Pech zvítězil v osmačtyřicátém ročníku Rallye Šumava.
Posádka EuroOil-invelt teamu na voze MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo, Pech – Uhel byla před soutěží pasována do role jednoho z favoritů na celkové vítězství a hned od prvních rychlostních zkoušek tyto předpoklady potvrzovala. „Podařilo se nám vyhrát první rychlostní zkoušku a v dalších držet těsné vedení. Velmi brzy bylo jasné, že o celkové vítězství svedeme tuhý boj s Tarabusem. Ten jel velmi rychle a nutil nás ani na okamžik nepolevit. O to více jsme se vzdalovali ostatním soupeřům. Na mokré a hodně kluzké trati bylo k jezdecké chybě opravdu blízko. O to více jsme byli šťastni za páteční etapové vítězství a s minimálním náskokem se těšili na druhý den,“ popisuje průběh první etapy Václav Pech jun.
Rallye Šumava, která je zařazená do sedmidílného seriálu Mezinárodního mistrovství České republiky, se i v sobotu probudila do deštivého a hodně chladného rána. „Na Vimpersku nás čekalo nepříjemné počasí. K dešti se navíc přidaly i hodně nízké teploty a byl problém udržet pneumatiky ve správné teplotě. Hned ráno jsme začali zvyšovat náskok a po třech rychlostních zkouškách jsme měli k dobru přes dvanáct vteřin. Ale Tarabus nic nevzdával a náskok na další opět snížil. Vysoké tempo se jelo až do posledních metrů a velké drama dokazuje 3,8s. rozdíl v cíli. Tím naše MINI získalo své první velké vítězství. Fungovalo během celého závodu perfektně a já jsem rád, že se nám i díky důsledné zimní přípravě a testům podařilo značně zvýšit jeho spolehlivost,“ říká Václav Pech jun.
„Měl jsem celou sobotu docela nervy, neboť odstup mezi Václavem a Tarabusem byl minimální a chybička mohla rozhodnout celý souboj. Vašek celou soutěž balancoval potřebnou rychlost s maximální eliminací rizika. Nakonec to dobře dopadlo, ale poslední rz byla asi pro oba zkouška nervů. OK, dopadlo to dobře a jsem šťastný, že si MINI s Václavem a Petrem mohlo připsat první výhru v domácím mistráku. I přes absenci Romana Kresty a Honzy Kopeckého to vypadá, že Mirek Tarabus bude důstojně nahrazovat chybějící favority. To je dobře a těším se, že si užijeme letos hodně takto pěkných soubojů o desetiny a diváci se nebudou nudit…“ komentuje hezký souboj šéf týmu Jiří Jirovec.
Spolupráce s Prodrive přes problémy pokračuje i tento rok: „Ze spolupráce s Prodrive skutečně nemáme úplně dobrý pocit. Konec roku se nesl ve znamení našeho odklonu od čekání na rady od Prodrive a většina věcí, které jsme odzkoušeli a projevily se pozitivně už na Jeanner rally, byla dílem našich techniků. Teď nám dali k dispozici bývalého inženýra Daniho Sorda, tak uvidíme, zda to něco přinese. Takže v tomto ohledu jsme v pozici, kterou bych snad mohl popsat jako ostražití optimisté.“
Do cíle Rallye Šumava v Klatovech dorazilo MINI EuroOil-invelt teamu na prvním místě celkové klasifikace a Pech s Uhlem ho pyšně pokropili šampaňským. Zároveň se zapsali do historických tabulek této rallye třetím vítezstvím a dostali se do čela průběžné klasifikace šampionátu MMČR.
Dalším závodem plzeňské posádky bude květnová Rallye Český Krumlov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.