nebyla jednoduchá a absolvování dvanácti rychlostních zkoušek ve dvou dnech dalo autům opravdu zabrat.
Tým Peva Racing tedy odjíždí z Prešova nadmíru spokojen a všichni se těší na příští start v Topolčanech za necelý měsíc.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.