Do poslední chvíle si Peugeot Česká republika a Jan Černý připravovali pro motoristické nadšence velké překvapení, kterým je premiéra vozu Peugeot 208 R2. Ta se uskuteční už při nadcházející Rallye Šumava 19. a 20. dubna v Klatovech.
Sportovní tradice značky Peugeot sahá až do samých počátků automobilového sportu a pyšní se významnými úspěchy snad ve všech oblastech od okruhových závodů, přes vytrvalostní maratóny typu Rallye Dakar až po klasické automobilové soutěže rally. Právě v nich patří značka Peugeot mezi ty nejprogresivnější, ty, které pravidelně určují směr a trend nadcházejících sezón v motoristickém sportu. Známý lev ve znaku francouzské automobilky sbíral vavříny a tituly jak v nezapomenutelné éře rally monster skupiny „B“ se speciálem 205 T16, tak v době největší slávy WRC s modelem 206 WRC, a v poslední době se speciálem 207 S2000.
Začátkem loňského roku uvedl Peugeot na trh následovníka slavné dvojkové řady, tentokrát s číslovkou 208. Ani v jeho případě nezůstala značka nic dlužna bohaté sportovní tradici a záhy po obchodním uvedení sériového modelu 208 nasadila na tratě rychlostních zkoušek závodní vůz Peugeot 208 kategorie R2. Tento dostupný a brzy zřejmě i velmi rozšířený soutěžní automobil by se měl pro mnohé nové talenty stát etapou na cestě k silnějšímu a výkonnějšímu vozu Peugeot 208 T16, který se v současně době intenzivně připravuje na vstup do rally.
V České republice by se jen velmi těžko hledal lepší jezdec pro představení vozu Peugeot 208 R2 na tratích rychlostních zkoušek, než kterým je Jan Černý. Mladík z Příbrami má za sebou množství ocenění, titulů a vítězství i přes to, že je mu teprve 22 let. Jmenujme ocenění mezinárodní automobilové federace FIA – talent roku, vítězství v projektu Pirelli Stars Driver, které mu zajistilo starty v mistrovství světa v rally, dvojnásobný zisk titulu mistr České republiky v rally kategorie 2WD, ocenění Zlatý volant a v neposlední řadě titul FIA mistra Evropy v rally kategorie 2WD, tedy vozů s jednou poháněnou nápravou. Jan Černý v posádce se spolujezdcem Pavlem Kohoutem platí za tu nejrychlejší dvojici s vozem s pohonem dvou kol v České republice zcela právem.
Při 48. Rallye Šumava Klatovy se poprvé představí posádka nového týmu Peugeot Černý Racing ve složení Jan Černý – Pavel Kohout s vozem Peugeot 208 R2. Díky jezdecké prioritě mezinárodní Automobilové Federace FIA pojede při své české premiéře Peugeot 208 R2 jako jeden z prvních vozů na trati první soutěže Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally na českém území. Nový tým Peugeot Černý Racing s novým vozem se bude zúčastňovat i dalších soutěží MMČR v sezoně 2013, a tak nezůstanou ochuzeni ani příznivci motorsportu, kteří nemohou být přítomní nadcházející šumavské premiéře.
Peugeot 208 R2 je upraveným závodním vozem, který vychází ze sériového Peugeotu 208 a s nímž sdílí velké množství komponentů. Srdcem závodního automobilu je atmosférický čtyřválec s označením EP6C o objemu 1600ccm a výkonu 190 koní při 7 800 ot/min. Přímý vstřik benzínu do válců zajišťuje vstřikovací elektronika Magneti – Marelli a výkon motoru na kola je přenášen pomocí pětistupňové sekvenční převodovky s diferenciálem s omezenou svorností. Spojka je hydraulicky ovládaná a kovokeramická. Vůz je vybaven závodním hydraulickým posilovačem řízením se strmým převodem stejně jako hydraulickou ruční brzdou. Bezpečí posádky zajišťuje bezpečnostní ochranný rám a speciální závodní sedačky s vícebodovými bezpečnostními pásy.
Jan Černý, jezdec týmu Peugeot Černý Racing: „Jsem nesmírně rád, že jsem dostal od společnosti Peugeot Česká republika příležitost představit na domácích tratích novinku v podobě Peugeotu 208 R2. Tohle auto je základem pro další růst soutěžních jezdců a Peugeot Sport do něj vkládá velké naděje. Už na prvních soutěžích, kde s Peugeotem 208 R2 startoval Bryan Bouffier, se ukázalo, že auto je velmi konkurenceschopné. S dvoukolkami mám zatím ve své závodnické kariéře největší zkušenost a hned, jak se Peugeot 208 R2 objevil, chtěl jsem si jej vyzkoušet na vlastní kůži. Je to pro naši posádku velké ocenění naší práce, že dostáváme příležitost s tímto vozem s podporou společnosti Peugeot Česká republika a Peugeot Sport. Měli bychom se společně představit na většině soutěží MMČR v rally v sezoně 2013, tak se přijďte na nás k tratím rychlostních zkoušek podívat.“
Marco Venturini, prodejní ředitel Peugeot ČR a vedoucí projektu rally za Peugeot: „Velice nás těší, že díky novému projektu Peugeot Černý Racing rallyoví fanoušci, kterých je v ČR opravdu hodně, o naší značce opět uslyší. Peugeot 208 ve všech svých podobách si rychle získává příznivce, ať už jako sériová verze, která už několik měsíců vládne svému segmentu v Evropě, tak jako závodní R2, kterých se prodalo už 79 do 18 zemí. 208 R2 vtrhla do evropského světa rally nad míru úspěšně a už teď, krátce po uvedení, je velice žádaná. Jsme hrdi, že si ji vybral i jeden z nejlepších a nejnadějnějších českých rallyových jezdců Jan Černý. Věříme, že on je tou správnou osobou k tomu, aby ukázal, co v tomto voze je, a dal sportovnímu duchu značky Peugeot nový impuls. Zároveň si od projektu slibujeme, že podpoří i naše marketingové aktivity, zejména pak příchod modelu 208 GTi na český trh.“
48. Rallye Šumava odstartuje v pátek 19. dubna v 16:00 na náměstí v Klatovech a do cíle dojedou první soutěžní vozy na totéž místo v sobotu 20. dubna minutu před šestou hodinou večer. V tu dobu už za sebou budou mít bezmála 170 pořádně ostrých kilometrů rychlostních zkoušek. Peugeot Černý Racing zve k návštěvě 48. Rallye Šumava Klatovy k české premiéře vozu Peugeot 208 R2, kterou budou mít v rukou Jan Černý a Pavel Kohout.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?