Pech zvítězil v osmačtyřicátém ročníku Rallye Šumava.
Posádka EuroOil-invelt teamu na voze MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo, Pech – Uhel byla před soutěží pasována do role jednoho z favoritů na celkové vítězství a hned od prvních rychlostních zkoušek tyto předpoklady potvrzovala. „Podařilo se nám vyhrát první rychlostní zkoušku a v dalších držet těsné vedení. Velmi brzy bylo jasné, že o celkové vítězství svedeme tuhý boj s Tarabusem. Ten jel velmi rychle a nutil nás ani na okamžik nepolevit. O to více jsme se vzdalovali ostatním soupeřům. Na mokré a hodně kluzké trati bylo k jezdecké chybě opravdu blízko. O to více jsme byli šťastni za páteční etapové vítězství a s minimálním náskokem se těšili na druhý den,“ popisuje průběh první etapy Václav Pech jun.
Rallye Šumava, která je zařazená do sedmidílného seriálu Mezinárodního mistrovství České republiky, se i v sobotu probudila do deštivého a hodně chladného rána. „Na Vimpersku nás čekalo nepříjemné počasí. K dešti se navíc přidaly i hodně nízké teploty a byl problém udržet pneumatiky ve správné teplotě. Hned ráno jsme začali zvyšovat náskok a po třech rychlostních zkouškách jsme měli k dobru přes dvanáct vteřin. Ale Tarabus nic nevzdával a náskok na další opět snížil. Vysoké tempo se jelo až do posledních metrů a velké drama dokazuje 3,8s. rozdíl v cíli. Tím naše MINI získalo své první velké vítězství. Fungovalo během celého závodu perfektně a já jsem rád, že se nám i díky důsledné zimní přípravě a testům podařilo značně zvýšit jeho spolehlivost,“ říká Václav Pech jun.
„Měl jsem celou sobotu docela nervy, neboť odstup mezi Václavem a Tarabusem byl minimální a chybička mohla rozhodnout celý souboj. Vašek celou soutěž balancoval potřebnou rychlost s maximální eliminací rizika. Nakonec to dobře dopadlo, ale poslední rz byla asi pro oba zkouška nervů. OK, dopadlo to dobře a jsem šťastný, že si MINI s Václavem a Petrem mohlo připsat první výhru v domácím mistráku. I přes absenci Romana Kresty a Honzy Kopeckého to vypadá, že Mirek Tarabus bude důstojně nahrazovat chybějící favority. To je dobře a těším se, že si užijeme letos hodně takto pěkných soubojů o desetiny a diváci se nebudou nudit…“ komentuje hezký souboj šéf týmu Jiří Jirovec.
Spolupráce s Prodrive přes problémy pokračuje i tento rok: „Ze spolupráce s Prodrive skutečně nemáme úplně dobrý pocit. Konec roku se nesl ve znamení našeho odklonu od čekání na rady od Prodrive a většina věcí, které jsme odzkoušeli a projevily se pozitivně už na Jeanner rally, byla dílem našich techniků. Teď nám dali k dispozici bývalého inženýra Daniho Sorda, tak uvidíme, zda to něco přinese. Takže v tomto ohledu jsme v pozici, kterou bych snad mohl popsat jako ostražití optimisté.“
Do cíle Rallye Šumava v Klatovech dorazilo MINI EuroOil-invelt teamu na prvním místě celkové klasifikace a Pech s Uhlem ho pyšně pokropili šampaňským. Zároveň se zapsali do historických tabulek této rallye třetím vítezstvím a dostali se do čela průběžné klasifikace šampionátu MMČR.
Dalším závodem plzeňské posádky bude květnová Rallye Český Krumlov.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.