Čtyřicet let, to už je pořádná historie pro automobilovou soutěž rally. Letos se významné kulatiny Rally Bohemia budou slavit v Mladé Boleslavi.
Čtyřicítka, to už je pěkný věk pro sportovní automobilovou událost a organizátoři 40. Rally Bohemia, soutěže zařazené do FIA Evropského poháru – Central s nejvyšším koeficientem 10 a do Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, která odstartuje v pátek 12. července 2013, udělají vše pro to, aby byl tento ročník důstojnou oslavou významných a kulatých narozenin. Automobilová Rally Bohemia zažila během čtyřiceti let okamžiky slávy i skromnější roky, chvíle radosti, ale i smutku, a na tratích této rally se vystřídaly tisíce soutěžních jezdců od těch začínajících až po pozdější mistry světa. Rally Bohemia si beze všech pochybností vysloužila pozici jedné z nejtěžších automobilových rally v České republice a ve střední Evropě s krásnými a technicky náročnými asfaltovými tratěmi. To je tradice, která zavazuje, a na níž je třeba navázat.
Jaká tedy bude 40. Rally Bohemia? Ne vše se dá dopředu odhadnout, ale organizační výbor rally připravuje jubilejní soutěž s ještě větší pečlivostí než předchozí ročníky, které byly vždy nadstandardně hodnoceny jak jezdci, tak delegovanými komisaři i diváky. Trať 40. Rally Bohemia, o celkové délce přes 620 kilometrů bude vycházet z osvědčených měřených úseků, kde už se soutěžní vozy objevovaly v předchozích letech, ale dojde i na upravené, či znovu objevené rychlostní zkoušky, kde zvuk závodních vozů utichl už před dlouhou řadou let. Zcela jistě nebude chybět například oblíbený divácký test v Mladé Boleslavi, který 40. Rally Bohemia otevře a bude rovněž i posledním měřeným testem jubilejní "Bohemky", čímž bude naplněna celková kilometráž rychlostních zkoušek na 191 kilometrů. S časem se ale bude bojovat například i dalších známých rychlostních zkouškách na Mladoboleslavsku, nedaleko Turnova, ale i v Sosnové na oblíbené a atraktivní paralelní trati se skoky a šotolinovým úsekem. Další rychlostní zkoušky se odehrají tradičně na Liberecku a Jablonecku.
Program 40. Rally Bohemia je rozprostřen do třech dnů se startem 12.7. 2013 a s cílem 14.7.2013 v Mladé Boleslavi. V pátek a v sobotu nebudou na tratích chybět legendární rally vozy let minulých za jejichž volanty se mohou představit neméně legendární závodníci. Tou nejpodstatnější změnou v harmonogramu soutěže je přesun centrální servisní zóny zpět do Mladé Boleslavi. Centrum rally tedy bude více kompaktní a ve městě automobilů Škoda tak účastníci rally a diváci najdou start i cíl, ředitelství, dispečink i servisní zónu. Významná změna se v souvislosti se 40. Rally Bohemia odehrála i na nejvyšší pozici vedení soutěže, kdy stávajícího ředitele Jana Mochana vystřídal Mgr. Adam Eliáš. Organizační výbor Rally Bohemia děkuje Janu Mochanovi za dosavadní vykonanou práci a současně přeje novému řediteli hodně štěstí a úspěchy v nové funkci.
V současné chvíli organizační výbor 40. Rally Bohemia dokončil jednání se všemi obcemi, na jejichž území povede trať letošní soutěže, a má jejich souhlas s uskutečněním automobilového závodu. Bezpečnostní plán Rally Bohemia patřil v minulosti k těm nejpropracovanějším a letos tomu nebude jinak. Trať 40. Rally Bohemia již také prošla schválením Asociace Jezdců Rally, která popsala rychlostní zkoušky jako technicky velmi hodnotné a náročné. Otázka bezpečnosti bude i v tomto roce na prvním místě. Pořadatelský sbor do itineráře rally po dlouhé době zařadil zpomalovací retardéry, kterých bude na trati soutěže vytvořeno celkem 16 a budou převážně nestandardní. S jejich pomocí budou zpomaleny příjezdy zejména do obcí a do diváckých míst. Diváci se ale rozhodně nemusí obávat, že by pro ně nebylo vytvořeno dostatek atraktivních a bezpečných diváckých zón, o kterých budou včas informováni na internetu nebo v tištěné podobě v novinách či magazínech. Jedním z nejzajímavějších diváckých míst bude i prostor startu a cíle 40. Rally Bohemia, kde ve spolupráci s Městem Mladá Boleslav bude probíhat doprovodný program, představení posádek, ale bude zde také komentovaná divácká zóna v prostoru cíle hned dvou rychlostních zkoušek soutěže. Srdce Mladé Boleslavi tak bude tentokrát doslova pulsovat v rytmu rally.
Další informace o 40. Rally Bohemia budete moci najít na www.rallybohemia.cz a na facebooku (www.facebook.com/rallybohemia)
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.