Úspěšná premiéra Peugeotu 208 R2 na Rallye Šumava

Peugeot
Peugeot, foto: Peugeot
Ondřej Krajča 21. dubna 2013 09:35
Sdílej:

48. Rallye Šumava se v pátek a sobotu stala dějištěm úspěšné premiéry nového Peugeotu 208 kategorie R2, který přivezl do západních Čech tým Peugeot Černý Racing s posádkou Jan Černý – Pavel Kohout.

Druhá soutěž Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally byla pro nově vzniklý tým Peugeot Černý Racing plná zvratů. Nový Peugeot 208 R2 se poprvé představil divákům na zaplněném náměstí v Klatovech při přejetí startovní rampy 48. Rallye Šumava a prakticky v ten samý okamžik se na zem začaly snášet dešťové kapky, které ustaly znovu až ve chvíli, když pole soutěžních vozů dorazilo do cíle rally, zpět do Klatov. To ale předbíháme. V úvodu první etapy se tisíce diváků na Klatovském okruhu těšily dravou jízdou posádky Černý – Kohout, která předváděla atraktivní sport a boj s těmi nejrychlejšími vozy s pohonem jedné nápravy. Hned v následující rychlostní zkoušce ale praskl řemen pohánějící alternátor a posilovač řízení. Pro Honzu Černého začal boj s tím, aby vůz dopravil až do servisní zóny, kde mohli mechanici závadu odstranit. To se zdařilo a posádka týmu Peugeot Černý Racing dokončila etapu na průběžném třináctém místě absolutně a čtvrtém v hodnocení kategorie 2WD.

Ve druhé etapě se vše kromě počasí změnilo o 180 stupňů. Nový Peugeot 208 R2 pracoval bez nejmenšího zaváhání a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se mohli plně soustředit na svůj výkon a na úkol, posunout se pořadím co možná nejvýše. Bílý Peugeot 208 R2 zajížděl v jednotlivých rychlostních zkouškách druhé etapy Rallye Šumava velmi kvalitní časy, které jej řadily mezi nejrychlejší vozy s pohonem předních kol. Dva absolutně osmé časy v konkurenci mnohem silnějších vozů hovoří za své. Velmi brzo se tedy podařilo probojovat se na pomyslné stupně vítězů v kategorii 2WD. Technický problém jednoho ze soupeřů znamenal, že se Jan Černý s Pavlem Kohoutem v závěru rally dostali na celkové desáté místo absolutního pořadí, stali se s novým Peugeotem 208 R2 druhým nejrychlejším vozem s pohonem dvou kol, zvítězili v kategorii 6 tedy mezi atmosférickými šestnáctistovkami a přidali ocenění za nejrychlejší juniorskou posádku.

Premiéra Peugeotu 208 R2 v České republice se tedy i přes obtížnější začátek znamenitě vydařila. Vůz ukázal, že je to velmi konkurence schopné nářadí, které může být vhodné pro začínající jezdce. I zkušené soutěžní jezdce.

Jan Černý, jezdec týmu Peugeot Černý Racing: „Uplynulá Rallye Šumava byla o dost těžší soutěží, než jsem si před startem dokázal představit. V kategorii 2WD se sešla velmi slušná konkurence a smekám klobouk před všemi soupeři, s nimiž jsme bojovali o pozice na stupních vítězů. Jelo se velmi rychle a nás z počátku trápil technický problém v podobě prasklého řemenu k pohonu alternátoru a tím nefunkčního posilovače řízení, stěračů a ventilátorů kabiny. Časovou ztrátu jsme částečně smazali druhý den, ale nepodařilo se nám to úplně i díky několika mým chybám, kdy jsem jednou byl mimo silnici po smyku na kluzkém asfaltu, a poslední rychlostní zkoušku jsme dojížděli na defektu. Velmi pěkně jsme si zazávodili a mě těšilo, že právě já jsem dostal tu možnost předvést doma nový Peugeot 208 R2. Děkuji společnosti Peugeot Česká republika za tuto příležitost a všem, kteří na tom pracovali. Auto mi velmi sedlo a mohu říct, že v kategorii R2 patří na absolutní špičku jak podvozkem, tak výkonem motoru. Věřím, že na dalších rally, kterých se s tímto vozem v ČR zúčastníme, budeme ještě rychlejší a dokážeme bojovat nejen na špici mezi „dvoukolkami“ ale můžeme být i výše v absolutní klasifikaci.“

Marco Venturini, prodejní ředitel Peugeot ČR a vedoucí projektu rally za Peugeot: „Premiérová rallyová účast našeho týmu, posádky i vozu potvrdila, že jsme vsadili na správné karty. Honza Černý a Pavel Kohout dokázali, že jsou sehranou a velice profesionální posádkou, a Peugeot 208 R2 se i přes počáteční technické potíže projevil jako výborný vůz připravený nejen důrazně se prosadit ve své kategorii, ale také s potenciálem zaútočit na pozice výkonově silnějších vozů. Myslím, že i na příští rally se máme na co těšit, rozhodně máme důvody k optimismu.“

Další soutěží Mediasport MMČR, které se tým Peugeot Černý Racing s vozem Peugeot 208 R2 zúčastní, bude květnová Rallye Český Krumlov. Ta odstartuje v Českých Budějovicích 25. května 2013. I zde bude startovat Peugeot 208 R2 se startovním číslem jedna na dveřích.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.