Čas do startu 48. Rallye Šumava Klatovy a 22. Historic Vltava Rallye se rychle krátí, nebude trvat dlouho a na jihozápad Čech se začnou sjíždět závodníci z celé Evropy. V minulých dnech byly zveřejněny startovní listiny i tratě jednotlivých rychlostních zkoušek, a tak je ke startu již vlastně téměř vše připraveno. Informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz
Dva vozy Lancia Rally 037 v rukou loňského vítěze Nora Jensena a dravého Itala „Pedra“ by měly být zřejmě největšími taháky pro diváky k tratím rychlostních zkoušek 22. Historic Vltava Rallye. Zejména na „Pedra“ můžeme být právem zvědavi, v naší republice se doposud neukázal a jeho výsledky na jiných evropských soutěžích jej staví do pozice největšího favorita soutěže. Konkurovat by mu kromě Jensena měli i předloňský vítěz Harrach či Ital Brazzoli, jenž by měl být asi nejrychlejším z plejády pilotů kultovních „zadokolek“ Porsche 911. Ze Středoevropanů budou kromě Harracha velmi rychlí i Rakušan Wagner s dalším „poršákem“ či Němec Werner s jiným krasavcem – vozem Audi Quattro. Součástí soutěže bude opět i Severský pohár, mezi jehož účastníky lze vypíchnout skvělého Fina Juhannusvuoriho, jenž dojel loni se svým Fordem Escort RS 2000 do cíle na čtvrté příčce absolutního pořadí. Nesmíme zapomenout ani na posádky přihlášené do domácího šampionátu. Z našich pilotů loni nejvíce čeřil vodu Jan Krejča s vozem Škoda 130LR, ten bude mít ale letos velkou konkurenci silných vozů – do Klatov se chystají dva Fordy Sierra RS Cosworth Jirků Navrátila a Káni, ale také Opel Ascona Jiřího Petráška či letošní novinka českých tratí, Subaru Legacy Jiřího Kalisty.
Obdobně jako loni, i tentokrát bude poněkud méně početná účast na 48. Rallye Šumava Klatovy. Přesto se můžeme těšit na skvělé časy zejména u Václava Pecha a Jaromíra Tarabuse, kteří se svými vozy kategorie Super 2000 jsou těmi největšími favority celkového prvenství. Právě jejich souboj bude určitě pozorně sledován všemi fanoušky, a to nejen automobilovými, ale i hokejovými – vždyť se hraje vyrovnané finále hokejové extraligy mezi Plzní a Zlínem a Pech s Tarabusem pocházejí právě z bašt obou těchto chlapských sportů. Jako první ale ze startovní rampy sjede Příbramák – Jan Černý si totiž svými loňskými výkony vysloužil prioritu FIA, startovní číslo 1 navíc naplní i českou premiérou zajímavého vozu Peugeot 208 R2.
Známy už jsou i tratě rychlostních zkoušek. „Jsem velmi rád, že naše jednání s jednotlivými úřady byla úspěšná a vedla k tomu, že můžeme krásu těchto malebných obcí předvést divákům z celé republiky i ze zahraničí, kteří k nám dorazí. Zároveň také posádkám můžeme nabídnout velice těžké a technické tratě,“ zamýšlí se ředitel klatovských soutěží, Jiří Valenta. „Bohužel na poslední chvíli jsme museli řešit komplikace v souvislosti s obnovenou erzetou Nuzín – Čkyně. Obyvatelé a majitelé pozemků přiléhajících k závěrečné části testu totiž nabyli v minulosti špatné zkušenosti s diváky nerespektujícími soukromý majetek, ale také se seznamovacími jízdami některých posádek, jejichž vysokou rychlost místní považovali za nebezpečnou pro okolí. Vedli jsme s nimi složitá jednání, která nakonec vedla pro letošní ročník ke kompromisní dohodě. Chtěl bych proto požádat diváky i posádky o pochopení určitých opatření, která jsou na tomto úseku poněkud omezující, ale jsou zkrátka nezbytná,“ obrací se k veřejnosti Jiří Valenta. Soutěž pro diváky začne slavnostním představením vybraných posádek, které je na programu ve čtvrtek 18.dubna, od 19 hodin.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?