Nejoblíbenější český rallysprint na Kopné se konal v loňském roce již podvacáté! Jubilejní ročník pod názvem AUTOGAMES Rallysprint Kopná 2012 se stal kořistí posádky Roman Kresta, Tomáš Kašpárek na voze Ford Focus WRC. Luhačovický jezdec vyhrál na Kopné již počtvrté a před svými pronásledovateli získal téměř dvouminutový náskok. Na druhém místě skončili Antonín Tlusťák, Jan Škaloud (Mitsubishi Lancer WRC 05), třetí dojeli s odstupem pouhých 0,5 vteřiny na stříbrnou příčku Roman Odložilík, Martin Tureček (Citroën C4 WRC). Souboj o vítěze rozhodla až předposlední rychlostní zkouška Májová, kde krátce před cílem havaroval Tomáš Kostka (Citroën C4 WRC), který sváděl tuhý souboj o prvenství právě s Krestou.
Oblíbená a populární Kopná přinesla v jubilejním ročníku dramatický boj od úvodní rychlostní zkoušky až do samotného závěru. Pořadatelé z Rallysprint klubu AČR v Podkopné Lhotě připravili parádní podívanou s kvalitní startovní listinou. Kopná byla třetím podnikem osmidílného seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally 2012 a dále součástí Poháru České republiky v rally, Mistrovství ČR juniorů, Dámského poháru a Poháru mládeže v rally. Na startu se objevily celkem 123 posádky a čekala je náročná trať, která byla navíc ztížená poledním deštěm v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty. Podle předpokladů se poprali o první místo Roman Kresta a Tomáš Kostka. Úvodní test s názvem Májová zajel nejrychleji Kostka, který porazil Krestu o pouhých 0,3 vteřiny. Poté převzal otěže souboje dvou švagrů zkušenější Kresta a po vteřinkách se propracoval až k náskoku téměř sedmi vteřin. Rozhodnutí přinesl druhý průjezd úsekem Májová. Kostka krátce před cílem havaroval, naštěstí vyvázl společně se spolujezdcem Miroslavem Houštěm z nepěkně vyhlížející nehody bez zranění. Trnavský rodák Kresta měl poté cestu ke čtvrté výhře na Kopné zcela volnou, poprvé zde vyhrál v roce 2004 na voze Subaru Impreza WRC, v letech 2008 a 2010 triumfoval s Peugeotem 207 S2000. Další litý souboj proběhl o třetí místo. Odstoupení Kostky a zbytečně chyba Odložilíka na závěrečném měřeném testu dostala na stříbrnou pozici Antonína Tlusťáka, který se radoval z prvenství v hodnocení rallysprintového šampionátu. Ve prospěch zádveřického jezdce nakonec rozhodlo pouhých 0,5 vteřiny po odjetí 76 ostrých kilometrů! Těsně pod stupni vítězů skončil Jaromír Tarabus na fabii S2000. Skvělým finišem se prodral na páté místo Václav Dunovský (Škoda Fabia S2000) a šestou příčku obsadil vítěz třídy 3 Jan Sýkora (Mitsubishi Lancer EVO IX R4). Do elitní desítky se dále probojovali slovenský mistr Jozef Béreš jr., Miroslav Jakeš, Jan Dohnal a Karel Trněný.
V hodnocení dvoukolek vyhrál Robert Kořístka (Suzuki Ignis S1600), na dalších místech skončili Martin Vlček a Jiří Vlček (oba Peugeot 206 Kit Car). Mezi 44 soutěžícími v rámci Poháru České republiky byl nejrychlejší Henrich Řeháček na Citroënu C2 R2 Max. Celkem bylo klasifikováno 85 posádek.
Hlasy nejlepších jezdců v cíli loňské Kopné:
Roman Kresta (Ford Focus WRC): „Po delší době jsem se svezl opět ve „weercéčku“ a byl jsem nadšen. Nejlepší byly s tímto vozem starty a akcelerace, to je neskutečná síla, která vás narve do sedáku. Jakoby vás vystřelili z praku. Nejelo se zrovna pomalu, o to více mrzí havárie Tomáše vzhledem k rallysprintovému šampionátu. Pro mě byla tato výhra z těch čtyř na Kopné nejtěžší. Tomáš jel rychle a byla to přetahovaná od prvního metru. Zkrátka to nebyl žádný med, těžké podmínky, náročná trať a velká konkurence. Neměli jsme prioritu vyhrát, ale chtěli jsme udělat radost fanouškům a poděkovat jim za podporu. Poděkování patří i pořadatelům, připravili opět velmi krásnou soutěž.“
Antonín Tlusťák (Mitsubishi Lancer WRC 05): „Pro nás se jednalo o parádní umístění. Nevěřil jsem, že skončíme ve vysledcích tak vysoko. Po odstoupení Tomáše Kostky jsme chtěli projet závěrečnou rychlostní zkoušky na jistotu, abychom neudělali defekt a udrželi třetí místo. Zásluhou chyby Romana Odložilíka jsme poskočili dokonce na druhé místo. Pro nás bylo skvělé především prvenství v rámci rallysprintového šampinátu, kde jsme získali maximální bodový zisk. Na Kopné jsem startoval již pojedenácté, ale tento ročník byl nejtěžší. Jelo se neskutečně rychle.“
Roman Odložilík (Citroën C4 WRC): „„Na poslední erzetě jsem najel krátce po startu špatně do vracáku a vůz se po mé hloupé chybě přetočil. Ztratil jsem tam kolem dvaceti vteřin. Každopádně nám Tonda vrátil prohru za předchozí rok. Byla to velmi těžká soutěž, kterou ještě ztížil déšť. Jízda s tímto autem je úžasná a jede se s ním parádně, i když změna oproti xsaře je obrovská.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.