48. Rallye Šumava se v pátek a sobotu stala dějištěm úspěšné premiéry nového Peugeotu 208 kategorie R2, který přivezl do západních Čech tým Peugeot Černý Racing s posádkou Jan Černý – Pavel Kohout.
Druhá soutěž Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally byla pro nově vzniklý tým Peugeot Černý Racing plná zvratů. Nový Peugeot 208 R2 se poprvé představil divákům na zaplněném náměstí v Klatovech při přejetí startovní rampy 48. Rallye Šumava a prakticky v ten samý okamžik se na zem začaly snášet dešťové kapky, které ustaly znovu až ve chvíli, když pole soutěžních vozů dorazilo do cíle rally, zpět do Klatov. To ale předbíháme. V úvodu první etapy se tisíce diváků na Klatovském okruhu těšily dravou jízdou posádky Černý – Kohout, která předváděla atraktivní sport a boj s těmi nejrychlejšími vozy s pohonem jedné nápravy. Hned v následující rychlostní zkoušce ale praskl řemen pohánějící alternátor a posilovač řízení. Pro Honzu Černého začal boj s tím, aby vůz dopravil až do servisní zóny, kde mohli mechanici závadu odstranit. To se zdařilo a posádka týmu Peugeot Černý Racing dokončila etapu na průběžném třináctém místě absolutně a čtvrtém v hodnocení kategorie 2WD.
Ve druhé etapě se vše kromě počasí změnilo o 180 stupňů. Nový Peugeot 208 R2 pracoval bez nejmenšího zaváhání a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se mohli plně soustředit na svůj výkon a na úkol, posunout se pořadím co možná nejvýše. Bílý Peugeot 208 R2 zajížděl v jednotlivých rychlostních zkouškách druhé etapy Rallye Šumava velmi kvalitní časy, které jej řadily mezi nejrychlejší vozy s pohonem předních kol. Dva absolutně osmé časy v konkurenci mnohem silnějších vozů hovoří za své. Velmi brzo se tedy podařilo probojovat se na pomyslné stupně vítězů v kategorii 2WD. Technický problém jednoho ze soupeřů znamenal, že se Jan Černý s Pavlem Kohoutem v závěru rally dostali na celkové desáté místo absolutního pořadí, stali se s novým Peugeotem 208 R2 druhým nejrychlejším vozem s pohonem dvou kol, zvítězili v kategorii 6 tedy mezi atmosférickými šestnáctistovkami a přidali ocenění za nejrychlejší juniorskou posádku.
Premiéra Peugeotu 208 R2 v České republice se tedy i přes obtížnější začátek znamenitě vydařila. Vůz ukázal, že je to velmi konkurence schopné nářadí, které může být vhodné pro začínající jezdce. I zkušené soutěžní jezdce.
Jan Černý, jezdec týmu Peugeot Černý Racing: „Uplynulá Rallye Šumava byla o dost těžší soutěží, než jsem si před startem dokázal představit. V kategorii 2WD se sešla velmi slušná konkurence a smekám klobouk před všemi soupeři, s nimiž jsme bojovali o pozice na stupních vítězů. Jelo se velmi rychle a nás z počátku trápil technický problém v podobě prasklého řemenu k pohonu alternátoru a tím nefunkčního posilovače řízení, stěračů a ventilátorů kabiny. Časovou ztrátu jsme částečně smazali druhý den, ale nepodařilo se nám to úplně i díky několika mým chybám, kdy jsem jednou byl mimo silnici po smyku na kluzkém asfaltu, a poslední rychlostní zkoušku jsme dojížděli na defektu. Velmi pěkně jsme si zazávodili a mě těšilo, že právě já jsem dostal tu možnost předvést doma nový Peugeot 208 R2. Děkuji společnosti Peugeot Česká republika za tuto příležitost a všem, kteří na tom pracovali. Auto mi velmi sedlo a mohu říct, že v kategorii R2 patří na absolutní špičku jak podvozkem, tak výkonem motoru. Věřím, že na dalších rally, kterých se s tímto vozem v ČR zúčastníme, budeme ještě rychlejší a dokážeme bojovat nejen na špici mezi „dvoukolkami“ ale můžeme být i výše v absolutní klasifikaci.“
Marco Venturini, prodejní ředitel Peugeot ČR a vedoucí projektu rally za Peugeot: „Premiérová rallyová účast našeho týmu, posádky i vozu potvrdila, že jsme vsadili na správné karty. Honza Černý a Pavel Kohout dokázali, že jsou sehranou a velice profesionální posádkou, a Peugeot 208 R2 se i přes počáteční technické potíže projevil jako výborný vůz připravený nejen důrazně se prosadit ve své kategorii, ale také s potenciálem zaútočit na pozice výkonově silnějších vozů. Myslím, že i na příští rally se máme na co těšit, rozhodně máme důvody k optimismu.“
Další soutěží Mediasport MMČR, které se tým Peugeot Černý Racing s vozem Peugeot 208 R2 zúčastní, bude květnová Rallye Český Krumlov. Ta odstartuje v Českých Budějovicích 25. května 2013. I zde bude startovat Peugeot 208 R2 se startovním číslem jedna na dveřích.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?