Čas do startu 48. Rallye Šumava Klatovy a 22. Historic Vltava Rallye se rychle krátí, nebude trvat dlouho a na jihozápad Čech se začnou sjíždět závodníci z celé Evropy. V minulých dnech byly zveřejněny startovní listiny i tratě jednotlivých rychlostních zkoušek, a tak je ke startu již vlastně téměř vše připraveno. Informace o obou podnicích postupně přibývají na stránkách www.rallyesumava.cz a www.vltavarallye.cz
Dva vozy Lancia Rally 037 v rukou loňského vítěze Nora Jensena a dravého Itala „Pedra“ by měly být zřejmě největšími taháky pro diváky k tratím rychlostních zkoušek 22. Historic Vltava Rallye. Zejména na „Pedra“ můžeme být právem zvědavi, v naší republice se doposud neukázal a jeho výsledky na jiných evropských soutěžích jej staví do pozice největšího favorita soutěže. Konkurovat by mu kromě Jensena měli i předloňský vítěz Harrach či Ital Brazzoli, jenž by měl být asi nejrychlejším z plejády pilotů kultovních „zadokolek“ Porsche 911. Ze Středoevropanů budou kromě Harracha velmi rychlí i Rakušan Wagner s dalším „poršákem“ či Němec Werner s jiným krasavcem – vozem Audi Quattro. Součástí soutěže bude opět i Severský pohár, mezi jehož účastníky lze vypíchnout skvělého Fina Juhannusvuoriho, jenž dojel loni se svým Fordem Escort RS 2000 do cíle na čtvrté příčce absolutního pořadí. Nesmíme zapomenout ani na posádky přihlášené do domácího šampionátu. Z našich pilotů loni nejvíce čeřil vodu Jan Krejča s vozem Škoda 130LR, ten bude mít ale letos velkou konkurenci silných vozů – do Klatov se chystají dva Fordy Sierra RS Cosworth Jirků Navrátila a Káni, ale také Opel Ascona Jiřího Petráška či letošní novinka českých tratí, Subaru Legacy Jiřího Kalisty.
Obdobně jako loni, i tentokrát bude poněkud méně početná účast na 48. Rallye Šumava Klatovy. Přesto se můžeme těšit na skvělé časy zejména u Václava Pecha a Jaromíra Tarabuse, kteří se svými vozy kategorie Super 2000 jsou těmi největšími favority celkového prvenství. Právě jejich souboj bude určitě pozorně sledován všemi fanoušky, a to nejen automobilovými, ale i hokejovými – vždyť se hraje vyrovnané finále hokejové extraligy mezi Plzní a Zlínem a Pech s Tarabusem pocházejí právě z bašt obou těchto chlapských sportů. Jako první ale ze startovní rampy sjede Příbramák – Jan Černý si totiž svými loňskými výkony vysloužil prioritu FIA, startovní číslo 1 navíc naplní i českou premiérou zajímavého vozu Peugeot 208 R2.
Známy už jsou i tratě rychlostních zkoušek. „Jsem velmi rád, že naše jednání s jednotlivými úřady byla úspěšná a vedla k tomu, že můžeme krásu těchto malebných obcí předvést divákům z celé republiky i ze zahraničí, kteří k nám dorazí. Zároveň také posádkám můžeme nabídnout velice těžké a technické tratě,“ zamýšlí se ředitel klatovských soutěží, Jiří Valenta. „Bohužel na poslední chvíli jsme museli řešit komplikace v souvislosti s obnovenou erzetou Nuzín – Čkyně. Obyvatelé a majitelé pozemků přiléhajících k závěrečné části testu totiž nabyli v minulosti špatné zkušenosti s diváky nerespektujícími soukromý majetek, ale také se seznamovacími jízdami některých posádek, jejichž vysokou rychlost místní považovali za nebezpečnou pro okolí. Vedli jsme s nimi složitá jednání, která nakonec vedla pro letošní ročník ke kompromisní dohodě. Chtěl bych proto požádat diváky i posádky o pochopení určitých opatření, která jsou na tomto úseku poněkud omezující, ale jsou zkrátka nezbytná,“ obrací se k veřejnosti Jiří Valenta. Soutěž pro diváky začne slavnostním představením vybraných posádek, které je na programu ve čtvrtek 18.dubna, od 19 hodin.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?