Josef Semerád si z Prešova odváží vítězství ve třídě 3

Pirelli
Pirelli, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
Ondřej Krajča 9. května 2013 15:07
Sdílej:

Josef Semerád se spolujezdcem Radovanem Moznerem jun. a posádka Bedřich Habermann s kopilotem Róbertem Baranem startovali uplynulý víkend při Rally Prešov za slovenský tým Peva Racing, s vozy Mitsubishi Lancer EVO IX z dílen Semerád Rally.

Pepa s Radem se sešli již podruhé v jednom voze, aby hájili společně barvy týmu a stejně, jako vloni při startu v Košicích si nakonec odvezli vítězství ve třídě 3 a celkové šesté místo v absolutní klasifikaci.

Druhý jezdec týmu, Beřich Habermann se vrátil do rallysportu po dlouhých dvanácti letech a spolehlivým výkonem dokázal, že na tratě rychlostních zkoušek se vrací stále stejně šikovný Habermann jako dřív.

J.S. : "Již v tréninku bylo jasné, že tratě v Prešově jsou natolik rozbité, že nebude nouze o defekty, případně o poruchy spojené s odstoupením. Autům bylo nutno podřídit tempo a rozpis pokud možno vymyslet tak, aby bylo vždy jasné kudy to přes tyto roztřískané úseky jet. Samozřejmě, že ani my jsme se nevyhnuli nějakým chybičkám, ale naštěstí jsme nikdy neopustili trať a auto tak uchránili od větších škod. Po startu hned na první rz jsme udělali něco jako kontrolované hodiny, které neznamenaly větší zdržení , či poškození auta a tak jsme je nakonec brali jako zpestření a zároveň zdvižený prst. Ve druhé sekci třech rz prvního dne začala zlobit dvojka v převodovce a tak jsme ji večer měnili."

První den tedy končil Pepa s Radem na druhém místě ve třídě 3 a 7. pozici celkového pořadí.

Pro znalce českého rallysportu je jistě zajímavé, že při dvoudenní rally Slovenského mistrovství se počítá každý den jako jeden závod, takže den druhý byl vlastně začátek boje o nové body do Mistrovství Slovenské republiky v Rally.

J.S. "Druhý den již nebyl tak rozbitý, jelo se ve větším nasazení a také rozdíly nebyly na čele třídy 3 tak velké, jako předchozí den. My jsme se soustředili především na souboj s Mário Csentem, se kterým jsme se tahali o desetinky každou vložku až do chvíle, než „Super Mario“ poškodil v předposlední rz pravé zadní kolo svého Subaru. Rz 11 byla i pro nás důležitá, protože jsme zde stáhli náskok do té doby suverénního Tomáše Ondreje, který se na této rz ocitl v tech. problémech. Do poslední jsme tedy starovali se ztrátou jen pěti sekund na první místo. T. Ondrej však nakonec ještě v poslední vložce odstoupil, když prorazil olejový chladič."

Druhý den a tím i celý závod Rally Prešov třídy 3 se tedy nakonec stal kořistí posádky J.Semerád - R.Mozner jun., za nimi skončili Csente - Tešinský a třetí skončil druhý vůz týmu Peva Racing, posádka Habermann - Baran.

Cesta k úspěchu tedy nebyla jednoduchá a absolvování dvanácti rychlostních zkoušek ve dvou dnech dalo autům opravdu zabrat.

Tým Peva Racing tedy odjíždí z Prešova nadmíru spokojen a všichni se těší na příští start v Topolčanech za necelý měsíc.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.