Do poslední chvíle si Peugeot Česká republika a Jan Černý připravovali pro motoristické nadšence velké překvapení, kterým je premiéra vozu Peugeot 208 R2. Ta se uskuteční už při nadcházející Rallye Šumava 19. a 20. dubna v Klatovech.
Sportovní tradice značky Peugeot sahá až do samých počátků automobilového sportu a pyšní se významnými úspěchy snad ve všech oblastech od okruhových závodů, přes vytrvalostní maratóny typu Rallye Dakar až po klasické automobilové soutěže rally. Právě v nich patří značka Peugeot mezi ty nejprogresivnější, ty, které pravidelně určují směr a trend nadcházejících sezón v motoristickém sportu. Známý lev ve znaku francouzské automobilky sbíral vavříny a tituly jak v nezapomenutelné éře rally monster skupiny „B“ se speciálem 205 T16, tak v době největší slávy WRC s modelem 206 WRC, a v poslední době se speciálem 207 S2000.
Začátkem loňského roku uvedl Peugeot na trh následovníka slavné dvojkové řady, tentokrát s číslovkou 208. Ani v jeho případě nezůstala značka nic dlužna bohaté sportovní tradici a záhy po obchodním uvedení sériového modelu 208 nasadila na tratě rychlostních zkoušek závodní vůz Peugeot 208 kategorie R2. Tento dostupný a brzy zřejmě i velmi rozšířený soutěžní automobil by se měl pro mnohé nové talenty stát etapou na cestě k silnějšímu a výkonnějšímu vozu Peugeot 208 T16, který se v současně době intenzivně připravuje na vstup do rally.
V České republice by se jen velmi těžko hledal lepší jezdec pro představení vozu Peugeot 208 R2 na tratích rychlostních zkoušek, než kterým je Jan Černý. Mladík z Příbrami má za sebou množství ocenění, titulů a vítězství i přes to, že je mu teprve 22 let. Jmenujme ocenění mezinárodní automobilové federace FIA – talent roku, vítězství v projektu Pirelli Stars Driver, které mu zajistilo starty v mistrovství světa v rally, dvojnásobný zisk titulu mistr České republiky v rally kategorie 2WD, ocenění Zlatý volant a v neposlední řadě titul FIA mistra Evropy v rally kategorie 2WD, tedy vozů s jednou poháněnou nápravou. Jan Černý v posádce se spolujezdcem Pavlem Kohoutem platí za tu nejrychlejší dvojici s vozem s pohonem dvou kol v České republice zcela právem.
Při 48. Rallye Šumava Klatovy se poprvé představí posádka nového týmu Peugeot Černý Racing ve složení Jan Černý – Pavel Kohout s vozem Peugeot 208 R2. Díky jezdecké prioritě mezinárodní Automobilové Federace FIA pojede při své české premiéře Peugeot 208 R2 jako jeden z prvních vozů na trati první soutěže Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally na českém území. Nový tým Peugeot Černý Racing s novým vozem se bude zúčastňovat i dalších soutěží MMČR v sezoně 2013, a tak nezůstanou ochuzeni ani příznivci motorsportu, kteří nemohou být přítomní nadcházející šumavské premiéře.
Peugeot 208 R2 je upraveným závodním vozem, který vychází ze sériového Peugeotu 208 a s nímž sdílí velké množství komponentů. Srdcem závodního automobilu je atmosférický čtyřválec s označením EP6C o objemu 1600ccm a výkonu 190 koní při 7 800 ot/min. Přímý vstřik benzínu do válců zajišťuje vstřikovací elektronika Magneti – Marelli a výkon motoru na kola je přenášen pomocí pětistupňové sekvenční převodovky s diferenciálem s omezenou svorností. Spojka je hydraulicky ovládaná a kovokeramická. Vůz je vybaven závodním hydraulickým posilovačem řízením se strmým převodem stejně jako hydraulickou ruční brzdou. Bezpečí posádky zajišťuje bezpečnostní ochranný rám a speciální závodní sedačky s vícebodovými bezpečnostními pásy.
Jan Černý, jezdec týmu Peugeot Černý Racing: „Jsem nesmírně rád, že jsem dostal od společnosti Peugeot Česká republika příležitost představit na domácích tratích novinku v podobě Peugeotu 208 R2. Tohle auto je základem pro další růst soutěžních jezdců a Peugeot Sport do něj vkládá velké naděje. Už na prvních soutěžích, kde s Peugeotem 208 R2 startoval Bryan Bouffier, se ukázalo, že auto je velmi konkurenceschopné. S dvoukolkami mám zatím ve své závodnické kariéře největší zkušenost a hned, jak se Peugeot 208 R2 objevil, chtěl jsem si jej vyzkoušet na vlastní kůži. Je to pro naši posádku velké ocenění naší práce, že dostáváme příležitost s tímto vozem s podporou společnosti Peugeot Česká republika a Peugeot Sport. Měli bychom se společně představit na většině soutěží MMČR v rally v sezoně 2013, tak se přijďte na nás k tratím rychlostních zkoušek podívat.“
Marco Venturini, prodejní ředitel Peugeot ČR a vedoucí projektu rally za Peugeot: „Velice nás těší, že díky novému projektu Peugeot Černý Racing rallyoví fanoušci, kterých je v ČR opravdu hodně, o naší značce opět uslyší. Peugeot 208 ve všech svých podobách si rychle získává příznivce, ať už jako sériová verze, která už několik měsíců vládne svému segmentu v Evropě, tak jako závodní R2, kterých se prodalo už 79 do 18 zemí. 208 R2 vtrhla do evropského světa rally nad míru úspěšně a už teď, krátce po uvedení, je velice žádaná. Jsme hrdi, že si ji vybral i jeden z nejlepších a nejnadějnějších českých rallyových jezdců Jan Černý. Věříme, že on je tou správnou osobou k tomu, aby ukázal, co v tomto voze je, a dal sportovnímu duchu značky Peugeot nový impuls. Zároveň si od projektu slibujeme, že podpoří i naše marketingové aktivity, zejména pak příchod modelu 208 GTi na český trh.“
48. Rallye Šumava odstartuje v pátek 19. dubna v 16:00 na náměstí v Klatovech a do cíle dojedou první soutěžní vozy na totéž místo v sobotu 20. dubna minutu před šestou hodinou večer. V tu dobu už za sebou budou mít bezmála 170 pořádně ostrých kilometrů rychlostních zkoušek. Peugeot Černý Racing zve k návštěvě 48. Rallye Šumava Klatovy k české premiéře vozu Peugeot 208 R2, kterou budou mít v rukou Jan Černý a Pavel Kohout.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?