48. Rallye Šumava se v pátek a sobotu stala dějištěm úspěšné premiéry nového Peugeotu 208 kategorie R2, který přivezl do západních Čech tým Peugeot Černý Racing s posádkou Jan Černý – Pavel Kohout.
Druhá soutěž Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally byla pro nově vzniklý tým Peugeot Černý Racing plná zvratů. Nový Peugeot 208 R2 se poprvé představil divákům na zaplněném náměstí v Klatovech při přejetí startovní rampy 48. Rallye Šumava a prakticky v ten samý okamžik se na zem začaly snášet dešťové kapky, které ustaly znovu až ve chvíli, když pole soutěžních vozů dorazilo do cíle rally, zpět do Klatov. To ale předbíháme. V úvodu první etapy se tisíce diváků na Klatovském okruhu těšily dravou jízdou posádky Černý – Kohout, která předváděla atraktivní sport a boj s těmi nejrychlejšími vozy s pohonem jedné nápravy. Hned v následující rychlostní zkoušce ale praskl řemen pohánějící alternátor a posilovač řízení. Pro Honzu Černého začal boj s tím, aby vůz dopravil až do servisní zóny, kde mohli mechanici závadu odstranit. To se zdařilo a posádka týmu Peugeot Černý Racing dokončila etapu na průběžném třináctém místě absolutně a čtvrtém v hodnocení kategorie 2WD.
Ve druhé etapě se vše kromě počasí změnilo o 180 stupňů. Nový Peugeot 208 R2 pracoval bez nejmenšího zaváhání a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se mohli plně soustředit na svůj výkon a na úkol, posunout se pořadím co možná nejvýše. Bílý Peugeot 208 R2 zajížděl v jednotlivých rychlostních zkouškách druhé etapy Rallye Šumava velmi kvalitní časy, které jej řadily mezi nejrychlejší vozy s pohonem předních kol. Dva absolutně osmé časy v konkurenci mnohem silnějších vozů hovoří za své. Velmi brzo se tedy podařilo probojovat se na pomyslné stupně vítězů v kategorii 2WD. Technický problém jednoho ze soupeřů znamenal, že se Jan Černý s Pavlem Kohoutem v závěru rally dostali na celkové desáté místo absolutního pořadí, stali se s novým Peugeotem 208 R2 druhým nejrychlejším vozem s pohonem dvou kol, zvítězili v kategorii 6 tedy mezi atmosférickými šestnáctistovkami a přidali ocenění za nejrychlejší juniorskou posádku.
Premiéra Peugeotu 208 R2 v České republice se tedy i přes obtížnější začátek znamenitě vydařila. Vůz ukázal, že je to velmi konkurence schopné nářadí, které může být vhodné pro začínající jezdce. I zkušené soutěžní jezdce.
Jan Černý, jezdec týmu Peugeot Černý Racing: „Uplynulá Rallye Šumava byla o dost těžší soutěží, než jsem si před startem dokázal představit. V kategorii 2WD se sešla velmi slušná konkurence a smekám klobouk před všemi soupeři, s nimiž jsme bojovali o pozice na stupních vítězů. Jelo se velmi rychle a nás z počátku trápil technický problém v podobě prasklého řemenu k pohonu alternátoru a tím nefunkčního posilovače řízení, stěračů a ventilátorů kabiny. Časovou ztrátu jsme částečně smazali druhý den, ale nepodařilo se nám to úplně i díky několika mým chybám, kdy jsem jednou byl mimo silnici po smyku na kluzkém asfaltu, a poslední rychlostní zkoušku jsme dojížděli na defektu. Velmi pěkně jsme si zazávodili a mě těšilo, že právě já jsem dostal tu možnost předvést doma nový Peugeot 208 R2. Děkuji společnosti Peugeot Česká republika za tuto příležitost a všem, kteří na tom pracovali. Auto mi velmi sedlo a mohu říct, že v kategorii R2 patří na absolutní špičku jak podvozkem, tak výkonem motoru. Věřím, že na dalších rally, kterých se s tímto vozem v ČR zúčastníme, budeme ještě rychlejší a dokážeme bojovat nejen na špici mezi „dvoukolkami“ ale můžeme být i výše v absolutní klasifikaci.“
Marco Venturini, prodejní ředitel Peugeot ČR a vedoucí projektu rally za Peugeot: „Premiérová rallyová účast našeho týmu, posádky i vozu potvrdila, že jsme vsadili na správné karty. Honza Černý a Pavel Kohout dokázali, že jsou sehranou a velice profesionální posádkou, a Peugeot 208 R2 se i přes počáteční technické potíže projevil jako výborný vůz připravený nejen důrazně se prosadit ve své kategorii, ale také s potenciálem zaútočit na pozice výkonově silnějších vozů. Myslím, že i na příští rally se máme na co těšit, rozhodně máme důvody k optimismu.“
Další soutěží Mediasport MMČR, které se tým Peugeot Černý Racing s vozem Peugeot 208 R2 zúčastní, bude květnová Rallye Český Krumlov. Ta odstartuje v Českých Budějovicích 25. května 2013. I zde bude startovat Peugeot 208 R2 se startovním číslem jedna na dveřích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?