Čas do startu 48. Rallye Šumava Klatovy a 22. Historic Vltava Rallye se rychle krátí, nebude trvat dlouho a na jihozápad Čech se začnou sjíždět závodníci z celé Evropy. V minulých dnech byly zveřejněny startovní listiny i tratě jednotlivých rychlostních zkoušek, a tak je ke startu již vlastně téměř vše připraveno. Informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz
Dva vozy Lancia Rally 037 v rukou loňského vítěze Nora Jensena a dravého Itala „Pedra“ by měly být zřejmě největšími taháky pro diváky k tratím rychlostních zkoušek 22. Historic Vltava Rallye. Zejména na „Pedra“ můžeme být právem zvědavi, v naší republice se doposud neukázal a jeho výsledky na jiných evropských soutěžích jej staví do pozice největšího favorita soutěže. Konkurovat by mu kromě Jensena měli i předloňský vítěz Harrach či Ital Brazzoli, jenž by měl být asi nejrychlejším z plejády pilotů kultovních „zadokolek“ Porsche 911. Ze Středoevropanů budou kromě Harracha velmi rychlí i Rakušan Wagner s dalším „poršákem“ či Němec Werner s jiným krasavcem – vozem Audi Quattro. Součástí soutěže bude opět i Severský pohár, mezi jehož účastníky lze vypíchnout skvělého Fina Juhannusvuoriho, jenž dojel loni se svým Fordem Escort RS 2000 do cíle na čtvrté příčce absolutního pořadí. Nesmíme zapomenout ani na posádky přihlášené do domácího šampionátu. Z našich pilotů loni nejvíce čeřil vodu Jan Krejča s vozem Škoda 130LR, ten bude mít ale letos velkou konkurenci silných vozů – do Klatov se chystají dva Fordy Sierra RS Cosworth Jirků Navrátila a Káni, ale také Opel Ascona Jiřího Petráška či letošní novinka českých tratí, Subaru Legacy Jiřího Kalisty.
Obdobně jako loni, i tentokrát bude poněkud méně početná účast na 48. Rallye Šumava Klatovy. Přesto se můžeme těšit na skvělé časy zejména u Václava Pecha a Jaromíra Tarabuse, kteří se svými vozy kategorie Super 2000 jsou těmi největšími favority celkového prvenství. Právě jejich souboj bude určitě pozorně sledován všemi fanoušky, a to nejen automobilovými, ale i hokejovými – vždyť se hraje vyrovnané finále hokejové extraligy mezi Plzní a Zlínem a Pech s Tarabusem pocházejí právě z bašt obou těchto chlapských sportů. Jako první ale ze startovní rampy sjede Příbramák – Jan Černý si totiž svými loňskými výkony vysloužil prioritu FIA, startovní číslo 1 navíc naplní i českou premiérou zajímavého vozu Peugeot 208 R2.
Známy už jsou i tratě rychlostních zkoušek. „Jsem velmi rád, že naše jednání s jednotlivými úřady byla úspěšná a vedla k tomu, že můžeme krásu těchto malebných obcí předvést divákům z celé republiky i ze zahraničí, kteří k nám dorazí. Zároveň také posádkám můžeme nabídnout velice těžké a technické tratě,“ zamýšlí se ředitel klatovských soutěží, Jiří Valenta. „Bohužel na poslední chvíli jsme museli řešit komplikace v souvislosti s obnovenou erzetou Nuzín – Čkyně. Obyvatelé a majitelé pozemků přiléhajících k závěrečné části testu totiž nabyli v minulosti špatné zkušenosti s diváky nerespektujícími soukromý majetek, ale také se seznamovacími jízdami některých posádek, jejichž vysokou rychlost místní považovali za nebezpečnou pro okolí. Vedli jsme s nimi složitá jednání, která nakonec vedla pro letošní ročník ke kompromisní dohodě. Chtěl bych proto požádat diváky i posádky o pochopení určitých opatření, která jsou na tomto úseku poněkud omezující, ale jsou zkrátka nezbytná,“ obrací se k veřejnosti Jiří Valenta. Soutěž pro diváky začne slavnostním představením vybraných posádek, které je na programu ve čtvrtek 18.dubna, od 19 hodin.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?